سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

اگر تاکنون تصور می‌کردید ویندوز‌ ایکس‌پی در حال حاضر تنها در برخی از مدارس، موسسات تحقیقاتی و رایانه‌های قدیمی استفاده می‌شود، بدنیست بدانید 27 درصد از رایانه‌های متصل به اینترنت در سراسر دنیا هنوز از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند.

به گزارش سافت گذر به نقل از فارنت، البته این آمار در مقایسه با سال گذشته با 10 درصد کاهش روبرو بوده اما کسانی که به دلایل مختلف هنوز از ایکس‌پی استفاده می‌کنند باید بدانند همچنان در معرض خطر قرار دارند. اما چه تمهیداتی را می‌توان در مقابله با مشکلات امنیتی به کار بست؟ موسسه امنیتی کسپرسکی که مطمئنا با محصولات آن آشنا هستید، در این زمینه توصیه‌هایی را برای شما در نظر گرفته تا شاید با بکار بستن آنها بتوانید امنیت بیشتری را تجربه کنید!

پیش از هرچیز مدنظر داشته باشید که هیچ‌ روشی نمی‌تواند موثرتر و بهتر از به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل، از شما در مقابل حملات دفاع کند. اگر مهاجرت به سیستم‌عاملی جدیدتر و امن‌تر برای شما امکان‌پذیر بود، حتما اینکار را انجام دهید.

کسانی که به دلایل مختلف ( نداشتن رایانه‌ای با مشخصات سخت‌افزاری به‌روز، استفاده از برنامه‌هایی که تنها با ویندوز ایکس‌پی سازگارند و یا هر دلیل دیگر) امکان به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل را ندارند، پیش از هرچیز بهتر است به‌روزرسانی‌های ویندوز را تا حدنهایت نصب کنند. اکثر مشکلات امنیتی در زمان استفاده از اینترنت و شبکه به وجود می‌آیند، دقیقا به همین دلیل بهتر است کاربران این سیستم‌عامل، ارتباط خود را به طور کامل با اینترنت قطع کنند و یا حداقل استفاده از اینترنت را به حداقل برسانند.

بهتر است از برنامه‌های مایکروسافت نظیر اینترنت اکسپلورر و یا برنامه‌های رابط ایمیل استفاده نکنید و جایگزین‌هایی برای آن‌ها پیدا کنید. به‌عنوان مثال بهتر است از موزیلا فایرفاکس و یا گوگل کروم استفاده کنید. جاوا و فلش را نیز غیرفعال کنید.

اگز نیاز ضروری به استفاده از این برنامه‌ها دارید، بهتر است اجرای خودکار این برنامه‌ها را غیرفعال کنید. این مورد برای Adobe Reader نیز صادق است. حفاظت از بدافزارها به یکی از اصول امنیتی مبدل شده و آنتی‌ویروس‌های معمول، نمی‌توانند به تنهایی ایفای نقش کنند. بهتر است از برنامه‌های سکیوریتی سنتر برای امنیت بیشتر بهره ببرید.

برنامه‌هایی مانند Kaspersky Internet Security علاوه بر کیفیت بالا و الگوریتم‌های شناسایی ارتقا یافته باعث خواهند شد کاربران ایکس‌پی بتوانند از قابلیت حفاظت خودکار در برابر حفره‌های امنیتی بهره ببرند. این قابلیت، برنامه‌های قابل نفوذ را شناسایی و در هنگامی که بدافزارها قصد استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در آن‌ها را دارند، از آن‌ها حفاظت می‌کند.

قسمت دوم حفاظت هوشمند، تکنولوژی گارد ZETA است. این تکنولوژی می تواند کدهای مشکل‌دار را در مکان‌های ناشناخته، شامل فایل‌های گرافیکی و یا مستندات آفیس پیدا کند. نهایتا برای اطمینان از حفاظت کامل، دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را محدود کنید و اجازه برقراری ارتباط با اینترنت برای برنامه‌های غیرضروری را صادر نکنید. مدنظر داشته باشید برخلاف مایکروسافت، اکثر برنامه‌های امنیتی نظیر کسپرسکی همچنان پشتیبانی از این سیستم‌عامل را ادامه خواهند داد.

 


[ دوشنبه 93/1/25 ] [ 5:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

گر همچنان از کاربران ویندوز xp هستید، برای امنیت بیشتر می‌توانید پسورد دیگری به عنوان پسورد دوم ایجاد کنید.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ برای انجام این کار کلید‌های win+R را بفشارید تا پنجره‌ی Run باز شود.
سپس عبارت syskey را در آن تایپ کرده و ok را بزنید.
سپس از پنجره‌ی Security the windows xp database گزینه‌ی update را انتخاب کنید.
سپس پسورد دلخواه را انتخاب کرده و ok را بزنید. توجه شود که چنان چه پسورد بیش از 3 مرتبه به اشتباه زده شود، سیستمتان بوت خواهد شد.

[ یکشنبه 93/1/24 ] [ 7:10 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
رونمایی قابلیت جدید مایکروسافت برای ویندوز 8 به شما امکان ایجاد رمزعبور تصویری را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ برای ایجاد رمزعبور تصویری کافی است تصویری را به دلخواه انتخاب کنید سپس با استفاده از موشواره نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌ای وار را بر روی تصویر رسم نمایید.
برای استفاده از این قابلیت از این روش استفاده کنید.
بر روی کنترل پنل از صفحه اصلی نمایه METRO کلیک کنید. سپس به قسمت USERS رفته و CREAT PICTURE PASSWORD را انتخاب  نمایید.
در این قسمت باید رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید.
توجه شود که لازم است حتماً رمز عبوری برای حساب کاربریتان داشته باشید.
در مرحله‌ی بعد CHOOSE PICTURE را انتخاب و پس از انتخاب تصویری دلخواه OPEN‌ را بزنید. سپس بر روی USE THIS PICTURE کلیک کنید حالا باید نقاطی فرضی بر روی قسمتی از عکس را انتخاب کنید، پس از انتخاب رمز OK را بزنید.

[ جمعه 93/1/22 ] [ 10:49 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
چنانچه از کاربران ویندوز xp هستید، می‌توانید ایمنی سیستم خود را دو چندان کنید، به این صورت که علاوه بر پسوردی که برای هر، user در ویندوز خود تعریف می‌کنید پسورد دومی هم برای ورود به ویندوز قرار دهید.

، برای افزودن پسورد دوم به ویندوز Xp کافی است پنجره? Run را با فشردن کلیدهای Win + R باز کنید. 
سپس عبارت Syskey را در آن وارد نمایید و Enter را بزنید. 
در پنجره? ظاهر شده بر روی Update کلیک نمایید. 
تیک پسورد قسمت Password Start up را بزنید و با دقت پسورد خود را وارد نمایید. 
Ok را بزنید تا تغییرات ذخیره گردد. 
همچنین می‌توانید Store Start Key on floppy Disk را انتخاب نمایید تا رمز عبور بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره گردد تا تنها با استفاده از آن بتوانید وارد سیستم شوید. 
در صورت فراموش شدن رمز عبور باید ویندوز مجددا از نو نصب گردد پس بهتر است ‌‌نهایت دقت را به کار ببرید.
منبع:باشگاه خبرنگاران

[ سه شنبه 92/12/6 ] [ 7:2 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اصولا تنها هدف میانبرهای ساده و سریع‌تر کردن دسترسی‌ها به بخش‌های مختلف ویندوز می‌باشد که عموما کاربران حرفه‌ای از این میانبرها به طور متداول استفاده می‌کنند.

 اگر شما هم می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از کار با ویندوز کسب کنید، میتوانید از میانبرهای زیر استفاده کنید.  
H+Win: با ترکیب این دو کلید مستقیما به قسمت اشتراک‌گذاری منتقل شوید.
L+Win: در هر قسمتی که باشید با ترکیب این دو کلید ویندوز شما قفل خواهد شد.
R+Win: پنجره‌ی Run باز خواهد شد.
X+Win: دسترسی به قسمت Power. 
D+Win: دسترسی به صفحه‌ی دسکتاپ و یا صفحه استارت.

 I+Win: دسترسی به بخش Setting.
[ سه شنبه 92/12/6 ] [ 6:59 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

همون طور که میدانید برای تغییر پسورد در ویندوز XP، بایستی پسورد قبلی را تایپ کرده و سپس پسورد جدید را جایگزین نمایید. شما می توانید با استفاد از این ترفند بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی، پسورد جدیدی را بر روی حساب کاربری خود در ویندوز XP قرار دهید. البته به شرطی که در حساب کاربری خود حضور داشته باشید.

 

بدین منظور:
از منوی Start بر روی Run کلیک نمایید.
عبارت control userpasswords2 را وارد کرده و Enter بزنید.
حال لیست یوزرهای موجود را خواهید دید.
بر روی نام کاربری مذبور کلیک کرده و سپس Reset Password را انتخاب کنید.
اکنون پسورد جدید را در دو قسمت وارد کرده و Enter بزنید تا پسورد جدید برای کاربر تعریف گردد.


[ شنبه 89/10/4 ] [ 12:16 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

هنگامی که شما رایانه جدیدی خریداری می‌کنید یا اینکه ویندوز آن را مجددا نصب می‌کنید، به خاطر نو بودن رایانه و یا پس از نصب مجدد ویندوز، کارایی رایانه‌تان بسیار بالاتر از گذشته شده است. حالا با انجام چند ترفند شما می‌توانید سرعت و کارایی رایانه‌تان را باز هم بیشتر کنید.
اولین کار،تمیز کردن سیستم رایانه است. (مخصوص رایانه‌هایی که چندین ماه از خرید آن گذشته است)
ابتدا رایانه را خاموش و سپس برق آن را قطع کنید. حال با احتیاط قاب کیس رایانه خود را باز کنید. خیلی دقت کنید و مراقب باشید، مخصوصا اگر برای اولین بار این کار را تجربه می‌کنید. هیچ جسم فلزی را داخل کیس و نزدیک بردهای رایانه نبرید چون امکان دارد به قطعات الکترونیکی آن صدمه بزند. از لمس کردن قطعات الکترونیکی روی بردهای(مدارهای الکترونیکی) رایانه‌تان پرهیز کنید، زیرا احتمال دارد الکتریسته ساکن حاصل از اصطکاک لباس شما و... باعث صدمه زدن و سوختن آن قطعه شود. حالا با احتیاط گرد و غبار جمع شده در کف کیس را تمیز کنید. مطمئن شوید که فن‌های سیستم‌تان به نرمی می‌چرخند و گرد و غباری هم روی آنها نیست.
بعد از اتمام این کار قاب کیس را ببندید، برق را وصل و رایانه‌تان را روشن کنید. حالا نوبت حذف برنامه‌های غیرضروری روی سیستم است، برای این منظور به منوی Start رفته و بعد Control panel را انتخاب کنید تا پنجره آن باز شود.
سپس Add or Remove Programs را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود و لیست برنامه‌های نصب شده بر روی رایانه‌تان را نشان می‌دهد. نرم‌افزارهایی را که نصب کردید و نیازی به آنها ندارید انتخاب کرده و حذف کنید. با سایر برنامه‌های نصب شده کاری نداشته باشید چون در صورتی که یک راه‌انداز سخت‌افزار و یا یک برنامه ضروری سیستم خود را حذف کنید، سیستم شما با مشکل روبه‌رو می‌شود.
پس از اتمام این کار فرصت خوبی است که هارد‌دیسک خود را مرتب کنید. برای این منظور درایو C «هر درایوی که ویندوز در آن نصب شده است» را انتخاب و سپس کلیک راست کنید و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید، پنجره جدیدی باز می‌شود، روی Disk Cleanup کلیک کنید تا اجرا شود سپس قسمت‌هایی که حجم زیادی اشغال کردند، در صورتی که نیازی به آنها نداشتید انتخاب کرده و سپس روی OK کلیک کنید.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/10/1 ] [ 4:4 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

ممکن است شما در یک کافی نت مشغول فعالیت باشید و علاقه ای نداشته باشید که افراد گوناگون به بعضی از قسمت های سیستمی کامپیوترهای شما دسترسی داشته باشند. بسیاری از این دسترسی ها از طریق Run موجود در منوی Start انجام میگیرد. در این ترفند خواهید آموخت چگونه Run را از منوی Start حذف کنید.

 

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer


در قسمت دیگر پنجره، بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب نمایید.
نام آن را NoRun تنظیم نمایید.
سپس بر روی آن دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data عدد 1 را وارد کنید.
حالا OK کرده و از رجیستری خارج شوید.


[ جمعه 89/9/19 ] [ 12:36 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

شاید ویندوز XP دارای همان سطح از ویژگیهای سیستمهای عامل بعدی مایکروسافت نباشد، اما در مقایسه با اسلاف خود منادی یک گام بزرگ در مسیر شبکه سازی خانگی بوده است. بدون تردید این سیستم عامل فاقد بعضی از ویژگیهای پیشرفته ای است که در ویندوز ویستا معرفی شدند، ولی به همراه تمام مولفه هائی که شما برای اتصال به شبکه های کابلی و بی سیم به آنها نیاز دارید ارائه می شود و البته قابلیتهای بیشتری نیز دارد. ما در این بخش به بررسی ویژگیهای مهم شبکه سازی که توسط ویندوز XP ارائه می شوند خواهیم پرداخت.

My Network Places
 

پنجره My Network Places نزدیک ترین مولفه به Network and Sharing Center ویندوز ویستا به حساب می آید شما می توانید با روشهای مختلفی به این پنجره دسترسی پیدا کنید: دوبار کلیک بر روی آیکن مربوطه بر روی دسک تاپ، کلیک بر روی کلید Start و انتخاب گزینه My Network Places و یا با باز کردن My Computer و سپس کلیک بر روی لینک My Network Places که در قسمت پائین بخش سمت چپ پنجره قرار گرفته است.
چیزی که پس از باز کردن پنجره My Network Places بر روی یک کامپیوتر در شبکه خود مشاهده می نمائید، به تعداد کامپیوترهای دیگری که بر روی شبکه حضور دارند و اینکه چه ابزارهای دیگری را به شبکه خود متصل کرده اید، بستگی خواهد داشت. XP در فواصل معین PC های متصل شده به شبکه را اسکن کرده و میان برهائی به منابع شبکه را در داخل My Network Places قرار می دهد. برای مثال، اگر شما یک ابزار (NAS) Network Attached Storage داشته باشید، با آیکن مخصوص به خودش در این پنجره ظاهر خواهد شد. کافی است بر روی این آیکن کلیک نمائید تا فایلهائی که بر روی درایو شبکه ذخیره شده اند را مشاهده کنید. به همین ترتیب، یک فولدر که بر روی PC دیگری به اشتراک گذاشته شده است نیز با آیکن مخصوص دیگری در این پنجره ظاهر می گردد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/9/6 ] [ 10:27 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

هنگامی که PC شما راه اندازی نمی شود، به سختی می توانید بفهمید که باید چه کاری برای رفع این مشکل انجام دهید. ما در این مقاله نحوه نجات ویندوز و بازیابی فایل های شما را تشریح خواهیم کرد.
این احساس وحشتناک، ممکن است برای اکثر ما اتفاق افتاده باشد: شما کارهای بسیار مهمی برای انجام دادن بر روی کامپیوتر خود دارید، پس آن را روشن می کنید...اما هیچ اتفاقی نمی افتد. شما در مقابل PC خود نشسته اید و امیدوارید که نشانه ای از حیات را در آن ببینید، اما ویندوز از بارگذاری خودداری نموده و دسترسی شما به اسناد و برنامه های ارزشمند تان و یا حتی منابع احتمالی کمک را رد می کند.
وقتی ویندوز حاضر به شروع کار خود نیست، شما باید کارتان را از چه نقطه ای آغاز کنید؟ ما در این مقاله به تشریح چند تکنیک ابتدایی "کمک های اولیه" برای یک PC مبتنی بر ویندوزXP، ویندوز ویستا و یا آخرین محصول از این خانواده، یعنی Windows 7 خواهیم پرداخت که از بوت شدن خودداری می کند.
حتی اگر کامپیوتر شما بخوبی کار می کند، کاملا منطقی خواهد بود که خودتان را برای حوادث غیر منتظره آماه نمائید. به همین دلیل، ما همچنین تعدادی از اقدامات احتیاطی ساده را تشریح خواهیم نمود که زندگی شما را در صورت مواجه شدن کامپیوتر تان با یک فاجعه واقعی، آسانتر می کنند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 12:34 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 317
بازدید دیروز: 263
کل بازدیدها: 1189434