سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

VLC Media Player یکی از بهترین برنامه‌های رایگان موجود برای پخش فایل‌های ویدیویی است. البته رایگان بودن برنامه را شما چندان جدی نگیرید، زیرا طبق قراردادی که دوستان با بیل گیتس و شرکا بسته‌اند، مقرر شده در ایران هر دی‌وی‌دی پر از برنامه را فقط با قیمتی کمتر از یک کیلو مرغ در اختیارمان قرار گیرد به هر حال این برنامه قابلیت‌هایی به مراتب فراتر از صرفا پخش ویدیو دارد.

جداسازی و تبدیل ویدیو از قسمت‌های دلخواه

به طور حتم برنامه‌های تبدیل عالی متعددی می‌شناسید، اما اگر نمی‌خواهید برنامه‌های اضافه غیرضروری برای انجام امور ویدیویی روی سیستم داشته باشید، آخرین نسخه این برنامه را که در دی‌وی‌دی همین شماره ماهنامه رایانه‌خبر گنجانده‌ایم روی سیستم‌تان نصب کنید و از آن لذت ببرید.

علاوه بر پخش و جداسازی و تبدیل فرمت‌های مختلف ویدیویی، این برنامه می‌تواند ویدیوهای استریم را نیز روی فایل ذخیره نماید.

 

برای این کار

کافیست برنامه VLC را اجرا کرده و روی Media سپس Convert/Save کلیک نمایید.(شکل1 قسمت1) در پنجره Open Media ویدیوی مورد نظر را افزوده و سپس روی دکمه Convert/Save کلیک کنید(شکل1 قسمت2). در گام بعدی مسیر ذخیره‌سازی و فرمت مورد نظر برای تبدیل را انتخاب نمایید (شکل1 قسمت 3). در این جا گزینه‌های دیگری نیز برای فرمت فایل چندرسانه‌ای می‌بینید. پس از اعمال تنظیمات لازم روی Start کلیک نموده تا کار انجام گیرد.

  ادامه مطلب...

[ جمعه 95/7/23 ] [ 1:17 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کاربر گوشی های هوشمند نباشد. ممکن است گاهی اوقات نیازمند استفاده از ترفند هایی باشید تا بتوانید از تمام امکانات گوشی همراه یا رایانه خود استفاده کنید.

حال اگر در طول هفته فرصت نمی کنید تا به ترفندهای بخش دریچه فناوری نگاهی بیاندازید، نگران نباشید. در ادامه این بسته هفتگی، پربازدیدترین و برترین ترفندهایی را که در هفته جاری منتشر شده اند برای شما قرار داده ایم، با ما همراه باشید.


حذف حافظه پنهان آیفون  +ترفند
کی از مشکلاتی که دارندگان آیفون یا آیپد با آن سروکار دارند، پر شدن فضا دستگاه خود است. به خصوص در دستگاه‌هایی که 16 گیگابایت حافظه دارند این موضوع بیش‌تر دیده می‌شود. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه جالب و نسبتاً عجیب بپردازیم که می‌تواند تا چند گیگابایت از فضای دستگاه را در چند ثانیه خالی کند، بدون این که داده‌ی قابل مشاهده‌ای از روی دستگاه حذف شود و یا نیاز به جیل‌بریک دستگاه باشد. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 95/5/21 ] [ 8:59 عصر ] [ امیر محمد ] [ نظرات () ]

تلگرام در ایران پر طرفدارترین شبکه اجتماعی است که در کنار محبوبیت هایش مشکلاتی نیز دارد. نرم‌افزار تلگرام امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما با به‌وجود آمدن کانال‌ها برای کاربران خود دردسرهای زیادی ایجاد کرده است.

یکی از این مشکلات پشتیبانی نکردن از قابلیت حذف اطلاعات دریافت شده در کانال ها بود و بسیاری از کاربران به‌خصوص کاربران دستگاه‌های اندرویدی که از ظرفیت ذخیره‌سازی محدودی روی دستگاه خود برخوردار بودند با مشکل کمبود فضای خالی روی دستگاه مواجه می‌شدند.

این مشکل به گوش سازندگان این نرم‌افزار رسیده و کاربران می‌توانند بدون دردسر و بدون نیاز به نرم‌افزارهای مدیریت فایل، حافظه کش و فایل‌های دانلودی توسط این برنامه را از روی دستگاه هوشمند خود پاکسازی کنند. 

مدیریت Cache در نسخه جدید تلگرام به شما این امکان را می‌دهد اطلاعات موردنظر مربوط به هر کانال یا همه کانال‌ها را به‌راحتی حذف کرده و در صورت نیاز با مراجعه مجدد به کانال موردنظر، آنها را از سرورهای ابری تلگرام فراخوانی کنید.

این قابلیت از نسخه 3?3?2 به بعد به پیام رسان تلگرام افزوده شده و برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس قابل استفاده است. اما شاید عده ای هنوز روش پاکسازی cache تلگرام خود را ندادند. 

برای بهره‌مندی از این قابلیت و پاکسازی حافظه کش نرم‌افزار به این روش عمل کنید: ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/5/11 ] [ 9:17 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

All In One Toolbox جعبه ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی دستگاه اندرویدی شماست که شامل 29  قابلیت بوده و با داشتن آن برروی دستگاه اندرویدی خود می توانید کارهایی همچون پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر و مدیریت فایل را در دست بگیرید و در جهت  افزایش سرعت موبایل و تبلت خود گامی اساسی بردارید.



ابزار های نرم افزار All In One Toolbox:
1- تمیز کننده APK
2- پشتیبان گیری و بازیابی
3- میانبر صفحه اصلی
4- گزارش وضعیت حافظه (RAM, ROM, SD Card memory و CPU)
5- اطلاعات سیستم
6- بستن عملیات در حال اجرا با یک کلیک (task killer)
7- پاک کننده کش
8- پاکسازی تاریخچه (کلیپ بورد، مرورگر، مارکت، جستجو Gmail، نقشه های گوگل، تاریخچه Google Earth) ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 95/3/12 ] [ 8:50 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
با استفاده از نرم افزار پیشرفته Extreme Call Blocker می توانید تماس ها و پیام های مزاحم خود را مسدود کنید.

 اگر شما هم تماس‌ها و پیامک‌های ناخواسته زیادی دارید و می‌خواهید از دست آن‌ها راحت شوید، نرم افزار Extreme Call Blocker یکی از قدرتمند ترین مسدود کننده های تماس و پیامک است که با استفاده از آن می توانید شماره هایی را که می خواهید درون لیست سیاه قرار دهید، بنابراین زمانی که این شماره ها با شما تماس می گیرند توسط این برنامه بصورت خودکار قطع خواهند شد.

از دست پیامک های تبلیغاتی و تماس های مزاحم راحت شوید +دانلود

ویژگی های نرم افزار Extreme Call Blocker:

  • رمز عبور محافظت شده
  • جلوگیری از تماس شماره های نا شناخته با شما
  • امکان حذف آیکن نرم افزار از لیست نرم افزار ها
  • امکان اضافه نمودن تماس ها به لیست سیاه و سفید

 

 • دانلود و مشخصات فایل
 
دانلود
 حجم: 4.76 مگابایت
 نیازمند اندروید: +4
 نوع فایل: ZIP

[ چهارشنبه 95/3/12 ] [ 8:49 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
با نرم افزار App Backup & Restore می توانید از هر برنامه یا بازی ای که بر روی گوشی شما نصب شده باشد، بکاپ گرفته و به عبارت دیگر فایل های نصبی apk آن ها را برای مصارف بعدی استخراج کنید.

  App Backup & Restore نرم افزاری کاربردی برای گرفتن نسخه پشتیبان (بکاپ) از برنامه ها و بازی های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی شماست که با آن می توانید به آسانی و در محیطی واقعا ساده از همه اپلیکیشن ها تنها با یک لمس بکاپ تهیه کنید!

بهترین نسخه پشتیبان برای نرم افزار ها+ دانلود/// در حال کار

ویژگی های نرم افزار App Backup:

  • تهیه Backup از برنامه های نصب شده روی کارت حافظه
  • بازگرداندن برنامه ها از روی کارت حافظه
  • Backup و Restore تمام برنامه ها با یک اشاره
  • Backup و Restore گروهی برنامه های انتخاب شده
  • حذف سریع برنامه های نصب شده
  • مرتب کردن لیست برنامه ها براساس : اسم ، تاریخ نصب و حجم
  • تهیه خودکار Backup از برنامه در هنگام نصب
  • نمایش فضای خالی و فضای اشغال شده در حافظه گوشی و کارت حافظه
  • تهیه Backup از نسخه های مختلف هر برنامه
  • جستجوی برنامه در مارکت
  • ارسال فایل APK از طریق ایمیل
  • انتخاب پوشه دلخواه برای ذخیره برنامه ها
 • دانلود و مشخصات فایل
  
دانلود
 

حجم: 3.8 مگابایت
نیازمند اندروید: +2.3
نوع فایل: APK

[ چهارشنبه 95/3/12 ] [ 8:47 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
با روش ساده نصب همزمان چند تلگرام را روی کامپیوتر را امتحان کنید.؛ بسیاری از افراد دارای دو یا چند خط موبایل هستند و میخواهند از تلگرام استفاده کنند. این مسئله زمانی مهم میشود که شما برای تمامی این خط ها اکانت تلگرام میخواهید . برای اندروید نرم افزار های مختلفی وجود دارد که به راحتی میتوانید بیش از یک اکانت را فعال کنید. اما در ویندوز این مسئله متفاوت است.
 
روش اول (استفاده از نسخه وب) :
نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای راه اندازی روی مرورگر طراحی شده است. شما می توانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید. برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها شماره خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:

web.telegram.org
نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر +آموزش

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 95/1/8 ] [ 8:16 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

مشکل آپدیت سیستم عامل Ios 9.3 برای دستگاه های قدیمی تر اپل حل شد. چندی پیش گوشی ها و تبلت های شرکت اپل با توجه به این که برای دریافت جدید سیستم عامل Ios نیاز به پسورد و ID تنظیمات کارخانه ای داشتند، قابل به روز رسانی نبودند ولی حالا شرکت اپل از رفع این مشکل خبر داد.

آپدیت جدید سیستم عامل 9.3 iOS رفع مشکل شد + آموزش
پیش از این راه حل،اعتراضات بسیاری از سوی کاربران شرکت اپل مبنی بر بی استفاده شدن دستگاه های قدیمی تر وارد شد. شرکت اپل ساعاتی پیش راه حلی برای این مشکل اعلام کرد و از کاربران خواست که دیگر نگران آپدیت نشدن دستگاه های خود به علت فراموش کردن ID  خود نباشد.
به منظور رفع این مشکل، کاربران باید از طریق iCloud وارد اکانت Find My Phone شوند و یا دستگاه خود را به یک کامپیوتر متصل کرده و جزئیات ID اپل خود را وارد iTunes  کنند. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 95/1/8 ] [ 8:14 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

کی از قابلیت‌های ویندوز 10 امکان تغییر رنگ محیط ویندوز به رنگ‌های دلخواه کاربر است، اما اگر دوست داشته باشید رنگ Start Menu بدون توجه به رنگ بخش‌های دیگر همواره تیره باشد، می توانید با راه‌حلی که برای شما داریم این کار را انجام دهید.

از
مایکروسافت نام تم‌های رنگی ویندوز را Accent گذاشته است تا رنگ قسمت‌های مختلف به انتخاب کاربر تغییر کند، اما اگر نخواهید این رنگ‌‌ها را در نوار وظیفه و استارت منو ببینید چه راهی وجود دارد؟ متاسفانه در این صورت نمی‌توانید از هیچ رنگی استفاده کنید ، اما نگران نباشید زیرا با کمی دستکاری در رجیستری ویندوز 10 می‌توانید از تم رنگی به همراه استارت منو تیره بهره ببرید.
برای بهره بردن از چنین روشی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
1. بخش Settings را باز کنید و سپس وارد قسمت Personalization شوید. در پایین‌ترین قسمت از تب Colors، گزینه «Automatically pick an accent color from my background» را در حالت Off قرار دهید. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 95/1/8 ] [ 8:13 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

نوروز اولین روز سال ایرانی برابر با اول فروردین ماه، جشن آغاز سال نو ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

پیامک تبریک ویژه سال نو
خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق مختلف فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می گویند.
فرا رسیدن نوروز باستانی ، یادآور شکوه ایران 
بر همه ایرانیان خجسته باد . . .
****************************
گشت گرداگرد مهر تابناک ، ایران زمین / روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین
ای تو یزدان ، ای تو گرداننده ی مهر و سپر / برترینش کن برایم این زمان و این زمین . . .
عید نوروز بر شما مبارک ادامه مطلب...
[ دوشنبه 95/1/2 ] [ 6:59 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 305
کل بازدیدها: 1188905