سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

می‌دانیم که قرار است به ویندوز 8، امکانات متفاوت و خوبی اضافه شود اما چیزی را که هنوز نمی‌دانیم مشکلات و معضلات ویندوز جدید با امکانات قبلی است.
اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، احتمالا هیچ مشکل خاصی با سیستم عامل آینده مایکروسافت نخواهید داشت چرا که ویندوز 8 برای تبلت‌ها با توانایی‌ و قدرت محدود طراحی شده است. پس نباید زیان نگران سخت‌افزار و ارتقای آن باشید. اما تغییرات ویندوز، نگرانی‌هایی درباره کار با نرم‌افزارها بوجود می‌آورد:

تغییر در نرم‌افزارها
مثلا کار با ماشین حساب و یا Notepad با وجود رابط گرافیکی مترو متفاوت خواهد شد اما چگونه؟ معلوم نیست! تکلیف Office چه می‌شود؟ قرار است از این به بعد Word چگونه متنی را ایجاد یا ویرایش کند؟ آیا قرار است برنامه‌های ویندوز روی کامپیوترهای رومیزی و تبلت‌ها متفاوت باشد؟ به نظر می‌رسد مایکروسافت با تغییراتی اساسی برنامه‌هایی با برای هماهنگی با نسخه‌های تبلت و دسکتاپ ویندوز ارائه دهد و احتمالا بیشتر این هماهنگ‌سازی‌ها بر دوش روش ابری باشد.

آینده برنامه‌های قبلی
آیا شرکت‌های برنامه‌نویسی خود را با این تغییرات منطبق می‌کنند؟ آیا همچنان تسلط مایکروسافت بر روی بازار باقی می‌ماند و با هر تغییری که در ویندوز داد، سایر شرکت‌ها را به تکاپو وا می‌دارد؟ مثلا قرار است فتوشاپی برای ویندوز 8 داشته باشیم یا فتوشاپ‌های قبلی با ویندوز 8 کار می‌کنند؟؟


[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 12:59 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

 سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

1. خاموش کردن دستگاه
خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد
در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3. عبور سریع از Lock Screen
در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

4. جستجوی سریع
در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو
در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/1/18 ] [ 4:44 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 163
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1183802