سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

استفاده از تکنولوژی جدید و بروز بودن در این محور ارتباط مستقیمی به پیشرفت و بالا بردن کارآیی خواهد داشت.استفاده صحیح از دسترنج کسانی که تلاش می کنند تا پای تکنولوژی به زندگیمان باز شود حاصل یک تفکر با بازتاب طلایی است، با کمی مطالعه در درک تکنولوژی های جدید که در اطرافمان هستند سنگینی بار زمانه را به دوش نخواهید کشید، اما باید به این باور رسید که تکنولوژی را به اندازه نیازمان به کار ببریم تا نبینیم روزی را که با استفاده غلط و مطالعه نشده در کلاف تکنولوژی سردرگم شده ایم.متأسفانه در میان افراد جامعه کم نیستند کسانی که دلیل استفاده از تکنولوژی جدید و بروز بودن را نمی دانند و نیازی به به روز شدن در خود حس نمی کنند.اما چه خوب است که شما برای بروز شدن ابتدا مطالعه و تحقیق می کنید و سپس آگاهانه و به اندازه نیاز خود پا را در عرصه تکنولوژی از گلیم خود درازتر می کنید.از این رو در این مقاله خواهید خواند که استفاده ازتکنولوژی های جدید مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد و آیا گره از کارتان خواهد گشود یا خیر.

1. پشتیبانی بهتری از آخرین سخت افزار سرور
 

ویندوز سرور R2 2008 اولین نسخه از ویندوز سرور است که بطور کامل معماری 32 بیتی را رها کرده است.همراه با حرکت به سوی معماری 64 بیتی مایکروسافت طراحی ویندوز سرور R2 2008 را برای پشتیبانی از 256 پردازنده منطقی پایه ریزی کرده است.بر این اساس مایکروسافت طراحی Hyper-V را به گونه ای انجام داده است که توانایی پشتیبانی از 32 پردازنده منطقی را داشته باشد در حالی که نسخه ابتدایی از برنامه Hyper-V قابلیت پشتیبانی از 16 پردازنده را داشت.بطور کلی ویندوز سرور R2 2008 برای مدیریت بهتر را منابع سخت افزاری طراحی شده است.استفاده بهینه و کامل از منابعی چون RAM و CPU یکی از چند ویژگی های ویندوز سرور R2 2008 است.
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/8/18 ] [ 1:37 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر شما از شکل یک نواخت آبی رنگ کادر خوش آمد گویی ویندوز XP خسته شده اید، وقت آن است که خودتان دست به کار شوید! یرای این کار به محیط Registry رفته و مسیر های زیر را دنبال کنید:
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop]
سپس در قسمت محتویات Desktop به دنبال مقداری از نوع String Value با نام Wallpaper بگردید.
دو بار بر رویش کلیک کرده و مسیر تصویر گرافیکی مورد نظر خود را به آن بدهید و سپس کامپیوتر را راه اندازی کنید.
توجه:
نوع فایل باید حتماً از نوع بیت مپی BMP باشد.
بهتر است که ظرفیت فایل کم باشد و اندازه آن به اندازه طول وعرض مانیتور باشد. مثلاً 1024*768
در مسیر دهی و نوع فایل اگر خطایی رخ دهد، هیچ گونه تصویری به نمایش در نخواهد آمد. Blank Mode
اگر در مسیر دهی فایل دچار مشکلی شدید، می توانید مقدار (None) را برای رشته در نظر بگیرید.


[ شنبه 89/8/15 ] [ 2:11 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
تصور کنید پس از خرید CD سیستم عامل ویندوز XP، متوجه شوید کامپیوتر شما قادر نیست که از طریق CD-Drive بالا بیاید! (boot شود)، اما با این حال این امکان وجود دارد که بتوان سیستم عامل را نصب و راه اندازی کرد.
برای این کار شما احتیاج دارید که از طریق سایت پشتیبانی Microsoft، یک فایل Exe را download کنید. این فایل از نشانی زیر قابل دستیابی است:

پس از وارد شدن به این سایت، اگر نسخه ویندوز XP شما خانگی (Home)است. بر روی WinXP_DE_HOME_BF.EXE، و اگر حرفه ای (Professional) است. روی WinXP_DE_PRO_BF.EXE کلیک کنید.
حجم فایل download برابر 2/4 مگابایت خواهد بود. برای شروع download شما احتیاج به 6 عدد دیسکت خالی 1.44 MB دارید.
پس از اجرای عمل download، شما 6 عدد دیسکت راه انداز در دست خواهید داشت. پس از اینکه کامپیوتر خود را با این 6 دیسکت استارت کردید، درایو CD-ROM نصب خواهد شد. پس از آن شما می توانید نصب ویندوز XP را از طریق درایو CD و اجرای فرمان Setupانجام دهید.
اگر نگران از دست دادن اطلاعات موجود هستید یا اگر سیستم شما دچار مشکلی شده که نیازمند راه اندازی (booting up) است، CPR، این یوتیلتی کوچک تحت سیستم بازیاب XP به همراه تعدادی فایل راه انداز، مشکلات سیستم را مشخص می کند. اما دلیل اصلی مالکیت CPR به XP، یک CD است که به عنوان دیسک احیاگر برای سیستم های به هم ریخته XP کاربرد دارد. ادامه مطلب...
[ جمعه 89/8/14 ] [ 3:49 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

وقتی یه نفر خوابیده حال بلند شدن نداره نمیشه گفت که تنبل شده و حال نداره شاید مریض باشه. این شامل حال ویندوز هم میشه. وقتی شما سیستم را روشن میکنه ویندوز هنوز خواب است و برای بوت شدن و دیدن صفحه wellcome خیلی وقت میذاره. دستکاری در startup و افزایش قدرت سخت افزار خوبه ولی این خواب آلودگی میتونه مال یه ایراد نرم افزاری باشه. مثلا: اینکه سیستم درست shutdown نشده ، یک فایل مهم ویندوز بهش آسیب رسیده و ویندوز از پایداری افتاده و مریض شده. استفاده از سیستم restore و آنتی ویروس هم بد نیست ولی اگر ایراد از اینها نبود چی؟ استفاده از tuneup utility هم برای افزایش سرعت خوبه ولی این درد خرابی فایل دردی است که بدست هیچ کدام از اینها درست نمیشه فایل اصلی ویندوز است و نه سیستم ری استور حریفش میشه و نه آنتی ویروس tuneup در نهایت امکان داره شما را عصبانی کنه که یه ویندوز جدید نصب کنید ولی دست نگهدارید تا در این مطلب کوتاه با یه خط فرمان یه ابزار مخفی دیگه ویندوز را اجرا کنیم شاید گره کار باز شد. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/7/29 ] [ 2:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

?بلافاصله به اینترنت وصل می‌شوید ...
 

می دانید که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. از جست وجو برای یک تحقیق درسی گرفته تا ارسال و دریافت نامه های الکترونیک، دانلود فایل و نرم افزار و البته در حاشیه، ارتباط همزمان با یک دوست صمیمی که مدت ها از شما دور افتاده است. چند ساعت بعد تمام فعالیت های اینترنتی خود را انجام داده اید، اما تنها مسئله ای که در طول این چند ساعت متوجه آن نشده اید، این است که شما تنها کاربر رایانه خود نبوده اید!
حقیقت خوشایندی نیست اما " تاکید می کنم " که شما تنها کاربر رایانه خود نبوده اید. متأسفانه، بدون این که حتی فکرش را کرده باشید، رایانه شما از مدت ها قبل به عضوی فعال از یک شبکه خرابکاری در اینترنت تبدیل شده و می تواند از شخص دیگری غیر از شما فرمان بگیرد.

? کدهای مخرب Bot، عامل مؤثر نفوذ و استفاده غیر مجاز از رایانه ها
 

اکنون زمان مناسبی ست که درباره کدهای مخرب Bot بهتر بدانید . Botها، نرم افزارهای بسیار کوچکی هستند که به صورت مستقل و نامحسوس عمل می کنند و قادرند که به شکل خودکار یا در واکنش به دستورات دوردست، یک رشته عملکرد تخریبی خاص انجام دهند. رایانه های آلوده به Bot علاوه بر کاربران اصلی خود می توانند تحت فرمان خرابکارانی باشند که این بدافزارها را تولید و منتشر کرده و آنها را از دوردست کنترل می کنند. درست به همین دلیل از رایانه های آلوده به Bot، به عنوان "رایانه های زامبی" نام برده می شود؛ رایانه هایی که می توانند به طور کامل در اختیار کاربرانی غیر از کاربر اصلی آن ها باشند. ادامه مطلب...

[ جمعه 89/7/23 ] [ 3:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
Visual Effects، افکت های بصری هستند که در درون ویندوز XP به طور پیش فرض گنجانده شده اند و شامل افکت های منوها، سایه موس، سبک های بصری موجود بر روی دکمه ها و سایه های آیکون ها می باشد. این افکت ها با این که کم هستند اما ممکن است بر روی سیستم های قدیمی به خوبی اجرا نشوند و علاوه بر آن از سرعت پردازش اطلاعات ویندوز بکاهند. پس در صورتی که چندان به زیبایی ویندوز خود اهمیت نمیدهید و سرعت ویندوز برای شما مهم تر است، این ترفند را اجرا کنید.

بدین منظور:
1- بر روی My Computer راست کلیک کنید.
2- Properties (ترفندستان) را انتخاب کنید.
3- بر روی تب Advanced کلیک کنید.
4- در زیر Performance بر روی دکمه Setting کلیک کنید.
5- در اینجا شما می توانید تمامی این افکت ها را کنترل کنید و به سلیقه خود آنها را غیرفعال کنید.

[ جمعه 89/7/23 ] [ 2:57 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان دو کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چرا که کلید بسیار کارآمد و با استفاده ای برای حرفه ای ها است. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 4:0 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

صحنه دسک تاپ را تغییر بدهید( ویندوز 7)
 

اگر از خیره شدن به زمینه آبی روشن ویندوز 7 یا چند تم گنجانده شده در این ویندوز خسته شده اید، تعداد زیادی تم رایگان محصول مایکروسافت بر روی اینترنت وجود دارد. برای پیدا کردن این تم ها، روی یک نقطه خالی دسک تاپ کلیک -راست کنید، Personalize را انتخاب کنید، و سپس روی Get more themes online کلیک کنید.ادامه مطلب...
[ شنبه 89/7/17 ] [ 2:18 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در محیط ویندوز هستید که ناگهان پیغام Dont Sent ظاهر میشود و پس از کلیک بر روی این پیغام ناگهان کل محتویات صفحه حذف شده و تنها تصویر پشت زمینه Desktop باقی میماند. در این حالت تنها با فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete، پنجره Task Manager نمایان میشود و تنها احساس میکنید باید سیستم را Restart کنید. اما راه بهتری نیز در این زمان هست! برای یادگیری آن با این ترفند همراه شوید.
ادامه مطلب...

[ جمعه 89/7/16 ] [ 2:35 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
هیچ وقت اولین باری که صفحه دستگاه Windows 95 را دیدم فراموش نمی کنم، چقدر از این همه رنگ خوشحال و ذوق زده بودم. آنقدر با صفحه آبی وسیاه NC و DOS کار کرده بودم که به هیچ وجه چشمم عادت به کار کردن با صفحات رنگی را نداشت! از شدت هیجان هر چند ساعت یک بار فقط تصویر Background را تغییر داده و از این همه ذوق هنری خود، به وجد می آمدم. حال از آن سال ها نزدیک به ده سال گذشته و دیگر این همه گرافیک و رنگ ولعاب برای همه ما عادی شده است.
حالا چرا این همه داستان سرایی کردم؟ زیرا دقیقاً همان حس ده سال پیش را دوباره بعد از نصب Windows 7 نسخه RC1 تجربه کردم، چه حس آشنایی! واقعاً رابط گرافیکی بی نظیری دارد، به خصوص برای من که یکباره از Windows XP به Windows7 آمده بودم. راستش را بخواهید تا به حال عبارت Windows Aero را زیاد شنیده بودم، اما تا قبل از نصب ویندوز هفت این ویژگی تا این حد برایم قابل لسم نبود (Windows Aero در واقع یک رابط کابری گرافیکی و پوسته پیش فرض است که ابتدا برای سیستم عامل Windows Vista ارائه شد و در Window7 به تکامل رسید). با توجه به این موضوع تصمیم گرفتم گشتی در دنیای هفتم مایکروسافت بزنم تا ببینم غول دنیای نرم افزار در محصول جدیدش چه امکاناتی را در اختیار ما قرار داده است.ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 2:24 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 187
بازدید دیروز: 145
کل بازدیدها: 1193209