سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

برای استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر باید مراحل زیر را طی کنیم:
برای ویندوز XP باید از نرم‌افزار دانلود eBoostr استفاده کنید (دانلود eBoostr Pro V3.0.1.498 ). این نرم‌افزار حجم کمی دارد و بسیار هم سریع نصب و تنظیم می‌شود. خوبی اصلی این نرم‌افزار اما این است که با مدلهای بسیاری زیادی از حافظه‌ها مثل SD و MMC هم کار می‌کند.
اما آموزش امروز ما بدون احتیاج به نرم‌افزار خاصی است ولی متاسفانه روی ویندوز XP درست جواب نمی‌دهد. اگر ویندوز ویستا و 7 دارید یک فلش پیدا کنید که ترجیحا زیر 4GB حجم داشته باشد. مدلهای ارزانقیمت 2GB کینگستون و ترنسند توی بازار ایران موجود است.
یک – تمام فایلهای رویش را پاک کنید و اسمش را بگذارید RAM DRIVE که بعدا متوجه شوید کدام درایو را می‌خواهیم به این کار اختصاص بدهیم. دقت کنید که حتما باید همه فایلها را پاک کنید. مخصوصا فایل‌های مخفی ( Hidden )
دو – روی My Computer کلیک راست کنید و به ترتیب Properties و سپس Advanced را انتخاب کنید. بعد هم به system output’s Settings بروید و دنبال Advanced بگردید. حالا روی Edit کلیک کنید.
سه – روی user-defined size کلیک کنید تا حجم فلش را متوجه بشوید. مثلا برای یک فلش 2GB می‌نویسد 1932. مثلا عرض کردم! حالا هر عددی نوشته بود را منهای 5 کنید. مثلا 1932 می‌شود 1927. توی قسمت اول و دوم عکس بالا باید این دو مقدار را بنویسید. حالا set و سپس OK را انتخاب کنید.
چهار – حالا اول حتما Apply را بزنید و بعد از اپلای OK را بزنید. حالا کامپیوتر باید ریستارت بشود. کار تمام است!

استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر

اخطار مهم
اگر به هر دلیلی ناگهانی این فلش درایو را جدا کنید سیستم کرش می‌کند و قضیه پیچیده می‌شود. اگر می‌خواهید تست کنید این کار را بکنید اما مسئولیتش با خودتان است :)

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/10/4 ] [ 11:36 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

گام به گام برای حرفه ای شدن
با دانستن چند نکته نه چندان پیچیده می شود از یک کاربرآسیب پذیر به کاربری تبدیل شد که به راحتی نمی توان به اطلاعات او دست پیدا کرد.خیلی از هکرها با اهداف مختلف ممکن است سعی در دستیابی به محتویات رایانه شما داشته باشد.شما باید با تدابیرمختلف، راه های نفوذ آنها را ببندید و کارآنها را سخت ترو تقریبا غیرممکن کنید.

روتر خود را با گره ببندید
 

اینترنت و ایرلس بدون پسورد، شکار خوبی برای هکرها محسوب می شود و این کار دردسرهای فراوانی برای شما ایجاد خواهد کرد.با استفاده از یک SSID مخصوص به خود، از ورود افراد ناخواسته جلوگیری کنید و با انتخاب پسورد خوب، روترخود را امن کنید.برای دسترسی به روترخود(1/1، 165، 192)را در بروز خود (یا برای راه های دیگر به دستورالعمل روتر خود مراجعه کنید)استفاده کنید. از شما درخواست یک پسورد می شود.کلمه Admin را برای هر دو درخواست وارد کنید یا اگر این کارتأثیرگذارنبود، می توانید با تأمین کننده اینترنت خود دراین باره مشورت کنید.بعد ازاین به بخش امنیت بروید.این بخش با توجه به مدل و ساخت روتر شما متفاوت خواهد بود.به عنوان مثال اگر شما روتر«Link sys» داشته باشد، به Wireless و بعد از آن به Wireless security بروید و قدرتمندترین رمز(encryption)که نت ور کتان آن را پشتیبانی می کند را مثل WPA2 انتخاب کنید. یک پسورد قوی که ترکیبی از عدد و حروف باشد را انتخاب کنید و آن را به صورت موقت در جایی یادداشت کنید یا آن را به حافظه بسپارید. این پسورد را باید با اتصال هر دستگاهی به روتر اینترنت خود وارد کنید.

اطلاعات حساس خود را امن کنید
 

هیچ گاه فکر نکنید که اطلاعات حذف شده شما دیگر قابل دسترسی نیست.هر هکری با حداقل اطلاعات می تواند با یک جست و جوی ساده درگوگل به فهرستی ازنرم افزارهایی دسترسی پیدا کند که قول می دهند که اطلاعات از دست رفته شما را بازیابی کنند.از ایریزر (Eraser)برای پاک کردن اطلاعات مهم خود استفاده کنید.اگرشما تصمیم دارید که کل اطلاعات هارددیسک خود را از بین ببرید، از Kill Disk استفاده کنید که تمام آثار اطلاعات شما از بین خواهد برد و در پایان با اطمینان کامل تمام اطلاعات خود را روی True Crypt بگذارید واطلاعات باقیمانده را رمز گذاری کنید.

هکرها را با پسوندهای قوی سردرگم کنید
 

استفاده ازاسم نزدیکانتان به عنوان پسورد با وجود اینکه یک کار دوست داشتنی است، با این حال ریسک بزرگ امنیتی محسوب می شوند از انتخاب پسوردهایی که به آسانی قابل حدس زدن هستند، خودداری کنید و به جای آن از ترکیب حروف و سمبل استفاده کنید.حداقل از عدد و سمبل به جای حروف مثل @،3،!یا صفراستفاده کنید.اگر پسورد شما اهمیت فراوانی دارد، می توانید از نرم افزارهای تولید پسورد استفاده کنید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/8/1 ] [ 12:40 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

تمامی موجودات جهان، همیشه خواستار برقراری ارتباط با یکدیگر بوده اند. این نیاز، احساسی غریزی است که از بدو تولد در آن ها وجود داشته است و در هر سنی به یک شکل و میزان نمایان شده است.
برآورده شدن این نیاز در دوران مختلف حیابت بشر، اشکال گوناگونی داشته است.
انسان های بدوی، از ایما و اشاره برای ارتباطات نزدیک و از روشن کردن آتش برای برقراری ارتباط با نقاط دور استفاده می کردند. کم کم انسان ها حیواناتی مانند اسب و کبوتر را برای رساندن پیام ها و نامه هایشان به شهرهای دیگر تربیت کردند و بعدها ماشین ها و هواپیماها به این ارتباط سرعت بخشیدند.
هم اکنون با الکترونیکی شدن دنیای فعلی و تجهیزات امروزی، تبادل اطلاعات بسیار آسان و سریع انجام می گیرد. این کار تنها مستلزم صرف چند ثانیه وقت می باشد. چرا که برای انجام این کار کافی است که نشانی الکترونیکی طرف مقابل را داشته باشیم. در این حالت از طریق پست الکترونیکی یا ـ Electronic- mail) E-mail و یا رایانامه، پیغام مان که می تواند، متن، عکس، فیلم، صوت و... و یا ترکیبی از این موارد باشد را به شخص مقابل برسانیم.
شکل کلی آدرس ها در اینترنت به این صورت است:
ـ‌ ـ ـ. نام دامنه @ نام کاربر

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/6/4 ] [ 4:3 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

حافظه L2 cache بسیار بزرگتر و یکپارچه تر از L1 است این حافظه اطلاعات بیشتری را می تواند از رم دریافت کند. در پرسسور های نسل قدیم این حافظه جدای از چیپ اصلی یا روی مادربرد و یا روی برد مخصوص پرسسور (در پرسسور های قدیمی نسل پنتیوم 2) قرار داشت. در اصطلاح به این برد ها برد خواهر هم گفته می شد.

با پیشرفت تکنولوژی حافظه L2 cache توانست بر روی خود پرسسور نصب شود و عملکرد آن در مقایسه با حافظه L1 cache بهتر شد. این حافظه سرعت حافظه L1 cache را ندارد ولی هنوز برای پرسسور سریع تر از رم است.

به طور سنتی حافظه L2 cache در خط مقدم قرار دارد. بنابراین پرسسور را به چیپ ست ها، north bridge و رم متصل می کند.

حافظه L2 cache احتیاج به چیپ بزرگتری دارد چون برای ساخت یک حافظه L2 cache معمولی به میلیون ها ترانزیستور نیاز است این حافظه از نوع SRAM ( رم استاتیک) است. بر خلاف رم معمولی که از نوع DRAM یا رم دینامیک است. برای ساخت یک بیت DRAM احتیاج به یک ترانزیستور و یک خازن هست در حالیکه برای ساخت یک بیت SRAM حداقل به شش ترانزیستور نیاز دارید. بنابراین ساخت 256 کیلو بایت از حافظه L2 cache نیاز به بیش از 12 میلیون ترانزیستور دارد.

بدیهی است که هر چه حافظه های L1 و L2 بزرگتر باشند عملکرد پرسسور بهتر است ولی تولید کنندگان اصلی پرسسور ها یعنی Intel و  AMD  سعی می کنند قیمت محصولات خود را منطقی نگه دارند. در این رقابت AMD از حافظه L1 بزرگتری استفاده کرده است در حالیکه Intel سعی کرده از حافظه L1 با کیفیت تر و سریعتری استفاده کند.

یکی از خصوصیات مهم همه انواع رم تاخیر آنهاست. حافظه L1 از حافظه L2 تاخیر کمتری دارد و به همین دلیل است که عملکرد بهتری دارد. وقتی که حافظه cache بوسیله پروسسور دور زده می شود تا مستقیما اطلاعات را از رم بخواند تاخیر آن بیشتر می شود برای همین است که از این حافظه ها استفاده می شود تا سرعت ارسال اطلاعات افزایش یابد. این اتفاق یعنی دور زدن حافظه cache زمانی پیش می اید که حافظه های cache L1, L2 هر دو معیوب باشند. و سرعت پروسس بسیار کاهش می یابد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/5/2 ] [ 2:32 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

فروش اقساطی کامپیوتر و لپ تاپ به صورت اقساط بلند مدت

ghaemrayaneh@yahoo.com


[ یکشنبه 90/3/15 ] [ 11:28 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

امروزه آخرین نمایشگرهای CRT نیز در حال ترک میز کار کاربران هستند و تنها پانلهای تخت LCD در منازل یا دفاتر کاری به چشم می خورند. وقتی استفاده از نمایشگرهای LCD بصورت عمومی برای اولین بار آغاز شد، فناوری مذکور با محدودیتهای آشکاری مواجه بود. همانند اکثر فناوریهای جدید، بخشی از این مشکلات به نوپائی فناوری و بخش دیگری از آن به فقدان یک زیرساختار مناسب مربوط می شد. برای مثال، در آن زمان درگاه های خروجی DVI کاملا ناشناخته بودند و LCDها تنها از درگاه VGA استفاده می کردند. این وضعیت، شرایط بالقوه ای را برای ایجاد مشکلات گوناگون در کیفیت تصویر بوجود می آورد زیرا کارت ویدیوئی باید اطلاعات تصویری را از دیجیتال به آنالوگ تبدیل نموده و سیگنال VGA آنالوگ را به LCD می فرستاد که در آنجا مجددا به اطلاعات دیجیتال تبدیل می شد.
البته امروزه اکثر LCDهای جدید به ورودیهای DVI مجهز شده اند. بعضی از مدلها اکنون با ورودیهای HDMI عرضه می شوند در حالیکه تعداد محدودی از نمایشگرهای LCD سطح بالا نیز به کانکتور جدید DisplayPort خود می بالند. کارتهای گرافیکی و حتی بعضی از مادربردهای مجهز به ساختار گرافیکی مجتمع نیز اکنون دارای خروجیهای DVI و گاهی اوقات حتی خروجی HDMI هستند.
با اینحال، ما هنوز با کاربرانی مواجه می شویم که از نمایشگرهای LCD خود همانند نمایشگرهای CRT استفاده می کنند: نمایشگر خود را از بسته بندی آن خارج کرده، آن را به PC خود متصل نموده (معمولا از طریق VGA) و از آنها در تفکیک پذیریهای غیر ذاتی استفاده می کنند. وضعیت بدتر این است که برخی از تولیدکنندگان LCD نیز این مشکل را تشدید می نمایند. ما اخیرا بسته بندی یک نمایشگر LCD مجهز به ورودیهای DVI و HDMI را باز کردیم که کابل VGA از قبل به آن متصل شده بود و به نظر می رسید این همان کابلی است که باید برای اتصال به PC مورد استفاده قرار گیرد. با در نظر گرفتن تمام این موارد آزاردهنده، اجازه بدهید نکات و توصیه هائی را در اختیار شما قرار دهیم که می توانند به بهبود کیفیت تصویر LCD شما کمک کنند.

اتصالات و پیکربندی مناسب
 

تا حد امکان از درگاه VGA استفاده نکنید
 

واقعا تعجب آور است که چه تعداد از کاربران، نمایشگرهای LCD خود را با استفاده از یک کابل VGA به سیستم PC خود متصل می نمایند. ما اخیرا از یک آزمایشگاه فنی در یک شرکت IT بازدید کردیم که باید سیستمهای مختلف را با استفاده از یک نمایشگر 24 اینچی آزمایش می کرد. هر بار که آنها یک کارت ویدیوئی را در سیستم نصب می کردند، با دقت یک مبدل DVI-to-VGA را به کارت گرافیکی متصل نموده، یک کابل VGA را به آن متصل کرده و سپس کارت را به درگاه ورودی VGA نمایشگر متصل می کردند.تمام مراحل فوق علیرغم این واقعیت انجام می شدند که نمایشگر مورد استفاده به هر دو نوع ورودی DVI و HDMI مجهز بود.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/3/4 ] [ 1:29 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

گاهی اوقات سیستم هنگ می کند و دلیل آن را نمی دانید. برخی موارد هم پیش می آید که کامپیوتر را روشن می کنید اما بالا نمی آید. پیغام Hard disk failure هم که شاید یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای کامپیوتر یا لپ تاپ شما اتفاق بیافتد. و متاسفانه اکثر اوقات بدون هیچ اخطار و پیش زمینه ای به وقوع می پیوندد. حال شما می مانید و یک سیستم از کار افتاده و حجم بسیار زیادی از اطلاعات که بدون وجود همیچ نسخه پشتیبانی از بین رفته اند. راه حل مقابله با این مشکلات چیست؟ 

 

پیشنهاد ما این است که همین الان یک سری تست پیشگیرانه بر روی کامپیوترتان انجام دهید تا شرایط فعلی هارد دیسک تان را بسنجید. این کار کمک خوبی برای تصمیم گیری فوری در خصوص نیاز یا عدم نیاز به تهیه یک هارد جایگزین است. لطفا این کار را تبدیل به یک عادت دوره ای مشخص کنید تا هیچ گاه توسط هارد دیسک تان غافلگیر نشوید.

 

قدم اول: هارد دیسک را تست کرده و ایرادات و خطاهای آن را بیابید

همه نسخه های ویندوز برنامه کمکی به نام Chkdsk.exe دارند که می تواند هارد دیسک را کنترل کرده و سکتورهای خراب (Bad Sector) آن را مشخص می کند.

 

شما برای استفاده از این برنامه دو راه دارید. یکی اینکه آن را از طریق خط فرمان یا Command line راه اندازی کنید. یا اینکه My Computer را باز کرده، بر روی درایوی که می خواهید آن را تست کنید راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید. حال به تب Tools رفته و در باکس Error checking روی دکمه “Check Now” کلیک کنید. اکنون برای تست کامل درایو مورد نظر گزینه  “Scan for and attempt recovery of bad sectors” را انتخاب کنید.

 

قدم دوم: صداهای هارد دیسک تان را بشناسید

گاهی اوقات صداهای عجیب و غریبی از درون سیستم تان می شنوید؟ خب، اگر این صداها مربوط به هارد دیسک تان باشند، نشانه خطر جدی به شمار می روند. بهترین کار این است که سریعا کامپیوترتان را خاموش کنید تا هارد دیسک آسیب جدی نبیند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 12:38 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

حافظه های الکترونیکی با اهداف متفاوت و به اشکال گوناگون تاکنون طراحی و عرضه شده اند. حافظه فلش ، یک نمونه از حافظه های الکترونیکی بوده که برای ذخیره سازی آسان و سریع اطلاعات در دستگاههائی نظیر : دوربین های دیجیتال ، کنسول بازیهای کامپیوتری و ... استفاده می گردد. حافظه فلش اغلب مشابه یک هارد استفاده می گردد تا حافظه اصلی .
در تجهیزات زیر از حافظه فلش استفاده می گردد :
تراشه BIOS موجود در کامپیوتر
CompactFlash که در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .
SmartMedia که اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد
Memory Stick که اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .
کارت های حافظه PCMCIA نوع I و II
کارت های حافظه برای کنسول های بازیهای ویدئویی

مبانی حافظه فلش
 

حافظه فلاش یک نوع خاص از تراشه های EEPROM است . حافظه فوق شامل شبکه ای مشتمل بر سطر و ستون است . در محل تقاطع هر سطر و یا ستون از دو ترانزیستور استفاده می گردد. دو ترانزیستور فوق توسط یک لایه نازک اکسید از یکدیگر جدا شده اند. یکی از ترانزیستورها Floating gate و دیگری Control gate خواهد بود. Floatino gate صرفا" به سطر (WordLine) متصل است . تا زمانیکه لینک فوق وجود داشته باشد در سلول مربوطه مقدار یک ذخیره خواهد بود. بمنظور تغییر مقدار یک به صفر از فرآیندی با نام Fowler-Nordheim tunneling استفاده می گردد. از Tunneling بمنظور تغییر محل الکترون ها در Floating gate استفاد می شود. یک شارژ الکتریکی حدود 10 تا 13 ولت به floating gate داده می شود. شارژ از ستون شروع ( bitline) و سپس به floating gate خواهد رسید .در نهایت شارژ فوق تخلیه می گردد( زمین ) .شارژ فوق باعث می گردد که ترانزیستور floating gate مشابه یک "پخش کننده الکترون " رفتار نماید . الکترون های مازاد فشرده شده و در سمت دیگر لایه اکسید به دام افتاد و یک شارژ منفی را باعث می گردند. الکترون های شارژ شده منفی ، بعنوان یک صفحه عایق بین control gate و floating gate رفتار می نمایند.دستگاه خاصی با نام Cell sensor سطح شارژ پاس داده شده به floating gate را مونیتور خواهد کرد. در صورتیکه جریان گیت بیشتر از 50 درصد شارژ باشد ، در اینصورت مقدار یک را دارا خواهد بود.زمانیکه شارژ پاس داده شده از 50 درصد آستانه عدول نموده مقدار به صفر تغییر پیدا خواهد کرد.یک تراشه EEPROM دارای گیت هائی است که تمام آنها باز بوده و هر سلول آن مقدار یک را دارا است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/1/20 ] [ 8:42 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

سخت افزارهای رایانه مسیر پیشنهادی :
 

نحوه عملکرد رم (RAM) به گونه ای است که مانع از کارکرد کامپیوتر با بالاترین سرعت ممکن می شود. علت این است که سرعت cpu بیشتر از رم است و معمولاً برای ارسال اطلاعات به حافظه رم باید لحظاتی منتظر بماند. در طول این مدت انتظار cpu بی کار می ماند (البته این حرف کاملاً صحیح نیست ولی برای بیان منظور مناسب است). در یک کامپیوتر ایده آل رم باید به اندازه cpu سریع باشد. فن آوری Dual channel برای دو برابر کردن سرعت ارتباط بین حافظه رم و کنترلر حافظه (memory controller) ابداع شده است. که نتیجه آن افزایش سرعت و کارایی کل کامپیوتر است. در این مقاله از سلسله مقالات آموزش سخت افزار در یادبگیردات کام سعی کرده ایم شما را بیشتر با Dual channel آشنا کنیم.
قبل از اینکه درباره نحوه کار Dual channel صحبت کنیم اجازه دهید نحوه اتصال رم به سیستم را توضیح دهیم.
حافظه بوسیله مداری به نام «کنترلر حافظه» کنترل می شود. این مدار از نظر فیزیکی داخل چیپ (چیپ north bridge یا MCH که مخفف هاب کنترل حافظه است که چیپ های ساخت اینتل هستند و ویژگیهای بهتری دارند.) قرار دارند و در مورد AMD این مدار داخل cpu قرار دارد (cpu هایی مانند AMD64، Athlon 64 phenom این گونه اند ولی cpu های قدیمی تر مانند Athlon XP نحوه کاری شبیه اینتل داشتند.)
حافظه رم از طریق یک سری هادی به کنترلر حافظه متصل شده است. این هادیها به سه گروه تقسیم شده اند: اطلاعات، آدرس و کنترل. هادیهای باس اطلاعات یا دیتا اطلاعاتی را که در حال خواندن است حمل می کنند. (مثلاً اطلاعات را از رم به کنترلر حافظه و سپس cpu انتقال می دهند.) هادیهای باس آدرس به حافظه رم می گویند دقیقاً کدام اطلاعات باید خوانده شود یا کدام اطلاعات باید ذخیره شوند. و هادی های کنترل دستوراتی را به ماژول های حافظه رم می فرستند. و می گویند چه عملیاتی درحال انجام است. به عنوان مثال می گویند این یک فرمان نوشتن (ذخیره کردن) یا یک فرمان خواند است. یک هادی مهم دیگر در باس کنترل وجود دارد و آن سیگنال کلاک (پالس ساعت) رم است که این سیگنال در کنترلر حافظه تولید می شود.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/1/20 ] [ 8:41 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

همیشه سئوالاتی از من پرسیده می شد که فن کامپیوترم زیاد سر و صدا می کند یا اینکه چگونه می توانم صدای فن را کمتر کنم؟
قبل از هر چیز اولین نکته اینکه وقتی فن شروع کند به ایجاد صدای اضافی معنیش این نیست که دچار اشکال شده است و بایستی تعویض شود. پائین آمدن دور فن و عدم توانائیش در خنک کردن بخش مربوط به آن یک مبحث است و کثیف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث دیگری. پائین آمدن دور فن زمانی خطرناک است که شما بتوانید پره های فن را در حین چرخش با دست متوقف کنید ولی اگر در شرایطی غیر از این فن شما صدای اضافی در حین چرخش تولید می کند ممکن است علتش گرد و خاک گرفتن فن یا عواملی شبیه به آن باشد. کلا تمیز کردن داخل کیس کامپیوتر و فن های آن به صورت سالیانه امر ضروری است و حتی در برخی موارد مثلا اگر شما در محلی نسبتا آلوده و پر گرد و غبار ساکن هستید، سیگار میکشید و یا حیوان خانگی پشمالویی دارید توصیه می شود اینکار را ? یا ? ماه یکبار انجام دهید. در کامپیوتر شما به صورت نرمال حداقل دو فن وجود دارد، یکی در داخل پاور یا منبع تغذیه آن و یکی هم روی پردازنده یا CPU نصب شده است. تمیز کردن فن منبع تغذیه اگر فرد حرفه ایی یا در اصطلاح خودمانی دست به آچاری نیستید خیلی توصیه نمی شود. چون نیاز است منبع تغذیه را از داخل کیس پیاده کنید بعد خود منبع را باز کنید تا به فن برسید، پیاده کردن منبع تغذیه پیچیده نیست اما اینکه منبع تغذیه را کالبد شکافی کنید و بخواهید فنش را بیرون بکشید و غیره در صورت نداشتن تسلط کافی ممکن است دردسر ساز شود، لذا با توجه به نوع پارو و ساختارش سعی کنید فن آن را تا جایی که می توانید از بیرون و با استفاده از ابزارهایی مثل اسپری های فشرده هوا و غیره گرد گیری کنید. اما فن CPU تمیز کردنش جز واجبات است خصوصا اگر CPU گران قیمتی دارید چون پایین آمدن دور فن CPU و ایجاد سر و صدا توسط آن در اثر گرد و غبار گرفتن، موی حیوانات و... می تواند سبب بالا رفتن دمای CPU کاهش کارایی سیستم و حتی آسیب دیدن پردازنده ی شما شود.
مواد لازم برای تمیز کردن فن:

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/1/16 ] [ 12:42 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 319
کل بازدیدها: 1189478