سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 
همان‌طور که می‌دانید این روزها بسیاری از کاربران به اینترنت دسترسی دارند، اما با وجود این، برخی از آنها بخوبی می‌توانند پاسخ بسیاری از نیازهای خود را از اینترنت دریافت کنند و برخی دیگر حتی نمی‌توانند یک سوال ساده را در اینترنت جستجو کنند و پاسخ آن را بیابند! به‌نظر شما مشکل این افراد در چیست، آیا اینترنت آنها مشکلی دارد یا آن‌طور که باید نمی‌توانند از اینترنت کمک بگیرند؟

به گزارشدریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ به این پرسش ساده است! عده زیادی از کاربران با فنون جستجوی اینترنتی آشنا نیستند و به‌همین دلیل نمی‌توانند از اینترنت آن‌طور که شایسته است کمک بگیرند. در مقابل این دسته از کاربران، افراد دیگری نیز وجود دارند که آنچنان در استفاده از موتورهای جستجو مهارت دارند که براحتی و در مدت زمانی بسیار کوتاه به نتیجه مطلوبشان می‌رسند.


آیا می‌دانید جستجوی حرفه‌ای در اینترنت یک شغل به‌شمار می‌رود و می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد باشد؟ دوست دارید با همان سرعتی که موتورهای جستجو به جستجو در میان میلیاردها رکورد اطلاعاتی می‌پردازند، نتیجه مطلوبتان را پیدا کنید؟ با رعایت فنون جستجو و توجه به نکات و ترفندهای جستجو در گوگل می‌توانید در کمترین زمان، بهترین و نزدیک‌ترین نتیجه را از جستجوی خود دریافت کنید.

  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 10:15 صبح ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

اگر از افرادی هستید که وب گردی کار اساسی شماست و شب و روز در حال سر زدن به سایت های مختلف هستید توصیه ما این است که تمام این مقاله را حفظ کنید و یاد بگیرید زیرا بسیار بسیار برای شما کارامد است. این ترفند ها در واقع راه های میانبر برای دست یافتن به محتویات سایت هاست و به بهبود تلاش شما برای دستیابی به محتویات سایت ها کمک می کند.

ترفند اول:
 

اگر وارد سایتی شده اید که تمایل شدیدی به دیدن عکس های آن دارید اما نمی توانید عکس را ببینید یا به عبارت دیگر عکس مورد نظر به صورت مربعی که در آن ضربدر قرمزی قرار گرفته مشاهده می شود.برای این کار اغلب راست کلیک کرده و گزینه show picرا کلیک میکنند که 90درصد بی فایده است اما راه حل جالب آن:
بر روی آیکون عکس راست کلیک کنید و بعد prpperties را انتخاب کنید. در این کادر محاوره ای مشاهده شده کافی است آدرس جلوی URL را در قسمت adressصفحه جستجو گر های خود بنویسید و دکمه enterرا بفشارید.
در این صورت عکس قابل مشاهده است.اما اگر قابل مشاهده نبود دیگر نمی شود کاری کرد چون صد در صد لینک عکس دارای مشکل شده است.

ترفند دوم:
 

اگر وارد یک سایت شلوغ شدید که شاید دقایق زیادی طول بکشد تا صفحه اصلی آن load شود و تنها چند مربع و….در اطراف سایت مشاهده میکنید و شدیدا میخواهید مطالب سایت و موضوعات آن را ببینید و بخوانید فورا به اطراف سایت نگاه کنید و به دنبال کلمه Site Mapبگردید. در صورتی که این عبارت را پیدا کردید با باز کردن آن می توانید لیستی از لینک ها و موضوعات سایت را مشاهده کنید اما اگر همچین دکمه ای نیافتید…..صبر کنید تا صفحه کاملا load شود.(به همین سادگی!!)

ترفند سوم:
 

وقتی می خواهید بدانید آیا کلمه مورد نظر شما در سایت وجود دارد یا نه ؟ و سایت امکان جستجوی کلمه و…را برای کاربران خود تدارک ندیده تنها کاری که می توانید کنید این است که:
در مرور گر Internet Explorer خود از نوار منو گزینه view را انتخاب کنید و سپس find را انتخاب کنید . در صفحه باز شده عبارت مورد نظر را تایپ و find را کلیک کنید. با انجام این کار به راحتی کلمه مورد نظر در صفحه های لایت شده و برای شما قابل رؤیت می باشد حال اگه پشت سر هم FIND را بزنید قطعا در صورت وجود کلمه های دیگر در ادامه آن ها هم های لایت می شوند.

ترفند چهارم:
 

میخواهیم ببینیم که آیا کلمه مورد نظر اصلا در کل سایت مورد نظر وجود دارد یا نه؟
برای این کار از دو جستجو گر GOOGLE و Alta Vista برای ترفند استفاده می کنیم:

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/11/16 ] [ 1:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

بسیاری از کاربران اینترنت مخصوصا کاربران ایرانی همیشه از سرعت کم اینترنت در کشور ما ناراضی هستند و دوست دارند به هر طریقی بتوانند سرعت خود را افزایش دهند، از طرف دیگر کاربرانی که از طریق Dial Up به جهان مجازی متصل می شوند، نمی توانند به آسانی، آن طور که دلخواهشان است از امکانات اینترنت استفاده کنند. تعداد این کاربران کم نیست و بسیاری از افراد در چند وقت اخیر تصمیم گرفته اند با گرفتن اشتراک اینترنت پر سرعت برای همیشه از شر دردسرهای موجود راحت شوند. برای انجام این کار قبل از هر کاری نیاز است که یک دستگاه مودم ADSL خریداری کنید. به همین خاطر نیاز است با نحوه انتخاب یک مودم مناسب که بتواند پاسخگوی نیازهای تان باشد، آشنایی داشته باشید. البته پیش بینی می شود در سال های آینده مودم های ADSL به یکی از قطعات ثابت رایانه های خانگی و لپ تاپ ها تبدیل شوند زیرا کم تر کاربری پیدا می شود که نیاز به اینترنت پرسرعت نداشته باشد و از مودم های ADSL استفاده نکند. با توجه به این موضوع در فوت و فن این هفته به شما آموزش هایی می دهیم تا بتوانید دستگاه مورد نظرتان در این زمینه را به آسانی و درستی شناسایی و خریداری کنید. باید بدانید که مودم های اینترنت علاوه بر این که در کیفیت ایجاد ارتباط متفاوت هستند، ویژگی های دیگری هم دارند که بد نیست هنگام خرید به صورت دقیق تری آن ها را در نظر داشته باشید. امکاناتی نظیر قابلیت اشتراک گذاری اینترنت، تعداد پورت های LAN. داشتن تجهیزاتی برای اتصال به شبکه های بی سیم در مودم های اینترنت پر سرعت، متفاوت است و خوب است با داشتن آگاهی به سراغ این ابزارها برویم.

1 با سیم یا بدون سیم؟
 

حتما تا به حال اصطلاح «وایرلس» به گوش تان خورده است، این عبارت که به معنای بدون سیم بودن یک ابزار است، امروزه به یک خصوصیت کلیدی و قابل توجه تبدیل شده است. برخی از مودم های اینترنت پر سرعت نیز دارای این قابلیت هستند و می تواند برای شما ارتباطی را بدون سیم به وجود بیاورند و از طریق رابط های استاندارد 11 IEEE 802 Wi Fi یا با استفاده از استانداردهای ABوG به شبکه اتصال پیدا کنند. در ابتدا کاربران فکر می کردند که این مودم ها فقط به درد استفاده در محیط هایی مانند اتاق کنفرانس یا سالن های بزرگ برگزاری سمینار می خورد. اما امروزه این دیدگاه تغییر پیدا کرده است و بیش تر کاربران ترجیح می دهند حتی در محیط های کوچکی مانند منزل هم هیچ محدودیتی در استفاده از اینترنت نداشته باشند. با نصب یکی از این مودم ها در هر جایی از منزل، این امکان را پیدا خواهند کرد که بتوانند از هر نقطه دیگری در منزل به اینترنت اتصال پیدا کنند و دیگر نیازی نباشد که مودم را با کابل به رایانه مورد نظرشان متصل کنند. مهم ترین نکته ای که در این دسته از مودم ها به چشم می خورد راحتی استفاده از آن ها برای کاربران است و به همین خاطر این مدل بیش تر از مودم های دیگر پیشنهاد می شود. فقط در هنگام خرید یک مودم به تعداد پورت های آن توجه کنید. بعضی از این مودم ها پورت LAN وجود ندارد و به جای آن فقط پورت USB قرار داده شده است، در صورتی که از این پورت استفاده کنید، در بعضی از موارد خاص این امکان وجود دارد سرعت اینترنت پایین بیاید. در صورتی که مودم را برای شرکت یا سازمان کاری خریداری می کنید باید بدانید که به مودمی احتیاج پیدا خواهید کرد که بتواند تعداد پورت های بیش تری در اختیار شما قرار دهد. در حالت کلی استفاده از پورت های LAN سرعت بیش تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

2- نویزگیر فراموش نشود
 

با توجه به این که در صورت استفاده از اینترنت ADSL دیگر می توانید به آسانی به اینترنت به صورت شبانه روزی اتصال داشته باشید، به این ترتیب می توانید در زمانی که به اینترنت وصل هستید از تلفن منزل هم استفاده کنید. اما معمولا این مشکل برای کاربران به وجود می آید که در هنگام استفاده از تلفن برای مکالمه، صداهایی را می شنوند که خوشایند نیست. این نویزها به این خاطر است که از جدا کننده ای برای صوت و داده برای جلوگیری از اشغالی تلفن هنگام اتصال به اینترنت استفاده نکرده اند. برای از بین بردن این نویزها باید ابزاری با نام «اسپلیتر» تهیه کنید، که نویزهای موجود روی خطوط تلفن شما را از بین ببرند. البته در بعضی از مودم های موجود، اسپلیتر وجود دارد و عمل تفکیک صدا و داده به صورت خودکار انجام می شود. اما برای بعضی از مدل ها باید به صورت جداگانه این ابزار را خریداری کنید.

3-استانداردهای مودم
 

مودم های قدیمی که در حال حاضر زیاد در بازار وجود دارند، مودم های ساده ADSL هستند و بیش تر مودم هایی که برای آینده استفاده می شوند، مودم های ADSL+2 هستند. توان آپلود در هر کدام از این مدل ها نیز تفاوت دارد. البته در تمامی این موارد باز هم بستگی دارد شما از چه سرعتی برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. نکته دیگری که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید این است مودمی که خریداری می کنید، حتما ضمانت نامه معتبری داشته باشد. تنها تعداد محدودی از مدل های موجود در بازار هستند که ضمانت نامه معتبری ندارند و این موضوع باعث می شود کاربران به دلیل پایین بودن قیمت، به خریدشان ترغیب شوند. شاید بهتر باشد وسیله ای را خریداری کنید که در صورت ایجاد هر مشکلی بتوانید به آسانی با یک پشتیبانی معتبر مشکل خود را حل کنید.
منبع:روزنامه خراسان ( www.khorasannews.com )


[ چهارشنبه 90/11/5 ] [ 12:58 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

دیگر صحبت از اینترنت Dial-up کم سرعت کشور ما به موضوعی تکراری تبدیل شده است. بر خلاف کشورهای نه چندان پیشرفته دیگر ، کاربران ایرانی همچنان برای اتصال به اینترنت از سرویس های اینترنت Dial-up استفاده میکنند و تعداد کاربرانی هم که از ADSL استفاده میکنند ناچیز است. ترفندها و نرم افزارهای افزایش سرعت اینترنت Dial-up هم در عمل افزایش سرعتی را به بار نمی آورد چون به نوعی آب از سرچشمه گل آلود است. در این زمان بهترین کار یادگرفتن ترفندهای چگونگی استفاده بهینه از اینترنت Dial-up است. به طوریکه با کمترین سرعت ، بیشترین بازدهی را داشته باشد. این ترفندها بر اساس تجربیات شخصی به دست آمده اند ، در نتیجه با عمل به آنها میتوانید مطمئن باشید استفاده بهینه ای از سرعت کم اینترنت خود داشته اید.
1- برای اتصال به اینترنت با خطوط تلفن ، از قانون کاهش تعرفه های مخابرات بعد از ساعت 21 الی 8 صبح استفاده کنید. (مشاهده تعرفه تلفن ثابت در مکالمات شهری در سایت مخابرات)
2- خطوط آنالوگ خود را به دیجیتال تبدیل کنید. تون به جای پالس تا سرعت داده های شما در اینترنت بیشتر شود.
3- از کارت های شبانه که اکثرأ رایگان هستند استفاده کنید.
4- نگذارید وقتتان سرگرم بررسی یک سایت شود ، اگر سایت را می توانید Save کنید تا در حالت آفلاین آنرا مطالعه کنید.
5- کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defrag کنید تا تمام سیستم عاملتان منظم و یک پارچه شود.
6- در هنگام ارتباط به اینترنت برنامه های غیر ضروری را ببندید.
7- اگر می خواهید فایلی را دانلود کنید به حجم و همچنین در صورت رمز گذاری از صحت رمز آن اگاه شوید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/6/21 ] [ 12:58 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

بازاریابی الکترونیکی مهمترین بخش کسب و کارهای اینترنتی است و برای موفقیت در اینگونه کسب و کارها باید توجه زیادی به آن داشت.
در این مقاله بصورت خلاصه ?? نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی بیان شده است. پس از خواندن هر یک از این نکات کمی تأمل کنید! چه ایده هایی به ذهن شما می رسد؟
1.یک موقعیت منحصر به فرد و بی همتا در کسب و کار خود ایجاد کنید.
2.داشتن موقعیت بی همتا در اینترنت مهمتر از محتوای تبلیغاتی شما است.
3.تنها به کاهش قیمت کالاها در سایت اکتفا نکنید.
4.قبل از ایجاد و توسعه محصول بازار آن را پیدا نمایید.
5.به دنبال جماعت حریص و مشتاق به محصول یا خدمات باشید.
6.سعی نکنید یک بازار جدید ایجاد نمایید.
7.آزمودن، کلید موفقیت در بازاریابی است.
8.هدف تمام تبلیغات شما باید افزایش فروش باشد.
9.حتی تبلیغات مجانی برای شما هزینه بر است.
10.هر جزء از سایت و یا بازاریابی شما باید بر روی موقعیت بی همتای شما در کار اینترنتی تمرکز داشته باشد.
11.تمامی فعالیتهای خود را در قالب یک استراتژی اصلی قرار دهید.
12.برای ایجاد جریانهای چندگانه درآمد برنامه ریزی کنید.
13.کالاهای گرانبهاتر را نیز به کالاهای ارائه شده اضافه نمایید.
14.بازاری را انتخاب کنید که نسبت به آن مشتاق هستید.
15.به محیط خارجی خود نیز فکر کنید!
16.هیچ تکنیک بازاریابی واقعاً جدید نیست.
17.به دنبال فرصتهای ساده باشید.
18.هنگام انتخاب یک کسب و کار از مبارزه طلبی کناره گیری کنید.
19.سعی نکنید با شرکتهای بزرگ و اصلی رقابت کنید.
20.به دنبال کمبودها بگردید.
21طرح خود را بر اساس واقیعت استوار سازید.
22مطمئن شوید تمامی صفحات سایت شما برای بازگشت به صفحه اصلی لینک دارند.
23.گرافیک سایت خود را کاهش دهید.
24.همواره به تکنولوژیهای جدید جهش نکنید.
25.برای داشتن Domain خوب هزینه بیشتری بپردازید.
26.امکان خرید توسط کارتهای اعتباری را در سایت خود قرار دهید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/2/19 ] [ 2:20 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

ساعت 11:30 شب است. بسیار خسته است، به طوری که چشمانش باز نمیشوند. فردا هم از همان اول صبح کلی کار دارد. اما مگر میتواند بدون چک کردن ایمیلهایش بخوابد؟ پای رایانهاش مینشیند و به اینترنت وصل میشود. با خود میگوید: فقط نیم ساعت. بعد میخوابم. چند ایمیل چک میکند و چندتا هم جواب میدهد. دو سه نفر از دوستانش آنلاین هستند. شروع به صحبت با او میکنند. همزمان مشغول خواندن خبرهای روز در سایتهای مختلف است. ناگهان به طور تصادفی چشمش به گوشه پایینی سمت چپ مانیتور میافتد و ساعت سیستم را میبیند. ساعت 2:30 بامداد است و او هنوز بیدار است.
تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بگویم که علائم یک بیماری اینترنتی یعنی اعتیاد به وب یا WebAddiction در شما به چشم میخورد.
هنگامی که مرور کردن وب، ایمیل زدن، بازی، خرید، دریافت موسیقی، و چت کردن با کار و یا زندگی اجتماعی یک فرد تداخل ایجاد کنند، زمانی است که مشکل آغاز شده است. روانشناسان و محققان در نقاط مختلف جهان مشغول بررسی این مشکل هستند، تا افراد مقدار زمانی را پشت رایانههایشان به سر ببرند که مشکلی برای آنها پیش نیاورد. مطابق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده و در تاریخ 7 آگوست منتشر شده است، برای تست اعتیاد به وب باید به 5 سوال پاسخ داد و برای به خاطر سپردن این 5 سوال باید کلمه Mouse را که حرف ابتدای این سوالال است، در ذهن ثبت کرد. این نکات و سوالات عبارتند از:
1. گذراندن زمان بیش از زمان مورد نظر روی اینترنت More Than intended time spent online
2. غفلت از سایر مسئولیتها Other responsibilities neglected
3. تلاشهای ناموفق برای کاهش مدت حضور روی شبکه Unsuccessful attempts to cut down
4. یک ناسازگاری مهم در روابط به علت استفاده از اینترنت Significant relationship discord because of use
5. اشتیاق و تفکر بیش از حد در زمان عدم حضور روی شبکه Excenssive thoughts or anxiety when not online
محققان دانشگاه فلوریدا این نکات را پس از ارزیابی روانشناسانه حضوری و رودررو روی 20 داوطلبی که احساس میکردند دچار این مشکل هستند و 17 دانشجو با سطوح مختلف استفاده از اینترنت، به دست آوردند. داوطلبان همگی افرادی بودند که در هفته بیش از 30 ساعت آنلاین بودند و مدت زمان استفاده غیر ضروری آنها از اینترنت 10 برابر بیش از زمان مورد استفاده برای کار یا تحصیل بود.
جالب است بدانید مطابق تحقیقات انجام شده حدود 25 تا 50 درصد از وابستگی شدید و اعتیاد به وب و اینترنت، در محل کار ایجاد میشود که این نکته نشان میدهد این عده از افراد برای شرکت در فعالیتهایی که ربطی به کارشان ندارد، حقوق میگیرند. بنابراین تحقیقات، هرکارمند بیش از یک روز کامل کاری را در هر هفته به مرور صفحات وبی میپردازد که ربطی به کارش ندارد.
از طرف دیگر، سر زدن به سایتهای مختلف و گوناگون از سوی کارمندان باعث به خطر افتادن شبکههای داخلی شرکتها میشود و احتمال نفوذ ویروس، کرمهای اینترنتی و کدهای خطرناک را به این شبکهها بالا میبرد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/2/19 ] [ 2:17 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

امنیت در اینترنت موضوعی مهم و حیاتی است. در صورت عدم رعایت نکات امنیتی هنگام گشت و گذار در اینترنت، خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را متوجه خود خواهید ساخت. بنابراین آگاهی از نکات امنیتی برای نگهداری از داده‌ها، اطلاعات شخصی و کارت‌های بانکی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در این مقاله به نکاتی مفید برای افزایش ضریب امنیت اشاره شده است. احتمالا بسیاری از آنها را می دانید و یا قبلا در نگهبان خوانده اید. حالا مهم ترین موارد دور هم جمع شده است تا یک راهنمای فوری امنیت اینترنت به صورت یکجا داشته باشید.

?- به روز نگه داشتن کامپیوتر
دقت کنید که تا حد امکان باید کامپیوتر خود را به روز نگه دارید. این مساله شامل دانلود و نصب بسته‌های به روز رسانی سیستم‌عامل و همچنین نصب آخرین نسخه از نرم‌افزارهایی است که استفاده می‌کنید. از مهمترین نرم‌افزارهایی که به روز رسانی مداوم آنها اهمیت ویژه ای دارد، می توان به این موارد اشاره کرد:
سیستم‌عامل
نرم‌افزارهای امنیتی(آنتی‌ویروس، فایروال و ...)
 مرورگری که استفاده می‌کنید
پلاگین‌ (افزونه) های مرورگر
کلاینتی که با آن ایمیل‌های خود را چک می‌کنید
 و کلیه نرم‌افزارهایی که هنگام اتصال به اینترنت از آنها استفاده می‌کنید.

شاید به روز رسانی این همه نرم‌افزار کاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، اما ابزارهایی برای این کار وجود دارد که آخرین به روز رسانی نرم‌افزارهای سیستم را دانلود و نصب می کنند. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان SUMO، Secunia PSI و FileHippo را نام برد.

برای آگاهی بیشتر در مورد نحوه به روز رسانی سیستم‌عامل و برنامه‌های جانبی، مطلب زیر را از دست ندهید:

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/2/4 ] [ 8:21 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر شما در جمع دوستان و خانواده متخصص کامپیوتراید، به این معنی است، که همیشه، کسی برای گرفتن پشتیبانی فنی و پرسیدن سوالهایش با شما تماس می گیرد. اگر نمی توانید شخصا سراغ کامپیوتر او بروید، راههایی هستند که به شما در عیب یابی و رفع مشکلات کامپیوتر از راه دور کمک می کند.

اگر بعد مسافت مانع اصلی شما است و اگر توانایی دیدن و معاینه کامپیوتر مورد نظر را ندارید، باید بدانید در آنچه که شما می توانید انجام دهید محدودیت هایی وجود دارد. صرفنظر از اینکه او یا شما ، بر نرم افزارهای remote desktop و کدهای خط فرمان تسلط داشته باشید یا خیر، باز می توانید کامپیوتر اش را راه بیاندازید. . در اینجا نحوه عیب یابی را به صورت گام به گام و به زبانی ساده آموزش خواهیم داد.

ابزار ها و محدودیتهای شما

ابزارهای ارتباطی اصلی
اول از همه: شما به یک شیوه ارتباطی نیاز دارید. در اغلب موارد سه روش مهم قابل استفاده می باشند: پیام رسان فوری (instanse Massaging)، تلفن و اسکایپ(Skype). پیام های فوری معمولا قابل اعتماد اند، اما اغلب ناکارآمد ترین روش هستند، چون مدت زمان مفید زیادی راباید منتظر پیام های شخص آن طرف خط و نوشتن جواب خود کنید. بهترین ایده چیست؟ با تلفن تماس بگیرید، پس از قرار دادن تلفن روی بلندگو و یا استفاده از هدفون، دستان شما آزاد است و می توانید برای کار با کامپیوتر از آن استفاده کنید.

داشتن یک سیستم سالم و سرپا که سیستم عاملی همانند سیستم عامل فرد نیازمند به کمک هم داشته باشد، حیاتی و واجب است. برخی افراد نیازمند راهنمایی مرحله به مرحله هستند و بسیاری از افراد، در طول راهنمایی پرسش هایی خواهند داشت. وقتی شما جلوی کامپیوترتان نشسته باشید، می توانید جای دقیق نرم افزاری را که دوست تان برای حل مشکل نیاز دارد به وی بگویید و استفاده از آن را هم با جزئیات به وی آموزش دهید. شما همچنین قادر خواهید بود به آنها بگویید که چه کار کنند و به کجا بروند. امیدوارم برای مشکل بعدی کامپیوتر آشنایان تان از این راهکار بتوانید بهره بگیرید.

به اشتراک گذاری صفحه به شکل تصویری
اسکایپ ترکیب مناسبی از به اشتراک گذاری صفحه نمایش و ارتباط صوتی را ارائه می کند. چندین برنامه به اشتراک گذاری صفحه نمایش وجود دارد، اما اکثر افراد با اسکایپ آشنا هستند، آن را نصب کرده اند، یا حداقل از آن چیزی می دانند. شما همچنین می توانید از ابزار remote desktop یا VNC برای عیب یابی کامپیوتر دوستان خود استفاده کنید. توجه کنید که کاربران معمولا در دانلود و نصب برنامه هایی که تا کنون کار نکرده اند محتاط اند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/1/31 ] [ 2:45 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

فرض کنیم شما به وب سایت های مختلفی وارد می شوید : فیس بوک ، جی میل، کلوب، سایت های مربوط به بانک ، فروم های گفتگو ، و احتمالا بسیاری موارد دیگر.
دو سوال زیر را در نظر بگیرید:
• آیا همیشه رمزهای عبور منحصر به فردی ایجاد می کنید و هیچ وقت از یک رمزعبو دو بار استفاده نمی کنید؟
• آیا رمزهای عبور شما همیشه متشکل از کاراکترهای مختلف (مثلا ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و علائم) است؟

اگر نمی توانید به هر دوی این سوالات پاسخ مثبت دهید، به مشکل بر خواهید خورد. اما نکته مهم این است که هیج راهی وجود ندارد بتوان تمام رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد را به خاطر سپرد. حال هر چه زودتر متوجه این مطلب شوید زودتر می توانید راه حل مطمئنی برای آن پیدا کنید.

بگذارید ابتدا مشکل را شبیه سازی کنیم، با مثال های واقعی به شما نشان می دهیم که وقتی از رمزهای عبور تکراری و یا ضعیف استفاده می کنید، چه اتفاقی می افتد. همچنین به شما نشان می دهیم که چگونه با یک برنامه مدیریت رمزعبور خوب این مشکلات را حل کنید.

حکومت ستمگرانه اکانت های متعدد بر ذهن ما

"…امنیت تنها به میزان کاهش خطر بستگی دارد

شما هیچ گاه به طور کامل ایمن نیستید،
فقط صرفا میزان ریسک را کاهش می دهید."

یک لحظه فکر کنید...شما چند حساب کاربری در اینترنت دارید؟ ?? تا؟ 20 تا؟ 50 تا؟ خود من به تازگی 90 حساب مختلفم را شمرده ام و تازه خیلی از آنها را هم فراموش کرده ام. قطعا حتی با وجود 10 حساب هم هیچ راهی وجود ندارد که بتوان برای تمام آنها رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد و قابل حفظ کردن داشت.

آنچه اتفاق می افتد این است که افراد معمولا برای رمزعبور از الگوهایی متشکل از نام افراد خانواده، حیوانات خانگی، سرگرمی ها و مطالب معمول و قابل پیش بینی دیگر استفاده می کنند. این الگوها شمشیر دو لبه هستند، در عین حال که قابل حفظ کردن هستند، قابل پیش بینی هم هستند. الگوها و کلمات قابل پیش بینی بد هستند، اما چیزی که از آن ها بدتر است استفاده مجدد از یک رمزعبور است. آسان؟ بله. ایمن؟ هرگز.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/1/31 ] [ 2:40 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

هدف از بهینه سازی صفحات وب جایگیری در صفحات نخست نتایج جستجو است. قرار گرفتن در رده های بالای نتایج جستجو می تواند صدها و شاید هزاران بازدید کننده را روزانه به سایت شما راهنمایی کند. این دسته از بینندگان که در پی جستجوهای خود به سایت شما وارد شده اند، کاملا هدفمند به دنبال موضوع مطرح شده در سایت شما بوده اند. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو شامل مراحل زیر است:

1. انتخاب کلیدواژه ها
 

کلیدواژه ها همان کلماتی هستند که وقتی مورد جستجو قرار می گرفتند سایت یا سند ما در صفحات نخست نتایج جستجو (حداقل ? صفحه اول) ظاهر شود. در انتخاب کلمات کلیدی باید به چند نکته توجه شود :
ارتباط معنایی با محتویات سایت :
کلیدواژه ها باید با موضوع سایت مرتبط باشند. اگر اینچنین نباشد رتبه سایت بسیار پایین خواهد آمد و حتی ممکن است به عنوان تقلب (Spam) شناخته شود.
میزان محبوبیت :
محبوبیت کلیدواژه به معنای میزان تقاضای آن از طرف کاربران است. هر چه این محبوبیت بیشتر باشد، بدون شک بعد از قرار گیری در رتبه بندی موتور جستجو، ترافیک بیشتری بوجود می آید. دامنه محبوبیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا یک واژه آلمانی بین یک عده خاص ( آلمانی زبان ها ) دارای محبوبیت است.
در نظر گرفتن رقیبان :
اگر کلیدواژه شما از محبوبیت بالایی برخوردار است اما رقیبان بسیارزیادی با شما رقابت می کنند (بویژه که از سایت های مهم باشند) بهتر است از آن واژه صرفنظر کنید و یا تا حد امکان تخصصی تر آن را دنبال کنید، یعنی با ترکیب واژه با دیگر واژه ها یک عبارت چند کلمه ای بسازید. کیفیت رقبای شما نیز خیلی مهم است. یعنی آن ها چقدر "مهم" هستند. مثلا رقابت با سایت ebay خیلی سخت تر و دشوارتر از رقابت با یک وبلاگ محلی است.

2. بکارگیری کلیدواژه ها در URL
 

نام دامنه سایت خود را متناسب با محتوای سایتتان انتخاب کنید و کلیدواژه ها را در نام پوشه و نام فایل بکار برید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/1/22 ] [ 8:43 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 125
بازدید دیروز: 263
کل بازدیدها: 1189242