سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

اگر تاکنون تصور می‌کردید ویندوز‌ ایکس‌پی در حال حاضر تنها در برخی از مدارس، موسسات تحقیقاتی و رایانه‌های قدیمی استفاده می‌شود، بدنیست بدانید 27 درصد از رایانه‌های متصل به اینترنت در سراسر دنیا هنوز از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند.

به گزارش سافت گذر به نقل از فارنت، البته این آمار در مقایسه با سال گذشته با 10 درصد کاهش روبرو بوده اما کسانی که به دلایل مختلف هنوز از ایکس‌پی استفاده می‌کنند باید بدانند همچنان در معرض خطر قرار دارند. اما چه تمهیداتی را می‌توان در مقابله با مشکلات امنیتی به کار بست؟ موسسه امنیتی کسپرسکی که مطمئنا با محصولات آن آشنا هستید، در این زمینه توصیه‌هایی را برای شما در نظر گرفته تا شاید با بکار بستن آنها بتوانید امنیت بیشتری را تجربه کنید!

پیش از هرچیز مدنظر داشته باشید که هیچ‌ روشی نمی‌تواند موثرتر و بهتر از به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل، از شما در مقابل حملات دفاع کند. اگر مهاجرت به سیستم‌عاملی جدیدتر و امن‌تر برای شما امکان‌پذیر بود، حتما اینکار را انجام دهید.

کسانی که به دلایل مختلف ( نداشتن رایانه‌ای با مشخصات سخت‌افزاری به‌روز، استفاده از برنامه‌هایی که تنها با ویندوز ایکس‌پی سازگارند و یا هر دلیل دیگر) امکان به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل را ندارند، پیش از هرچیز بهتر است به‌روزرسانی‌های ویندوز را تا حدنهایت نصب کنند. اکثر مشکلات امنیتی در زمان استفاده از اینترنت و شبکه به وجود می‌آیند، دقیقا به همین دلیل بهتر است کاربران این سیستم‌عامل، ارتباط خود را به طور کامل با اینترنت قطع کنند و یا حداقل استفاده از اینترنت را به حداقل برسانند.

بهتر است از برنامه‌های مایکروسافت نظیر اینترنت اکسپلورر و یا برنامه‌های رابط ایمیل استفاده نکنید و جایگزین‌هایی برای آن‌ها پیدا کنید. به‌عنوان مثال بهتر است از موزیلا فایرفاکس و یا گوگل کروم استفاده کنید. جاوا و فلش را نیز غیرفعال کنید.

اگز نیاز ضروری به استفاده از این برنامه‌ها دارید، بهتر است اجرای خودکار این برنامه‌ها را غیرفعال کنید. این مورد برای Adobe Reader نیز صادق است. حفاظت از بدافزارها به یکی از اصول امنیتی مبدل شده و آنتی‌ویروس‌های معمول، نمی‌توانند به تنهایی ایفای نقش کنند. بهتر است از برنامه‌های سکیوریتی سنتر برای امنیت بیشتر بهره ببرید.

برنامه‌هایی مانند Kaspersky Internet Security علاوه بر کیفیت بالا و الگوریتم‌های شناسایی ارتقا یافته باعث خواهند شد کاربران ایکس‌پی بتوانند از قابلیت حفاظت خودکار در برابر حفره‌های امنیتی بهره ببرند. این قابلیت، برنامه‌های قابل نفوذ را شناسایی و در هنگامی که بدافزارها قصد استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در آن‌ها را دارند، از آن‌ها حفاظت می‌کند.

قسمت دوم حفاظت هوشمند، تکنولوژی گارد ZETA است. این تکنولوژی می تواند کدهای مشکل‌دار را در مکان‌های ناشناخته، شامل فایل‌های گرافیکی و یا مستندات آفیس پیدا کند. نهایتا برای اطمینان از حفاظت کامل، دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را محدود کنید و اجازه برقراری ارتباط با اینترنت برای برنامه‌های غیرضروری را صادر نکنید. مدنظر داشته باشید برخلاف مایکروسافت، اکثر برنامه‌های امنیتی نظیر کسپرسکی همچنان پشتیبانی از این سیستم‌عامل را ادامه خواهند داد.

 


[ دوشنبه 93/1/25 ] [ 5:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 98
کل بازدیدها: 1187872