سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

آیا با فشردن کلید Delete و خالی کردن سطل آشغال، فایل ها به طور کامل پاک می شوند؟ اکنون بیشتر کاربران به این سطح از آگاهی رسیده اند که جواب این سؤال منفی است.گاهی کاربر نیاز دارد فایل یا سند شخصی را به صورت کامل از روی کامپیوتر پاک کند.در این مقاله، قصد دارم یکی از بهترین راهکارهای پاک کردن امن و کامل فایل های شخصی و همچنین پاکسازی امن درایوهای هارددیسک را با ابزاری رایگان برای کاربران ویندوز و مکینتاش معرفی کنم.
Delete،پاکسازی ناقص
یکی از عجایب دنیای هارددیسک های این است که در آنجا با فشردن دکمه Delete فایل ها به طور کامل پاک نمی شوند.به عبارت دیگر، فایل های پاک شده قابل بازیابی و برگشت هستند.درایو هارددیسک به جای پاک کردن یک فایل آن را نشانه گذاری کرده و از بلوکی که فایل در آن ذخیره شده به یک فضای خالی که بتواند این اطلاعات را بازنویسی کند، منتقل می کند.بدون در نظر گرفتن این که یک فایل چگونه روی درایو نوشته شده یا چقدر بزرگ و حجیم است و دیگر شرایط و پارامترها، مدت ها پس از Delete می تواند جای پای خودش را روی درایو هارددیسک حفظ کرده و قابل برگشت باشد.
پاکسازی امن فایل ها
برای کاربران مکینتاش حذف ایمن فایل ها کار بسیار ساده ای است.پس از انتخاب و انتقال فایل یا فایل ها به سطل زباله، از منوی Finder گزینه Secure Empty Trash را انتخاب کنید (تصویر 1). این فرمان علاوه بر حذف فایل ها، جای فایل ها را بازنویسی می کند که این بازنویسی روی فایل های پاک شده، امکان بازیابی آن ها را بسیار دشوار می کند .طبیعی است که Secure Empty Trash بیش از Empty Trash به طول خواهد انجامید، زیرا در پاکسازی امن، عملیات زمانبر بازنویسی فایل های پاک شده نیز وجود دارد.
سیستم عامل ویندوز هیچ نرم افزار داخلی برای پاکسازی امن فایل ها ندارد. با وجود این، نرم افزارهای رایگان و کوچک و بزرگی برای انجام این عملیات در ویندوز وجود دارد.یکی از نرم افزارهای محبوب من در این زمینه (http://www.heidi.ie/node/6) Eraser است. Eraser گزینه ای را به منوی راست کلیک اضافه می کند که به کاربر اجازه می دهد هم تمام محتویات سطل زباله و هم فایل های شخصی دیگر را از محیط ویندوز اکسپلورر به صورت امن پاکسازی کند. Eraser فایل های موردنظر کاربر را انتخاب و آن ها را برای بازنویسی نشانه گذاری کرده و سپس داده هایی را به صورت رندوم در محل ذخیره فایل ها بازنویسی می کند.در این حالت نیز زمان بیشتری نسبت به یک پاکسازی ساده مورد نیاز است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/9/19 ] [ 12:25 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

آیا هنوز از نوت بوک قدیمی و کند خود خسته نشده اید، با تکنیکهایی که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت، ممکن است بتوانید آن را تا آخرین لحظه عمر کاریش "سرپا" نگهدارید.
در سالهای اخیر، قیمت نوت بوک ها بطور قابل توجهی کاهش یافته است اما آنها هنوز تجهیزات گرانقیمتی به حساب می آیند. برای اکثر کاربران، خرید یک سیستم جدید در هر سال ( یا دو سال یکبار) به هیچ وجه عملی نیست. به همین دلیل، کاربران تلاش می کنند تا حداکثر بهره برداری ممکن را از نوت بوک های موجود خود بنمایند تا به بهترین بازگشت سرمایه دست پیدا کنند ( خواه این سرمایه گذاری در سطح 500 دلار باشد و خواه 3000 دلار) خوشبختانه با تنظیمات مناسب و چند وسیله جانبی اندک، می توانید عمر لپ تاپ خود را بطور چشمگیری افزایش دهید.

آن را خنک نگه دارید
 

هر چه لپ تاپ شما در شرایط "داغ تری" کار کند، احتمال اینکه با نوعی خرابی قطعات مواجه شود نیز بیشتر خواهد بود. اگر دائماً بر روی تخت خواب یا یک کاناپه دراز می کشید و از یک بالش بعنوان میزی برای قرار دادن لپ تاپ خود استفاده می کنید، به احتمال قوی دریچه های خروجی هوای آن را مسدود کرده و در نتیجه آن را در شرایط داغ تری قرار می دهد. با وجود آنکه شما نمی توانید کار زیادی برای خنک کردن یک نوت بوک از داخل انجام دهید، اما یقیناً می توانید از بیرون با این مشکل مقابله کنید. کارتان را به یک Pad خنک کننده ( شکل 1 ) آغاز کنید که گرمای تولید شده توسط نت بوک شما را با دو یا چند پنکه که از طریق یک اتصال USB تغذیه می شوند، پراکنده می نماید. شما می توانید با پرداخت هزینه قابل قبولی ، یک نمونه از این Pad ها را از تولید کنندگان معتبری نظیر Cooler Master وAntec و Targus خریداری نمائید. با استفاده از این ابزار ساده ، پنکه داخلی نت بوک شما دیگر مجبور نخواهد بود دائماً ( یا غالباً ) کار کند و به این ترتیب طول عمر ابزار خود را افزایش داده اید.
با اینحال، توجه داشته باشید که نباید از توجه مستقیم به پنکه های نت بوک خود غافل شوید: یکبار در ماه از یک قوطی هوای فشرده برای حذف گرد و غبار از تمام دریچه های هوای نت بوک خود استفاده کنید تا به پنکه ها اجازه دهید که کاملاً مؤثر باشند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/9/11 ] [ 10:12 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

با توجه به رشد روزافزون مصرف اینترنت در منطقه ی جرقویه علیا به این فکر افتادیم قیمت اینترنت را طی طرحی با عنوان طرح پاییزه ی اینترنت ارزان کاهش دهیم.

در این طرح مشترکین می توانند با ثبت نام و دریافت نام کاربری و کلمه عبور ثابت، اینترنت را به جای ساعتی 240 تومان 200 تومان بپردازند که این کاهش به خصوص در هزینه های مشترکین پرمصرف مشهود می باشد.

مزایای این طرح:

1- کاهش هزینه ها

2- عدم درج میزان مصرف اینترنت در قبض تلفن

3- مدیریت مصرف

4- استفاده از مزایای شرکت شامل اینترنت هدیه و ....

نحوه ی ثبت نام:

رامشه:

مراجعه به دفتر مرکزی شرکت واقع در رامشه - جنب مخابرات - آزمایشگاه شاهعلی - شرکت رایانه پرداز رامشه

ساعات مراجعه: 8:30 صبح الی 13:30

تلفن تماس: 03127590500


حسن آباد و حومه:

مراجعه به نمایندگی انحصاری شرکت رایانه پرداز رامشه واقع در حسن آباد - خیابان آزادی _ خدمات فرهنگی قائم رایانه - جناب آقای صادقی

ساعات مراجعه: 8 صبح الی 12:30         14 الی 21

تلفن تماس: 03127592313

09133863408 (حسن صادقی)

09139087265 (مهدی صادقی)


[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 2:30 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

تعریف و یا توضیح دقیق اصطلاح VPN همواره یکی از بحث های رایج چالش برانگیز میان کاربران و سرویس دهندگان است. اگر نگاهی به معنی لغوی عبارت (Virtual Private Network VPN) بیاندازیم، شاید تا حدی گویای آنچه که این فناوری هست و یا نیست، باشد.
بنابرفرهنگ لغات Webster، معنی هرکدام از اجزا این عبارت به تفکیک، به شرح ذیل خواهد بود. Virtual - به صورت تقریباً عملی - یا واقعی بودن در حالی که به ذات وجود ندارد. بنابراین به عنوان اولین بخش پاسخ ما به این پرسش که «VPNچیست؟»؛ فناوری است مشابه با شبکه داخلی (LAN) سیمی و یا به عبارتی -Hard Wire Network که در واقع وجود ندارد. private- متعلق و یا مربوط به فرد و یا گروهی خاص، غیر عمومی. بنابر این VPN محیطی است که در آن دسترسی کاربر به منابع شبکه به صورت اختصاصی خواهد بود (با توجه به این نکته که فناوری VPN کاملاً متمایز از شبکه های امن عمومی و خصوصی است)
Network- سیستمی از مجموعه کامپیوترها که به منظور به اشتراک گذاری داده و اطلاعات توسط سیم یا تجهیزات دیگر به یکدیگر متصل و مرتبط می شوند (که این تعریف هدف VPN و یا هر نوع دیگری از شبکه است)
اصطلاح VPN چنانچه تعریف فوق را در نظر بگیریم، نوعی فناوری شبکه است که در آن کاربر قادر خواهد بود اطلاعات خود را با سایر کاربران شبکه به صورت اختصاصی بر اساس بسترهایی نظیر اینترنت و به طریقی به غیراز لیز لاین یا شبکه سیمی به اشتراک بگذارد. پیش از همگانی شدن اینترنت، امکان برقراری ارتباط میان کامپیوترها در2 مکان متفاوت تنها از طریق خطوط تلفن امکان پذیربود.

هم زمان با افزایش نیاز به این نوع ارتباط، سیم های تلفن جای خود را به بسترهای سریع تر و قوی تری تظیر T3 دادند؛ در حالی که روش همچنان ثابت باقی ماند. بدین معنی که جهت ارتباط 2 کامپیوتر می بایست یک ارتباط فیزیکی مابین 2 کامپیوتر می بود. بنا به دلایل امنیتی می بایست این اطمینان حاصل شود که تنها 2 کامپیوتر در 2 انتهای خط، از اطلاعات استفاده می نمایند. که در این زمان شما می بایست یک خط ارتباطی را از سرویس دهنده اجاره می نمودید. این روش علاوه بر هزینه های بالا، دشواری مدیریت، کنترل و استفاده، به سختی و با هزینه زیاد قابل ارتقاء بود.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/9/7 ] [ 2:6 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

از سال 1996 که دیسکهای ذخیره اطلاعات با فرمتی به نام DVD وارد بازار شدند ، تاکنون پسوند های متعددی بر این فرمت اضافه شده که از جمله آنها می توان به پسوندهای -R,+R,-RW,+RW,+R DL اشاره کرد.
در واقع افزوده شدن این پسوند ها از زمانی آغاز شد که دیسکهای دی وی دی با قابلیت رایت کردن وارد بازار شدند.
متاسفانه بر خلاف سی دی ها ، استانداردهای متفاوتی برای ساخت یک دیسک دی وی دی وجود دارد و گوناگونی این استانداردها تا حدودی باعث سر درگمی مشتریان برای خرید دستگاهی مناسب می شود. این هفته می خواهیم این پسوند های متفاوت را برای شما رمز گشایی کنیم.
برای این منظور بد نیست ابتدا به معرفی دو اتحادیه عظیم که در زمینه دستیابی به استاندارد های پیشرفته تر با یکدیگر رقابت دارند ، بپردازیم. DVD FORUM نام اتحادیه ای شامل بیش از 200 کمپانی بزرگ است که در زمینه پیشرفت تکنولوژی دیسکهای دی وی دی همکاری دارند.
از جمله این کمپانی ها می توان به هیتاچی ،میتسوبیشی ، سونی و پایونیر اشاره کرد. این اتحادیه وظیفه ثبت استاندارد های جدیدی که از طرف شرکت های عضو ارائه می شود را بر عهده دارد.استانداردهایی که این اتحادیه ارائه می کند همگی دارای یک علامت منفی در کنار پسوند دی وی دی هستند.از طرف دیگر DVD+RW Alliance نام اتحادیه دیگری است که در رقابت شدید با DVD FORUM است.
اعضای این اتحادیه نیز بالغ بر 200 کمپانی بزرگ هستند که از جمله آنها می توان به یاماها، سونی ، DELL و hp اشاره کرد. در این میان نکته جالب حضور کمپانی سونی در هر دو اتحادیه است.
استانداردهای ارائه شده این اتحادیه همانطور که از نام آن مشخص می شود با یک علامت مثبت همراه است. در واقع می توان وجود این استانداردهای متفاوت را نتیجه رقابت این دو اتحادیه دانست که سعی دارند با وضع این استانداردها فروش محصولات جانبی مربوط را نیزانحصاری نمایند. ادامه مطلب...

[ شنبه 89/7/24 ] [ 1:48 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
بی شک شما نیز تاکنون همانند هر کاربر دیگری با مشکل کپی کردن بعضی از فیلم ها (که در داخل یک CD یا DVD می باشد) بر روی هارد کامپیوترتان برخورد کرده اید. CD را در CD-ROM کامپیوترتان قرار می دهید و عملیات کپی بر روی هارد کامپیوترتان را آغاز می کنید اما پس از مدت زمانی با پیغام خطا مبنی بر عدم کپی شدن فایل روبرو میشوید. در این مواقع چاره چیست؟! هم اکنون برای رفع این مشکل دو ترفند متفاوت اما بسیار ساده را برای شما بازگو می نماییم.

روش اول:
تمام برنامه ها و پنجره ها را بسته و فقط محیط Desktop را پیش رو داشته باشید.
CD معیوب را در CD-ROM کامپیوتر قرار داده و از فیلم مورد نظر خود Copy گرفته و به یک درایو که حجم خالی کافی دارد رفته و در آن جا Paste کنید.
صبر کنید تا تا آنجا که برای ویندوز مقدور است از CD کپی بگیرد؛ تا آنجا که پیغام خطا در کپی CD ظاهر شود.
این پیغام  فقط به شما امکان انتخاب یک کلید OK را می دهد.
3توجه کنید که اکیدأ OK را کلیک نکنید، در عوض یک کار غیر منطقی را انجام دهید!
بی مقدمه و به طور مستقیم کلید Restart (راه اندازی) را که بر روی کیس واقع است را زده تا کامپیوتر به طور غیر اصولی راه اندازی شود!
بعد از راه اندازی، حتماً صبر کنید تا ویندوز هارد کامپیوتر را Scan Disk کند تا خطاهای احتمالی را بر طرف سازد.
حالا به همان درایو که فایل را در آنجا کپی کرده بودید بروید و فایل فیلم تان را در آنجا مشاهده کنید، البته تا آنجایی که کپی شده است.ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/7/14 ] [ 12:17 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

اگر خراشهای CD به اندازه ای باشد که کامپیوتر نتواند آن را اجرا کند، چه باید کرد؟
 

قبل از اینکه از گوش کردن به CD صوتی یا بازی کردن با CD بازی خود ناامید شوید، بد نیست که نظری به برنامة IsoBuster بیندازید. این برنامه در جایی که ویندوز از خواندن CD عاجز می ماند، وارد عمل می شود .
این نرم افزار رایگان که از وب سایت www.smart-projects.net قابل download کردن است ، می تواند فایل ها را از روی CD های خراب یا مشکل دار باز خوانی و روی هارد دیسک ضبط کند. در نتیجه ، در اغلب موارد می توانید اطلاعات از دست رفتة خود را دوباره زنده کنید.
امروزه CD ها، به شرطی که با دقت زیادی نگهداری شوند، به عنوان یک ابزار ذخیره طولانی مدت اطلاعات، مطرح هستند. در غیر این صورت، خراشهایی روی سطح حساس CD پدیدار می شود. اگر تعداد خراشها زیاد شود، امکان اینکه ویندوز نتواند آن را بخواند یا اجرا کند، افزایش می یابد. در این حالت دیگر نمی توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و CD، غیر قابل استفاده می شود.
یکی از مواردی که باعث می شود نتوانید از یک CD استفاده کنید، رایت ناموفق CD آن است. کسی که مرتب با رایت CD سر و کار داشته باشد، مطمئناً خطای “Buffer-Underrun” را بخوبی می شناسد. این خطا هنگام رایت در نبود فناوری به اصطلاح “Burn Proof” ظاهر می شود.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 9:23 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
ایسنا:شرکتی در سنگاپور سیم کارت های جدیدی را به بازار عرضه کرده است که با داشتن یکی از آنها می توان به طور همزمان صاحب دو شماره تلفن در یک گوشی تلفن شد.
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این سیم کارت که اصطلاحا 2 در 1 خوانده می شود، کاربران را قادر می کند تا از هر دو شماره تلفن در یک زمان به وسیله یک گوشی تلفن استفاده کنند و توسط هر دو شماره تماس بگیرند و SMS بفرستند.
همچنین می توان یکی از خطوط را فعال و دیگری را غیر فعال کرد یا تماس های گرفته شده با خط غیرفعال را به صورت خودکار به خط فعال منتقل کرد.
این شرکت به تمامی مشتریان و افراد پر مشغله که مجبورند به خاطر مسایل کاری و تجاری چندین خط تلفن داشته باشند پیشنهاد می کند که با استفاده از این سیم کارت ها، خود را از تهیه چندین سیم کارت و چند خط تلفن و گوشی تلفن راحت کنند
[ سه شنبه 88/10/22 ] [ 5:32 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود. 

اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است. 

رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است. 

 

حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند. 

 
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 88/10/22 ] [ 4:56 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 169
کل بازدیدها: 1183825