سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 
با ما همراه باشید تا مراحل نصب ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش امروز تصمیم داریم نحوه نصب ویندوز 10 را به صورت تصویری به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

ویندوز 10 را نصب کنید + آموزش تصویری

آموزش تصویری نصب ویندوز 10

ابتدا برای نصب بر روی کامپیوتر،فایل ISO دریافت شده را بر روی یک DVD رایت کنید یا اینکه فایل مورد نظر را به صورت bootable بر روی فلش بریزید، سپس کامپیوتر خود را ریستارت کرده و DVD ویندوز 10 را بوت کنید.پس از بوت شدن ، مانند تصویر زیر  روی Next کلیک کنید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/5/6 ] [ 9:33 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
برای نصب ویندوز 8 می توانید از طریق DVD اقدام کنید ولی اگر فایل های نصب ویندوز را بر روی فلش درایو دارید باید از راهکار خاصی اقدام کنید که در ادامه آموزش می دهیم.

 ویندوز8 این روزها طرفداران بسیاری را پیدا کرده است و همه به دنبال ارتقای سیستم خود به این سیستم عامل هستند. برای ارتقای سیستم باید آن را روی یک سیستم ساده نصب کنید. برای نصب این سیستم عامل از طریق فلش می توانید همراه با راهنمای ما باشید:

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز 8 :

**پردازشگر های 1 گیگا هرتز 32 یا 64 بیتی
**1 گیگابایت رم برای سیستم های 32 بیتی و 2 گیگابایت رم برای سیستم های 64 بیتی
**16 گیگابایت فضایی ذخیره سازی برای سیستم های 32 بیتی و 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای سیستم های 64 بیتی
**کارت گرافیک با پشتیبانی از حداقل دایرکت ایکس 9

برای شروع ابتدا باید فلش درایو خود را برای نصب آماده سازید ، فلش درایو شما حداقل باید 4 گیگابایت فضای خالی را دارا باشد قبل از شروع فلش درایو خو را با سیستم فایل FAT32 فرمت نمایید یا مطمئن شوید فلش درایو شما با سیستم فایل FAT32 فرمت شده است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/3/5 ] [ 12:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

احتمالا برای شما هم پیش آمده که تمام پوشه های کول دیسک یا مموری موبایل تان تبدیل به shortcut شده باشند و با هیچ برنامه آنتی ویروسی هم نتوانید آنها را اصلاح کنید. زیرا متاسفانه بسیاری از برنامه های آنتی ویروس این پوشه ها و ویروس را شناسایی می کنند، اما علی رغم حذف ویروس، قادر به بازیابی پوشه های آلوده نیستند.

یک راه حل برای این مشکل، استفاده از کامپیوتری مجهز به سیستم عامل لینوکس یا مک است. زیرا در این سیستم عامل ها، پوشه ها به درستی مشاهده می گردند و می توان آنها را  از روی کول دیسک یا هر حافظه جانبی دیگر، کپی کرد.
حال نسخه ای از پوشه ها و فایل های سالم را به کامپیوتر لینوکسی یا مکی منتقل کرده و کول دیسک آلوده را فرمت کنید. کار تمام است، می توانید فایل ها و پوشه ها را به درون کول دیسک منتقل کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

اما با توجه به اینکه بسیاری اوقات دسترسی به یک کامپیوتر با چنین سیستم عامل هایی کمی مشکل است، بگذارید به راه حل ویندوزی ماجرا بپردازیم.

1- ابتدا با استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت، کول دیسک را اسکن کنید تا ویروس shortcut را شناسایی و حذف کند.

2- از منوی start، زیر منوی Programs و سپس Accessories را انتخاب کنید.

3- بر روی برنامه Command Prompt راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Rin as Administrator آن را اجرا کنید.

4- حال در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 3:7 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
آیا تاکنون تلاش کرده اید با استفاده از کامپیوتر، دوستان خود را سرگرم کرده و کمی با آنها شوخی کنید؟ در اینجا تلاش شده است با اندک دانش کامپیوتری، شوخی‌های ساده و جذاب تکنولوژیکی را برایتان گردآوری کنیم تا لحظات خود و دوستانتان را با آن پر کنید. ولی قول بدهید همه شوخی‌ها را یکجا روی کامپیوتر دوستتان اعمال نکرده و پیش از آنکه دوستتان دست به خود کشی بزند، شوخی‌ها را پایان دهید.
 
آموزش هشت شوخی بامزه کامپیوتری www.taknaz.ir


آیکون‌های دسکتاپ را ناپدید کنید تا دوستتان کمی نگران شود
1-disapear-desktop
این شوخی بسیار ساده است و برای انجام آن فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارید. زمانی که ماوس کامپیوتر دوستتان به دست شما افتاد، بدون اینکه کسی متوجه شود، روی Desktop کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه View تیک مربوط به Show Desktop Icons را بردارید تا همه آیکن‌های روی دسکتاپ ناپدید شوند. همه چیز برای سرکار گذاشتن دوستتان آماده است. با این کار دوست شما تصور می کند که تمام فایل‌های روی دستکتاپ حذف شده است.


حالت کنتراست زیاد را فعال کنید
2-high-contrast-mode
با فعال کردن گزینه "High Contrast Mode" از طریق یک میانبر ساده باعث می‌شوید که بعضی از رنگ‌ها معکوس شود ( این حالت برای بهتر دیده شدن مطالب در نمایشگر کاربرد دارد). تنها لازم است کلید Shift را نگاه داشته و کلیدAlt و PrtScr را نیز به همراه آن بفشارید تا این حالت فعال شود. اگر پیغامی مشابه تصویر بالا روی صفحه ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کرده و کمی منتظر بمانید.

از همین سه کلید می‌توانید برای بازگشت به حالت اول استفاده کنید. درست به همین سادگی. نگاه کردن چهره دوستانتان در این حالت جالب است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 1:45 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی مطمئن‌ترین روش‌های پاک کردن اطلاعات ذخیره شده برروی تلفن‌های همراه موجود در بازار را اعلام کرد.

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات درگزارشی اعلام کرد که همیشه پاک‌کردن امن و صحیح اطلاعات از روی تلفن‌های همراه یکی از مشکلات و دغدغه‌های افراد هنگام فروش یا هدیه‌کردن تلفن‌های همراه دست دوم بوده است که همه افراد باتوجه به نوع تلفن همراه، زمینه کار و فعالیت تعداد زیادی شماره تلفن، انواع فایل‌های صوتی، تصویری، ویدیویی، متن، صفحه گسترده و مانند آن را در گوشی تلفن همراه ذخیره کرده‌اند.

بر این اساس گاهی دیده می‌شود افراد برنامه‌های مختلفی بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند که شناسه کاربری و رمزهای ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی روی آنها ذخیره شده است و حتی شاید کاربران نرم‌افزارهایی نصب کرده باشند که نام کاربری و رمز عبور تمام صورت‌حساب‌های اینترنتی و بانکی را هم روی تلفن همراه داشته باشند.

براساس این گزارش مهمترین موضوع در تعویض گوشی تلفن همراه، پاک‌کردن امن اطلاعات خصوصی و کاری شما از روی تلفن همراه قدیمی است که براین اساس معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا با اعلام این مطلب که رعایت اصول و تکنیک‌های امنیتی سبب حفظ اطلاعات اشخاص و مانع از انتشار آنها می‌شود درباره نحوه پاک‌کردن اطلاعات با ارزش از روی تلفن‌های همراه مطرح در بازار راهنمای زیر را به شهروندان ارائه می‌دهد تا بتوانند از طریق تنظیمات تلفن‌همراه خود این اطلاعات را بصورت صحیح پاک کنند.

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/2 ] [ 3:11 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
زمانی که شما به یک مغازه فروش لوازم صوتی و تصویری وارد می شوید با تعداد زیادی از مدلهای تلویزیون در اشکال و اندازه های مختلف و با توانایی های مختلف رو به رو می شوید که ...
امروزه تلویزیون های " LED " به نسل پیشروی تلویزیون های موجود در بازار جهانی تبدیل شده اند و بازار فروش تلویزیون در داخل کشور ما نیز متاثر از بازار جهانی با حجم زیادی از تلویزیون های " LED " از شرکتهای مختلف رو به رو شده است.
زمانی که شما به یک مغازه فروش لوازم صوتی و تصویری وارد می شوید با تعداد زیادی از مدلهای تلویزیون در اشکال و اندازه های مختلف و با توانایی های مختلف رو به رو می شوید که تصمیم گیری برای شما بسیار سخت خواهد کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی کلی برای خرید یک تلویزیون " LED " مناسب و آزمایشاتی که می توانید در مغازه برای اطمینان از کیفیت تلویزیون انجام دهید ?شنا کنیم.

ـ یکی از اولین نکات در زمان خرید این است که باید به خروجی ویدئویی تلویزیون و کیفیت پخش تصاویر آن بر حسب پیکسل دقت کنید. داشت یک خروجی " HDMI " و کیفیت پخش 1080 پیکسل یکی از نکات مهم در زمینه این تلویزیون ها است. فراموش نکیند که این وضوح یکی از بهترین وضوح ها برای این گونه از تلویزیون ها است.

ـ در زمان خرید به خاطر داشته باشید که نور موجود در فروشگاه های فروشنده با نور موجود در منزل شما متفاوت است. فراموش نکنید که تلویزیون های " LED "در محیطهای تاریکتر از کارایی بهتری برخوردار هستند. پس اگر میزان نور در منزل شما از میزان موجود در مغازه بیشتر است بدانید که تصویر دریافتی در منزل شما بی کیفیت تر از تصویر دریافتی در فروشگاه است.

ـ تلویزیون ها دارای حالتهای پخش مختلف برای شرایط متفاوت است . پخش خانگی ، پخش سینمایی از جمله این حالات است. اگر بتوانید تلویزیون خود را بر روی حالت پخش سینمایی با حالت " THX " می توانید یکی از بهترین کیفیت تصویرها را داشته باشید.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/2 ] [ 3:8 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

شما نباید به مرورگری که از قبل بر روی سیستم عامل نصب شده (مثل اینترنت اکسپلورر در ویندوز یا Safari در مکینتاش)بسنده کنید.ما در این مقاله به تشریح سایر گزینه هایی که در اختیار شما قرار دارد.می پردازیم .در این مقاله ما به سه تا از رایج ترین مرورگرهای وب اشاره می کنیم و به تشریح برخی از گزینه های کم تر شناخته شده آن ها می پردازیم.
ممکن است شما بر اساس ظاهر،امکانات یا عملکرد ،جذب یک مرورگر متفاوت شده باشید.حتی اگر هنوز اصرار دارید به مرورگر فعلی تان وفادار بمانید ممکن است بخواهید آن را به یک نسخه جدید ارتقا دهید.
تمام مرورگرهای مدرن دارای یک اینترفیس tabbedوbookmarking یا ویژگی Favorites هستند.اغلب آن ها با pop-upیا AD blocking عرضه می شوند.هر چند ،برخی ازآن ها ویژگی های بیش تری مثل spell checking , private mode browsing ،همزمان سازی تنظیمات مرور با یک PC با یکپارچه گی با شبکه های اجتماعی نیز ارائه می نمایند.در عین حال ،تعداد و نوع extension ها یا add-on ها در هر مرورگری متفاوت است.علاوه بر این پشتیبانی از مرورگرها نیز متفاوت است.به عنوان مثال Internet explorerفقط در ویندوز قابل استفاده است.به عنوان مثال اگر شما یک کامپیوتر Apple یا لینوکس داشته باشید ممکن است مرورگری بخواهید که بر روی کامپیوترهای تان نصب شود.

Internet Explorer 9
 

در زمان نگارش این مقاله ،نسخه بتای IE9 منتشر شده است که بر روی سایت مایکروسافت در دسترس عموم قرار دارد.
مثل سایر مرورگرهای رایج ،IE 9 برای این که بهترین شکل ممکن صفحات وب را نمایش دهد،بهینه سازی شده است.همان گونه که شکل (1)نشان می دهد،شما به طور پیش فرض هیچ نوار ابزار یا منویی مشاهده نمی کنید.حتی نوار وضعیتی که در انتهای صفحه قرار داشت،پنهان شده است.شما هنوز هم می توانید از دکمه Start که در بالا و در سمت راست صفحه قرار گرفته به Favorites,feedsو history دسترسی پیدا کنید.همچنین در این جا شما دکمه Tools را که از طریق آن می توانید به سایر تنظیمات و ویژگی های مرورگر دست پیدا کنید می بینید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/1/31 ] [ 3:1 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر اطلاعات و مطالب مهمی در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید و قصد دارید از این اطلاعات مهم، پشتیبان تهیه کنید و یا حافظه سیستم شما نسبتا پر شده است، زمان آن رسیده که یک هارد اکسترنال تهیه کنید و اطلاعات کامپیوتر خود را به صورت دسته بندی شده در فصای این هارد ذخیره کنید. در ادامه اطلاعات لازم برای خرید هارد اکسترنال را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید

اطلاعات مهم در کامپیوتر شما ممکن است از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.

 

علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/9 ] [ 3:16 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

تلویزیون‌های LCD و LED :تماشا کردن فیلم،‌ سریال، کارتون و فوتبال در تلویزیون‌های LCD و LED‌ بسیار لذت‌بخش است به‌خصوص اگر تلویزیون شما 46اینچ هم باشد! اگر می‌خواهید تعطیلات نوروز را در خانه باشید .

اینچ تا اینچ اندازه!

پاتوق98 : بازار تلویزیون‌های LED و LCD این روزها آنقدر گرم است که دیگر کمتر کسی سراغ تلویزیون‌های قدیمی را می‌گیرد حتی با وجود تفاوت قیمت‌ محسوس آن‌ها. از این قرار، 70درصد محبوبیت این تلویزیون‌ها به دلیل اندازه‌ و ابعاد آن‌هاست. لذت دیدن تصویر در ابعاد بزرگ در کنار آسیب‌های کمتر چشمی باعث شده اقبال مردم نسبت به این تلویزیون‌های LCD و اخیرا LED بیشتر از همیشه باشد. LCD‌ ها از  ابعاد 22 و 24 اینچ تولید شده‌اند و این تنوع اندازه تا 46 اینچ که بزرگ‌ترین سایز است هم می‌رسد! اما LED به علت زیاد بودن نورهای لامپ تصویر آن از 32اینچ شروع شده و تا 46 اینچ هم وجود دارد که کیفیت و هواداران بیشتری نسبت به LCD پیدا کرده است.


سامسونگ یا ال جی مسئله این است

در میان برندهای شناخته شده تولید لوازم خانگی به نظر می‌رسد، فعلا برندهای سامسونگ و ال‌جی پیشتاز هستند. پای این پیشتازی و محبوبیت به تلویزیون‌های LCD و LED هم کشیده شده به طوری که این برند بیشترین تولید و بیشترین فروش را در بازار LED و LCD دارد البته برندهای معروف و محبوب دیگری مثل سونی و پاناسونیک هم هستند که در زمینه تولید تلویزیون‌های خانگی پیشتازند و فروش بالا و نمایندگی‌های بسیار متعددی هم در کشور ما دارند اما در بازار ایران فعلا ال‌جی و سامسونگ بیشترین فروش و بیشترین هوادار را در میان تلویزیون‌های خانگی به دست آورده‌اند.


برندهای محبوب ایرانی

برندهایی مثل صنام، شهاب و اوسان از بهترین برندهای ایرانی هستند و درمیان آن‌ها اوسان توانسته توجه و طرفداران بیشتری را برای خودش جذب کند اما به گفته فروشندگان و دست‌اندرکاران این صنف، این برندها با وجود قیمت‌های بسیار مناسب‌شان از نظر آمار فروش قابل قیاس با برندهای خارجی نیستند. آمار فروش پایین این تلویزیون‌ها می‌تواند به دلیل زمان کوتاه‌تر ضمانتنامه‌های آن‌ها نسبت به برندهای خارجی و شاید تفاوت عمده کیفیت‌ آن‌ها باشد. به هر ترتیب اگر خیال دارید روی برندهای ایرانی سرمایه‌گذاری کنید بد نیست بدانید آمار فروش نشان داده LCDهای با تولید اوسان توانسته‌اند در میان برندهای ایرانی بازار قابل توجه‌تری را به خودشان اختصاص بدهند. برندهای ایرانی فعلا تا تولید LCD پیش رفته‌ و تولید LE‌ها را  هنوز به دست نگرفته‌اند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/1/6 ] [ 1:38 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

WindowBlinds
 

اگر دسکتاپ ویندوز برایتان بسیار یکنواخت و کسل‌کننده شده است، با WindowBlinds قادر خواهید بود ظاهر ویندوز‌ ‌را کاملاً متحول و دگرگون کنید.با این نرم‌افزار می‌توانید با دستکاری قسمت‌های مختلف ویندوز مانند شکل و عنوان منو‌ها، دکمه‌ها، پنجره ها و ...، ظاهر ویندوز را به شکل و شمایل دلخواه خود تغییر دهید.‌ امکان ایجاد پوسته‌های دلخواه توسط کاربر در کنار پوسته‌های آماده و قابل دریافت از اینترنت و همچنین امکان ایجاد تم‌های متنوع و گوناگون در موضوعات مورد علاقه کاربر، برخی از قابلیت‌های WindowBlinds است که کاربر را قادر می‌سازد به آسانی ظاهر ویندوز را با سلیقه شخصی خود تغییر شکل دهد.
همچنین با دریافت پلاگین‌هایی که کاربران WindowBlinds برای آن آماده کرده‌اند، می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را نیز به نرم‌افزار اضافه کنید.
ویرایش پنجم این نرم‌افزار برای ویندوز‌های اکس‌پی، 2003 و ویستا ارائه شده است. برای نسخه‌های دیگر ویندوز می‌توان از ویرایش 6/4 یا پایین‌تر WindowBlinds استفاده کرد.

Copernic Desktop Search
 

ابزار جست‌وجوگر قدرتمند و رایگانی که در قیاس با جست‌وجوگر پیش‌فرض ویندوز بسیار کارآمدتر عمل می‌کند. در ویرایش جدید این نرم‌افزار، قابلیت جست‌وجو در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند فایل‌های صوتی، تصاویر، پوشه آدرس‌های اینترنتی مورد علاقه، ایمیل‌ها و آدرس‌های موجود در History بهبود کاملاً محسوسی داشته است.
Copernic Desktop Search) CDS) با در اختیار داشتن نام فایل، نوع و پسوند فایل یا قسمتی از نام فایل، عملیات جست‌وجو در میان تمام محتویات کامپیوتر را آغاز و بسیار سریع به انجام می‌رساند. این نرم‌افزار پس از نصب، نوار ابزار جدیدی را به نوار وظیفه ویندوز اضافه می‌کند. البته می‌توانید این نوار ابزار را با راست کلیک روی فضای خالی نوار وظیفه به سادگی حذف نمایید.

Desktop Sidebar
 

ویستا یک نوار ابزار جانبی جذاب شامل چند ابزار سودمند مانند تقویم، ماشین‌حساب، میانبری برای دسترسی سریع به Windows Media Player و ... دارد. Desktop Sidebar قابلیت‌های این نوار ابزار را همراه با چندین قابلیت دیگر مانند جست‌وجوگر فایل‌ها، گزارشگر وضع آب و هوا، ابزار دریافت عناوین خبری از اینترنت و ابزاری برای چک کردن ایمیل‌ها به ویندوز شما می‌افزاید.

Vista Start Menu SE
 

با این نرم‌افزار می‌توان ظاهر منوی Start در ویندوزهای 2000 و اکس‌پی را به منوی Start در‌ ‌ویندوز ویستا تغییر شکل داد. همچنین در مقایسه با منوی Start در ویندوز ویستا، کلیدهای میانبری برای راه‌اندازی مجدد (Reboot)، تغییر کاربر (Switch Users) و Hibernate نیز به شکلی متفاوت و در‌‌دسترس‌تر، برای این منو در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/6/4 ] [ 4:10 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 60
بازدید دیروز: 169
کل بازدیدها: 1183868