سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

شما می توانید لپ تاپ خود را به 3 روش مختلف خاموش کنید . از آنجایی که کامپیوتر های PC جای مشخصی دارند و قابل جا به جایی نیستند تکلیف کاربر با آن کاملا مشخص است که چه موقع سیستم را خاموش کند چه موقع در حالت standby یا sleep بگذارد . اما در مورد لپ تاپ ها روش خاموش کردن کمی متفاوت  است . لپ تاپ ها کامپیوتر های قابل حملی هستند که در بسیاری از موارد از باتری تغذیه می شوند و باتری هم محدودیت های زیادی دارد ، بنابراین می بایست حتما هنگام استفاده از لپ تاپ ها به نحوی استفاده از باتری دقت کافی داشته باشید تا قطعات سیستم تان به خصوص باتری آن زودتر از عمر پیش بینی شده روانه سطل زباله نشوند ! اگرچه امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب شده تا کاربران وسایل مختلف الکترونیکی کمتر با جزئیات درگیر باشند و به سادگی و بدون نیاز به دانش فنی بتوانند از انواع لوازم الکترونیکی استفاده کنند اما هنوز هم لازم است نکات کلیدی و ابتدایی را بیاموزید تا هنگام خرید و یا استفاده از لوازم الکترونیکی با مشکل مواجه نشوید . بسیاری از افراد تفاوت این 3 دستور در ویندوز را نمی دانند : Shut down یا Turn off خاموش کردن ، Sleep یا Standby استند بای یا حالت آماده باش  , Hibernate هایبرنت یا خواب زمستانی  . اگر شما هم تفاوت این 3 دستور را نمی دانید حتما این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید چون دانستن تفات این 3 دستور کمک زیادی به عمر قطعات و صرفه جویی برق و زمان می شود .

Shut down , Sleep , Hibernate

Shut down , Sleep , Hibernate

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:56 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اکثر پلیر های ویندوزی یا حجم خیلی کمی دارند و یا ویژگی غیر ضروری ، یک پلیر مفید و مورد استفاده پلیری است که بتواند فایل های ویدئویی HD را به راحتی نمایش دهد ، گزینه های پرکاربرد مانند :Full Screen Stretched را در دسترس گذاشته باشد ، ظاهر زیبا و جذاب و از همه مهم تر کیفیت پخش خوبی داشته باشد .

بیشتر نرم افزار های پخش کننده خیلی سریع ساخته می شوند و کمترین استفاده را از CPU و RAM دارند به همین دلیل کمتر پلیری پیدا می شود که بتواند یک فایل HD حجیم را اجرا کند و از بیشتر فرمت های تصویری پیشتیبانی کند ، اما نرم افزار های قدرتمندی هم هستند که بتوانند تا حدودی نیاز های شما را بر طرف کنند ، ولی مشکل اصلی این است که کدام نرم افزار بهتر است .

انتخاب یک نرم افزار پخش کننده آسان نیست چون هر کس از محصول خود تعریف می کند و ادعای سریع بودن آنرا دارد .

ولی با خواندن این متن انتخاب برای شما راحت می شود چون ما 16 نرم افزار معروف و بزرگ دنیا را از لحاظ سرعت اجرا و لود ، قدرت نمایش فایل ها HD ، پیشتیبانی از شش فرمت معمولی (MP4 , AVI , H264 MOV, MPEG-2 OGG  و FLV ) و استفاده ی متوسط از CPU و RAM ، با یکدیگر مقایسه کرده ایم .

معیار سنجش ما برای مقایسه این 16نرم افزار قدرتمند ، قسمت هایی از انیمیشن Big Buck Bunny بوده ، تا هم محیط کار برنامه و هم کیفیت پخش مشخص شود ، این انیمیشن در 5 فرمت مختلف با روزلوشن 1080پیکسل و کاملا HD بر روی همه ی این پلیر ها تست شده است .

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:55 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر کارهای گرافیکی انجام می دید یکی از دغدغه های اصلی شما بدون شک انتخاب کد رنگ مناسب برای طرح مورد نظرتونه . تجربه کاری خودم در زمینه گرافیک نشون داده که افراد زیادی برای انتخاب رنگ صحیح ، به زحمت می افتن . برای مثال رنگی رو روی یه عکس میبینن و دلشون می خواد همون کد رنگ رو روی طرح خودشون پیاده کنن . برای این کار باید عکس مورد نظر رو به فتوشاپ ببرن و از ابزار eyedropper روی رنگ کلیک کرده و کد رنگ مورد نظر رو پیدا کنن . اما این کار با وجود استفاده از Photoshop وقت گیره و خب مسلما اگر نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ روی کامپیوترتون  نصب نباشن که دیگه بدتر .

طراحان وب ، چه کسانی که کارهای گرافیکی اونو انجام می دن و چه افرادی که طرح رو برنامه نویسی می کنن ، بدون شک نیاز به دونستن کد رنگ ها به صورت HTML دارن .

حالا میخوام نرم افزارشناسایی کد رنگ رو بهتون معرفی کنم که حدود 250 کیلو بایت حجم داره و به صورت رایگان هم هست اما بسیار کاربردیه . در واقع تفاوت اصلی این نرم افزار با نرم افزار های مشابه همین حجم کم و استفاده بسیار آسون از اونه . با وجود این نرم افزار می تونید کد رنگ هر نقطه دلخواه از نمایشگر خودتون رو در بیارین . وقتی میگم نمایشگر ، یعنی فرقی نمی کنه روی نمایشگر چی در حال نمایش هست ( البته غیر فیلم‌ ) ، عکس ، آیکون ،‌ صفحه وب و …

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

رم افزار های چند منظوره مایکروسافت آفیس مثل آفیس ورد Office Word  ، پاورپوینت Power Point و اکسل Excel جز شناخته شده ترین نرم افزارهاییست که روی اکثر کامپیوتر های ویندوزی و گهگاه غیر ویندوزی هم نصب هست . همونطور که می دونید و طبق معمول شاید هم ندونید ، یکی از کارهای جالبی که می تونید روی پاورپوینت انجام بدید ، قرار دادن صدا ، موزیک و کلا فایل صوتی در آن است . این کار رو بیشتر دانش آموزان و دانشجویانی که استادان سخت گیر دارند بعضا مجبورن انجام بدن . حالا در این پست آموزش میدم .

یه نکته مهم اینه که کلمه Insert به معنی داخل کردن ، اضافه کردن هست که در نرم افزار های ورد word و پاورپوینت powerpoint خیلی کاربرد داره . اگه این گزینه رو کلیک کنید می بینید که می تونید ، کلیپ ، موسیقی ، شکل ، تصاویر و کلی چیز دیگه وارد فایل پاورپوینت و یا ورد بکنید . پس تا اینجا متوجه شدید که هر چیزی رو خواستید وارد و یا اضافه کنید ، دنبال گزینه های دیگه نرید . یک راست به سوی insert

گذاشتن صدا و یا موزیک روی پاورپوینت powerpoint

پاور پوینت رو باز کنید . چند تا اسلاید درست کنید ، مهم نیست چی باشه فقط اسلاید باشه . منوی Insert رو باز کنید و روی گزینه Sound ( اولین گزینه از سمت راست ) کلیک کنید. به محض کلیک روی این گزینه پنجره مربوط به باز کردن فایل صوتی میاد که باید به آدرس اون فایل صوتی برید و ok کنید . بعد از این کار پنجره ای باز میشه که می پرسه می خواهید این آهنگ چطور روی فایل نواخته بشه . به صورت اتوماتیک و یا موقعی که کلیک کنید ؟ شما بسته به نیاز خودتون یک کدوم رو انتخاب کنید اما گزینه اتوماتیک بهتره .

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:52 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

امروزه هر دو واژه Wi-Fi و Wireless خیلی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند. واقعیت آن است که هنوز بیشتر افراد نمی دانند که اینترنت بیسیم (Wireless Internet) چیست و چه تفاوتی با Wi-Fi دارد!

تفاوت «وایرلس» و «وای-فای»

امروزه اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می شود:

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/4/28 ] [ 12:9 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

به گزارش ایتنااز مرکز ماهر، دور انداختن یک کامپیوتر، به معنای عدم نیاز به امن‌سازی آن نیست پس قبل از اینکه دورانداخته شود، یک نگاهی به آن بیندازید!

1- دسترسی‌ها را حذف کنید
اطمینان حاصل کنید که تمامی حساب‌های کاربری یا سایر امکانات کنترل دسترسی مرتبط با تجهیزاتی که قرار است دور بیندازید، حذف شده‌اند. قطعاً شما نمی‌خواهید که کارمند اخراجی سازمان، همچنان به دستگاه خود دسترسی داشته باشد، و قطعاً مایل نیستید که حساب‌های کاربری بلا استفاده شبکه که دیگر مورد نیاز نیستند، برای اتصال از راه دور مورد استفاده قرار گیرند و امکان حمله را افزایش دهند. پیش از هر کاری باید این مرحله را انجام دهید. 

2- داده‌ها را تخریب کنید
به هیچ عنوان تصور نکنید که دور انداختن یک درایو سخت از لحاظ امنیتی کافی است. درصورتی‌که داده‌های حساسی بر روی درایوهای شما وجود دارد، باید پیش از دور انداختن دیسک سخت از شر این داده‌ها خلاص شوید. حتی اگر تصور نمی‌کنید که داده حساسی بر روی درایوها وجود داشته باشد، باز هم بر روی تجارت خود قمار نکنید. حتی فرمت کردن یا پارتیشن بندی مجدد درایو یا حذف داده‌های آن نیز کافی نیست. 
ابزارهایی که داده‌ها و فایل‌های شما را قطعه قطعه می‌کنند (file Shredder)، به شما کمک می‌کنند که فایل‌های خود را به شکل امن‌تری حذف کنید. رمزگذاری داده‌ها پیش از حذف آنها نیز می‌تواند بازیابی آنها را در آینده مشکل‌تر نماید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/2/9 ] [ 1:55 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

چگونه بد سکتوری را درست کنیم؟

همچنان که از عمر هارد می گذرد، احتمال اشکال پیدا کردن آن بیشتر می شود، پس همیشه به فکر تهیه یک نسخه پشتیبان (Back up) از اطلاعات مهم خود باشید تا در صورت بروز مشکل، آنها را بازیابی کنید و سپس با خیال آسوده به فکر تعمیر هارد دیسک یا تعویض خود باشید. ضمن اینکه سیستم عامل ویندوز، نرم افزارهای کمکی برای هارد دیسک به همراه دارد که هارد کامپیوتر شما را اسکن می کند و در صورت بروز اشکال، نسبت به رفع آن اقدام می کند.

اسکن دیسک

روی My Computer دابل کلیک کنید. حال درایوی را که می خواهید عیب یابی کنید،برگزیده و سپس Properties را از منوی Fileانتخاب کنید (یا با کلیک راست بر روی درایو انتخاب شده، فرمان Properties را از منوی باز شده انتخاب کنید). سپس در پنجره احضار شده، تب Tools را انتخاب کنید و سپس دکمه Check Now را از قسمت Error Checking کلیک کنید. در این مرحله، پنجره ای گشوده می شود که در آن برای مطلع شدن از وجود بدسکتور بر روی پارتیشن (درایو ) مورد نظر و رفع اشکالات مربوط به این موضوع (در صورت وجود بدسکتور)، می بایست گزینه Scan for and attempt recovery of bad sectors را تیک بزنید. در انتها نیز بر روی دکمه Restart کلیک کنید. اکنون سلامت هارد دیسک شما چک می شود. توجه داشته باشید که در صورت وجود بدسکتور (به هر تعداد ) در پارتیشن مورد بررسی، سیستم به شما اطلاعات لازم را داده و سپس این سکتورها توسط برنامه علامت زده می شوند تا از این پس فایل و داده ای بر روی این قسمت ها ذخیره نشوند. بنابراین در واقع، امکان حذف بدسکتور توسط سیستم عامل وجود ندارد، زیرا بدسکتور یک نقص فیزیکی در هارد دیسک است. اما با اعمال روش هایی نظیر آنچه عرض شد و همچنین با فرمت کردن کامل هارد دیسک، می توان بدسکتورها را به طوری از گردونه خارج ساخت که دیگر در محاسبات و ذخیره داده ها، لحاظ نگردند و کلاً نادیده گرفته شوند. همچنین به عنوان یک نکته تکمیلی، لازم به ذکر است، وقتی فایلی را بر روی هارد دیسک خود ذخیره می کنید، ویندوز سعی می کند این فایل را در اولین محل خالی بر روی هارد که پیدا می کند، ذخیره کند. ضمن اینکه وقتی یک فایل را از روی هارد خود پاک می کنید، یا اصطلاحاً آن را Delete می کنید، یک جای خالی در بین فایل های دیگر باقی می ماند. حال فرض کنید یک برنامه حجیم را بخواهید نصب کنید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/2/3 ] [ 2:44 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

معرفی نرم افزار ctive@Password changer

معرفی

حتماً تاکنون در جاهای مختلف، راههای گوناگونی برای ورود به ویندوز در صورت فراموش کردن رمز عبور خوانده یا شنیده اید که همه آنها البته به نوعی منوط به داشتن پسورد Administrator و یا ورود به ویندوز می باشد، اما ما در اینجا نرم افزاری را خدمت شما معرفی می کنیم که در حقیقت پاسخی به سوال بسیاری از شما عزیزان در این زمینه می باشد و ضمناً از آنجایی که این نرم افزار در محیط داس (Dos) عمل می کند، برای بکار بردن آن، دیگر نیازی به ورود به ویندوز ندارید. در حقیقت این نرم افزار با ساختن یک دیسکت یا CD و یا حتی فلش مموری قابل بوت، قادر به انجام موارد زیر است:
* فعال کردن یا غیر فعال کردن یک اکانت کاربری
* اعمال تنظیمات مربوط به انقضای زمان پسورد اکانت ها
* مجبور کردن کاربر به تغییر پسورد در ورود بعدی به سیستم
* اعمال محدودیت در ساعات ورود به سیستم برای اکانت ها
* پاک کردن پسورد کلیه اکانت های موجود روی سیستم
* این نرم افزار حتی پسورد Administrator را هم پاک می کند! که در این صورت شما می توانید کنترل کامل سیستم را در دست بگیرید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/2/3 ] [ 2:43 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

ویندوز 7 ترفندهای بسیاری دارد و هر قدر هم در مورد آن اطلاعات داشته باشیم باز هم ترفندهایی هستند که هنوز کسی با آن ها آشنا نیست. در این جا به آموزش چند ترفند ساده و چند ترفند حرفه ای می پردازیم. بعضی از این ترفندها در ویندوز 8 هم کار می کنند اما به روشی دیگر. با ما همراه باشید.

 

تنظیم صدا برای هر نرم افزار به صورت جداگانه

آیا تا به حال خواسته اید هنگام بازی آهنگ هم گوش دهید اما نمی خواهید هر دو صدا به یک اندازه بلند باشند؟ در ویندوز 7 شما می توانید میزان صدای هر برنامه را به صورت جداگانه انتخاب کنید! برای اینکار روی آیکون صدا در کنار ساعت کلیک راست کرده و Open Volume mixer را انتخاب کنید.

fenjon00333 آموزش 7 ترفند ناشناخته در ویندوز 7

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/12/14 ] [ 3:16 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

آموزش تایپ صحیح حروف فارسی و انگلیسی در کنار یکدیگر

tkyki5we7524olcuq آموزش تایپ صحیح حروف فارسی و انگلیسی در کنار یکدیگر

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در تایپ حروف فارسی و انگلیسی در کنار یکدیگر در نرم افزار های پیش فرض ویندوز و … مشکل جابجایی حروف داشته باشید, به این صورت که مثلا میخواهید بنویسید

(من کاربر funmehr هستم) که نهایتاً متن شما به این صورت خواهد بود: (هستم funmehr من کاربر).

در این آموزش که به طور اختصاصی توسط مجله اینترنتی فان مهر تهیه شده میتوانید این مشکل به ظاهر کوچک را مرتفع سازید; با ما همراه باشید:

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/11/19 ] [ 12:40 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 1022
کل بازدیدها: 1190824