سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

معرفی نرم افزار ctive@Password changer

معرفی

حتماً تاکنون در جاهای مختلف، راههای گوناگونی برای ورود به ویندوز در صورت فراموش کردن رمز عبور خوانده یا شنیده اید که همه آنها البته به نوعی منوط به داشتن پسورد Administrator و یا ورود به ویندوز می باشد، اما ما در اینجا نرم افزاری را خدمت شما معرفی می کنیم که در حقیقت پاسخی به سوال بسیاری از شما عزیزان در این زمینه می باشد و ضمناً از آنجایی که این نرم افزار در محیط داس (Dos) عمل می کند، برای بکار بردن آن، دیگر نیازی به ورود به ویندوز ندارید. در حقیقت این نرم افزار با ساختن یک دیسکت یا CD و یا حتی فلش مموری قابل بوت، قادر به انجام موارد زیر است:
* فعال کردن یا غیر فعال کردن یک اکانت کاربری
* اعمال تنظیمات مربوط به انقضای زمان پسورد اکانت ها
* مجبور کردن کاربر به تغییر پسورد در ورود بعدی به سیستم
* اعمال محدودیت در ساعات ورود به سیستم برای اکانت ها
* پاک کردن پسورد کلیه اکانت های موجود روی سیستم
* این نرم افزار حتی پسورد Administrator را هم پاک می کند! که در این صورت شما می توانید کنترل کامل سیستم را در دست بگیرید.

در ابتدا مطلب و قبل از پرداختن به اصل برنامه، به عنوان توضیح، لازم به ذکر است، نرم فزار Active@Password changer v 3.0 را می توان به نوعی جزو نرم افزارهای Portable یا قابل حمل دانست. چون پس از نصب برنامه، می توان فایل های نصب شده موجود در پوشه برنامه را به راحتی در یک فلش مموری یا سی دی ذخیره (کپی) کرد و روی سیستم های دیگر از آن استفاده کرد.
اگر خواسته باشید نرم افزار را روی دیسکت بوتیبل (Bootable ) اجرا کنید، اصل فایل اجرایی نرم فزار، فایل "PWD_CHNG.EXE" می باشد که حتی می توانید یک دیسکت قابل بوت در ویندوز ساخته و این فایل را در آن کپی کنید و وقتی که سیستم با استفاده از دیسکت بوت بالا آمد و در خط فرمان Dos قرار گرفت، با تایپ کردن نام فایل مذکور، برنامه اجرا می شود.
لینک دانلود نرم افزار مورد بحث، به نشانی زیر است:
http://www.4shared.com/file/36280428/faf9180a/Portable_Active_Password_Changer_v30.html
همچنین در این لینک، تمام فایل های برنامه از جمله "PWD_CHNG.EXE" و "Pwd_changer_boot_cd.iso" (برای ساختن سی دی بوت) و همچنین فایل "BootableDiskCreator.exe" (برای ساختن دیسکت بوت) دانلود می شوند. حجم فایل زیپ شده آن نیز 943 کیلو بایت و پسورد آن نیز "www.p30forum.com" می باشد.
در عین حال، برای راحتی و سهولت کار عزیزان در دانلود، فایل های برنامه را به طور مجزا و با حجم کم، در لینک های جداگانه قرار داده ایم تا کسانی که از سرعت پایین اینترنت رنج می برند، به راحتی بتوانند برنامه را دانلود کنند.
1- لینک دانلود فایل "PWD_CHNG.EXE" با حجم 68 کیلو بایت:
http://www.4shared.com/file/52784814/3cf7d5f6/PWD_CHNG.html
2- لینک دانلود "BootableDiskCreator.exe" با حجم 345 کیلوبایت:

http://www.4shared.com/file/52787684/f51ee5b/BootableDiskCreator.html
3- لینک دانلود "Pwd_changer_boot_cd_iso" با حجم 246 کیلوبایت:
http://www.4shared.com/file/52788190/b6441fd0/Pwd-changer\boot-cd.html
نکته: برای ساختن دیسکت بوت، هر دو فایل BootableDiskCreator.exe و PWD_CHNG.EXE پس از دانلود، می بایست در یک پوشه قرار بگیرند.

ساختن دیسکت بوت

پس از نصب نرم افزار (قابل ذکر است، مراحل نصب نیز مانند سایر نرم افزارهای تحت ویندوز می باشد)، پنجره ای مطابق شکل زیر ظاهر می شود:

در قسمت Drive to format شما بایستی نام درایوی را که می خواهید به صورت بوتیبل ساخته شود، انتخاب کنید که در اینجا هم درایو فلاپی و هم فلش مموری را می توانید انتخاب کنید. دو گزینه Add USB support و Add CD_ROM support نیز به ترتیب برای ساپورت کردن هارد دیسک اکسترنال و سی دی رام می باشند که نیازی به تیک زدن آنها نیست. سپس روی دکمه START کلیک نمایید تا نرم افزار، ابتدا درایو مربوطه را فرمت و سپس فایل های مورد نیاز را روی آن بنویسد. در آخر نیز CLOSE را کلیک کنید.

ساختن CD بوت

این نرم افزار پس از نصب، یک ایمیج قابل رایت با پسوند "ISO." در پوشه نصب برنامه می سازد که شما می توانید آن ایمیج را با نرم افزارهای رایت سی دی، مانند Nero رایت کرده و از آن استفاده کنید.

اجرای برنامه

سیستم را Restart کرده و وارد تنظیمات BIOS شوید، و بسته به نوع رسانه بوتیبلی که ساخته اید، اولین درایو بوت شونده را دیسکت یا سی دی رام و یا USB (اگر از فلاش مموری استفاده می کنید، USB را انتخاب کنید) قرار داده و سیستم را از طریق آن بوت کنید. در این حالت پس از اجرای برنامه، پنجره ای به شکل زیر ظاهر می شود:

قابل ذکر است، پسوردها و تنظیمات اکانت های یک سیستم، در پایگاه داده SAM واقع در آدرس SystemRoot%\System32\Config\SAM % به صورت کد گذاری شده ذخیره می شود. این نرم افزار پایگاه داده، SAM را جستجو کرده و تغییرات را اعمال می کند. گزینه اول برای انتخاب دستی درایوی که شما ویندوز را روی آن نصب نموده اید می باشد و گزینه دوم، تمام درایوهای هارد را برای وجود پایگاه داده SAM جستجو می کند. بسته به نوع نیاز، در قسمت Your choice، عدد 1 یا 2 را تایپ کرده و سپس اینتر بزنید. اکنون پس از چند لحظه جستجو، پنجره ای مبنی بر یافتن پایگاه داده ظاهر می شود که با زدن اینتر، پنجره دیگری مطابق شکل زیر باز می شود:
در این صفحه، اکانت های سیستم، به رنگ های مختلف لیست می شوند. اکانت Administrator به رنگ آبی، اکانت های دارای حقوق Admin به رنگ سبز و سایر کاربران به رنگ سفید نمایش داده می شوند. اکنون شماره اکانت مورد نظر را در قسمت Your choice تایپ و اینتر را بزنید تا پنجره ای مطابق شکل زیر باز شود:

این تنطیمات، همان تنظیماتی هستند که در پنجره User Properties در قسمت Computer Management ظاهر می شوند. در اینجا شما با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین، بین گزینه ها حرکت کنید و با کلید Space، گزینه ها را فعال یا غیر فعال کنید. مثلاً اگر گزینه "Account is disable" را تیک بزنید، اکانت مربوطه غیر فعال شده و شما قادر به ورود به سیستم از طریق آن اکانت نخواهید بود.

جالب ترین گزینه این نرم افزار، آخرین گزینه می باشد که در صورت تیک خوردن و فعال شدن آن، پسورد اکانت مربوطه، پاک شده و شما می توانید به راحتی وارد سیستم شوید.
حال پس ازانتخاب کردن هریک از گزینه های موجود، با زدن کلید Y تغییرات شما اعمال شده و با زدن کلید Esc از برنامه خارج شده و سیستم را Restart کنید.
نکته آخر اینکه، دیسکت یا سی دی بوتیبلی که شما می سازید، این قابلیت و ویژگی را دارد تا بر روی هر سیستمی که بخواهید، قابل استفاده باشد.
منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر، شماره ی 75


[ سه شنبه 92/2/3 ] [ 2:43 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 159
کل بازدیدها: 1194734