سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

اگر کارهای گرافیکی انجام می دید یکی از دغدغه های اصلی شما بدون شک انتخاب کد رنگ مناسب برای طرح مورد نظرتونه . تجربه کاری خودم در زمینه گرافیک نشون داده که افراد زیادی برای انتخاب رنگ صحیح ، به زحمت می افتن . برای مثال رنگی رو روی یه عکس میبینن و دلشون می خواد همون کد رنگ رو روی طرح خودشون پیاده کنن . برای این کار باید عکس مورد نظر رو به فتوشاپ ببرن و از ابزار eyedropper روی رنگ کلیک کرده و کد رنگ مورد نظر رو پیدا کنن . اما این کار با وجود استفاده از Photoshop وقت گیره و خب مسلما اگر نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ روی کامپیوترتون  نصب نباشن که دیگه بدتر .

طراحان وب ، چه کسانی که کارهای گرافیکی اونو انجام می دن و چه افرادی که طرح رو برنامه نویسی می کنن ، بدون شک نیاز به دونستن کد رنگ ها به صورت HTML دارن .

حالا میخوام نرم افزارشناسایی کد رنگ رو بهتون معرفی کنم که حدود 250 کیلو بایت حجم داره و به صورت رایگان هم هست اما بسیار کاربردیه . در واقع تفاوت اصلی این نرم افزار با نرم افزار های مشابه همین حجم کم و استفاده بسیار آسون از اونه . با وجود این نرم افزار می تونید کد رنگ هر نقطه دلخواه از نمایشگر خودتون رو در بیارین . وقتی میگم نمایشگر ، یعنی فرقی نمی کنه روی نمایشگر چی در حال نمایش هست ( البته غیر فیلم‌ ) ، عکس ، آیکون ،‌ صفحه وب و …

چگونه کد رنگ نقطه دلخواه را انتخاب کنیم ؟

نرم افزار Quick color Picker  بدون نیاز به کرک و تنظیمات خاص ، به سادگی کد رنگ هر قسمت از مانیتور رو بهتون میگه . کافیست بعد از دریافت این نرم افزار اونو اجرا کنید . بعد از این کار ، تصویری مثل تصویر زیر رو می بینید . با کلیک روی گزینه Pick color ، یک قلم با یک پنجره کوچک باز می شود که با بردن این قلم به نقاط مختلف نمایشگر می بینید که رنگ درون پنجره کوچک تغییر می کند . با کلیک روی نقطه مورد نظر ، کد رنگ اون نقطه در نرم افزار دیده میشه . اگه کد HTML می خواید که عدد بعد از علامت # را انتخاب و کپی کنید و در فتوشاپ یا نرم افزار های گرافیکی دیگر یا محیط برنامه نویسیتون Paste کنید ( البته اکثرا این مورد رو بلدن ) . اگر هم کد RGB ( قرمز ، سبز و آبی ) رو می خواید هم اونجا کاملا مشخصه .

 

نرم افزار انتخاب کد رنگ

محیط نرم افزار انتخاب کد رنگ

 

بهتره خودتون دست به کار شید و از نرم افزار انتخاب کد رنگ استفاده کنید . دانلود نرم افزار Quick color Picker

 


[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 60
بازدید دیروز: 159
کل بازدیدها: 1194721