سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

وقتی یه نفر خوابیده حال بلند شدن نداره نمیشه گفت که تنبل شده و حال نداره شاید مریض باشه. این شامل حال ویندوز هم میشه. وقتی شما سیستم را روشن میکنه ویندوز هنوز خواب است و برای بوت شدن و دیدن صفحه wellcome خیلی وقت میذاره. دستکاری در startup و افزایش قدرت سخت افزار خوبه ولی این خواب آلودگی میتونه مال یه ایراد نرم افزاری باشه. مثلا: اینکه سیستم درست shutdown نشده ، یک فایل مهم ویندوز بهش آسیب رسیده و ویندوز از پایداری افتاده و مریض شده. استفاده از سیستم restore و آنتی ویروس هم بد نیست ولی اگر ایراد از اینها نبود چی؟ استفاده از tuneup utility هم برای افزایش سرعت خوبه ولی این درد خرابی فایل دردی است که بدست هیچ کدام از اینها درست نمیشه فایل اصلی ویندوز است و نه سیستم ری استور حریفش میشه و نه آنتی ویروس tuneup در نهایت امکان داره شما را عصبانی کنه که یه ویندوز جدید نصب کنید ولی دست نگهدارید تا در این مطلب کوتاه با یه خط فرمان یه ابزار مخفی دیگه ویندوز را اجرا کنیم شاید گره کار باز شد.
در این مطلب سعی میکنیم با یه ابزار پنهان دیگه ویندوز را از خواب آلودگی در بیاریم.

xpinbed[1]

چیزی که میخوام معرفی کنم windows resource checker است که معمولا کاربران آنرا با دستور sfc میشناسند. اگر sfc را در گوگل search کنید فقط در سایتهای فارسی زبان میبینید که که یک دستور از sfc را بلدند و اونم scannow است ولی من اینجا به شما میگم چطوری به بقیه موارد دسترسی پیدا کنید و شما بخاطر اینکه کاربر وبلاگ من هستید باز یه پله جلوتر از دیگران در زمینه ویندوز قرار میگیرید. شماها از نزدیک با من آشنایی ندارید و من را در پس پرده این وبلاگ میبینید ولی کسانیکه منرا از راه نزدیک میشناسند میدونند که چطوری ویندوز مرده را زنده میکنم و همینه که خیلی خوششون میاد. (عجب تعریفی از خودم کردم) ولی همیشه گفتم بهترین کس برای تعمیر کامپیوتر همان کسی است که با اون سیستم کار میکنه. چون اون میدونه که با سیستم چه کرده و قبلا چطوری بوده و حالا چطوری است.

برای کسانیکه این ابزار را نمیشناسند اینه که کارش چک کردن فایلهای اصلی ویندوز است اگر ویندوز در حالت طبیعی بالا میاد که خوبه اگر نمیاد در safe mode هم میشه اجراش کرد و فقط کافیه به cmd دسترسی داشته باشید تا مشکلات حل بشه. در کادر جستجوی ویندوز ? بنویسید cmd و control + shift + enter را بزنید تا حساب ادمین باز بشه. بعد دستور sfc/scannow را بهش بدید که این معمول ترین دستوری است که کاربران ازش استفاده میکنند چک کردن فایلهای اصلی راه اندازی سیستم در نوع تخصصی ترش integrity که قبلا در همین وبلاگ بحث امنییتی integrity را انجام دادم و کافیه در search وبلاگ بنویسید integrity تا توضیح کاملترش را ببینید که اصلا ربطی به این مطلب نداره و چیز جداگانه ای است.

برای دیدن دیگر دستورات مربوط sfc این دستور را بنویسید sfc /? اونوقت به نتیجه خوبی میرسید این علامت /؟ بعد از sfc قرار میگیره اینجا توی زبان فارسی جابه جا شد.

sfc[1]

sfc/verifyonly ، sfc/scanfile ، sfc/verifyfile
حتی offline repair boot directory هم داره sfc/offbootdir

و باز هم است که با زدن دستور اول که گفتم بهش میرسید که با یک خط توضیح کارش را نوشته. هرچی باشه بعد از همه مراحل تست مثل سیستم ری استو و بقیه این دستورات میتونه جلوی نصب ویندوز تازه را بگیره. فقط اینکه باید بدونید احتیاج به cd یا DVD ویندوز هم دارید چون فایلهای اصلی از روی cd در صورت خراب بودن جایگزین فایل قدییمی میشند و شما فاییلهای نویی روی سیستم خود خواهید داشت.


[ پنج شنبه 89/7/29 ] [ 2:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 175
بازدید دیروز: 204
کل بازدیدها: 1195656