سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

ویندوز 7 امکانات جدیدی دارد،و با آن که این امکانات برای بسیاری از کاربران خوب هستند، برای بعضی از کاربران ممکن است دردسر درست کنند. در این مقاله، متداول ترین مسائلی را که کاربران ویندوز 7 با آنها برخورد می کنند بررسی خواهیم کرد و نکاتی را برای حل آن مسائل خواهیم گرفت.

مسئله: نمی دانم که نصب Upgrade را باید انجام دهم یا نصب Custom را.
 

راه حل: ویندوز 7 با نصب Custom، داده های دیسک سخت مقصد را پیش از نصب سیستم عامل جدید حذف خواهد کرد، که به این معنی است که همه فایل های شخصی ای را که پشتیبان گیری(1) نکرده اید از دست خواهید داد. همچنین بدین معنی است که برنامه های کاربردی و تنظیم های انجام شده در سیستم عامل پیشین همگی پاک خواهند شد.
با نصب Upgrade، دیسک نصب ویندوز 7 را می توانید در دیسک ران قرار دهید؛ دستورالعمل های روی صفحه نمایش را انجام دهید؛ و ویندوز 7 را بدون از دست دادن فایل ها، برنامه های کاربردی، و تنظیم های روی کامپیوتر فعلی خود بارکنید. با وجود این،مایکروسافت باز هم توصیه می کند که از همه فایل های تان پشتیبان گیری کنید و همه دیسک های نصب برنامه های کاربردی خود را دم دست داشته باشید، تا در صورتی که به هنگام نصب ویندوز 7اشکالی پیش آمد داده های تان در معرض خطر قرار نگیرند.

حل مسائل متداول ویندوز 7

مسئله: ویندوز 7 یک برنامه ایمیل توکار ندارد. با پیام های ( ایمیل های) آرشیو شده توسط برنامه Outlook Express( ویندوزاکس پی) و برنامه Windows Mail( ویندوز ویستا) چه کنم؟

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/11/16 ] [ 2:52 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، باید به‌طور استراتژیک راهکارهای محافظت از داده و کاربران را برای تمامی سیستم‌های ویندوز مرور کنید؛ راهکارهای بسیاری وجود دارد که هر سازمانی، اعم از کوچک یا بزرگ، باید از آن‌ها پیروی کند تا سیستم‌های ویندوز خود را از حملات ویروس‌ها، ابزارهای جاسوسی و سایر انواع بدافزار محافظت کنید.

یک گام واضح ولی مهم، استفاده از آنتی‌ویروس برای جلوگیری، تشخیص و حذف تمامی انواع بدافزارهایی است که قادرند به سیستم داده‌های شما آسیب وارد کنند.

یکی از معمول‌ترین روش‌های تشخیص ویروس طبق گزارشی که از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی(ماهر) منتشر شده، جست‌وجو درباره الگوهای شناخته شده، یا امضای ویروس‌ها در میان کدهای اجرایی است. البته با افزایش تعداد و پیچیدگی حملات بدافزاری ناشناخته، امکان زیادی وجود دارد که یک کاربر توسط بدافزاری آلوده گردد که هنوز شناخته نشده و امضای آن وجود ندارد.

برای مقابله با چنین حملاتی که به حملات «zero –day» معروفند، باید از آنتی ویروسی استفاده کرد که روش‌های محافظتی پیشیگرانه را به کار می‌برد و ویروس‌های جدید را با مطالعه رفتار آن‌ها شناسایی کرده و از اجرای آن‌ها جلوگیری می‌کند.

برای اینکه آنتی‌ویروس بتواند به درستی کار خود را انجام دهد، باید همیشه به روز شود. از آنجا که ویروس‌های جدید می‌توانند منتشر گردند، بسیار مهم است که از یک ساختار خودکار برای دریافت به‌روزرسانی آنتی‌ویروس استفاده کنید.

یک روش ساده دیگر برای جلوگیری از تهدیدات آن است که همیشه در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید. می‌توانید در لیست ای‌میل تولید کننده آنتی‌ویروس خود ثبت نام کنید و وبلاگ‌های مرتبط با امنیت را برای به دست آوردن اطلاعات به روز در مورد تهدیدات ویروس‌ها، اطلاعات فنی و محصولات جدید مطالعه کنید.

*توصیه:

ابزار جلوگیری کننده ازاجرای داده‌ها (DEP)، از اجرای کدهای اجرایی در قسمت‌هایی از حافظه که برای ذخیره داده در نظر گرفته شده‌اند، جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود که در قسمت تنظیمات BIOS، بخش مربوط به فعال‌سازی پشتیبانی DEP (NX enable) را علامت زده و نیز DEP را برای تمامی برنامه‌ها فعال کنید.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/9/29 ] [ 12:26 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

سرانجام مایکروسافت براى اولین بار نمایشى از ویندوز جدید خود را به بینندگان ارایه کرد. با جناب ویندوز 7 آشنا شوید.
تا پیش از این مایکروسافت به شدت در مورد ویندوز 7 مخفى ‌کارى می‌کرد. هرچند که تصاویرى از برخى نرم‌افزارهاى تغییر یافته سیستم عامل جدید منتشر شده بود. اما با نمایش دیروز مشخص شد سیستم عامل جدید جزو عمده‌ترین تغییرات ویندوز از زمان روى کار آمدن ویندوز 95 بوده است. اولین نکته که شاید همه نگران آن هستید در مورد معمارى زیربنایى ویندوز 7 است.
هنگامی که مایکروسافت ویندوز 7 را ارایه کرد،تغییرات زیربنایی زیادی نسبت به ویندوز XP به وجود آمده بود.بسیارى از تولید کننده‌هاى نرم‌افزارها مجبور شدند که نرم‌افزارهاى خود را براى کار کردن روى ویستا تغییر دهند. از طرف دیگر شرکت‌هاى سازنده سخت‌افزار به مشکلات زیادى برخورد کردند. تعداد زیادى از سخت‌افزارها به درایورهاى جدیدى براى ویستا نیاز داشتند. همه‌ی اینها مشکلات زیادى را براى کاربران به وجود آورد.
در تغییر ویندوز 7 قرار نیست این اتفاق‌ها رخ بدهد. اعلام شده است که تمام نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایى که بر روی ویندوز ویستا ویستا کار می‌کنند بر روى ویندوز 7 نیز کار خواهند کرد. بنابراین تجربه تغییرXP به ویستا این بار روى تغییر ویستا به ویندوز 7 تکرار نخواهد شد! بنابراین به جاى تغییرات گسترده زیربنایى غیرقابل مشاهده، بیشتر کار مهندسان مایکروسافت بر روى محیط کاربرى سیستم عامل جدید بوده است. روش کار با کامپیوترها در حال تغییر است. براى مثال هم اکنون در خانه‌ها به جاى استفاده از یک کامپیوتر، تعداد آنها در حال افزایش یافتن است.

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/9/27 ] [ 2:9 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل می‏گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‏کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند.

 

بدین منظور:
ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‏های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‏کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند (ترفندستان) و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‏کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‏ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‏شود.

[ جمعه 89/9/26 ] [ 10:0 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

تصاویر پشت‏زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‏بخشند. از این رو کاربران سعی می‏کنند تا زیباترین و جذاب‏ترین عکس‏ها را برای تصویر پس‏زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‏ها برای پشت‏زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‏اید که می‏توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‏زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‏کنید، این رویا به سادگی تحقق می‏یابد! هم‏اکنون با استفاده از این ترفند می‏توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‏زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‏تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‏تر خواهد شد.

 

برای این کار:
در قدم اول نیازمند یک ابزار جانبی به نام Windows DreamScene هستیم.
نصب Windows DreamScene بر روی دو نوع ویندوز 7، 32 و 64 بیتی متفاوت است.
ابتدا باید مطمئن شوید ویندوزی که از آن استفاده می‏کنید 32 بیتی است یا 64 بیتی؛ برای پی بردن به این موضوع، بر روی Computer در منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره ظاهر شده در قسمت System type نوع ویندوز درج شده است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/9/26 ] [ 9:58 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

 

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس (ترفندستان) در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

[ جمعه 89/9/26 ] [ 9:57 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

ویندوز هفت تعداد زیادی میانبر های صفحه کلید معرفی کرده است که برای کسانیکه که زیاد با کامپیوتر سر و کار دارند و می خواهند سریع تر کار های خود را انجام دهند می تواند بسیار مفید باشد از طرفی تعداد زیاد این میانبر ها هم خود مشکل ساز شده است و پیدا کردن میانبر های مفید کمی سخت شده است. به همین منظور لیستی از مهمترین آنها را در اختیار خوانندگان عزیز یاد بگیر دات کام قرار می دهیم.

 

میانبر های راهبردی ویندوز

  1. [Win+M] – همه پنجره های باز را مخفی می کند

  2. [Win+Shift+M] –همه پنجره های مخفی را باز می کند

  3. [Win+D] :- نمایش دسکتاپ

  4. [Windows+Up] – پنجره را به بزرگترین اندازه نمایش می دهد

  5. [Windows+Down] – پنجره را مخفی می کند /دوباره نمایش می دهد

  6. [Windows+Left] – پنجره را به سمت چپ هدایت می کند

  7. [Windows+Right] – پنجره را به سمت راست هدایت می کند 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/9/25 ] [ 9:29 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

ویندوز 7، حتی در دوران ابتدایی خود نیز، موضوعی تفرقه‌انداز می‌باشد. برای مثال: هفته پیش از سایت‌های InfoWorld و Computer World بازدیدی کردم که اساسا عقاید متفاوتی را درباره اینکه مایکروسافت چه چیزی را برای جانشین ویندوز ویستا که انتظار می‌رود در اوایل 2010 عرضه شود، ذخیره کرده است.
بسته به اینکه به کجا توجه نمایید، ویندوز 7 به عنوان نجات دهنده‌ای برای ویستای تحت فشار یا بلایی قریب‌الوقوع نامیده شده است. علی‌رغم این، اینترفیس معینی دارای ویژگی‌های ویندوز 7 می‌باشد، خواه یک مارک جدید باشد خواه قدیمی، تقریبا بوسیله کارشناسانی که نسخه بتای قبلی را آزمایش کرده‌اند، ستوده شده است.
کدام ویژگی‌ها، جالب‌تر و بحث انگیز‌تر می‌باشد؟ در اینجا 5 موردی که جالب توجه هستند را ملاحظه می‌فرمایید:

کنترل اکانت کاربر بازسازی شده
 

ویژگی امنیتی خوب ویستا، UAC (کنترل اکانت کاربر). شاید حقیر‌ترین ویژگی سیستم عامل است که هدف آسانی برای تبلیغات I’M pc اپل شده است. کاربرانی که با تایید جستجوی عکس‌العمل های مکرر uac پیش از اجازه باز شدن برنامه‌ها، گیج شده‌اند. در ویندوز 7، مایکروسافت کنترل بیشتری را بر روی UAC به کاربر ارائه کرده است، بنابراین عکس‌العمل‌های کمتری خواهند بود. اگر کاربر هر یک از تغییراتی را که ویستا برانگیخته است مثل تغییر تاریخ یا زمان، را ارائه دهد، ویندوز 7 بی‌مصرف باقی خواهد ماند. در بازدید از نسخه قبلی ویندوز 7، Preston Gralla از Computer World دستور داد تا توسعه‌هایی در UAC انجام گردد، وی گفت، بندرت در مسیر خود، پیشرفتی را تنها وقتی برنامه سعی می‌کند تغییراتی را در کامپیوتر شما ایجاد کند، خواهید داشت. اگر شما خود آنان را درست کنید، به شما اجازه ادامه را خواهد داد.
با ویندوز 7، مایکروسافت، تماس فقط روشن یا خاموش ویستا را از قلم انداخته است و UAC را قابل دسترسی نموده است.
اکنون چهار تنظیم موجود خواهد بود: هرگز اطلاعات نده؛ فقط وقتی برنامه‌ها سعی به ایجاد تغییراتی در کامپیوتر من داشت، اطلاع بده، همیشه اطلاع بده، همیشه به من اطلاع بده و منتظر پاسخ من باش کارنمای پیشرفته کارنمای ویندوز 7 جدید مایکروسافت در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان حرفه‌ای ارائه شده است، اما بخشی از نرم‌افزار نسخه بتای سابق که ارائه شده است، نمی‌باشد. هنوز و احتمالا چون شامل نسخه بتای سابق نشده است، یکی از ویژگی‌های بسیار بحث‌انگیز می‌باشد.
بر اساس تصویر از مانیتور از دموی PDC، کار نمای جدید اصلاحی ارائه داده است که شبیه داک Mac OSX هست ولی شامل توسعه‌های بی‌نظیر شامل توانایی نمایش تمام برنامه‌های در حال اجرا در فهرست thumbnail می‌باشد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/9/19 ] [ 12:41 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

همان طور که احتمالاً می‏دانید نسخه آزمایشی 9 مرورگر اینترنت اکسپلورر، چندی پیش توسط شرکت مایکروسافت برای ویندوزهای ویستا و 7 منتشر شد. شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران پس از نصب این نسخه از IE با اختلالاتی در ویندوز مواجه شده و یا از آن ناراضی هستید و ترجیح می‏دهید آن را از روی ویندوز پاک کنید و نسخه قبلی مرورگر را نصب نمایید. اما مشکلی که وجود دارد در نحوه پاک کردن IE9 است که به روش‏های معمول صورت نمی‏گیرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

 

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start کلیک کنید.
سپس (ترفندستان) عبارت appwiz.cpl را در محدوده جستجو وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ بر روی View installed updates کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا نتایج موجود نمایان شود.
حال بر روی Windows Internet Explorer 9 راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب نمایید و مراحل حذف این مرورگر را طی کنید.

[ پنج شنبه 89/9/18 ] [ 12:36 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

یکی از امکاناتی که برای اولین بار در ویندوز 7 رونمایی شده است قابلیت Scan and Fix است که در قالب یک پنجره به هنگام اتصال فلش دیسک و به طور کلی دیسک های برداشتنی (Removable Disk) به دستگاه نمایش داده می‏شود. کاربرد Scan and Fix در اسکن و تعمیر مشکلات سیستمی سخت‏‏افزارهایی که است که به کامپیوتر متصل می‏شوند. در صورتی که به این قابلیت علاقه‏ای ندارید با استفاده از ترفندی که هم‏اکنون به معرفی آن خواهیم پرداخت می‏توانید آن را غیرفعال کنید.

 

بدین منظور:
ابتدا به منوی Start بروید و عبارت msconfig را وارد نمایید.
حال (ترفندستان) بر روی cmd.exe راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید.
سپس در پنجره System Configuration، به تب Services بروید.
اکنون در میان سرویس های موجود، Shell Hardware Detection را یافته و تیک کنار آن را بردارید.
پنجره را OK کنید.

در مرحله بعدی، عبارت services.msc را در منوی Start وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Services، از میان سرویس‏های موجود مجدداً Shell Hardware Detection را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/9/12 ] [ 4:28 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 267
کل بازدیدها: 1191954