سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 
مطمئنا عمر کمتر و سرعت کمتری نسبت به مموری های صالی دارند و با توجه به اینکه مموری کارت های تقلبی بازار رو پر کرده و همچنین اکثر دستگاه های امروزی کارت حافظه میخورن، بد نیست تا با چند تکنیک ساده این کارتهای تقلبی رو از نوع اصلی تشخیص بدیم.برای این کار مثال های زیادی را اورده ایم که برای تمام کارت های حافظه نیز تقریبا مشابه می باشد.

به تصاویر زیر و نکاتی که مطرح شده دقت کنید
[ سه شنبه 89/2/14 ] [ 6:16 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

نحوه نصب برنامه‌های با پسوند Jar :
مستقیم بفرستین رو گوشی یعنی اگه با irda یا bluetooth کار میکنین زمانی که send میکنید داخل inbox مسیج قرار میگیره و زمانی که بازش میکنین خود به خود برنامه نصب میشه ( برای سری 40 بدون Install برنامه ها اجرا میشوند)
* در صورت اجرا نشدن برنامه‌ها هنگام نصب مموری کارت و یا شناخته نشدن اون در گوشی، ابتدا مموری کارت را در جای دیگه ای فرمت کردهو پس از نصب در گوشی دوباره فرمت کنید.
برای اطلاع از رسیدن SMS به طرف مقابل به ترتیب زیر عمل کنید ( نوکیا 6600 ) :
در قسمت Message قسمت Option قسمت Settings قسمت Text Message گزینه Receive Report را فعال کنید ...
* امکانی وجود ندارد که فایلهای برنامه‌ای (فایلهای اجرایی) یک مموری کارت را به کارت دیگه ای انتقال دهید.
برای ایجاد عکسهای با پسوند ota برای Picture Message :
ابتدا از طریق برنامه Nokia PC Suite 6.3.14 :
در قسمت Nokia Image Converter --> open New Image فایل مورد نظر رو مشخص می کنید.
سپس Save-->Save to File قسمت Save as Type رو برروی OTB تنظیم کنید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/2/14 ] [ 6:10 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

چند تا از بهترین هایی که در تجربه از استفاده از گوشی های مختلف داشتم را برای شما قرار دادم تا شما هم بتوانید استفاده لازم را ببرید ...
انتقال فایلها از صفحه Desktop به داخل پوشه :
اول در منو روی options بزنید و از منوی ظاهر شده روی new folder بروید و فولدر مورد نظر خودتون رو بسازید بعد روی ایکون مورد نظر برین و دوباره options رو بزنید و گزینه move to folder رو انتخاب کنید لیستی از فولدرهای موجود در منوی شما ظاهر میشود و شما فولدر مورد نظر رو انتخاب کنید و Ok رو بزنید.
روش مستقیم فرمت گوشی های اسمارت فون بدون نیاز به منوی گوشی :
اگر پسوورد ( security code ) گوشی قبلا تغییر داده شده است و آنرا نمی دانید و همچنین گوشی شما از سیستم عامل سیمبین ورژن7 استفاده می کند ( مثل 6600 و 7610 و 6620 و 6260 و 9500 و 9300 ) ابتدا گوشی را خاموش کرده و در حالیکه سه دگمه سبز ، * ، 3 را همزمان نگه داشته اید گوشی را روشن کنید و آنها را آنقدر نگه دارید تا کار فرمت آغاز بشود. دراین حالت از شما دیگر پسوورد خواسته نخواهد شد و مستقیما گوشی فرمت خواهد شد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/2/11 ] [ 12:3 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد... شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است.
اقداماتی وجود دارد که می توان در مواقع فوری و ضروری انجام داد. موبایل شما می تواند یک نجات دهنده زندگی یا یک ابزار فوری برای نجات باشد.
اول : وضعیت فوق العاده
شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است. در ایران نیز اگر شما حتی در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید، موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار کند. (پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا...) و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.
حتی با گوشی بدون سیم کارت نیز میتوانید با شماره 112 تماس حاصل نمایید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/2/7 ] [ 7:39 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

ویندوز موبایل یک سیستم عامل فشرده به همراه تعدادی از برنامه های اصلی و کاربردی موبایل برای گوشی هائی است که بر اساس API های Microsoft win32 کار می کند.
وسایلی که بر اساس ویندوز موبایل کار می کند ، کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) ، گوشی های هوشمند (Smart Phones) و وسایل چند رسانه ای همراه (Portable media Center) می باشند . این سیستم عامل شبیه نسخه رومیزی ویندوز طراحی شده است .

ویژگی های اصلی ویندوز موبایل

برخی ویژگی های این سیستم عامل برای Pocket PC ها استاندارد هستند :
- در قسمت Today Screen یا صفحه نمایش روز ، تاریخ جاری ، اطلاعاتی در مورد صاحب گوشی ، قرار ملاقات ها ، پیام های ایمیل و برخی کارها و وظایف روزانه از قبل تعریف شده قرار دارند . این صفحه ی قابل ویرایش توسط کاربر و تنظیم اطلاعات نمایش داده شده روی آن می باشد . علاوه بر این یک نوار مشخصات ، شامل آیکون هائی مثل وضعیت اتصال به بلوتوث نیز در این صفحه مشخص می شوند . برنامه هائی که روی این سیستم عامل نصب می شوند آیتم ها و آیکون های جدیدی را روی صفحه Today اضافه می کند . یکی از این برنامه ها Microsoft Money برای کامپیوترهای جیبی می باشد . تصویر پس زمینه نیز مستقیماً از همین صفحه قابل تغییرات است همچنین می توان تم های خاصی را ایجاد کرد .

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/2/4 ] [ 7:56 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

این ترفند روی گوشی های سری 60 قابل اجراست .
برای این کار باید به ترتیب زیر عمل کنید :
ابتدا وارد مسیر زیر میشویم
C:\System\Apps
سپس یک new folder با نام phone میسازیم .
C:\System\Apps\phone
داخل فولدر phone فولدری با نام oplogo میسازیم .
C:\System\Apps\phone\oplogo
کار تمامه .
حالا هر عکسی داخل این فولدر قرار بدید ، بجای لوگوی شبکه نمایش داده میشه .

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/2/4 ] [ 7:54 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
با فعال‌سازی سرویس اطلاع از تماس‌های ناموفق مشترکان تلفن همراه هر زمان که گوشی مشترک در دسترس نبوده یا خاموش باشد، پس از روشن کردن گوشی یا در دسترس شدن آن، پیامی که حاوی شماره فرد تماس گیرنده با تاریخ و ساعت تماس است برای فرد ارسال می‌شود اما ظاهرا راه‌اندازی این سرویس در سراسر کشور نیازمند فراهم شدن شرایطی از سوی همراه اول است.
به گفته مسوولان مربوطه راه‌اندازی هر سرویس برای مشترکان کل کشور نیازمند فعال‌سازی سرویس مربوطه در همه سوییچ‌ها است و با توجه به اینکه سایت شرکت ارتباطات سیار ایران دارای سه سوئیچ از وندورهای مختلف است برای فعال‌سازی سرویس ارائه اطلاعات تماس‌های ناموفق در کل کشور باید شرایطی ایجاد کند که مشترک در کل کشور و در هر جا که تحت پوشش همراه اول است بتواند سرویس مذکور را داشته باشد.
[ دوشنبه 89/1/30 ] [ 8:20 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
معمولا وقتی اگر شما 3 بار pin code گوشی رو اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code میره .البته این کد به صورت پیش فرض در اکثر گوشی ها 12345 می باشد.

برای شکستن PIN code کد زیر را وارد کرده سپس شماره تماس (معمولا کلید سبز رنگ) رو بزنید:


 



**05*PUK*new PIN*new PIN again



در اینجا منظور از PUK همان کد امنیتی است که روی سند سیم کارت نوشته شده است.
و به جای عبارت های new PIN و new PIN again کدی رو که خودتون دوست دارید PIN به آن تغییر پیدا کند وارد کنید. به همین راحتی.   


 


نحوه شکستن PIN2 Code



معمولا این کد برای اعمال محدودیت هایی در مورد شبکه و تماس های می باشد.و این کد به صورت پیش فرض در ایران 5678 است.اگر شما این کد رو 3 بار اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل شده و باید از PUK2 code استفاده کنید.

ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/1/25 ] [ 3:13 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

نحوه فعال سازی انتقال شارژ و دریافت رمز در سیم کارت های اعتباری ایرانسل
با توجه به درخواست دوستی که گفته بود ” چند وقتی هست که رمز حساب اینترنتی من غیر فعال شده یا تغییر کرده ودیگر قادر به انتقال شارژ بین سیم کارت ها ایرانسل نیستم ” مطلبی را برای حل این مشکل کوچیک برای شما دوستان عزیز آماده کرده ام که امیدوارم گره از کارتون باز کنه ! خوب حتما برای شما هم پیش اومده که بعد مدتی نمیتونید شارژ انتقال بدید یا رمز انتقال شارژتون صحیح نیست ! در این پست با یک روش و ترفند کوچیک این مشکل حل میشه.
راستش تا اونجایی که من تجربه کردم و در جریان هستم گویا ایرانسل بعد از چند مدتی که انتقال شارژی انجام نمیگیره یا انتقال شارژ ها زیاد و مکرر باشه پسورد را غیر فعال میکنه و شما برای انتقال شارژ باید در این سیستم دوباره ثبت نام کنید ( البته ثبت نام فقط برای انتقال شارژ .)

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/1/24 ] [ 1:24 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

نسل دوم Second Generation  (?G  )

نسل دوم گوشی های تلفن که به صورت دیجیتال می باشند و شامل سیستم های GSM,TDMA,CDMA هستند. از خصوصیات آنها می توان به سرعت بالای انتقال اطلاعات صوتی و انتقال محدود داده ها یا اطلاعات اشاره کرد .

هشدار صوتی Sound Alert

این واژه هم ردیف صدای زنگ به کار می رود و منظور همان زنگ گوشی شما می باشد .

قالب Scheme

این قابلیت همانند قابلیت (Theme) تم می باشد با این تفاوت که فقط رنگ های منوی گوشی شما را عوض می کند .
یک نوع از صفحه نمایشگرهای رنگی LCD STN Super Twisted Nemati
یک نوع از صفحه نمایشگرهای رنگی LCD که انرژی کمی را نسبت به نوع TFT مصرف می کند و ارزانتر می باشد و وضوح و کیفیت آن نیز نسبت به TFT پائین تر است .

قلم Stylus

قلم مخصوص کار با موبایل هائی که صفحه نمایشگر لمسی دارند (مانند P???,P???,P??? )

واحد شناسائی کاربر در شبکه یا سیم کارت SIM Subscriber Identify Module

کارت هوشمندی که در تلفن های همراه به کار می رود و کاربر قادر به برقراری ارتباط با شبکه و استفاده از امکانات شبکه مانند برقراری تماس و فرستادن و دریافت SMS می سازد ، همچنین امکان ذخیره اطلاعاتی نظیرشماره تلفن نیز در سیم کارت وجود دارد .

سیستم منطبق سازی SYNCML Synchronization Markup Language

سیستم منطبق سازی و یک سو کردن اطلاعات تلفن های همراه . این قابلیت برای تبادل اطلاعات دستگاه های تلفن همراه با کامپیوترهای خانگی و یک سو نمودن اطلاعات آن ها با هم به کار می رود . مثلاً تطبیق دفترچه ی تلفن و قسمت برنامه ریزی روزانه ی دستگاه موبایل با کامپیوتر .

ارسال و تبادل اطلاعات SYNC Synchronization

ارسال و تبادل اطلاعات بین تلفن همراه و کامپیوتر برای به روز بودن و تطبیق هر دو سیستم نسبت به هم ؛ همانند To do list ها، تقویم ها ، Email ها و SMS ها

برنامه ای برای محک زدن گوشی SpMark

یکی از بهترین برنامه های محک زدن گوشی های تلفن همراه ، این برنامه تمام کارآئی های گوشی تلفن همراه را بررسی می کند و در پایان به گوشی یک امتیاز می دهد ، از طریق نتایج این برنامه می توانید گوشی های تلفن همراه را از نظر کارآئی هایشان مقایسه کنید .

حافظه اشتراکی (تسهیم شده ) Shared Memory

حافظه ای که در اختیار بخش های نرم افزاری مختلف گوشی همانند دفترچه تلفن ، گالری و ... قرار دارد ، که مقدار استفاده هر کدام از برنامه ها در آن تعریف شده است و برنامه ها فقط به همان میزان می توانند از حافظه استفاده کنند .
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/1/24 ] [ 1:20 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 204
کل بازدیدها: 1195481