خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه | ||
به مناسبت ماه پر برکت رمضان مجموعه اس ام اس های زیبا ویژه ماه رمضان را برای شما کاربران عزیز آماده کردیم.
ما فردا شب واسه افطار میایم خونتون (ستاد ایجاد رعب و وحشت در ماه رمضان) ! .
رمضان آمد و روان بگذشت / بود ماهی به یک زمان بگذشت شب قدری به عارفان بنمود / این معانی از آن بیان بگذشت . . . . . . مارا به دعا کاش نسازند فراموش رندان سحرخیز که صاحب نفسانند . . . فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک . . . مغرب آفتاب عمر علی / مشرق ماهتاب قرآن است در چنین مه که انس و جان یارب / بر سر سفره تو مهمـان است . . . . . . قُل قُل گرم سماور در اتاق / میبرد من را به عصر کوزهها میبرد تا لحظهی افطارها / میبرد من را به ماه روزهها . . . آغاز ماه مبارک رمضان بر شما مبارک [ شنبه 91/4/31 ] [ 12:30 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
جملاتی از مقام معظم رهبری درباره روز قدس : ****** [ پنج شنبه 89/6/11 ] [ 10:23 عصر ] [ امیر محتشم ]
[ نظرات () ]
در تعابیری که درباره شهادت امام علی(علیه السّلام) بیان شده، یکی از جملات معروف این است که «قتل لشدّه عدالته». اما سؤال اینجاست که چرا امیر مؤمنان(علیه السّلام) قربانی عدالتورزی خود شد؟ عدالت خواهی علی (علیه السّلام) در اسلام شرط عدالت فردی، حتی برای افراد عادی در صورتی که به مناصبی دست یابند ضروری است. عدالت قاضی، شاهد و امام جماعت از این قبیل اند. و فقدان عدالت در این افراد، تصدی ایشان در قضاوت، شهادت و امامت جماعت را نامشروع میسازد.در عین حال، قرآن همــواره عدل و مشتقــــات آن را به معنـی «عدالت اجتماعی» به کار برده است نظیر آیات ذیل: [ سه شنبه 89/6/9 ] [ 2:52 عصر ] [ امیر محتشم ]
[ نظرات () ]
نهجالبلاغه شریف که از اندیشه توانای امام علی (علیه السّلام) بوجود آمده است نَه غیر آنقدر عمیق است که شخصیتهای علمی را میطلبد که من جمیع الجهات شایستگی فهم آنرا داشته باشند و به لغات آن با تنوّع معنی آگاه باشند دهها و صدها نمونه است که احتیاج به پژوهشهای عمیق دارد. در این گونه موارد نباید به ترجمه ظاهری عبارت قانع شد؛ زیرا خواننده بهرهای نخواهد بُرد. به فرمایش استاد بزرگوار جناب آقای محمّد دشتی گاهی باید تفسیر و ترجمه را به هم آمیخت تا اهداف اصلی و مبانی اعتقادی امام روشن و بدون ابهام در دسترس عموم قرار گیرد. در ترجمههای موجود « النساء نواقص العقول » را همه چنین ترجمه کردهاند: «عقل زنان ناقص است» و « المِرئهُ شر کُلها » را همه ترجمه کردهاند: « زن همهاش شر است در صورتی که در قرآن کریم و نهجالبلاغه نظام هستی نظام احسن معرّفی شده است و امام خود عدل اللهی را به جهانیان شناسانده است و میدانیم که خدا شرنیافریده است و پدیدههای پروردگاری شَر نیستند. [ سه شنبه 89/6/9 ] [ 2:47 عصر ] [ امیر محتشم ]
[ نظرات () ]
شب قدر، فصل نزول انوار رحمانی بر بوستان جانهای روحانی است. [ شنبه 89/6/6 ] [ 2:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
سلام بر لحظههایی که تو را آوردند!
[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 3:38 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 3:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد. همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد. با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد. از چه غذاهایی پرهیز کنیم ؟ 1 - غذاهای سرخ کردنی و چرب [ جمعه 89/5/29 ] [ 12:23 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
آشنایی با برخی از مفاهیم ماه رمضان علماى لغت واژه «برکت» را به فزونى و رشد(1) همراه با ثبات و دوام معنى کرده اند. در کتاب لسان العرب به نقل از ابن عباس آمده است: «معنى برکت فراوانى در هرچیز خیر است».(2) راغب اصفهانى نیز آن را به معناى ثبوت و استقرار خیر الهى در چیزى مى داند. چنانچه برکه «چیزى شبیه حوض» به جایى که آب در آن مجتمع و مستقر مى گردد. گفته مى شود.(3)
اما مبارک. به آنچه که در آن خیر فراوان وجود دارد و از او بروز و صدور مى یابد اطلاق مى گردد. زجاج مى گوید: «مبارک آن چیزى است که از آن خیر فراوان برآید» (4) راغب نیز مى نویسد: «به آنچه که خیر و فایده الهى در آن ثبوت و استقرار داشته باشد مبارک گفته مى شود».(5) کاربرد واژه برکت و مبارک در قرآن بنابراین. آنچه که در آن خیر فراوان و نفع و فایده بسیار. ثبات و قرار داشته و از آن صادر گردد. مبارک نامیده مى شود. بدین ترتیب عنوان «با برکت» و «مبارک» در آیات قرآن کریم ودر این موارد بکار رفته است:
1) ذات اقدس الهى که خیر محض و برکت ناب است؛ «تبارک الله رب العالمین» (اعراف54/). «فتبارک الله أحسن الخالقین» (مومنون/ 14). «تبارک الذى نزل الفرقان على عبده...!» (فرقان/ 1). 2) قرآن کریم؛ «وهذا کتاب انزلناه مبارک» (انعام/ 92). «وهذا کتاب انزلنا مبارک فاتبعوه...» (انعام/ 155). «کتاب انزلناه الیه مبارک لیدبروا آیاته...» (ص / 29) 3) خانه خدا(کعبه)؛ «ان اول بیت وضع للناس للذى ببکة مبارکا وهدى للعالمین».(6) 4) مسجد الاقصى؛ «.. الى المسجد الاقصى الذى بارکنا حوله...» (7) 5) شب قدر؛ «انا انزلناه فى لیله مبارکه...» (8) 6) پیامبران الهى؛ «وجعلنى مبارکا أینما کنت...» (9). «وبارکنا علیه وعلى اسحاق...» (10) 7) باران؛ «ونزلنا من السماء ماءً مبارکا...» (11) [ جمعه 89/5/29 ] [ 12:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ]
[ نظرات () ]
1. رمضان رمضان، در لغت از ماده رمض، به معناى شدت گرما و تابش آفتاب بر سنگ و شن مىباشد. با توجه به این که ماه رمضان، ماه تحمل سختىها و عطش و گرسنگى است، به این اسم، نامگذارى شده است. این ماه، نهمین ماه سال در تقویم هجرى قمرى و یگانه ماهى که است که نامش در قرآن آمده است و یکى از نامهاى خداوند به شمار مىرود. ازاینرو، در روایت اسلامى تصریح شده که رمضان به ماه اضافه گردد و به هیچ وجه، به تنهایى یاد نشود. ماه رمضان، بر همه ماهها برترى دارد؛ زیرا تمامى کتابهاى مهم آسمانى، مانند تورات، انجیل، زبور، صحف و قرآن، در این ماه نازل شدهاند و شب قدر و شهادت حضرت على علیهالسلام در این ماه قرار گرفته است و شاید به خاطر همین ویژگىهاست که این ماه، براى روزه گرفتن انتخاب شده است. 2. صوم صوم (روزه)، در لغت، به معناى امساک و خوددارى از هر چیز است و در اصطلاح فقه، عبارت از: «امساک و خوددارى از امورى هشتگانه، از هنگام اذان صبح تا اذان مغرب، به قصد انجام فرمان خداوند است. [ جمعه 89/5/22 ] [ 12:53 صبح ] [ ]
[ نظرات () ]
|
||
[قالب وبلاگ : تمزها] [Weblog Themes By : themzha.com] |