سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

کارت های صدا حداقل 4 وظیفه را در کامپیوتر بر عهده دارند. آنها بعنوانsynthesizer رابط MIDI و مبدل آنالوگ به دیجیتال(A/D) در حال ضبط کردن و مبدل دیجیتال به آنالوگ(D/A) در حال پخش عمل می کنند. اکنون به توضیح هر کدام می پرداریم:

: The Synthesizer
 

Synthesizer رساننده صدایی است که کارت صدا تولید کرده است. در اینجا ما سه نوع سیستم داریم :
FM Synthesiz,Ware tables Sampling,Physical Modeling

FM Synthesiz :
 

ارزانترین کارتهای صدا از تکنولوژیFM برای مدل کردن آلات موسیقی متفاوت استفاده می کنند. این کارتهای صدا واقعاٌSynthesizer هستند. کارت صدا اصواتی تولید می کند که از ترکیب یک سری صداهای مصنوعی ساخته شده است.

Ware tables Sampling :
 ادامه مطلب...

[ جمعه 89/6/26 ] [ 1:39 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

برد اصلی ( MotherBoard ) یکی ازاجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. در سال ???? همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا" بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ???? نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و ... وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود ، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کردن پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/5/13 ] [ 7:48 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

زمانیکه کامپیوترهای شخصی اطلاعاتی را برای چاپگر و یا هر وسیله دیگری که به پورت موازی متصل است، ارسال می‌نمایند ، در هر لحظه هشت بیت ارسال خواهد شد. هشت بیت فوق بصورت موازی برای دستگاه ارسال خواهند شد. پورت موازی استاندارد، قادر به ارسال ?? تا ??? کیلوبایت در هر ثانیه است.
در زمان اتصال یک چاپگر به کامپیوتر از پورت موازی استفاده می‌گردد. با اینکه اخیرا" استفاده از پورت های USB رایج شده است ولی همچنان استفاده از پورت موازی برای اتصال چاپگر به کامپیوتر بسیار متداول است .

از پورت های موازی می توان برای اتصال تجهیزات جانبی زیر استفاده کرد:

? چاپگر
? اسکنر
? هارد درایوهای خارجی
? کارت های شبکه
? Tape
? درایوهای Removable
? CD burners

? مبانی پورت های موازی

پورت موازی ، توسط شرکت IBM و بمنظور اتصال یک چاپگر به کامپیوتر طراحی گردید. زمانیکه شرکت IBM در اندیشه طراحی و ارائه کامپیوترهای شخصی بود، ضرورت استفاده از چاپگرهای شرکت " سنترونیکس" نیز احساس گردید. شرکت IBM تصمیم نداشت که از همان پورتی که توسط چاپگرهای سنترونیک استفاده می گردید ، در طراحی خود استفاده نماید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/5/12 ] [ 1:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

3) اگر به طور مرتب صفحه ی نمایش کامپیوترتان آبی رنگ می شود، و هیچ نشانه ای از حیات در کامپیوتر خود نمی بینید، ممکن است یکی از تراشه های حافظه تان معیوب شده باشند. به پیغامی که در صفحه ی آبی رنگ داده می شود دقت کنید، مخصوصاً به شماره ی اعداد ( منظور از صفحه ی آبی رنگ، همان صفحه ای است که در ابتدای بوت شدن کامپیوتر، ظاهر می گردد.) متنِ این پیغام خطا را در یک موتور جست و جو وارد کنید و در اینترنت به دنبال علل و عوامل آن بگردید.
به فرض آن که بتوانید علت آن را تشخیص دهید، حل مشکلات مربوط به حافظه تقریباً ساده است. امّا اگر نتوانستید عیب مورد نظر را پیدا کنید، می توانید با عوض و بدل کردن تراشه های حافظه از یک کامپیوتر دیگر، تراشه های معیوب خود را شناسایی کنید. امّا تراشه ی حافظه باید از همان نوعی باشد که در کامپیوترتان نصب شده است. اگر از هیچ راهی به نتیجه نرسیدید، تراشه ی قدیمی حافظه را به یک فروشگاه کامپیوتری ببرید. کسانی که در آن جا پشت پیش خوان ایستاده اند، ممکن است دل شان بسوزد و سالم بودن تراشه ی مزبور را امتحان کنند.
تراشه ها ی حافظه در چاک هایی فرو می روند که نزدیک خود ریزپردازنده قرار دارند. طول این تراشه ها حدود ?? سانتی متر است. تراشه های قدیمی حافظه را بیرون آورده و با نوعی که می خواهید از مغازه بخرید، مطابقت دهید. قیمت تراشه های حافظه، بسته به نوع و سرعت شان، تعیین می شود. فقط یادتان باشد فقط از همان نوعی باشند که سایر تراشه های حافظه ی کامپیوترتان دارند. وقتی تراشه ی جدید حافظه را به داخلِ چاک آن فرو می کنید، لازم است نیروی کمی به آن وارد نمایید. گیره هایی که در دو دسر تراشه ی حافظه تعبیه شده اند، وقتی که در جای خود درست قرار بگیرند، خود به خود قفل می شوند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/5/11 ] [ 12:24 صبح ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

1) کامپیوتر را روشن می کنید ولی اتفاقی نمی افتد.

نه چراغی، نه صدایی؛ و نه غژ غژ پره های بادبزن. اولین کاری که باید بکنید، چیست؟ قبل از هر چیز، مطمئن شوید که دو شاخه ی کامپیوترتان را به برق زده اید!
حتی اگر صد درصد اطمینان دارید که دو شاخه ی کامپیوتر را به برق زده اید، بازهم آن را بررسی کنید.
با این فرض که دو شاخه را به برق زده اید، باید این احتمال را بدهید که ممکن است منبع تغذیه ی کامپیوترتان خراب شده باشد. منبع تغذیه ی کامپیوتر، جعبه ای فلزی است که در پشت کامپیوتر و در بالای سایر قطعات قرار گرفته است. این جعبه ی فلزی معمولاً با چهار پیچ در جای خود محکم شده و کابل برق به آن وصل شده است. یک بادبزن هم در پشت این جعبه وجود دارد که هوا را به بیرون می فرستد. یک سری سیم کشی های رنگ به رنگ از منبع تغذیه ی کامپیوتر بیرون می آید. در انتهای بعضی از سیم ها فیش های خاصی تعبیه شده است، که به پشت درایو ها، بادبزن، و احتمالاً ادوات دیگر فرو می روند تا برق آن ها را تأمین کرده باشند. این سیم ها یک فیش خاص برای بردمادر نیز دارند. تا وقتی که فیش ها در مادگی مورد نظر فرو روند، هیچ اهمیتی ندارد که چه سیمی به کجا وصل می شود. وقتی قاب کامپیوتر را باز می کنید، این سیم کشی های جورواجور می توانند هر آدمی را بترسانند، امّا اگر خوب آن ها را بررسی کنید، متوجه خواهید شد ترتیبات آن ها چندان هم پیچیده نیست. بهتر است از نحوه ی این اتصالات یادداشت بردارید، و روی فیش ها با یک ماژیک رنگی بنویسید که به کجا متصل شده اند. سیم ها را بیرون کشیده و منبع تغذیه را بردارید. آن را به یک فروشگاه لوازم کامپیوتری ببرید و یک منبع تغذیه با همان میزان وات مصرفی، خریداری نمایید. معمولاً بهای یک منبع تغذیه ی متعارف در حدود ?? تا ?? هزار تومان است.
ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/5/11 ] [ 12:21 صبح ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
دستگاه من روشن نمی‌شود

برای قسمت پرونده این هفته قصد داریم به مشکلات عمده‌ای که برای کاربران پیش آمده و یا احتمال وقوع آنها در آینده وجود دارد بپردازیم. برای شروع نیز از لحظه‌ روشن کردن کامپیوتر و زدن دکمه پاور شروع می‌کنیم و ادامه می‌دهیم تا بالا آمدن ویندوز و مشکلات احتمالی بعد از آن.
هنگامیکه دکمه پاور کیس را می‌زنید باید صدای یک بوق کوتاه شنیده شود و پس از آن یک صفحه مشکی رنگ روی مانیتور ظاهر شود که شامل اطلاعات سخت افزاری سیستم است اگر به هر دلیلی صدای این بوق شنیده نشود و هیچ چیزی نمایش داده نشود یک مشکل سخت افزاری در چند قطعه اصلی کامپیوتر یعنی پردازنده، مادربورد و یا منبع تغذیه وجود دارد. پس در اولین قدم باید از سلامت این سه قطعه مطمئن شویم.

ادامه مطلب...
[ یکشنبه 88/10/27 ] [ 5:55 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

کی از ویژگی های قابل توجه کامپیوتر ، قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات بر روی رسانه های ذخیره سازی متفاوت است . هارد دیسک ، فلاپی دیسک و دیسک های فشرده نمونه هائی متداول در این زمینه می باشند . برخی از حافظه های جانبی دارای این ویژگی مهم می باشند که می توان آنان را براحتی جابجا نمود و از داده های ذخیره شده بر روی آنان در مکان های متفاوتی استفاده کرد . به این نوع از حافظه ها ، حافظه های removable گفته می شود . فن اوری ایجاد حافظه های فوق از گذشته تاکنون دستخوش تحولات فراوانی شده است . در حافظه های اولیه، اطلاعات بر روی یک نوار مغناطیسی ذخیره می گردید که توسط یک دستگاه کاست صوتی استفاده می گردید . قبل از آن ، برخی کامپیوترها از پانج کارت به منظور ذخیره اطلاعات استفاده می نمودند . به منظور آگاهی از داده های ذخیره شده ، سوراخ های موجود برروی کارت پانچ تفسیر می گردید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 88/10/27 ] [ 5:52 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

تصویر کنید ؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر ، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (??% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید! :

 ادامه مطلب...

[ شنبه 88/10/26 ] [ 6:3 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
بیشترین مشکل Shutdown در ویندوز XP موردی است که در آن کاربر سعی در Shutdown کردن سیستم خود دارد اما سیستم به جای Shutdown راه اندازی مجدد یا همان Restart میشود. میتوان گفت که این مشکل عمومی ترین مشکلی است که یک کاربر ممکن است به آن مبتلا شود. این مشکل به این خاطر به وجود می آید که برای ویندوز XP اینگونه تعریف شده است که هنگام مواجه شدن با یک شکست سیستمی یا همان هنگ کردن سیستم از نوع شدید از نو راه اندازی یا Restart شود. اما عوامل مختلف دیگری نیز میتوانند در این مشکل نقش آفرینی کنند که در زیر این عوامل را تک تک بررسی میکنیم :
1 - در ابتدا به مهمترین مورد که ممکن است علت از آن باشد می پردازم. این مشکل از APM ناشی میشود. APM در سیستم های مختلف حالتهای مختلفی نیز دارد. برای مثال در یک سیستم فعال بودن APM این مشکل را به وجود می آورد و در سیستم دیگر دقیقا برعکس میشود یعنی غیر فعال بودن APM این مشکل را به وجود می آورد که این ناشی از Support کردن یا نکردن سیستم شما از APM است. بنابراین شما با بررسی هر دو حالت میتوانید مشکل را حل کنید. برای این کار شما باید ابتدا وارد تنظیمات Bios سیستم خود شوید و سپس وارد قسمت Power Managment شده و موارد را بررسی کنید.
ادامه مطلب...
[ سه شنبه 88/10/22 ] [ 5:7 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

10نکته مهم برای بالا بردن سرعت کامپیوتر شما

 

در نظر بگیرید که سرعت کامپیوتر شما مرتباً کمتر و کمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند.

10 نکته مهم ذیل به کامپیوتر شما سرعت می بخشد
1-استارت سریع!
اگر عمل Shutdown در کامپیوتر درست انجام نشود، کامپیوتر در استارت بعدی، برای اینکه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چک کند، با برنامه Scandisk استارت می شود که مستلزم صرف زمانی طولانی است.
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 88/10/22 ] [ 5:5 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 209
کل بازدیدها: 1195700