سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

با وجود آن که پردازنده دو هسته ای با فناوری پیشرفته تر 32 نانومتری تولید و بعد از همکار چهار هسته ای خود به بازار عرضه شده، اما به طور چشمگیری از آن عقب می ماند. با این حال، این فاصله برای ما یک پدیده غیرقابل توضیح به شمار نمی آید. موضوع این است که پردازنده های دو هسته ای Clarkdale برخلاف پردازنده های چهار هسته ای Lynnfield فاقد ساختار یکپارچه هستند، بلکه از دو die نیمه هادی تشکیل شده اند که در داخل یک بسته بندی واحد قرار گرفته اند. در عین حال، کنترلر حافظه در داخل یک die مجزا از هسته های محاسباتی پیاده سازی شده است. به همین دلیل است که زیر سیستم حافظه با سرعت پایین تری کار می کند، زیرا اکنون یک QPI اضافی در فاصله میان پردازنده و حافظه قرار گرفته است که به این واحدهای داخل بسته بندی پردازنده Clarkdale برای برقراری ارتباط با یکدیگر کمک می کند. به همین دلیل ویژه، خصوصیات عملکرد زیرسیستم حافظه در سیستم های مبتنی بر پردازنده های دو هسته ای Core i3 و Core i5 شایسته مطالعه جداگانه ای است. تعمیم نتایجی که قبلاً در سیستم های LGA 1156 مجهز به پردازنده های چهار هسته ای به دست آمده اند، به وضوح منطقی به نظر نمی رسد. به همین دلیل، ما یک آزمایش جداگانه را ترتیب داده ایم که تأثیر فرکانس کلاک و زمانبندی تأخیرهای حافظه بر عملکرد سیستم های مبتنی بر Clarkdale را آشکار خواهد کرد. ایده مذکور با توجه به این واقعیت که ما یک پردازنده قابل اورکلاک Core i5-655 با ضریب فرکانس باز را در اختیار داریم، بیش از پیش حساسیت پیدا می کند. این پردازنده نه تنها امکان تنظیم ضریب فرکانس را برای دستیابی به سرعت کلاک مورد نظر فراهم می سازد، بلکه دسترسی به دامنه گسترده ای از حالت های عملکردی حافظه را نیز در اختیار شما می گذارد. در حالی که پردازنده های معمولی Clarkdale تنها از حافظه های DDR3-1333 در حالت اسمی آن ها پشتیبانی می کنند، این مدل پردازنده با یک ضریب فرکانس باز امکان افزایش سرعت کلاک حافظه تا سطح DDR3-1866, DDR3-1600 و DDR3-2133 را فراهم می کند.
امیدواریم توانایی پردازنده Core i5-655 برای پشتیبانی از حالت های سریع تر حافظه حداقل تا حدودی سرعت پایین کنترلر حافظه را جبران کند، زیرا در اکثر موارد این کنترلر حافظه است که به گلوگاه ریز معماری Clarkdale تبدیل می شود و از آشکار شدن پتانسیل عملکردی واقعی این پردازنده ها جلوگیری می کند.

 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/12/3 ] [ 6:39 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
امروزه از شبکه های بدون کابل ( Wireless ) در ابعاد متفاوت و با اهداف مختلف، استفاده می شود . برقراری یک تماس از طریق دستگاه موبایل ، دریافت یک پیام بر روی دستگاه pager و دریافت نامه های الکترونیکی از طریق یک دستگاه PDA ، نمونه هائی از کاربرد این نوع از شبکه ها می باشند . در تمامی موارد فوق ، داده و یا صوت از طریق یک شبکه بدون کابل در اختیار سرویس گیرندگان قرار می گیرد. در صورتی که یک کاربر ، برنامه و یا سازمان تمایل به ایجاد پتاسیل قابلیـت حمل داده را داشته باشد، می تواند از شبکه های بدون کابل استفاده نماید . یک شبکه بدون کابل علاوه بر صرفه جوئی در زمان و هزینه کابل کشی ، امکان بروز مسائل مرتبط با یک شبکه کابلی را نخواهد داشت .
از شبکه های بدون کابل می توان در مکان عمومی ، کتابخانه ها ، هتل ها ، رستوران ها و مدارس استفاده نمود . در تمامی مکان های فوق ، می توان امکان دستیابی به اینترنت را نیز فراهم نمود . یکی از چالش های اصلی اینترنت بدون کابل ، به کیفیت سرویس ( QoS ) ارائه شده برمی گردد . در صورتی که به هر دلیلی بر روی خط پارازیت ایجاد گردد ، ممکن است ارتباط ایجاد شد ه قطع و یا امکان استفاده مطلوب از آن وجود نداشته باشد .

انواع شبکه های wireless
 

* WLANS: Wireless Local Area Networks .
 

شبکه های فوق ، امکان دستیابی کاربران ساکن در یک منطقه محدود نظیر محوطه یک دانشگاه و یا کتابخانه را به شبکه و یا اینترنت ، فراهم می نماید .

* WPANS: Wireless Personal Area Networks . ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/7/12 ] [ 2:54 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

پردازنده گرافیکی کامپیوتر شما خود یکی از بخش های مهم سیستم است و تاثیر زیادی بر عملکرد کلی سیستم شما می گذارد. در حالی که کارت گرافیک های یکپارچه در بیشتر کامپیوترها یافت می شوند، امکان انجام وظایف معمول و همچنین تماشای بعضی از ویدئوها و فیلم ها را به شما می دهد. اما اگر شما بخواهید که بر روی سیستم، Game های ? بعدی بازی کنید و یا فیلم های HD را با بالاترین کیفیت تماشا کنید، به یک کارت گرافیک اختصاصی نیاز خواهید داشت.

 

انتخاب کارت گرافیک برای کامپیوتر آن قدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. برای انتخاب تعداد زیادی گزینه وجود دارند؛ از کارت گرافیک های کوچک و کم هزینه با قیمت زیر ?? دلار گرفته تا کارت گرافیک های قدرتمند و حرفه ای با قیمت بالای ??? دلار. اگر شما کارت گرافیکی انتخاب کنید که به اندازه کافی برای نیازهای شما سریع نباشد، مطمئنا از آن راضی نخواهید بود؛ اما اگر کارت گرافیکی انتخاب کنید که بسیار سریع است باید هزینه بالاتری برای آن بپردازید.

انتظار شما از کارت گرافیک چیست؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که اگر شما مایلید که یک کارت گرافیک برای کامپیوتر خود بخرید، از آن چه انتظاراتی دارید و می خواهید کدام یک از نیازهای شما را برطرف کند. ? کار اصلی که باید کارت گرافیک ها به بهترین شکل آن ها را انجام دهند، پخش فیلم (شامل فیلم های HD) و نمایش بازی ها هستند.

 

پخش فیلم ها برای کارت گرافیک آسان تر از مورد دیگر است. اگر شما فقط می خواهید یک کارت گرافیک برای این کار بخرید، خیلی نیاز به یک مدل حرفه ای ندارید، می توانید از شتاب دهنده های پردازشگرگرافیکی (GPU Video Acceleration) استفاده کنید و لازم نیست که یک کارت گرافیک گران قیمت بخرید. انواع مدل های کارت های گرافیک مخصوص پخش فیلم ها، در مقاله MakeUseOf درباره “چگونگی پخش یکنواخت و راحتر ویدئوها در کامپیوتر” توضیح داده شده است.ادامه مطلب...

[ شنبه 89/7/10 ] [ 11:17 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

در بیشتر موارد مادر برد برای مشکلاتی که ناشی از قطعات دیگر است مقصر شناخته می شود.معمولاً مشکلات مربوط به مادر برد کمتر پیش می آید ( البته این برای بازار فعلی ایران خیلی صدق نمی کند) بنابراین باید مشکل اصلی را پیدا کرد.

در اینجا لیستی از آزمایشهایی است که از مادر برد رفع اتهام می کند.

آیا حداقل چیزهای که برای بوت شدن کامپیوتر لازم است وجود دارند؟ حداقل اجزاء برای بوت شدن عبارتند از: یک مادر برد، پروسسور، مقدار کافی حافظه (RAM)، یک کارت گرافیک و درایو برای بوت شدن اگر یکی از این اجزا موجود نباشد سیستم شما کار نخواهد کرد. آیا همه این اجزاء به درستی متصل شده اند؟

در موقع بروز اشکال ابتدا سعی کنید قطعات را یک به یک جایگزین کنید تا به قطعه مشکل دار برسید آیا جامپرها به درستی قرار گرفته اند؟ شما باید جامپرها را برای نوع، سرعت، ولتاژ و سرعت باس CPU و دیگر مشخصات آن در جای خود قرار دهید هر چند تعداد زیادی از مادربردهای امروزی به طور اتوماتیک این کار را انجام می دهند. همیشه دستور العمل (دفترچه همراه) مادربرد را بخوانید و در نظر داشته باشید اگر تغییراتی در BIOS سیستم انجام داده اید آن را به حالت DEFAULT برگردانید. آیا وضع ظاهری مادر برد مشکلی ندارد؟ هیچگونه شکستگی یا پینهای خم شده وجد ندارد؟  آیا منبع تغذیه مشکل ندارد؟ اگر شما قطعه ای را ارتقا داده اید یا قطعه ای را به سیستم اضافه کرده اید ممکن است توان منبع تغذیه برای شما برای تأمین توان مورد نیاز قطعه جدید کافی نباشد. توان معمول برای کامپیوتر معمولی 250 الی 300 وات می باشد.ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/7/8 ] [ 4:20 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
برای حل مشکلات مختلفی که در زمینه های گوناگون فناوری اطلاعات رخ می دهد، راه حل های متفاوتی ارائه گردیده است. یکی از راه حل های ارائه شده که میزان استفاده از آن به طور چشمگیری در حال رشد می باشد، استفاده از وسایل امنیتی ( Secure Module) است.
توکن های هوشمند USB(USB Smart Token) به عنوان نسل جدیدی از وسایل امنیتی، مشکل هزینه و قیمت بالای سخت افزارهای امنیتی HSM Hardware Secure Module را حل نموده و به وسایلی فراگیر تبدیل شده اند.
توکن های هوشمند USB مزایای فراوانی در ارائه امنیت به کاربران فراهم می آورند که از آن جمله می توان به هویت شناسی افراد، نگهداری امن و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به داده های حساس کاربر و همچنین برنامه های کاربردی مختلف، امکان انجام اعمال رمزنگاری( Cryptography) مانند رمزگذاری (Encryption) و یا امضای دیجیتال (Digital Sign) به صورت سخت افزاری اشاره کرد.
در این نوشتار سعی بر آن است که کاربردهای توکن های هوشمند USB در حوزه های مختلف امنیتی و به خصوص در چهارچوب رمزنگاری با کلید عمومی PKI(Public Key Infrastructure) به اجمال بیان شوند. ذکر این نکته نیز لازم است که در این نوشتار توکن های هوشمند USB در نظر گرفته شده به طور پیش فرض دارای قابلیت های PKI می باشند، و توکن های با طراحی و کاربردهای خاص، مورد توجه نبوده اند.
1-1 توکن های هوشمند USB یا کارت های هوشمند
کارت های هوشمند و توکن های هوشمند USB به عنوان رایج ترین وسایل سخت افزاری امنیتی شناخته می شوند. کارت های هوشمند که پیدایش اولین نمونه های آن به اواخر دهه 70 میلادی در اروپا( فرانسه) باز می گردد، در مقایسه با توکن های هوشمند USB که اولین نمونه های آن در اواخر دهه 90 میلادی تولید شدند، از قدمت بسیار بیشتری برخوردارند.ادامه مطلب...
[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 1:24 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
LCDها ارزان وفراوان شده اند و امروزه میتوانید آنها در هرگوشه ای بیابید. از نمایشگرهای بسیار کوچک ماشین حساب ها گرفته تا تلویزیون های چند ده اینچی بسیار بزرگ، تنوع کارکردها و توانایی آنها بسیار گسترده است و به همین دلیل میتوان آنها را درانواع ابزارها به کاربرد. اما از نظر ساختار، LCDها چندان پیچیده نیستند. آنها ابزارهایی هستند که از یک اصل ساده برای نمایش کاراکترها یا تصاویر استفاده می کنند.
LCDها در اصل با سد کردن جریان نور یا جلوگیری از بازتاب آن، تصاویر را نمایش می دهند. در باره فناوری های مربوط به نمایشگرهای LCD تاکنون به تفضیل و در مقالات مختلف صحبت شده است، اما همیشه مهمترین نکته در باره آنها نادیده گرفته میشود. منابع نوری که برای نمایش تصویر روی LCD به اندازه سایر مشخصات یا حتی بیشتر از آنها مهم هستند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به انواع منابع نوری که برای روشن کردن LDCها به کار می روند. اما قبل از آن بد نیست برای یاآوری نگاهی دوباره داشته باشیم به ساختار و انواع نمایشگرهایی که با استفاده از این فناوری ساخته شده اند.ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 2:11 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

نگاهی به فناوری های موجود در SSD
 

افزایش حجم ذخیره سازی و کاهش قیمت هاردیسک ها موجب محبوبیت این وسایل در چند سال گذشته شده است، دروصورتی که کارایی پایین، آسیب پذیری در مقابل صدمات فیزیکی، مصرف توان بالا و ابعاد بزرگ از عوامل هستند که موجب شده تا متخصصین راهکار جدیدی برای جبران این نقایص ارائه کنند. درایوهای SSD محصولات جدیدی هستند که عده ای عقیده دارند توسط آن ها می توانند تحول عظیمی در بخش ذخیره سازی اطلاعات کامپیوتر فراهم کنند. از آنجا که SSDها توسط شرکتهای سازنده چیت ست های حافظه عرضه شده اند، بیش دارند. تصور می کنید کدام یک از قطعات کامپیوتر در طی چند سال گذشته شامل کمترین پیشرفت وتحول شده است؟
اگر پاسخ شما فاپی درایو است. باید گفت که فلاپی درایو در مسیر منقرض شدن قدم بر میدارد و شاید در سالهای آینده دیگر نامی از این وسیله نباشد، اما وسیله ای که سیستم های امروزی و قطعاً کامپیوترهای آینده به آن نیازمند هستند و طی چند سال گذشته شامل هیچ گونه تحول بنیادینی نشده، هارددیسک است. افزایش حجم ذخیره سازی تنها فاکتوری بوده که در طی این چند سال شاهد آن بوده ایم، به طوری که اکنون هارددیسکهایی با ظرفیت 1/5 ترابایت تولید میشوند. از طرفی تنها تحول درجهت پیشرفته کارایی این قطعه، حرکت از IDE به SATA بوده که به طور قطع میتوان گفت این پیشرفت نیز موجب تحول چشمگیری در این قطعه کامپیوتری نشده است(هارددیسک های مبتنی بر IDE از نظر کارآیی با نوع SATA تفاوت چشمگیری ندارند).
امروزه هارد دیسکها تبدیل به یک گلوگاه برای کامپیوترها شده اند، زیرا با افزایش کارایی بردازنده ها، حافظه ها و... هنوز شاهد کارایی پایین این وسیله هستیم، اما دنیای ذخیره سازی روزهای حاسی را پیش روی خود دارد. زیرا وسیله ذخیره سازی جدیدی به نام (Solid State Disk) به بازار عرضه نشده که نگاههای بسیاری را به خود معطوف کره است. به طوری که در اذهان علاقمندان به دنیای کامپیوتر این سؤال را تداعی کرده که آیا پایان عمر هارددیسک ها فرا رسیده است؟ ما دراین مقاله قصد داریم به بررسی عمکرد SSDها بپردازیم و آنها را از نظر کارایی با هارددیسک های رایج مقایسه کرده و سپس بهترین SSD رایج در بازار را نیز به شما معرفی کنیم.ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 1:39 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

وقتی به فکر خرید یک کامپیوتر جدید هستید یا می خواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید انتخاب صحیح قطعات سخت افزار بسته به کاربرد شما بسیار مهم است. بسیاری افراد برای کامپیوتر خود هزینه زیادی می پردازند در حالی که آن را برای کارهای دفتری ساده و سبک استفاده می کنند و عملاً از قابلیتهای آن استفاده نمی کنند و بعضی افراد کامپیوتری می خرند که پس از مدت کوتاهی مجبور می شوند قطعات مهم آن را عوض کنند چون جوابگوی نیاز آنها نیست لذا در این مقاله از  شما را با قطعات مهم برای انتخاب کامپیوتری که جوابگوی بازیهای رایانه ای باشد بیشتر آشنا کنیم. همانطور که می دانید یک کامپیوتر ترکیبی از قطعات مختلف است و هر کدام از آنها در اجرای هر چه بهتر بازی مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسی قطعات مؤثر در اجرای درست یک بازی رایانه ای می پردازیم.

 ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 2:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

در این مقاله سعی می کنیم کمی بیشتر درباره حافظه های DDR و DDR 2 و DDR 3 صحبت کنیم. قبل از هر حرفی باید بگویم همه این حافظه های رم براساس ( SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory طراحی شده اند. یعنی آنها از یک سیگنال کلاک برای تطابق زمانی استفاده می کنند. DDR مخفف Double Data Rate است یعنی حافظه هایی از این نوع با هر سیکل دو بسته اطلاعاتی را منتقل می کنند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم حافظه ای که DDR است دو برابر حافظه ای که DDR نیست سرعت دارد (حافظه های SDRAM که امروزه دیگر در کامپیوترهای شخصی استفاده نمی شود.) به دلیل این ویژگی است که برچسب سرعت این حافظه های رم دو برابر سرعت کلاک آنهاست. مثلاً رم DDR 2-800 با کلاک 400M HZ کار می کند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 2:26 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

LAN  مخفف عبارت LOCAL AREA NETWORK یا شبکه کامپیوتری محلی است. LAN  یک سیستم ارتباطی سرعت بالاست که برای اتصال کامپیوتر ها و دیگر تجهیزات ( مانند پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی و ...) به یکدیگر طراحی شده است. البته LAN  برای یک ناحیه کوچک مانند یک ساختمان یا یک شرکت و مانند آن طراحی شده است. با اتصال چند شبکه محلی یا LAN  به یکدیگر می توانید یک شبکه بزرگتر به نام WAN یا WIDE AREA NETWORK بسازید. یک شبکه کامپیوتری به شما اجازه می دهد تا از قطعات و تجهیزات کامپیوتری به طور مشترک استفاده کنید.مثلاً می توانید در خرید تعداد زیادی تجهیزات گرانقیمت از قبیل پرینتر، DVD-WRITER و ... و برنامه های کاربردی صرفه جویی کنید. چون می توانید آنها را بین چند کامپیوتر به اشتراک بگذارید. برتری دیگر شبکه سهولت استفاده گروهی از اطلاعات است. به طوریکه از یک کامپیوتر می توان اطلاعات مورد نظر به همه کامپیوتر ها انتقال داد. شبکه های محلی که گاه به آنها شبکه های خانگی هم گفته می شود تکنولوژی دستیابی اشتراکی را اجرا می کنند. در همه این شبکه ها مسیر انتقال اطلاعات معمولاً کابل کوکسیال، کابل دو سیمه یا کابل فیبر نوری است وجود دارد. ارتباط فیزیکی با شبکه از طریق یک کارت شبکه یا یک کارت رابط شبکه یا NIC که مخفف عبارات NETWORK INTERFACE CARD است انجام می پذیرد. کارت شبکه که یک قطعه سخت افزاری در داخل کامپیوتر است  امروزه به شکلهای مختلف در بازار یافت می شود. کابل شبکه در نهایت به کارت شبکه متصل است. بعد از اتصال سخت افزاری نرم افزار شبکه  ارتباط بین کامپیوتر ها و دیگر تجهیزات را که هر کدام را یک ایستگاه می نامیم مدیریت می کند. برای ارسال یک پیغام از یک کامپیوتر یا دریافت آن نرم افزار شبکه پیغام مزبور را به بسته های اطلاعاتی تقسیم می کند. ( البته در صورتیکه پیغام برای قرار گرفتن در یک بسته اطلاعاتی بزرگ باشد.) هر بسته اطلاعاتی غیر از اینکه حامل اطلاعات ماست دارای یک سر برگ و یک دنباله است. که حامل اطلاعاتی خاص آن بسته و مقصد آن است. که بوسیله این اطلاعات مشخص می شود که بسته ها باید کجا بروند و چگونه در مقصد به یکدیگر متصل شوند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/6/30 ] [ 2:24 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 308
کل بازدیدها: 1193607