سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

به گفته آرش کریم بیگی، براساس آخرین اعلام وایمکس فروم، تا پایان ماه ژانویه 2010 تعداد اپراتورهای که شبکه وایمکس خود را راه‌اندازی کرده‌اند و یا در حال راه‌اندازی هستند به 555 اپراتور رسیده است .وایمکس نسل جدیدی از تکنولوژی دسترسی به اینترنت پرسرعت است که برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل در 7 کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، اهواز و کرج راه‌اندازی شده و باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد .
آرش کریم بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: در فن‌آوری وایمکس، اینترنت پرسرعت از طریق امواج رادیویی و آنتن‌های شبکه مستقل وایمکس که در سطح 7 کلانشهر کشور نصب شده، به دستگاه مودم وایمکس کاربر انتقال می‌یابد و هیچ نیازی به خط تلفن نیست .
به گفته وی، وایمکس، یک فن‌آوری نوین برای انتقال بی‌سیم و پرسرعت اطلاعات است که با پوشش منطقه وسیع تحت پوشش دکل‌های وایمکس، شهر، شهرک‌های صنعتی و مناطق راهبردی را پوشش می‌دهد و اینترنت پرسرعت را برای سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تجاری و همچنین منازل مسکونی و تمامی افراد، در هر نقطه‌ای از مکان‌های تحت پوشش شبکه وایمکس ایرانسل فراهم می‌آورد، به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش وایمکس ایرانسل، توسط رایانه‌اش به اینترنت پرسرعت بی‌سیم متصل شود .
وی ادامه داد: با تکیه بر پوشش گسترده و زیرساخت‌های قوی وایمکس ایرانسل می‌توان اینترنت را با سرعت‌های مختلف و حجم‌های ترافیکی متنوع در اختیار کاربران قرار داد که باعث گسترش و افزایش ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت خواهد شد .
او گفت: کاربران خانگی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، می‌توانند با دسترسی به شبکه وسیع وایمکس ایرانسل، دسترسی خود را به اینترنت تامین کنند، همچنین کاربرانی که به دنبال کیفیت برتر اینترنت هستند و می‌خواهند در محل‌های مختلف از جمله محل کار، منزل و یا منزل دوستان و آشنایان به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشند، می‌توانند بدون نیاز به خط تلفن و با بهره‌گیری از کیفیت بالای امواج وایمکس و امکانات مودم‌های داخلی وایمکس ایرانسل، از اینترنت پرسرعت بی‌سیم استفاده کنند .
او ادامه داد: همچنین شرکت‌های بزرگ و یا درحال توسعه نیز که فن‌آوری ADSL دیگر پاسخگوی نیازهای آنان نیست و یا شرکت‌هایی با شعب و دفاتر مختلف در شهرها و مناطق مختلف می‌توانند تمامی نیازهای تجاری خود را با استفاده از فن‌آوری وایمکس ایرانسل و خدمات متنوع آن برطرف کنند .به گفته آرش کریم بیگی، براساس آخرین اعلام وایمکس فروم، تا پایان ماه ژانویه 2010 تعداد اپراتورهای که شبکه وایمکس خود را راه‌اندازی کرده‌اند و یا در حال راه‌اندازی هستند به 555 اپراتور رسیده است .
وی افزود: مهمترین ویژگی وایمکس، بی‌سیم بودن و سیار بودن آن در فواصل طولانی مانند یک شهر بزرگ است، بدون وایمکس امکان متحرک بودن کاربر تقریبا صفر است و یا به محیطی بسته، محدود می‌شود. از دیگر ویژگی‌های وایمکس این است که علاوه بر دیتا، صدا و تصویر را نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند بدون محدودیت زمانی در تمام شبانه روز به هر مقدار که پهنای باندش اجازه دهد، دانلود و آپلود داشته باشد .
او تصریح کرد: همچنین در این فن‌آوری استفاده از خدمات ارزش افزوده‌ای چون تلفن اینترنتی (VoIP) و شبکه اختصاصی مجازی نیز گنجانده شده است .

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/1/14 ] [ 10:51 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

مقدمه
همان طوری که می‌دانید سرویس Gmail در مرحلهً بتا است و تقریبا زمان زیادی از ارائه آن توسط شرکت سازنده‌اش، گوگل، نمی‌گذرد. اما در همین مدت کوتاه  توانسته است محبوبیت فراوانی را در بین کاربران بدست آورد. از جمله این امتیازات می‌توان به کاربر پسند بودن (که اصلاحا به آن User Friendly نیز گفته می‌شود)، سرعت بالای بارگذاری صفحات ، و ارائه فضای نسبتا زیاد (نزدیک 7 گیگابایت) اشاره نمود. نکته دیگر این است کهGmail درصفحات خود از قرار دادن فایل‌های گرافیکی سنگین خودداری کرده که این کار کمک شایانی به ساده نمودن و سرعت بخشیدن به عملیات آن کرده است.
در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت برای اکثر کاربران، چک کردن ایمیل از طریق وب سایت در بسیاری از وقت‌ها، کاری وقت‌گیر و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شرکتی است که سرویس POP3 را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است، قبل از این، Yahoo نیز POP3 را برای کاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرویس رایگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهایی برای چک کردن ازطریق  سرویس معمولی تحت وب وجود دارد که معمولا در بسیاری از مواقع وقت‌گیر هستند.
در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم تا سرویس POP3 Gmail و شیوه چک کردن آن توسط نرم‌افزار Outlook Express را توضیح دهیم. با وجود این سرویس، شما سرعت زیادی برای ارسال وهمچنین دریافت نامه ها از Gmailتان را خواهید داشت. البته نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دیگری نیز مانند  Eudora،Mozilla Thunderbird  هم وجود دارند که تفاوت زیادی با Microsoft Outlook یا Outlook Express از نظر تنظیمات ندارند. اما از آنجایی که  Outlook Expressدر هنگام نصب ویندوز، بطورخودکار، نصب می‌شود و اکثر کاربران به آن دسترسی دارند و با محیط آن آشنا هستند، ترجیح دادیم که از این نرم‌افزار برای گرفتن ایمیل‌های Gmail استفاده نماییم.

تنظیم دریافت ایمیل POP3

لازم نیست متذکر شویم که شما باید یک Account از Gmail داشته باشید!!

استفاده از POP3 بسیار راحت است و شما با کمی دقت و انجام دادن چند کار کوتاه می‌توانید به سادگی از این سرویس استفاده کنید.

 

تنظیم در Gmail

بعد از ورود به Account خود در Gmail در صفحه اصلی بالای سمت راست بر روی Settings کلیک کنید تا مطابق شکل 1 پنجره Mail Settings نمایش داده شود و از آنجا سربرگ Forwarding and POP انتخاب کنید. در قسمت POP Download گزینه Enable POP for all mail را تیک زده و از پایین صفحه گزینه Save changes را کلیک کنید.

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/1/11 ] [ 12:47 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

سیزده پرسش رایج هنگام کار با نرم افزار یاهو مسنجر و پاسخ به آنها
 

قصد داریم 13 پرسش رایج که بیشتر کاربران نرم افزار یاهو مسنجر با آنها برخورد می کنند را مطرح کنیم و پاسخ گویی تک تک آنها بپردازیم. شاید این سوالات ، سوالات شما نیز باشند. مرور آنها خالی از لطف نیست.
سوالات زیر، بیشترین پرسشهایی است که کاربران هنگام استفاده از پیغام رسان فوری یاهو مسنجر با آن مواجه می شوند. در زیر به هر یک از این سوالات پاسخ داده شده است.
1- چگونه می توانیم پسورد یاهو مسنجر خود را [ در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددا دریافت نماییم؟
2- با برنامه های بوتر و مزاحم مشکل دارم... چه باید کرد؟
3- چگونه می توانم شماره IP خود را متوجه شوم و با آن چه می توان کرد؟
4- چگونه می توانم نوشته های قسمت Statu در یاهو مسنجر را پاک کنم؟
5- چرا پیامهای Office من به صورت خودکار پاک می شوند؟
6- چرا اشتراک ( Acount ) من بدلیل مشکل امنیتی ( Security Reason ) بسته شده است؟
7- آیا کسی می تواندبدون آنکه متوجه شوم تصاویر وب کم( Webcam ) من را نگاه کند؟
8- آیا می توانم تصاویر وب کم خود و یا دوستم را ذخیره نمایم؟
9- هنگامی که یاهو مسنجر خود را خاموش می کنم آی دی من کماکان روشن باقی می ماند، مشکل چیست؟
10- آیا امکان دارد اشتراک یاهو خود را برای همیشه پاک نمایم؟
11- چگونه می توانم آی دی خود را از لیست یاهو مسنجر دیگران پاک نمایم؟
12- اگر در ChatRoom ها بوت شدم چه کاری باید انجام دهم؟
13- از کجا می توان نسخه جاوا از یاهو مسنجر را دریافت کنم؟

1- چگونه می توانیم پسورد یاهو مسنجر خود را [ در صورت فراموش کردن و یا دزدیده شدن] مجددا دریافت نماییم؟
 

به آسانی ، تنها کافی است وارد سایت
http://edit.yahoo.com/config/eval_forgot_pw ?
شوید و پسورد جدید خود را درخواست کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز این صفحه را نمی دانید احتیاج به تماس مستقیم با مسئولین سایت یاهو خواهید داشت . برای دریافت کمک می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید به آدرسهای :
messenger-abuse@yahoo-inc.com
sg-mail@yahoo-inc.com
و منتظر پاسخ آنها باشید

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/12/23 ] [ 10:40 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

به سایت www.yahoo.com بروید.
در بالای صفحه گزینه mail را انتخاب کنید(عکس پاکت نامه) تا وارد قسمت ایمیل شوید.
در صفحه ظاهر شده شما می توانید چنانچه کلمه کاربری و رمز از قبل دارید در قسمت Existing Yahoo! usersدر کادر Yahoo! ID: کلمه کاربری خود و در قسمت Password: کلمه رمز انتخابی خودتان را وارد کنید تا وارد ایمیل خود شوید.
چنانچه هنوز عضو یاهو نشده اید جهت عضویت در سمت چپ صفحه گزینه Sign up nowرا کلیک کنید.
در صفحه ظاهر شده سه انتخاب وحود دارد . برای استفاده از سرویس رایگان در کادر خاکستری رنگ سمت چپ رویSign up nowکلیک کنید.
در صفحه ظاهر شده فرم اطلاعات فردی و انتخاب کلمه کاربری و رمز را می بینید که باید به دقت پر شود. در این بخش به تشریح گزینه ها می پردازیم:
Yahoo! ID
: نام کاربری دلخواه
Password
: کلمه رمز دلخواه که حد اقل 6 حرفی باید باشد
Re-type Password
: تکرار کلمه رمز بالا (در هنگام تایپ رمز شما آنرا مشاهده نمی کنید)
Security Question
: یک سوال محرمانه و شخصی را انتخاب کنید تا به آن پاسخ دهید
Your Answer
: به سوال انتخابی خود در بالا جواب دهید
Birthday
: تاریخ تولد ( فقط به میلادی)
Current Email (Optional)
:یک آدرس ایمیل ازخودتان درسایتی به جزیاهو
First Name
: نام
Last Name

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/12/18 ] [ 7:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اینترنت اکسپلورر یا مرورگر وب میکروسافت پر کاربرد ترین مرور گر وبی است که ملیونها نفر از سراسر جهان به وسیله آن به جستجو در اینترنت می پردازند. این نرم افزار در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می باشد رمز و رازهای فراوانی را نیز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگی اینترنتی شما راحت تر و دلپذیر تر می گردد. 149 راز در مرور گر وب میکروسافت را جای دیگری نخواهید یافت! پس فرصت را از دست ندهید:
1 – وقتی ماوس را روی تصویری از یک صفحه وب می بریم، خط جدیدی به نام lmage Bar ظاهر می شود که دارای آیکون هایی برای ذخیره چاپ، ارسال از طریق Email و باز کردن فولدر My Picture (شاید برای این که ببینیم آیا قبلاً تصویر را ذخیره کرده ایم یا نه) می باشد.
اگر معمولاً تصاویر را ذخیره نمی کنید و فکر می کنید lmage Bar مزاحمت ایجاد کرده ، می توانید از طریق منوی Tools ،گزینه Internet Options و صفحه Advanced آن را غیر فعال کنید. در این صفحه، به قسمت Multimedia بروید و علامت گزینه Enable lmage Toolbar را بردارید.
2 – بعضی از سایت های عکس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند، ولی اگر عکس در پنجره مرورگر جا نشود تولید دردسر می کند. در صورت مواجهه باتصویری که به علت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عکس را یکجا در صفحه مشاهده کنید، به جای این که صفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسکرول کنید،کمی صبر کیند تا 6IE اندازه آن را برای شما تنظیم کند. اگر ترجیح می دهید عکس را در اندازه واقعی خود ببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.
3 – وقتی تصویری را از طریق پست الکترونیک می فرستید، می توانید آن را کوچکتر کنید تا سریعتر به مقصد برسد. در این راستا، می توانید وضوح 480×640،600×800 یا 768×1024 را انتخاب و کاری کنید که تمام تصاویری که می فرستید کوچکتر شوند. دوستانی که به صورت تلفنی با اینترنت ارتباط دارند حتماً از این توجه شما ممنون خواهند شد.
4 – اگر برای خود صفحه وبی را دست و پا کرده اید و از ایده ظاهر شدن خط ابراز تصاویر و تشویق بازدیدکنندگان به ذخیره تصاویر شما خوشتان نمی آید، می توانید این خط ابراز را برای تک تک تصاویر یا همه آنها غیر فعال کنید، برای این منظور با دستور خط ابراز را به طور کامل از کار بیندازید و یا خط GALLERYIMG=”no” را در برچسب های IMG خود اضافه کنید.
5 – خط ابراز Lmage برای تصاویر کمتر از 130×130 پیکسل ظاهر نمی شود،به همین دلیل برای ذخیره این نوع تصاویر باید از همان روش مرسوم کلیک راست استفاده کیند.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/12/16 ] [ 12:54 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

وقتی به دنبال چیزی می گردید برای رسیدن به نتایج دقیق تر باید بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی می گردید. زمانی پیش می آید که به دنبال مطلبی هستید ولی نمی دانید دقیقا باید چه عبارت یا کلمه ای را جستجو کنید. در این نوشته با سه تکنیک جستجو در گوگل آشنا خواهید شد که در چنین مواقعی به کمک شما خواهند آمد.

  1. استفاده از علامت *

اگر در عبارت مورد جستجو از * استفاده کنید، گوگل این علامت را با کلمه ای که معمولا در عبارت مورد جستجو یافت می شود جایگزین خواهد کرد. برای مثال اگر عبارت:

best * designs

را جستجو کنید گوگل علامت * را با کلمه هایی که معمولا در این عبارت دیده می شوند جایگزین می کند.

همانطور که می بینید علامت ستاره با کلمه های : house, of web,Tatto جایگزین شده است. با استفاده از این علامت که به Wildcard هم شهره است می توانید دامنه جستجو را گسترش داده و به نتایج مناسبی دستری پیدا کنید.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/12/11 ] [ 1:18 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

نرم افزارهای ضد ویروس و دیواره آتش، به تنهایی نمی توانند امنیت شما را تأمین کنند. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه جدیدترین حملات ویروسی و بدخواهانه برای به سرقت بردن داده های خود را بی اثر کنید.

آیا می دانید چگونه در برابر scareware از خودتان محافظت کنید؟
 

در مورد پیام های متنی که اسب های تروا را در خود حمل می کنند، چیزی می دانید؟ هکرها افرادی هستند که چیزهای زیادی در چنته دارند و روش های آن ها همواره در حال تغییر و تکامل بوده و هدف آنان کشف روش های استفاده از کامپیوتر، توسط ما می باشد. تکنیک های جدید حمله به افراد شرور اجازه می دهد تا یک قدم جلوتر از نرم افزارهای امنیتی حرکت کنند و حتی از کاربران آگاه و هوشمند نیز بهتر عمل کنند.
اجازه ندهید چنین چیزی برای شما رخ دهد. این مقاله را مطالعه کنید تا با 11 مورد از جدیدترین و خطرناک ترین تهدیدات امنیتی و همچنین روش های مقابله با آن ها و چگونگی متوقف نمودن این حملات آشنا شوید.

11 تهدید امنیتی پنهان و چگونگی مقابله با آنها

URLهای کوتاه شده
 

اکثر توئیت ها، و بخش زیادی از سایر پیام های الکترونیکی شامل لینک هایی هستند که توسط سرویس هایی مثل Tr.im, Bit.ly و Goo.gl، کوتاه شده اند. استفاده از اسم مستعار برای URLها سودمند است اما آن ها در عین حال نوعی ریسک امنیتی را نیز ایجاد می کنند: از آنجائیکه URLهای کوتاه شده هیچ اشاره ای به مقصد خود ندارند، مهاجمان می توانند از آن ها برای رهنمون شدن شما به سایت های مشکوک بهره برداری کنند.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/12/9 ] [ 4:59 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

موج دوم
 

تقریباً 800000 مودم در سال 1983 به فروش رسیدند و پیش بینی می شد که تعداد مودمهای عرضه شده در سال 1984به یک میلیون عدد برسد.در کنار مودمهائی که از قبل ارائه شده بودند، این مجموعه یک بازار قابل ملاحظه را برای تمام انواع سرویس های آنلاین فراهم می کرد.
MCI Telecommunications سرویس پست الکترونیکی 100 میلیون دلاری خود را با نام MCI Mail در سپتامبر سال 1983 راه اندازی کرد.ورود MCI Mail به این بازاردر حال رشد، از جنبه های مختلفی دارای اهمیت بود. بعنوان مهمترین نکته، می توان به این واقعیت اشاره نمود که این اولین شرکت بزرگ با یک نام تجاری معتبر بود که یک سرویس آنلاین تجاری را راه اندازی می کرد.MCI Mail که یک سرویس business/consumer ترکیبی به حساب می آمد، پتانسیل لازم برای رشدی سریعتر از سرویس های آنلاین موجود ( در آن زمان ) و احتمالاً حتی انتقال پست الکترونیکی به یک سطح عمومی را در اختیار داشت.فروشندگان مختلفی از جمله Dialcom( که در این زمان توسط British Telecom خریداری شده بود) Compuserve وسایر سرویس های آنلاین عمومی و اختصاصی، از قبل به بازارeMail تجاری سرویس دهی می کردند. درواقع تعدادی از شرکت ها در بازار مصرف کنندگان و گروه دیگری در بازار بنگاه های تجاری فعال بودند.MCI Mail هردو بازار مذکور را هدف گرفته بود.
سیستم MCI برای بنگاه های تجاری کوچک و اشخاصی که می توانستند از یک سرویس" فقط eMail " بهره گیری نمایند، فوق العاده بود. با اینحال، سرویس مذکور به آسانی مقیاس دهی شده بود تا شبکه های eMail شرکتی که همانند شبکه های خصوصی عمل می کردند را میزبانی نماید ( همانند کاری که Compuserve در اوایل دهه 1970 برای شرکت هائی نظیر General Motors انجام داده بود).
MCI Mail از هر ویژگی قابل تصور eMail برخوردار بود. علاوه بر ارسال، پاسخ دهی ( Replying)، بایگانی، کپی، فهرستهای پستی و تأییدیه تحویل، سرویس MCI Mail گزینه های خصوصی تری نظیر صدور صورتحساب پروژه سرویس Fax، سرویس های ارسال کپی چاپی ( Hardcopy Mailing) و همچنین تلکس را ارائه می کرد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/12/3 ] [ 6:50 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم.

کاربران خطرناک را نادیده بگیرید.

نادیده گرفتن یا به اصطلاح Ignore کردن کاربران یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از مزاحمت های رایج در چت است. قبل از هر چیز باید بگویم اگر افرادی که در لیست دوستان شما نیستند مرتب مزاحم شما شوند یاهو مسنجر می تواند نرم افزاری مزاحم و بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل بهترین راه این است که افراد ناشناس را بدون معطلی نادیده بگیرید چون اگر این کار را نکنید ممکن است یکی از قربانیان افراد خرابکار باشید. اگر این افراد را نادیده بگیرید بسته هایی که برای شما می فرستند هم نادیده گرفته می شوند و شما در برابر آنها محافظت می شوید. حتی اگر بخواهید کل افرادی را که در لیست دوستان شما قرار ندارند نادیده بگیرید می توانید این کار را به سادگی به کمک توابعی که در یاهو مسنجر تعبیه شده است انجام دهید.

 

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/10/25 ] [ 3:20 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

ای نامه ی تو بد ترین سر آغاز
بی آنتی اسپم نامه کی کنم باز!
حتماً این بیت شعری برایتان آشناست و در این مایه از شاعر بزرگ آقای نظامی شعری شنیده یا خوانده اید، اما موضوع ما با آقای نظامی فرق دارد از زمان ایشان (قرن ششم و هفتم هجری قمری)تا زمان تاکنون نزدیک به نه قرن اختلاف زمان وجود دارد، این اختلاف زمان و تغییر و تحولات جوی و زمانه باعث شده است که انسان های عصر ما کمی با اکراه بیشتر نامه بنویسند، نامه بخوانند، نامه نخوانند و نامه دریافت کنند.حتماً می دانید در آن زمان ها جابه جایی نامه یا از طریق چارپار یا همان پیک امروزی خودمان و یا از طریق پرندگانی چون کبوتر بوده است که در هردو دوره با توجه به مسافت و طول مسیر مدت زمان طول می کشید تا نامه از مبدأ به مقصد برسد، اما در عصری که ما در آن زندگی می کنیم دیگر کمتر نامه ای روی کاغذ نوشته می شود وکمتر نامه ای به اداره پست یا پیک تحویل می شود تا در اسرع وقت به گیرنده تحویل شود.
این روزها همه چیز الکترونیکی شده، حتی دیگر پارچ آبی هم بر سر میز غذا دیده نمی شود آب خنک یا از آبسرد کن یخچال خارج می شود یا از دستگاه های آبسرد کن و آبگرمکن که هر دو آنها هم الکترونیکی هستند.بلایی که بر سر نامه ها نیز وارد شده کمتر از پارچ آب خنک نیست که بیشتر است.نامه ها هم الکترونیکی شده، اما چرا گفتم « انسان های عصر ما کمی با اکراه بیشتر نامه می نویسند، نامه می خواند، نامه نمی خوانند و یا نامه دریافت می کنند»دلیلش روشن است اگر الان قصد دارید به دوست خود که مشغول امداد رسانی به زلزله زدگان هائیتی است نامه ای ارسال کنید دو روش الکترونیکی وجود دارد، اول پای میز کامپیوتر می نشینید شروع به تایپ نامه می کنید و در کمتر از چند دقیقه نامه را به دست دوستتان در هائیتی می رسانید، راه دوم کمی راحت تر است گوشی موبایلتان را بر می دارید و یک پیام کوتاه خودمانی می نویسید و بعد آن را ارسال می کنید، با صرفنظر از اینکه سیستم مخابرات ما ممکن است با سیستم مخابرات دوستتان تفاوت داشته باشد و پیام کوتاه شما به شماره او ارسال نشود حدوداً یک الی دو دقیقه طول می کشد که پیام کوتاه شما به دست دوستتان برسد و او شما را از احوال مردم آواره شده هائیتی با خبر کند.اما این بخشی از فواید تکنولوژی و تغییرات زمانه بود، همین ارسال نامه و پیام کوتاه تبدیل شده به یک رسانه با میلیون ها مخاطب، در تحقیقاتی که آژانس امنیت اطلاعات اروپا انجام داده مشخص شده که حدود 95/6 درصد از ایمیل هایی که وارد صندوق پست الکترونیک مخاطبین این رسانه در سراسر دنیا می شود هرزنامه یا همان نامه های ناخواسته هستند.تحقیقات آژانس امنیت اطلاعات و شبکه اروپا (Enisa)با بررسی 90 شرکت ارائه دهنده خدمات ایمیل که به بیش از 80 میلیون صندوق پست الکترونیک در 30 کشور اروپایی ارائه خدمات می کنند دریافت که تنها 4/4 درصد از تمام نامه های الکترونیکی که وارد ایمیل کاربران می شوند از سوی افراد آشنا ارسال شده اند و 95/6 درصد مابقی هرزنامه (اسپم)هستند.به طوری که این آمار در سال 2007 میلادی برابر با 94 درصد بوده است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/10/4 ] [ 12:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 105
بازدید دیروز: 236
کل بازدیدها: 1192982