سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

همه شما تاکنون بارها و بارها از ماشین حساب استفاده کرده اید. عملیات مختلف اعم از 4 عمل اصلی و در ماشین های حساب های پیشرفته تر ، عملیات کاربردی دیگری به وسیله همین ماشین حساب هایی که در خانه همگی ما یافت میشود صورت میگیرد. اما آیا تاکنون با ماشین حساب اعمال دیگری جز این عملیات انجام داده اید؟ در این ترفند قصد داریم تا ترفندهایی بسیار متفاوت ، استثنایی و مخفی را برای شما مطرح کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید از این پس به ماشین حساب خود طور دیگری نگاه کنید!
خاموش کردن ماشین حساب به روشی دیگر
این ترفند بر روی بسیاری از ماشین حساب های قدیمی و جدید قابل استفاده است. به ویژه ماشین حساب های مدرسه ای. مخصوصأ ماشین حساب هایی که دکمه OFF برای خاموش کردن مستقیم ماشین حساب دارند و اتوماتیک خاموش نمیشود. به ویژه اگر به فرض دکمه OFF ماشین حساب خراب شده باشد با این ترفند میتوانید آن را بدون نیاز به این دکمه خاموش کنید.
برای این کار ، پس از روشن کردن ماشین حساب ، کافی است دکمه های 2 و 3 را همزمان نگه داشته ، سپس دکمه ON را بزنید. خواهید دید که ماشین حساب خاموش میشود! این کار را با نگه داشتن دکمه های 5 و 6 نیز میتوانید انجام دهید.
یک باگ یا یک عمل ریاضی؟!
این ترفند بر روی ماشین حساب های معمولی مدرسه ای قابل اجراست.
بدین صورت که ابتدا یک عدد را به دلخواه وارد ماشین حساب کنید. سپس یکبار دکمه ضرب را زده ، سپس دکمه تقسیم و بعد دکمه مساوی را بزنید. عدد بی ربطی برای شما نمایان میشود. اما اکنون چند بار پیاپی دکمه مساوی را بزنید. خواهید دید که به عدد 0 میرسید! حالا کافی است یکبار دکمه ضرب را بزنید ، سپس دکمه جمع (به علاوه) ، و نهایتأ باز هم دکمه مساوی! خواهید دید که عددی که در ابتدا وارد کرده بودید برای شما (سافتستان) نمایان خواهد شد! ادامه مطلب...

[ شنبه 89/8/8 ] [ 12:55 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
- ساخت آلبوم در فتوشاپ: هنگامی که مجموعهای تصویر داریم و می خواهیم نمونه ی کوچکی از آنها را مانند آلبوم در کنار هم قرار دهیم از پنجره یFile/Automate/Contact sheet II را انتخاب میکنیم، پنجرهای باز میشود در این پنجره طول و عرض قسمتی را می خواهیم تصاویر در آن چیده شود را میدهیم و حساسیت تصاویر را در قسمت پایین این پنجره تعداد ستون ها و ردیف های تصاویر را سوال می کند و در قسمت پایینتر نام فایل تصاویر را با چه فونت خطی بنویسد برای اینکه محل تصاویر دلخواه را وارد کنیم از بالای صفحه Browse را کلیک کرده و محل تصویر را مشخص میکنیم سپس دگمه OK را کلیک میکنیم.
- تغییر یک رنگ در تصویر: ابتدا تصویر را باز کرده مدل آن را CMYK میکنیم سپس از پنجرهی Image/Ajustment/Selectiv Color را انتخاب میکنیم. پنجرهای باز میشود رنگ دلخواه را انتخاب می کنیم و با جابه جا کردن مقدار رنگ های مختلف آن رنگ درتصویر تغییر می کند.
در کار طراحی پارچه هنگامی که بخواهیم نمونه رنگهای دیگری از پارچهی طراحی شده را تهیه کنیم از این روش استفاده میکنیم.
- ریختن اطلاعات در فلاپی: فلاپی ظرفیت کمی برابر 83/1 مگابایت دارد اگر تصاویر کوچک و یا با کیفیت پایینی دارید می توانید با فورمت Tiff آنها را در فلاپی ذخیره کنیم به این صورت که تصویر را در فتوشاپ باز می کنیم سپس از پنجرهی File/Save as را کلیک می کنیم پنجرهای باز میشود. در قسمت بالای این پنجره فلاپی A را انتخاب و در قسمت فورمت Tiff را انتخاب میکنیم. اگر وزن تصویر از ظرفیت فلاپی بیشتر باشد. ابتدا آن را Flatt کرده و با فورمت Jepg با کیفیت 5 یا 6 ذخیره میکنیم. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 89/7/29 ] [ 2:21 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
یکی از برنامه های بسیار کارآمد و مفید که متأسفانه کمتر توسط کاربران کامپیوتر در ایران مورد استفاده قرار گرفته برنامه Win zip است. توسط این برنامه شما به سادگی می توانید فایلها و پرونده های خود را تا حد زیادی فشرده کرده و به صورت آرشیو در آورید. حتی می توانید فایلها را فشرده کرده و از طریق اینترنت برای دوستان و آشنایانتان ارسال نمائید. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این برنامه راحتی استفاده از آن است شما با چند آزمون و خطا به سادگی می توانید در کار با این برنامه استاد گردید (البته به شرطی که یه اندازه کافی پشتکار داشته باشید). در این قسمت ما می خواهیم به بررسی قابلیت های این برنامه بپردازیم، خوب حالا چند نفس عمیق بکشید.
چگونه از برنامه in z ip W جهت فشرده سازی استفاده کنیم؟
?- آیا شما تا به حال به کارگاههای نجاری سر زده اید، در آنجا حتماً تا به حال گیره های نجاری را دیده اید. نجارها برای نگهداری قطعات مختلف چوب و حتی چسباندن دو قسمت از این گیره ها استفاده می کنند. آی ... برنامه Winzip دقیقاً آی ... ی شبیه یک گیره دارد وشاید بتوان گفت که دقیقاً مثل یک گیره عمل می نماید. برای شروع کار بروی آی ... این برنامه در منوی Start- Programs و یا در روی رومیزی دوبار کلیک کنید تا کادر محاوره ای Welcome-Winzip Wizard در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
?- در کادر محاوره ای ظاهر شده گزینه Create a new zip file را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
?- در کادر محاوره ای بعدی بر روی کلید Browse کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده، محلی را برای ذخیره سازی فایل فشره شده از قسمت Save in و یک نام را در کادر File name وارد کرده و روی کلید Ok کلیک کنید و در کادر محاوره ای Win zip wizard کلید Next را کلیک کنید تا به قسمت بعدی بروید.
ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 89/7/28 ] [ 5:19 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

ممکن است به هر دلیلی قصد نصب مجدد مرورگر IE را داشته باشید. اما نحوه این کار را نمیدانید و یا تنها راه نصب مجدد آن را در نصب مجدد ویندوز جستجو میکنید. در این ترفند قصد داریم ساده ترین روش نصب مجدد IE را به شما بیاموزیم.

برای اینکار:
ابتدا CD نصب ویندوز XP را درون CD-Rom قرار دهید.
سپس از منوی Start بر روی Run کلیک کنید.
اکنون دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (میتوانید آن را Copy و Paste کنید):

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\ie.inf


یا این دستور:

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\iereset.inf


دقت کنید در دستور فوق به جای درایو C، درایوی که ویندوز در آن نصب است را وارد کنید. به عنوان مثال اگر درایوی که ویندوز در آن نصب است E باشد، قسمت انتهایی دستور E:\WINDOWS\inf\ie.inf و در بعدی E:\WINDOWS\inf\iereset.inf خواهد بود.


[ چهارشنبه 89/7/28 ] [ 5:16 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
ویندوز و لینوکس انواع مختلفی دارند. تمامی انواع ویندوز را مایکروسافت تولید می کند، اما توزیع متنوع لینوکس از سوی شرکت های متعددی مانند Linspire ، Red Hat ، SuSE ، Ubunta ، Mandriva ، Knoppix ، Slackware و Lycoris صورت می گیرد. ویندوز دو خط اصلی دارد که می توان آنها را Win ? x که شامل ویندوزهای ??، ??، ?? SE ، Me و کلاس NT که ویندوزهای NT ، ???? و XP را در خود جای داده است، اشاره کرد. ویندوز در واقع کار خود را با نسخه ?. x آغاز کرد و پس از چند سال ویندوز ?? را روانه بازار کرد.
انواع لینوکس به عنوان توزیع از آن یاد می شود. تمامی توزیع های لینوکس که در چارچوب زمانی یکسان منتشر شده، از یک هسته اصلی(مهمترین بخش سیستم عامل) تبعیت می کنند. تفاوت آنها در نرم افزارهای اضافی ارائه شده، واسطه گرافیکی کاربر، فرایند نصب، قیمت، اسناد سازی و پشتیبانی های فنی است. ویندوز و لینوکس هر دو در desktop و ویرایش های سروری ظاهر می شوند.
لینوکس می تواند کارایی خود را بالا برد که ویندوز نمی تواند. نسخه های هدفمند ویژه از لینوکس وجود دارد. به عنوان مثال NASLite نسخه ای از لینوکس است که بااستفاده از یک فلاپی دیسک، رایانه قدیمی را تبدیل به یک فایل سرور می کند. این نسخه از لینوکس قادر به اتصال به شبکه، تقسیم فایل ها و عملکرد به عنوان یک وب سرور است.

? واسطه گرافیکی کاربر در سیستم عامل ویندوز و لینوکس

ویندوز و لینوکس قادر هستند به ارائه واسطه گرافیکی کاربر و واسطه خط فرمان بپردازند. واسطه گرافیکی کاربر ویندوز از ویندوز ?/? به ویندوز ??، ویندوز ???? و ویندوز XP تغییر یافته است و انتظار می رود در نسخه بعدی ویندوز که جایگزین XP خواهد شد، دوباره تغییر کند.
لینوکس به طور نمونه به ارائه دو واسطه گرافیکی کاربر، KDE و Gnone می پردازد. در توزیع های عمده لینوکس، لیندوز موجب شده واسطه کاربر شباهت بیشتری به ویندوز داشته باشد. همچنین XPde for Linux نیز در شباهت لینوکس به ویندوز نقش موثری دارد. واسطه گرافیکی کاربر در سیستم های لینوکس اختیاری است و حال آن که این واسطه جزء جدایی ناپذیر OS در ویندور است. سرعت، کارایی و اطمینان در اجرای یک سرور به جای لینوکس که فاقد واسطه گرافیکی کاربر است، افزایش یافته است و این در حالی است که دیگر نسخه های سرور ویندوز قادر به انجام چنین عملی نیستند. در واقع واسطه گرافیکی کاربر در لینوکس، اجرا و کنترل از راه دور را برای یک رایانه لینوکس آسانتر و طبیعی تر از رایانه ویندوز جلوه می دهد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/6/16 ] [ 9:6 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

VCDCutter نرم افزاری است برای ویرایش و تبدیل فایل های ویدیویی. اگر قصد دارید قسمت هایی از یک فیلم را حذف کنید، صدای آن را جدا کنید یا یک موزیک جایگزین صدای متن فیلم کنید .
VCDCutter انتخابی است مناسب برای کسانی که می خواهند در کمترین زمان به سادگی هرچه تمام تر ویرایش های ساده ای را بر روی فایل های ویدیویی انجام دهند. امکان تبدیل فرمت یکی از امکانات دیگر این نرم افزار است. البته توجه داشته باشید که باید از VCDCutter رجیستر شده استفاده کنید زیرا در غیر این صورت تنها می توانید 7 ثانیه از فیلم را ویرایش کنید .

گرفتن عکس از فیلم
 

شما می توانید هر زمان که بخواهید از صحنه های مورد نظر فیلم خود عکس بگیرید . برای این منظور کافی است بر روی آیکون دوربین عکاسی کلیک کنید و یا دکمه F4 بزنید. لازم به ذکر است که عکس های گرفته شده در دایرکتوری محل نصب برنامه ذخیره می شود که البته می توانید آن را تغییر دهید برای این منظور در منوی view گزینه option را انتخاب کرده و یا دکمه F3) )را بزنید. و در setting آدرس دایرکتوری مورد نظر خود را وارد کنید. در صورتی که می خواهید عکس گرفته شده را با پسوند jpg ذخیره کنید در option زبانه extract را باز کرده و گزینه save az jpg را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که گزینه extract 2*2 frames into one big frames را انتخاب کنید 4 عکس پشت سر هم به فاصله یک فریم از فیلم گرفته می شود که در یک صفحه به صورت 2*2 نمایش داده می شود.

امکان بریدن یک تکه کلیپ دلخواه از فیلم
 

برای این منظور ابتدا باید یک فایل ویدئویی را باز کنیم . حال باید ابتدا و انتهای کلیپی را که قصد برش آن را داریم مشخص کنیم برای این منظور به ابتدای کلیپ دلخواه خود رفته clip mark in یا F5 را می زنیم. سپس در نقطه انتهایی کلیپ دلخواه خود clip mark out یا F6 را می زنیم. فاصله بین این دو مارک در نوار زمان نما علامت می خورد. حال باید add to clip list یا F6 را بزنیم در این صورت شما در clip list ، کلیپ خود را می بینید. در صورتی که قصد دارید تکه کلیپ دیگری را از فیلم بریده و به این کلیپ اضافه کنید بار دیگر به ابتدای کلیپ دوم رفته و به همان شکل بالا کلیپ دوم را نیز مارک زده و باز هم با add to clip list را می زنیم تا به لیست کلیپ های ما اضا فه شود
باز هم اگر بخواهید می توانید کلیپ دیگری را ببرید و در نهایت کلیپ های خود را به عنوان یک کلیپ واحد ذخیره کنید. برای این منظور make clip یا F8 را بزنید. کلیپ ساخته شده در دایرکتوری مشخص شده که در بالا توضیح داده شد ذخیره می شود.
ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/6/16 ] [ 10:51 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، شما میتوانید با استفاده از این ترفند مقداری از هارددیسک را به عنوان رم کامپیوتر خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت سیستم شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.

بدین منظور:
1-
بر روی My Computer کلیک راست کنید.
2-
از منوی باز شده بر روی Properties را کلیک کنید.
3-
وارد پنجره Properties System بشوید که از تب های گوناگون تشکیل شده است.
4-
سپس در این قسمت وارد تب Advanced بشوید.
5-
در قسمت Performance بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
6-
وارد قسمت Options Performance بشوید.
7-
در این قسمت (ترفندستان) نیز تب Advanced را انتخاب کنید.
8-
در قسمت Virtual Memory گزینه Change را انتخاب کنید.
9-
در این قسمت مقدار رمی را که بطور پیش فرض انتخاب شده را مشاهده می کنید. معمولأ در رم های 256 این مفدار بین 768-384 متغیر است که 384 حداقل و 768 حداکثر می باشد.
10-
درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید.
11-
سپس گزینه Custom size را فعال کنید.
12-
اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید.
13-
در پایان کلید Set را فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را OK کنید.
14-
در صورت امکان کامپیوتر خود را Restart کنید.


[ شنبه 89/5/16 ] [ 2:17 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

یکی از مشکلات شایع در سیستمهای تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راهاندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ میشود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستمهایی که دارای نرمافزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم میخورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامههای اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمیتواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده میکنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بیخبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز میشود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع میکند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnosticsاکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین (ترفندستان) اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز میشود میپردازد.
ادامه مطلب...

[ شنبه 89/5/16 ] [ 1:33 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

صرفنظر از این که کامپیوتر شما چگونه تولید شده است و یا نرم افزارهای نصب شده بر روی آن چگونه نوشته شده اند ، همواره احتمال بروز خطاء وجود داشته و ممکن است در آن لحظه امکان دسترسی به کارشناسان برای تشخیص خطاء و رفع مشکل وجود نداشته باشد . آشنائی با فرآیند عیب یابی و برخورد منطقی و مبتنی بر علم با این مقوله می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها،صرفه جوئی در مهمترین منبع حیات بشری یعنی زمان را نیز بدنبال داشته باشد .
نرم افزارهای عیب یابی از جمله امکانات موجود و در عین حال بسیار مهم در این زمینه بوده که می توان از آنان به منظور عیب یابی یک کامپیوتر استفاده نمود .

? نرم افزارهای عیب یابی

برای عیب یابی کامپیوترهای شخصی تاکنون نرم افزارهای عیب یابی متفاوتی ارائه شده است . برخی از اینگونه نرم افزارها درون سخت افرار کامپیوترهای شخصی ، برخی دیگر درون تجهیزات جانبی ( نظیر کارت های الحاقی ) ، تعدادی دیگر به همراه سیستم عامل و برخی دیگر به عنوان محصولات نرم افزاری مجزائی عرضه شده اند .
) POST? اقتباس شده از:( Power On Self Test برنامه فوق پس از روشن کردن هر نوع کامپیوتر شخصی به صورت اتوماتیک اجراء می گردد . روتین های فوق درون حافظه ROM مادربرد و ROM موجود بر روی کارت های الحاقی ذخیره می گردند.
? نرم افزارهای عیب یابی ارائه شده توسط یک تولید کننده خاص : تعداد زیادی از تولید کنندگان معتبر کامپیوتر به منظور عیب یابی کامپیوترهای تولیدی خود ، اقدام به پیاده سازی و عرضه نرم افزارهای عیب یابی مختص سیستم های خود می نمایند .
? نرم افزارهای عیب یابی جانبی : به همراه تعداد زیادی از دستگاه های سخت افزاری ، نرم افزارهای عیب یابی خاصی ارائه می شود که می توان از آنان به منظور تست صحت عملکرد سخت افزار مورد نظر استفاده نمود . به عنوان نمونه آداپتورهای SCSI دارای یک برنامه عیب یابی می باشند که درون حافظه ROM BIOS کارت تعبیه و با فشردن کلیدهای ctrl+A در زمان راه اندازی سیستم، امکان دستیابی و استفاده از آن وجود خواهد داشت . کارت های صدا و شبکه نیز معمولا" به همراه یک برنامه عیب یابی ارائه می گردند که می توان از آنان درجهت تشخیص صحت عملکرد وظایف محوله هر کارت استفاده بعمل آورد .
? نرم افزارهای عیب یابی ارائه شده توسط سیستم عامل : به همراه سیستم های عامل (نظیر ویندوز) ، نرم افزارهای عیب یابی متعددی ارائه شده است که می توان از آنان به منظور شناسائی و مونیتورینگ کارآئی و عملکرد هر یک از عناصر سخت افزاری موجود در کامپیوتر استفاده نمود .

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/5/12 ] [ 1:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

1-نصب patch های usb مادر برد ازروی cd motherboard بروی کامپیوتر
2-اتصال bluetooth خریداری شده (microsimاینجا این مدل گفته میشود ) به usb
3-بعد از اتمام شناختن سخت افزار usb بر روی کامپیوتر بصورت اتوماتیک تا اتمام نصب آن توسط windows صبر می کنیم ویندوز پیشنهادی windows xp pro sp2 می باشد
4-بعد از اتمام کار ویندوز usb را در می آوریم « خیلی مهم »
5- حالا cd bluetoothکه داخل پکیج خریداری شده موجود می باشد را داخل cd گذاشته تا این بار پروتکلهای مربوط به این نوع سخت افزار نصب شود
6-درهنگام نصب خطای نبودن سخت افزار usb را می گیرد در این هنگام usb که در آورده شده بود دوباره به پورت خودش وصل میکنیم و پیغام خطا را ok می کنیم
7-بدون restart کردن دستگاه نرم افزار pc suite را نصب می کنیم
8-در هنگام نصب گزینه install sdkرا غیر فعال می کنیم
9-کامپیوتر توسط نرم افزار و با اطلاع شما restart می شود
10-بعد از شروع مجدد کلید finish را می زنیم
11-تا این مرحله به هیچ عنوان روی icon های بلوتوث و mrouter کلیک نمی کنیم

مراحل اصلی

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/5/11 ] [ 12:28 صبح ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 141
کل بازدیدها: 1194989