سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

بررسی ارتباط میان خطوط پهن‌باند اینترنتی و خدمات درمانی معمولا مربوط به سرویس‌های الکترونیکی بهداشتی و سیستم‌های پزشکی از راه دور می‌شود. اما بررسی‌های جدید گروهی از دانشمندان ایالت واشنگتون آمریکا ارتباط میان این دو مقوله را بیشتر گسترش داده و دریافته است که خطوط پهن‌باند اینترنتی با کاهش افسردگی میان سالخوردگان در ارتباط است.

مطالعه جدیدی که در مرکز غیرانتفاعی Phoenix انجام شده است، نشان می‌دهد که افزایش دسترسی سالخوردگان به خطوط پهن‌باند اینترنتی می‌توان میزان بروز افسردگی در آن‌ها را تا 20 درصد کاهش دهد. این مرکز همچنین دریافته است که میان عدم دسترسی سالخوردگان به اینترنت پرسرعت و بروز افسردگی میان آن‌ها رابطه وجود دارد.ادامه مطلب...

[ جمعه 89/7/23 ] [ 2:55 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

هنوز موضوعات مربوط به استاکس نت داغ است. اما اینکه این کرم چه می کند را f-secure با همراهی محققان مایکروسافت، کاسپرسکی، سیمانتک و دیگر صاحب نظران به صورت پرسش و پاسخ بیان کرده است. انصافا خواندنش خالی از لطف نیست…

پرسش: استاکس نت چیست؟
پاسخ: کرم ویندوز است که توسط USB پخش می شود. این کرم می تواند در داخل یک سازمان خودش را در منابع به اشتراک گذاشته شده ی شبکه (در صورت انتخاب کلمات عبور ضعیف) پخش کند.

پرسش: این کرم می تواند خودش را از طریق دستگاه های USB دار پخش کند؟
پاسخ: البته. استاکس نت می تواند خودش را از طریق هر چیزی که شما آن را به عنوان یک درایو نصب می کنید، پخش کند. مثلا، گوشی تلفن همراه، هارد اکسترنال، فریم عکس و غیره.

پرسش: کارش چیست؟
پاسخ: سیستم را آلوده کرده و خودش را با یک روت کیت مخفی می کند و به نظاره می نشیند تا اینکه سیستم آلوده به یک سیستم کارخانه ایی زیمنس متصل شود.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/7/20 ] [ 2:52 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

 هکر ها همیشه به دنبال راهی برای نفوذند و برای این کار بدنبال نقاط ضعف موجود در سایتها میروند.با این حال همیشه راههایی برای افزایش ایمنی وجود دارد.مهمترین چیزیکه هکر ها بدنبال ان هستند همان حفره هایی هست که میتواند هکر را به هدف خود برساند.باید بدانیم وبیابیم که هکر ها از چه روش هایی استفاده میکنند و درواقع بسنجیم که چگونه در دمقابل حیله های انان سایت را ایمن کنیم.در اینجا به چند مورد برای ایمنی می پردازیم:

? انجام تستهای اسکن:
هدف از اسکن روشن شدن سرحد تمام ورودی ها از اینترنت به شبکه و بالعکس است
در این مورد راهبر سیستم حداکثر دوروز یکبار ورودی ها وخروجی ها به سیستم راچک میکند تا با آنالیز های خاص تغییرات احتمالی و غیر منتظره و را به عنوان نقاط خطر تلقی کنداما متاسفانه سیستم های با بالای ??? کاربر از انجام این کار بزرگ برنمی ایند و راه چاره برای همچنین سیستم های بزرگ و عظیم استفاده از یک فایر وال خوب نرم افزاری با یک آرشیتکت مناسب می باشد معمولا برخی سرحدهای ورودی برای راهبر قابل کنترل نیست و اغلب هکر ها از این راه برنامه خود را عملی میکنند لذا کنترل این مورد بسیار حیاتی میباشد.
برای اسکن کردن LANguard وAngry Ipscanner برای سیستم های ویندوز و NMAPبرای سیستم عامل های یونیکس و لینوکس ،پیشنهاد می شود.

? انجام تست های حمله و نفوذ:
تست حمل ونفوذ راهی سریع برای یافتن نقاط احتمالی برای نفوذ هکرها است(در شبکه داخلی)
برای این کار دونوع حمله وجود دارد:
?? حمله از روی LANیا شبکه داخلی خودتان
?? حمله از خارج از LAN: برای مثال حمله از یک خط DIALUPبه شبکه شما برای اینکار یک رایانه را از سیستم خارج کرده و بدون کارت شبکه و با اتصال به نت عمل نفوذ را طرح ریزی کنید در وهله اول باید پورت های قابل نفوذ را پیدا کنیم و بعد یک دیکشنری Attackروی HyperTerminalیا (telnetدر ویندوز)و برای سیستم عامل های یونیکس ولینوکس این کار را با محیط های shellوterminal برای خواندن کلمه عبور rootو …..به انجام می رسانیم.ادامه مطلب...

[ جمعه 89/7/16 ] [ 2:34 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

فرض کنید وارد یک مغازه فروش کامپیوتر شده اید و می خواهید یک پرینتر بخرید! چه پرینتری انتخاب می کنید؟ چه مشخصاتی برای شما اهمیت دارد اصلاً آن را برای چه کاربردی می خواهید؟

همه روزه افراد زیادی تعدادی پرینتر برای استفاده شخصی یا حرفه ای می خرند. نوع پرینتری که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که از چه چیزی می خواهید پرینت بگیرید، متن یا گرافیک یا عکس سیاه وسفید؟ اگر بیشتر از متون پرینت می گیرید و تعداد این متون هم زیاد است یک پرینتر لیزر سیاه و سفید برای شما بسیار مناسب است  اما برای پرینت گرفتن از عکس ها یا تصاویر گرافیکی احتیاج به یک پرینتر رنگی جوهر افشان (جوهر پاش ) یا در صورت امکان یک پرینتر لیزر رنگی دارید.

پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزر رنگی

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند. که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود. و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاه هم از همین سه رنگ استفاده می شود که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست. برای اینکه در یک پرینتر جوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یک کارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد. که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد. یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی - قرمز - سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است. بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریجهای مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/7/8 ] [ 4:21 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

احتمالاً تا کنون زندگینامه افراد موفق و سرشناسی را که با اراده خود جهانی را تکان داده اند خوانده اید یا حداقل درباره آنها شنیده اید. و متوجه شده اید که در همه آنها صفات مشترک زیادی وجود داشته است بسیاری از این صفات ریشه در یک صفت ارادی دارند و آن چیزی نیست جز پاکدامنی! همیشه برای من سوال بوده که چگونه آنها در برابر وسوسه ها و لذایذ رنگارنگ مقاومت می کنند مدت ها طول کشید تا علت آن را دریافتم: همه آنها  به وسوسه ها فرصت ندادند تا وارد حریمشان شود و برای این کار هم یک دلیل خوب داشتند "آنها از کار خود لذت می بردند" این راز بزرگ آنها بود چون وقتی که به غول وسوسه فرصت دادی تا تو را با خود ببرد دیگر رهایی از چنگالش کار آسانی نیست. گذشته از این بسیاری از کارهای وسوسه آلود نوعی اعتیاد دارند. و مشکل از همین جا شروع می شود و هر بار از دفعه قبل مدت بیشتری وقت شما را می گیرد و به تدریج بی تفاوتی را در شما دامن می زند و ناگهان متوجه می شوید که زمان و انرژی زیادی را از دست داده اید و برنامه ها و اهداف شما بر باد رفته است. بی تفاوتی و وقت گذارانی بیهوده از اولین آفت های موفقیت هستند چون فرد موفق نه تنها هدف خود را دقیقا مشخص کرده است  بلکه برای رسیدن به آن برنامه ای بلند مدت دارد موفق ها نسبت به هدف خود احساس مسئولیت می کنند  آنها سخت کوش هستند و از کوچکترین وقت خود برای پیشبرد برنامه هایشان استفاده می کنند. واضح است که چنین فردی کمتر ارزشی برای هوس های زودگذر قائل است. وقت خود را برای آنها تلف نمی کند چون او به هدفی والا فکر می کند هدفی که سختی کشیدن برای ان هم لذت بخش است. پاکدامنی نتایج مثبتی در زندگی هر کدام از ما دارد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/7/4 ] [ 1:25 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 232
بازدید دیروز: 319
کل بازدیدها: 1189668