سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

امروزه با وجود اینترنت پرسرعت و بی سیم و تولید انواع لپ تاپ و تلفن‌های همراه هوشمند، دیگر گستره توزیع اطلاعات محدود به کامپیوترهای رومیزی و کابل های تلفن و اینترنت و سرورها نیست. همه فضای اطراف ما را امواج اینترنت بی سیم و مخابرات فرا گرفته است و به قول زبل خان فقط کافی است دستت را دراز کنی تا مجموعه جالب و گاهی اوقات ارزشمندی از اطلاعات کاری و شغلی افراد مختلف را از این میان شکار کنی.

در اینجا?? مشکل رایج استفاده از اطلاعات بی سیم را برای امتحان ضریب امنیتی شما مطرح می کنیم، سپس برای هرکدام ترفندهایی ارائه می دهیم تا از امنیت اطلاعات سیارتان اطمینان حاصل کنید. من تا به حال هیچوقت کارت اعتباری‌ام را جایی نگذاشته‌ام که دیگران به راحتی آنرا بردارند. پس چرا باید اطلاعاتم را بدون محافظ بگذارم؟

متأسفانه خیلی از مردم وقتی از ابزارهای سیارشان استفاده می‌کنند، اهمیتی برای امنیت اطلاعات‌شان قایل نیستند. افزایش تعداد کاربران ابزارهای قابل حمل توجه هکرها را جلب کرده است، تا با استفاده از روش‌های متنوعی که در چنته دارند برای دستیابی به داده ها و اطلاعات شخصی شما تلاش کنند.

ما همه باید هوشیار باشیم و برای محافظت از اطلاعات سیّارمان اقداماتی انجام دهیم. حال ببینیم وقتی در سفر هستید در موقعیت های رایجی که با آن مواجه می‌شوید، چطور باید امنیت اطلاعات تان را حفظ کنید.

?- در هتلی که هم Wi-Fi دارد و هم اِترنت (اتصال به شبکه از طریق کابل)، کدام یک را باید انتخاب کنم؟
از آنجا که اترنت ارتباط را از طریق سیم برقرار می‌کند، بطور طبیعی امنیت بیشتری نسبت به Wi-Fi دارد. داده‌ها از لپ‌تاپ شما با کابل اترنت به سویچی منتقل می‌شوند که در یکی از اتاق‌های هتل قرار دارد. بعد از آنجا با یک کابل تا ISP (شرکت سرویس دهنده اینترنت) می‌روند. یک هکر برای اینکه امکان دسترسی به اطلاعات شما را بیابد، باید مستقیماً به سیستم اترنت وصل شود. یعنی باید دسترسی حضوری به امکانات سخت افزاری سیستم اترنت هتل داشته باشد. اگر هکری مجهز به رادار اترنت باشد، ممکن است از اتاق دیگری در هتل شما، بتواند ترافیک اطلاعات شما را زیرنظر بگیرد. که البته میزان موفقیت وی به تنظیمات سیستم بستگی دارد.

با ارتباط Wi-Fi، داده‌ها بدون رمزگذاری در هوا و بین ابزار کاری سیّار شما و access point نزدیک اتاق شما در جریان هستند.در این حالت برای هکرها ردیابی کردن اطلاعات شما حتی از پارکینگ هتل هم کار راحتی است.اگر فکری به حال امنیت ارتباط بی سیم تان نکرده باشید، این اصلاً وضعیت خوبی نیست. اما اگر به اندازه کافی به امنیت شبکه مورد استفاده تان توجه و رسیدگی کرده باشید، دراین صورت Wi-Fi خیلی هم امن است.
در ضمن تقریباً همیشه اترنت سرعت اجرای بیشتری دارد، بیشتر به خاطر اینکه خیلی از Wi-Fi های عمومی پوشش سیگنال ضعیفی دارند و همه فضای هتل را به خوبی پوشش نمی دهند. در عوض ارتباط بدون سیم به شما امکان می‌دهد که در جاهای مختلف هتل به راحتی از اینترنت استفاده کنید و کارتان فقط وابسته به اتاق تان و کابل اترنت آن نباشد.

?- اگر من برای ارتباط از یک شبکه Wi-Fi محلی عمومی استفاده کنم، چطور می‌توانم مطمئن باشم که اطلاعاتم امن خواهد ماند؟
این جایی است که باید از امکانات تکنولوژی استفاده کنید تا اطلاعات سیّارتان حفظ شوند. خیلی مراقب باشید، چرا که داده‌هایی که در شبکه Wi-Fi عمومی ارسال می‌شوند معمولاً بطور کلی ناامن هستند، مگر اینکه شما اقدامات امنیتی موثری را بکار برده باشید. شبکه‌های عمومی معمولاً از امکان رمزگذاری اطلاعات بین ابزار پرتابل شما و اکسس پوینتی که با آن در ارتباط هستید را فراهم نمی آورند. در نتیجه این وظیفه شما است که هنگام اتصال به اینترنت یکی از انوع رمزگذاری دو‌طرفه را بین لپ‌تاپ و سروری که با آن وصل می‌شوید، برقرار کنید.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/1/31 ] [ 2:42 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

عید واقعی آن وقتی است که انسان رضای خدا را به دست بیاورد، پس درون خودمان را اصلاح کنیم.

 


عید واقعی آن روزی است که در آن معصیت خدا نکنیم.

 


هرچند که من گناهکارم یا رب
بر رحمت تو امیدوارم یا رب
بر وسعت عفوت چه نگاه اندازم
بر کرده خود نظر ندارم یا رب
(ماه عشق، ماه صفا، ماه نور و ماه نزول برکت تمام شد، خدایا ما را دریاب)

 


عید اولیاءالله مبارک.

 


عید سعید فطر بر عاشقان الله و یاران مهدی(عج) مبارک باد.

 


عید فطر روز پاداش گرفتن و رویت رحمت الهی بعد از ماه رمضان است. (مقام معظم رهبری)

 


خدایا خیلی سعی کردم قدر این مهمونی رو بدونم ولی بازم احساس می کنم نتونستم...
یعنی سال بعد هم ما رو دعوت می کنی؟

 


استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان.

 


خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یک ماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم. (آمین)

 


عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

 

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/6/18 ] [ 2:19 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
می تونی چشماتو ببندی و منو تو ذهنت تصور کنی؟



تونستی؟



به شما تبریک می گم! شما ماه رو دیدید! عید سعید فطر مبارک

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


کجایی؟؟ همه دارن رو پشت بوم دنبالت میگردن آخه ماه من میخوان ببینن فردا عیده یا نه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


با تمام شدن ماه رمضان در های رحمت خدا بسته خواهد شد. لای در نمونی!


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


عید فطر مبارک. الان جلوی آینه بودم ماهو دیدم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


با خوردن اگر حال تو جا می آید

خوش باش که ایام صفا می آید

آماده به حمله باش در این شب عید

وقتی که صدای ربنا می آید


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/6/18 ] [ 8:0 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

1- آمادگی در برابر حملات
 

?همواره از بروزترین نرم‌افزارهای دارای مجوز به همراه آخرین نسخه‌های Patchهای آنان استفاده کنید.
?تمام سیستم‌های موجود در شبکه را اسکن کنید تا از عدم وجود هر نوع ویروس ، تروجان یا جاسوس‌افزار مطمئن شوید. مطمئن شوید نرم‌افزار امنیتی شما کلیه راه‌های ورود و خروج شبکه را حفاظت می‌کند. همچنین همیشه مطمئن باشید که نرم‌افزار امنیتی شما از آخرین فایل‌های شناسایی کدهای مخرب، بهره‌مند است.
?با استفاده از یک زمانبندی مناسب، همواره از اطلاعات سیستم‌ خود ( هفتگی، روزانه و ...) پشتیبان‌گیری کنید.
?در سایت‌های مربوط به فروشندگان نرم‌افزارهای امنیتی عضو شوید تا بولتن‌های مربوط به آخرین پچ ها و سایر امور و موارد لا‌زم برای شما ارسال شود.
?یک تیم 24 ساعته آماده ، شامل افراد فعال در زمینهِ مسائل مدیریتی - فنی برای مقابله با مسائل امنیتی و بدافزارها تشکیل دهید.
?فهرستی از شماره تلفن‌ یا وسیله تماس افرادی که در مواقع بروز مشکل به آنان نیاز دارید، جمع‌آوری نمایید.
?از تمام اطلاعات و سیستم‌های مهم خود کپی‌برداری کنید تا در مواقع ضروری و مورد نیاز بتوانید به عنوان پشتیبان از آن‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در محیط اصلی بازیابی نمایید. برای این کار باید مطمئن‌شوید که به اندازه کافی فضای مورد نیاز برای نگهداری اطلاعات کامپیوترهای آلوده را در دسترس دارید. در این صورت باید کل هارددیسک‌ را به صورت Image کپی بگیرید.
?بیشتر بدافزارها به دلیل عدم آگاهی کاربران داخلی و از طریق آن‌ها به سیستم راه می‌یابند. بنابراین تا می‌توانید کاربرانتان را با این مسائل آشنا نمایید.

2- شناسایی حمله
 

به برخی علایم شایع و غیرعادی در زمان حمله بدافزارها توجه کنید:
?خاموش یا خاموش و روشن شدن سیستم
?ترافیک زیاد شبکه
?کند شدن سیستم‌های ورود و خروج شبکه
?فعالیت بی‌دلیل هارددیسک، درایوها یا برخی فایل‌ها
?غیرقابل دسترس شدن ناگهانی برخی سایت‌ها یا کامپیوترهای راه دور (البته ممکن است آن سایت‌ها موردحمله قرار گرفته باشند).

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/6/17 ] [ 12:27 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و افزایش روز افزون وبگاه های اینترنتی و نرم افزار ها، امنیت کاربران استفاده کننده نیز مسئله حیاتی می باشد تا کسانی که به طور حرفه ای در جریان مسائل ایمنی نیستند نیز بتوانند از پس ویروس ها و جاسوس های اینترنتی و …، برآیند .در این نوشته سعی شده است تا شما را با اصولی ترین و مطمئن ترین  روش های مقابله با برنامه ها و وبگاه های مخرب آشنا کنیم تا شما نیز در دنیای عظیم و گسترده اینترنت ارتباط ایمنی را داشته باشید.

1-آنتی ویروس قدرتمند و ایمن

آنتی ویروس قدرتمند بر روی  رایانه خود نصب کنید و تا جایی که ممکن است آن را آپدیت(به روز) کنید اگر به اینترنت دسترسی ندارید می توانید به صورت آفلاین بسته های آپدیت را از سایت های دانلود فارسی و انگلیسی به تناسب آنتی ویروس خود دریافت کنید و اگر هم به اینترنت دائمی دسترسی دارید می توانید با دریافت شناسه و پسورد آنتی ویروس و یا فایلهای مربوطه آنتی ویروس خود را به روز کنید.یک آنتی ویروس قوی و مناسب  تمام ارسالها و دریافت های شما را کنترل می کند تا برنامه های مخرب و جاسوسی را شناسایی کند،درکل استفاده از آنتی ویروس چه در محیط ویندوز و چه در محیط اینترنت از واجبات می باشد و غیر قابل چشم پوشی می باشد.

2-به روز رسانی مرورگرها

به طور قطع مهم ترین وعمده ترین استفاده شما از اینترنت به مروگرها مربوط می شود . مرورگرها نسخه های قدیمی ممکن است دارای باگ یا مشکل امنیتی باشند که ممکن است اطلاعات شما را در خطر بینداز پس با به روز رسانی مرورگر خود مشکلات از این قبیل را از بین ببرید و ارتباط خود را ایمن تر کنید.در مرورگرهای مختلف نحوه آپدیت شبیه به هم می باشد. به طور مثال در مروگر موزیلا فایرفکس در منوی  Help و گزینه check for update آخرین نسخه موجود را ببینید و در صورت لزوم مرورگر خود را آپدیت کنید.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/5/31 ] [ 10:15 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

از جمله مباحث قرآنی که در اشعار حافظ شیرین سخن خوش نشسته و چون نگین انگشتری، شعرش را زینت بخشیده است مفاهیمی چون: رمضان، روزه و شب قدر است که از جمله زیباترین ابیات در دیوان حافظ را شامل می شود. «حافظ از روزه همانند نماز غالباً به طنز و از پایان گرفتن ماه روزه به شادی یاد می کند.»(1) و این همان مبارزه منفی است که با ریاکاران و روی آوردن به روح دعا، عبادت، نیایش و به طور کلی همه اعمال دینی است.
او قدر و منزلت روزه و رمضان را می داند و به نیکی دریافته که از کرامت این ماه است که چشم حقیقت بین او گشوده خواهد شد و به عوالم بالاتر راه خواهد یافت از این رو می گوید:
روزه هر چند که مهمان عزیز است ای دل
صحبتش موهبتی دان و شدن انعامی
او با اشراف به تبعات و دستاوردهای این ماه، هم کیشان و رندان و اهل باطن را فرا می خواند که فرصت ماه شعبان را ارج نهاده خود را برای رسیدن ایام ماه رمضان آماده کنند.
ماه شعبان منه از دست قدح کاین خورشید
از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد
اگرچه اندیشه عرفانی حافظ و توجه او به عوالم عرفانی او بر هیچ حافظ پژوهی پوشیده نیست اما پارادکسی در این دست از اشعار حافظ وجود دارد که توجه همگان را به خود معطوف ساخته است و حتی گاه افرادی را به اشتباه و داوری سطحی و برداشتهای زمینی از آن انداخته است. اشعار زیر از این گونه اند:

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/5/29 ] [ 12:25 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
شاید برخی چنین فکر کنند که میهمانی خدا فقط در این خلاصه می شود که یک روزه دار همراه دیگر روزه داران در وقت سحر به امساک پرداخته و در پایان روز به افطار بپردازد، و همین مسئله همه ساله تکرار می شود. اما این به تنهایی هرگز کافی نیست.

ماه خیر و برکت، ماه نزول رحمت، ماه میهمانی و ضیافت الهی، بار دیگر ما را به یک فضای معنوی غیرقابل وصفی می کشاند، فضایی آکنده از عشق به خدا، و دنیایی از صفا و صمیمیت که یک ماه به طول می انجامد. اینجاست که بر همه لازم است که قدر این ضیافت را بدانند و پیشاپیش خود را برای ورود به این میهمانی آماده کنند، خداپرستان می دانند که این ضیافت با دیگر میهمانی ها فرق دارد. در این جا میزبان خالق یکتا است و انبیاء الهی پذیرایی کنندگان و فرشتگان، خدمتگزاران این خوان هستند. در این میهمانی فرشتگان پیوسته بر موحدان سلام گفته و با کشیدن بالهای خود بر روزه داران، گناه میهمانان را از بین می برند و پاک می کنند.
برای این میهمانی در آتش و خشم خداوندی بسته، در بهشت و رحمت پروردگار باز و دست شیاطین و خناسان و وسوسه گران غل و زنجیر شده است.
این ضیافت در نگاه پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آنقدر مهم است که در آخرین جمعه شعبان مردم را به آمادگی های لازم برای ورود به ماه خدا فرامی خواند.
پیامبر در عظمت و حرمت این ماه عزیز در جمع حاظران نماز جمعه چنین فرمود: ولا یکونن شهر رمضان عندکم کفیره من الشهور فان له عندالله حرمه و فضلاً علی سایر الشهور؛ نباید در نظر شما، ماه رمضان و دیگر ماه ها یکسان باشد، چون این ماه نزد خدا حرمت و فضیلت والاتری نسبت به دیگر ماه ها دارد.(1)
در این ماه باید تمام اعضا و جوارح ما روزه دار باشد، و با ادب خاص خود وارد این میهمانی بی مانند بشویم. نه دست خطا کند و نه پا و نه چشم و گوش.
در این ضیافت فقط و فقط از پروردگار پیروی خواهد شد نه از شیطان یا هوای نفس همه چیز باید تغییر یابد، تا با فضای رمضان، رمضانی شویم.
پیامبر و معصومین برای بهره جستن از این فیض بزرگ سخنان و رهنمون های بسیارارزشمند، زیبا و دلنشینی برای ما به یادگار گذاشته اند که به بررسی بخشی از آنها می پردازیم.
ادامه مطلب...
[ جمعه 89/5/22 ] [ 12:36 صبح ] [ ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 352
کل بازدیدها: 1189847