سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

گام به گام برای حرفه ای شدن
با دانستن چند نکته نه چندان پیچیده می شود از یک کاربرآسیب پذیر به کاربری تبدیل شد که به راحتی نمی توان به اطلاعات او دست پیدا کرد.خیلی از هکرها با اهداف مختلف ممکن است سعی در دستیابی به محتویات رایانه شما داشته باشد.شما باید با تدابیرمختلف، راه های نفوذ آنها را ببندید و کارآنها را سخت ترو تقریبا غیرممکن کنید.

روتر خود را با گره ببندید
 

اینترنت و ایرلس بدون پسورد، شکار خوبی برای هکرها محسوب می شود و این کار دردسرهای فراوانی برای شما ایجاد خواهد کرد.با استفاده از یک SSID مخصوص به خود، از ورود افراد ناخواسته جلوگیری کنید و با انتخاب پسورد خوب، روترخود را امن کنید.برای دسترسی به روترخود(1/1، 165، 192)را در بروز خود (یا برای راه های دیگر به دستورالعمل روتر خود مراجعه کنید)استفاده کنید. از شما درخواست یک پسورد می شود.کلمه Admin را برای هر دو درخواست وارد کنید یا اگر این کارتأثیرگذارنبود، می توانید با تأمین کننده اینترنت خود دراین باره مشورت کنید.بعد ازاین به بخش امنیت بروید.این بخش با توجه به مدل و ساخت روتر شما متفاوت خواهد بود.به عنوان مثال اگر شما روتر«Link sys» داشته باشد، به Wireless و بعد از آن به Wireless security بروید و قدرتمندترین رمز(encryption)که نت ور کتان آن را پشتیبانی می کند را مثل WPA2 انتخاب کنید. یک پسورد قوی که ترکیبی از عدد و حروف باشد را انتخاب کنید و آن را به صورت موقت در جایی یادداشت کنید یا آن را به حافظه بسپارید. این پسورد را باید با اتصال هر دستگاهی به روتر اینترنت خود وارد کنید.

اطلاعات حساس خود را امن کنید
 

هیچ گاه فکر نکنید که اطلاعات حذف شده شما دیگر قابل دسترسی نیست.هر هکری با حداقل اطلاعات می تواند با یک جست و جوی ساده درگوگل به فهرستی ازنرم افزارهایی دسترسی پیدا کند که قول می دهند که اطلاعات از دست رفته شما را بازیابی کنند.از ایریزر (Eraser)برای پاک کردن اطلاعات مهم خود استفاده کنید.اگرشما تصمیم دارید که کل اطلاعات هارددیسک خود را از بین ببرید، از Kill Disk استفاده کنید که تمام آثار اطلاعات شما از بین خواهد برد و در پایان با اطمینان کامل تمام اطلاعات خود را روی True Crypt بگذارید واطلاعات باقیمانده را رمز گذاری کنید.

هکرها را با پسوندهای قوی سردرگم کنید
 

استفاده ازاسم نزدیکانتان به عنوان پسورد با وجود اینکه یک کار دوست داشتنی است، با این حال ریسک بزرگ امنیتی محسوب می شوند از انتخاب پسوردهایی که به آسانی قابل حدس زدن هستند، خودداری کنید و به جای آن از ترکیب حروف و سمبل استفاده کنید.حداقل از عدد و سمبل به جای حروف مثل @،3،!یا صفراستفاده کنید.اگر پسورد شما اهمیت فراوانی دارد، می توانید از نرم افزارهای تولید پسورد استفاده کنید.

نت ورک ویندوز
 

مهارت گشتن درلایه های مختلف ویندوز جزو مهارت های اساسی محسوب می شوند.با دسترسی سریع تربه اطلاعاتتان زندگی شما لذت بخش ترمی شود.

نقشه برداری از درایو نت ورک
 

نقشه برداری ازدرایوی که از آن به صورت مکرر استفاده می کنید، راهی برای کاهش اتلاف زمان و انرژی شماست.
نقشه برداری درویندوز(7)کارآسان و سریع است.تنها لازم است My computer را باز کنید و.درایو مورد نظرخود را مشخص کنید (آن را های لایت کنید).ازمنوی Tool در تول بار، Map Network Drive را انتخاب کنید.در صفحه ای که ظاهرمی شود، حرف درایو خود را انتخاب کنید.ازدکمه فولدرمورد نظرخود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که کلیلکReconnectat logon box حتما چک شده باشد.تنها کار باقی مانده کلیک روی واژه finish است.الان شما باید قادر باشید که فولدر مورد نظر خود را روی My computer مشاهده کنید.

ساختن یک ارتباط امن از راه دور
 

دسترس از راه دور به یک کامپیوتر مهارت جدانشدنی یک کاربر حرفه ای کامپیوتر محسوب می شود.زمانی که یکی از عزیزان شما به مشکلی با کامپیوترش برمی خورد و به کمک شما نیاز دارد، معمولا راهنمایی از طریق تلفن غیرممکن است و سعی در کمک کردن ناکارآمد است.معمولا این کمک ها عصبانیت زیاد همراه است وبدون نتیجه گیری به اتمام می رسد.پس چه کاری باید انجام داد؟ وقتی شما سر کار هستید و سرشما بسیارشلوغ است ومادر شما برای دیدن چند صفحه بر روی کامپیوتر خود نیاز به کمک شما دارد، شما زمان زیادی را صرف رفت و آمد به خانه مادرمی کنید و بنزین زیادی هم مصرف می کنید.
برای دفعه بعد که مادرتان به کمک شما نیازداشت، به خودتان لطفی بکنید و وقتی به خانه مادر رفتید، تنها نرم افزار Team Viewr را روی کامپیوتر مادرتان نصب کنید.به این ترتیب دفعه بعدی که مادر به کمک شما نیاز داشت.شما می توانید به پشت رایانه خود بروید و کنترل رایانه مادر را به دست بگیرد و مشکل مورد نظر را از خانه به محل کار برطرف کنید.
Team Viewr به آسانی دانلود و نصب می شود وبه شما امکان دسترسی به کامپیوتر خود را از هرجایی که هستید تنها از طریق اینترنت می دهد.
زمانی که نرم افزار نصب می کنید، فقط کافی است که Team Viewr بروید.شما باید بک اکانت باز کنید و می توانید به صورت رایگان ازاین خدمات استفاده کنید.این نرم افزارمنبع بازانجام تمام کارهایی را که شما با کامیپوترتان به طورمعمول انجام می دهید، امکان پذیرمی کند.
زمانی که شما نرم افزار Team Viewr را نصب می کنید و آن را اجرا می کنید، نرم افزاربعد از چند مرحله و درخواست شما برای Remote Access یک نام کاربری و یک پسورد را به شما می دهد که شما با گفتن آن به شخص مقابل امکان دسترسی او را به کامپیوترخود می دهید.اگر پسورد طرف مقابل خود را داشته باشید، می توانید با تعیین میزان دسترسی کنترل شخص مقابل را برای کامپیوتر شخصی تان محدود کنید یا آنکه کنترل کامل کامپیوتر طرف مقابل را به دست بگیرید.با این کار شما می توانید اطلاعات را تغییر داده یا ذخیره کنید.

ایجاد یک دسترسی از راه دور و مطمئن
 

درزمان های قدیم نصب یک نت ورک داخل خانه به همراه پرینتر و به اشتراک گذاشتن فایل به تماشای از خط خارج شدن یک شباهت داشت اما با ویندوز(7)و ظهور HomeGroup ویندوز، بسیاری از مشکلات اشتراک گذاری فایل ها از بین رفته است.
HomeGroup فقط با کامپیوترهایی که ویندوز(7)روی آنها نصب است، کارمی کند و کاربران ویندوز XPو Vista را دست خالی گذاشته است.برای نصب HomeGroup باید به contorol panel\Network and internet\ choose HomeGroup and shading option بروید.تیک نوع فایل هایی که شما نیاز به اشتراک گذاشتن آنها را دارید مثل عکس، ویدئو یا متن و پرینتر را علامت بزنید.درمرحله بعد شما باید رمزی حساس به بزرگی و کوچکی حروف را انتخاب کنید.دربه خاطرسپردن این رمز دقت کنید.چون زمانی که شما کامپیوتری را به رایانه خود اضافه می کنید باید این رمز را وارد کنید.
برای اضافه کردن کامپیوترجدید شما باید همین مسیر را طی کنید و دکمه thejoin now button را کلیک کنید.دراین زمان شما باید پسورد را وارد کنید و ویندوز، باقی کارها را انجام خواهد داد.
ازطریق این صفحه شما می توانید به آسانی فایل های مدنظرخود را در نت ورک داخلی تان به اشتراک بگذارید ممکن است شما تمایلی به به اشتراک گذاشتن گذاری تمام فایل هایتان نداشته باشید.دراین صورت بهتر است که به صورت انتخابی فایل های مدنظرتان را به اشتراک بگذارید.
برای جدا کردن یک فولدر یا یک فایل از نت ورکتان، ویندوز اکسپلورر را باز کنید و گزینه Share را از نوار انتخاب کنید و روی گزینه Nobody کلیک کنید.درغیراین صورت شما می توانید گزینه Read و یا Read and write را برای اینکه کاربران دیگر فقط توانایی خواندن یا هم خواندن و هم توانایی تغییرفایل را داشته باشند یا فقط فایل مورد نظر را فقط با افراد خاص در نت ورکتان به اشتراک بگذاریدو افراد مدنظرخود را انتخاب کنید.
منبع:دانستنیها شماره 23..


[ یکشنبه 90/8/1 ] [ 12:36 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 259
بازدید دیروز: 362
کل بازدیدها: 1191432