سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

تعویض پوشه اجرایی پیش فرض ویندوز اکسپلورر
 

بطور پیش فرض، اجرای windose Explorer (که کلید میان بر آن، Win+E است) شما را به دایرکتوری Libraries می برد؛ اما ممکن است شما با My Computer راحت تر باشید.
خصوصا اگر بخواهید چندین دیسک سخت یا درایوهای شبکه را مرور کنید. برای تغییر پوشه اجرا، با تایپ Explorer در فیلد جست و جوی منوی Start، ویندوز اکسپلورر را باز کنید، بر روی اولین نتیجه کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. تحت برگه Shortcut، فیلد Target را به:

%SystemRoot%explorer.exe\root.::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8%-08002B30309D}
 

تغییر دهید.

اسلایدشوی کاغذ دیواری
 

Win7، از ایجاد اسلایدشوهای کاغذ دیواری با استفاده از RSS پشتیبانی می کند اما انجام این کار به ندرت ساده است.
به c:\windows\resources\themes بروید و یک کپی از یکی از تم ها بر روی دسک تاپ ایجاد کنید. آن را در Notpad باز کنید و کد زیر را به فایل اضافه کنید:

[[slide show]]
Interval=1800000
Shuffle=1
RSSFeed (your RSS feed goes here)
 

سپس فایل را ذخیره کنید و برای نصب تم خود، بر روی آن دبل کلیک کنید. فقط Rss Feedهایی که دارای تصویر هستند با این روش کار می کنند.

جستجوی اینترنت از منوی استارت
 

گزینه Search در منوی Start بطور نرمان فقط فایل های موجود بر روی کامپیوتر شما را جست و جو می کند، اما شما می توانید آن را برای جست و جوی اینترنت به گونه ای فعال کنید تا مرورگر پیش فرض شما را برای جست و جوی اینترنت اجرا کند.
Group Policy Editor را با اجرای gpedit.msc در منوی Start باز کنید. بر روی Add Search Internet link to start menu کلیک راست و آن را فعال کنید.
متأسفانه این کار فقط در نسخه هایی از ویندوز که دارای Group Policy Editor هستند امکان پذیر است بنابراین کاربران Home Premium شانسی برای استفاده از آن ندارند.

سفارشی سازی محیط ویندوز7 (2)

نوار وظیفه ویندوز ویستا در ویندوز 7
 

اگر شما نوار وظیفه ویندوز ویستا را در Windows7 ترجیح می دهید، می توانید آن را به نمایش درآورید. بر روی نوار وظیفه، کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. جعبه کنار Use smallicons را علامت بزنید و گزینه Combine when taskbar is full را تحت منوی کشویی Taskbar Buttons انتخاب کنید. حالا برنامه های اجرا شده؛ نام کامل خود را در نوار وظیفه نشان می دهند و چندین نمونه از یک برنامه تا زمانی که نوار وظیفه پر باشد، در یک گروه نشان داده نمی شود. شما همچنین می توانید با اضافه کردن یک نوار ابزار جدید در رشته userprofile%AppData\Roaming\%,Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch نوار ابزار Quick Launch را نیز برگردانید.

نوار کناری ویندوز ویستا
 

اگر نوار کناری شمارا اذیت می کند، می توانید میزان شفافیت هر یک از Gadgetهای آن را با کلیک راست بر روی هر یک، انتخاب Opacity و مشخص کردن درصد شفافیت آن تنظیم کنید.

بهینه سازی کار با درایوها در ویندوز XP
 

برای اضافه کردن آیکون Quick Launch به درایو CD یا DVD خود، My Computer را باز کنید و آیکون CD یا DVD را به ناحیه Quick Launch نوار وظیفه بکشید. این کار شما را قادر می سازد تا فایل هایی را که در انتظار burn شدن بر روی CD یا DVD هستند، مشاهده کنید و یا حتی drive tray را باز کنید. با این روش شما می توانید میان برهایی به هر فایل یا پوشه دیگر نیز ایجاد کنید.

سفارشی سازی محیط ویندوز7 (2)

منوی فایل شبیه XP در ویندوز ویستا
 

منوی Start ویندوز ویستا خیلی تأثیرگذار است اما برخی از افراد، نسخه قدیمی XP را ترجیح می دهد. برای سوئیچ کردن بین این دو، بر روی دکمه Start کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. حالا، Start Menu یا Classic Start Menu را انتخاب و بر روی OK کلیک کنید.

ارسال گزارش خطا در ویندوز XP
 

برای این که سوالات مربوط به ارسال گزارش خطا، هنگامی که یکی از برنامه ها از کار باز می ایستد را غیرفعال کنید بر روی Starta"Control Panel و سپس System کلیک کنید. بر روی دکمه Error reporting در انتهای صفحه کلیک کنید تا بتوانید درخواست های error reporting را فعال یا غیرفعال کنید.

ballon tipها را غیرفعال کنید (ویندوز XP)
 

اگر pop-up ballon tipها برای شما آزاردهنده هستند، می توانید آنها راغیرفعال کنید. ما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار، یک Restore Point ایجاد نمایید (بر روی Start و سپس All programs, Accessories, System Tools, System Restore کلیک کنید.)
بر روی Run کلیک نمایید و regedit را وارد کرده و Enter را فشار دهید.
حالا بر روی ورودی HKEY_CURRENT_USER Software, Microsoft, Windows, Current Version, Explorer, Advanced دبل کلیک کنید. در سمت راست پنجره ای که ظاهر می شود کلیک راست کنید و Mew, DWORD را انتخاب نمایید و سپس نام آن را EnableBallonnTipe بگذارید.
برروی این ورودی جدید دوبار کلیک کنید و عدد (0) را در فیلد Value data تایپ کنید، بر روی OK کلیک و کامپیوتر را از نو راه اندازی نمایید.

افزایش سایز فونت در ویندوز ویستا
 

اگر شما یک مانیتور با رزولوشن بالا داشته باشید، ممکن است متن را خیلی کوچک بیینید. برای افزایش سایز متن، بر روی دسک تاپ کلیک راست کنید و Personalize را انتخاب کنید، در سمت چپ، بر روی (Adjust font size(DPI کلیک کنید یا Larger Scale را انتخاب کنید و یا با کلیک بر روی Custom DPI، گزینه مورد نظرتان را برگزینید.

fast user switching
 

بطور پیش فرض، ویندوز XP به شما اجازه می دهد بدون این که Log off کنید بین کاربران مختلف سوئیچ نمایید، هر چند این کار می تواند باعث افت کارایی شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی، بر روی Start, Control Panel, User Accounts کلیک کنید.
گزینه Change the way users log on and off را انتخاب کنید و سپس تیک کنار جعبه Use fast user switching را بردارید.

کار با ماوس از طریق صفحه کلید
 

در ویندوز7، صفحه کلید می تواند کنترل کارهایی که ماوس انجام می دهد را به دست بگیرد. بر روی Starta"Control Panel کلیک کنید. بر روی گزینه Ease of Access Center دو بار کلیک کنید و روی گزینه Make the Mouse easier to use کلیک نمایید. حالا، یک تیک در کنار جعبه Turn on mouse keys بگذارید و سپس برای پیکره بندی آن، بر روی Setup mouse keys کلیک کنید.

سفارشی سازی محیط ویندوز7 (2)

سفارشی سازی محیط ویندوز7 (2)

تغییر سایز Recycle Bin در ویندوز7
 

به طور پیش فرض، Recycle Bin قادر است تا 10 درصد از فضای دیسک سخت شما را به خود اختصاص دهد، اما اگر یک دیسک سخت بزرگ دارید (به عنوان مثال، بزرگ تر از 250 گیگابایت) احتمالا به آن نیازی ندارید. برای تغییر مقدار فضای اختصاص یافته به آن، بر روی آیکون Recycle Bin کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کنید و سپس با کشیدن زبانه، مقدار فضای اختصاص یافته را تنظیم کنید.

گزینه Hibernate
 

اگر می خواهید به جای Standby یا Shut down، ویندوز Hibernate کنید بر روی Start, Turn off computer کلیک کنید و سپس کلید Shift را نگه دارید. حالا گزینه Hibernate، اسناد باز را بر روی دیسک سخت ذخیره می کند و بنابراین از Standby که آنها را در حافظه ذخیره می کند ایمن تر است.

تغیر دکمه Shutdown
 

برای تغییر دادن عملکرد دکمه Power منوی Start، بر روی Start کلیک کنید و سپس Power Options را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. تحت Plan در حال اجرای فعلی، بر روی Change plan settings کلیک کنید و سپس گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید. گزینه Power buttons and lid، و سپس Start menu Power button را باز کنید. حالا شما می توانید بین sleep.Shutdown و Hibernate، یکی را انتخاب کنید.

به نرم افزارهای قدیمی شانس اجرا بدهید
 

اگر با اجرای برنامه های قدیمی ویندوز XP در ویندوز 7 مشکل دارید، بر روی فایل .exe آن دبل کلیک کنید. بر روی برگه Compatibility کلیک کنید، یک تیک در کنار جعبه Run this program in compatibility mode بگذارید و سپس گزینه operating systems را از لیست کشویی که ظاهر می شود انتخاب کنید.
اگر در مورد مکان فایل اطمینان ندارید، بر روی میان بری که برای باز کردن آن استفاده می کنید کلیک راست کنید و Open file location را انتخاب کنید.

حذف کادر محاوره ای پیام های تائید در ویندوز XP
 

جعبه محاوره ای تائید حذف که وقتی شما یک فایل را حذف می کنید ظاهر می شود ممکن است غیرضروری به نظر برسد، خصوصا وقتی شما Recycle Bin را برای مواقع اضطراری در اختیار دارید. برای متوقف کردن آنها، بر روی Recycle Bin کلیک راست کنید و گزینه Display delete confirmation dialog را از انتخاب خارج کنید.

فارسی سازی تنظیمات فولدرها
 

ویندوز 7 سعی می کند براساس محتوی پوشه ها، بهترین تنظیمات را به آنها اعمال کند. هر چند، شما می توانید با کلیک راست بر روی پوشه مورد نظر، انتخاب Properties و سپس کلیک بر روی برگه Customize، این تنظیمات را عوض کنید. از منوی کشویی که ظاهر می شود، نوع تنظیمات پوشه مورد نظر را انتخاب کنید.

آیکون های دسک تاپ در ویندوز XP
 

اگر متوجه شدید بر روی دسک تاپ کامپیوتر آیکون های My Document, My Network Places و My Computer ( یا حتی هر سه ی آنها) وجود ندارد، بازگرداندن آنها بسیار ساده است. بر روی قسمت خالی دسک تاپ کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کنید و در پنجره Display Properties که ظاهر می شود، برگه Desktop را انتخاب کنید. حالا بر روی دکمه Customize Desktop کلیک کنید و جعبه های هر سه گزینه را تیک بزنید.

تغییر سایز آیکون های دسک تاپ
 

برای این که به سرعت بتوانید سایز آیکون های دسک تاپ ویندوز را عوض کنید، تمام پنجره ها را minimize کنید و سپس کلید control را پایین نگه دارید.
حالا scroll wheel ماوس تان را بچرخانید و سایر آیکون ها را تنظیم کنید.

مدیریت آیکون های Notification Area
 

Notification Area در قسمت گوشه پائین سمت راست دسک تاپ ویندوز به سرعت می تواند شلوغ شود. برای سازماندهی آن، بر روی دکمه Start کلیک راست کنید، بر روی Properties کلیک نمایید و برگه Notification Area را انتخاب کنید. بر روی Customize کلیک کنید تا لیستی از تمام آیکون های جاری نمایش داده شود.
برای هر آیتم، بر روی منوی کشویی آن، کلیک کنید و زمان نمایش یافتن آن را مشخص نمایید.

از های لایت شدن برنامه های جدید جلوگیری کنید (ویندوز XP)
 

ویندوز XP، برنامه های جدیدی را که در منوی Start بر روی کامپیوتر شما نصب شده اند، های لایت می کند اما این کار می تواند باعث درهم و برهم شدن آن شود. برای غیرفعال کردن این ویژگی، بر روی دکمه Start کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کنید و سپس به سربرگ Start Menu بروید.
حالا، بر روی دکمه Customize کنار Start Menu کلیک کنید و برگه Advanced را انتخاب نمایید. گزینه Highlight، دومین گزینه از بالا است.

لیست برنامه های منوی Start را براساس الفبا مرتب کنید (ویندوز XP)
 

با نصب برنامه های جدید، لیست برنامه های منوی Start می تواند شلوغ و بی قاعده شود. برای این که برنامه ها را براساس حروف الفبا مرتب کنید، در هر جایی درون لیست برنامه های منوی Start کلیک راست کنید و گزینه Sort by name را انتخاب کنید.

کنترل بازی های کودکان
 

برای این که کودکان را از پرداختن به بازیهای نامناسب برحذر دارید، بر روی Start کلیک کنید، Parental controls را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. حساب کاربری فرزندتان را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Games کلیک کنید. حالا، بر روی Set game ratings کلیک کنید و از لیست محدودیت های سنی یکی را انتخاب کنید.

جستجوی Network Share
 

جست و جوی network Shareها کار ساده ای است؛ البته اگر به کامپیوتری که Shareها را میزبانی می کند، دسترسی داشته باشید. نصب windows Desktop Search 4,0 بر روی کامپیوتر ویندوزی که از آن پشتیبانی می کند، هر Shareی را که بر روی آن کامپیوتر میزبانی می شود، توسط کاربر قابل جست و جو می کند. این موضوع در مورد XP، ویستا و Home Server نیز مصداق دارد.
اگر می خواهید network Shareهای غیر ویندوز را جست و جو کنید، نیاز به نصب یک ابزار ثالث مثل copernic Desktop search professional (که با قیمت 50 دلار در آدرس www.copernic.com در دسترس است) دارید.

حفظ تنظیمات سفارشی نمایش پوشه ها
 

ویندوز اغلب فرض می کند که برخی از پوشه های خاص، عکس ها و موسیقی را در خود جای داده است (حتی اگر اینطور نباشد) و بر همین اساس، گزینه های نمایش این پوشه ها را عوض می کند. شما می توانید با تنظیم یک پیش نمایش پیش فرض سفارشی شده، گزینه های ویندوز را تغییر دهید.
هر پوشه ای که در بردانده فایل ها است را باز کنید، به منوی Properties بروید و برگه Customize را باز کنید. تحت Folder Templates، گزینه Documents را انتخاب کنید. سپس، مجددا در داخل پوشه کلیک راست کنید و گزینه View را به Details تغییر دهید. شما می توانید با کلیک راست بر روی لیبل Categories و انتخاب ....More، ترتیب نمایش هر Categoriy را عوض کنید، آن را حذف کنید یا چیزی به آن اضافه کنید.
وقتی تنظیمات Details را براساس خواسته خود انتخاب کردید، آن را به عنوان استانداردی برای تمام پوشه ها درآورید. برای انجام این کار به منوی Forder Options که تحت منوی Tools قرار دارد، بروید. برگه View را انتخاب کنید و سپس بر روی Apply To All Folders کلیک نمایید.

سفارشی سازی محیط ویندوز7 (2)

منبع:بزرگراه رایانه 135


[ شنبه 89/9/6 ] [ 10:33 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 984
بازدید دیروز: 352
کل بازدیدها: 1190773