سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

Google ، Apple و Microsoft نام هایی هستند که در روز بارها به گوش ما میخورند ! نام هایی که هرکدام نقشی در زندگی روزمره ما ایفا میکنند .

Microsoft سلطان دسکتاپ ! Apple با آیفون و آیپاد هایش ! و Google با تکنولوژی های منحصر به فردش ، زندگی بشری را با سرعتی نجومی به سوی آینده سوق میدهند !

اما به واقع ما از کمپانی هایی که هفت روز هفته با آنها سر و کار داریم چقدر میدانیم ؟

موارد زیر که توسط بلاگ MakeUseOf گردآوری شده ما را با واقعیت هایی جالب دربار? این کمپانی های بزرگ آشنا میکند :

Google

1. شعار غیر رسمی و در عین حال معروف گوگل یعنیDon’t be evilدر ابتدا توسط paul Buchheit ، فردی که جیمیل را برای گوگل به ارمغان آورد، مطرح شد . این شعار به فلسف? اصلی شرکت اشاره دارد و به این معنا است که از راه درست هم میتوان پول درآورد .

?? Sergey brin و larry page ، مؤسسین گوگل ، در ابتدا دانش چندانی دربار? HTML نداشتند و برای همین صفح? ساده و معروف گوگل برای اولین بار به آن شکل درست شد . در مراحل مقدماتی تست گوگل کاربران به انتظار مینشستند تا بقیه صفحه نیز لود بشود ! بعد ها برای رفع این ایراد نوشت? کپی رایت گوگل در انتهای صفحه قرار گرفت .

?? عبارت ” To google ” در سال ???? وقتی که برای اولین بار توسط دیکشنری هایی مثل merriam و Oxford داخل فرهنگ لغات قرار گرفت به صورت یک کلم? جدید در زبان انگلیسی درآمد .

?? کاربران گوگل میتوانند عبارت مورد نظرشان را به ?? زیان غیر انگلیسی جستجو کنند . زبان هایی مثل چینی ، یونای ، فارسی ، ایسلندی و … ! تا به امروز درخواستی برای جستجو از خارج از کر? زمین به گوگل ارسال نشده ولی گوگل محض احتیاط صفحه ای به زبان Klingon ( زبانی که فضایی ها در فیلم Star Trek به آن سخن میگفتند [ + بیشتر در ویکیپدیا ] ) دارد تا اگر فضایی های قصد ارتباط داشتند مشکلی نداشته باشند !

?? زمانی که larry page و sergey brin قصد جمع کردن سروری برای تست کد PageRank داشتند از ده HDD ِ چهار گیگابایتی که در کابینتی ساخته شده از لگو مستقرر بود استفاده کردند .

?? سیستم طبقه بندی سایت ها توسط گوگل PageRank نامیده میشود . به این ترتیب که به هر صفحه توسط گوگل نمره ای داده میشود و در نهایت نمرات بالاتر در نتایج جستجو در صفحات اول قرار میگیرند ! ولی این دلیل این نام ، این عملکرد نیست بلکه ترکیبی از اسم مؤسس گوگل یعنی Larry Page است .

?? هر جستجو در گوگل چیزی در حدود ? کیلوژول انرژی میگیرد یا به عبارتی دیگر منجر به ساطع شدن ? گرم کربن دی اکسید میشود .

Microsoft

8. اولین سیستم عامل مایکروسافت Xenix نام داشت که ورژنی از UNIX بود . ولی در نهایت این MS-DOS بود که برای کامپیوتر های IBM نوشته شد و تحولی را در صنعت نرم افزار به وجود آورد .

?? بیل گیتس برای مدرسه اش نرم افزاری برای تنظیم و زمان بندی کلاس ها نوشت و آن را جوری تنظیم کرد که خودش در کلاس هایی قرار بگیرد که بیشترین دانش آموزان دختر را دارند .

??? مایکروسافت برای هرکدام از محصولات در دست تولیدش یک اسم رمز درون شرکتی دارد ، برای مثال ویندوز سون Vienna خطاب میشد . ( + لیست کامل اسامی در ویکیپدیا )

??? آیا میدانستید نمیتوانید در ویندوز فولدری با نام “con” بسازید ؟

??? اولین ویروس ویندوز Winver 1.4 نام داشت.

??? اسم موتور جستجوی Bing برگرفته از دو عبارت Bang و Bingo است .

??? جالبه که قسمت مربوط به مکینتاش ِ مایکروسافت از بزرگترین توسعه دهنده های نرم افزار های مربوط به مکینتاش ، خارج از اپل است . جالبتر اینکه MS Office برای مک در سال ???? یعنی یک سال قبل از معرفی آفیس برای ویندوز ، تولید شد .

Apple

15. مجل? Fortune اپل رو به عنوان تحسین برانگیز ترین کمپانی در سال ???? در ایالات متحده انتخاب کرد و همچین در سال ???? و ???? در دنیا .

??? اولین لوگوی اپل تصویری از آیزاک نیوتن نشسته در زیر درخت سیب بود که بعد ها با لوگوی امروزی اپل عوض شد . برای اینکه سیب بودن لوگو مشخص شود و مردم آن را با گیلاس اشتباه نگیرند جای گازی هم به آن اضافه شد.

??? مکینتاش در واقع نام یک نوع از سیب است . این کامپیوتر اولین سیستم با رابط کاربری گرافیکی و دارای موس بود .

??? اپل همچنین از اولین تولید کنندگان دوربین دیجیتال بود . Apple QuickTake نام دوربینی بود که در سال ???? ساختش شروع و در سال ???? متوقف شد . این دوربین قابلیت ذخیر? ? عکس با رزولشن ???×??? و ?? عکس ???×??? را داشت .

??? اپل علاوه بر استیو جابز و استیو وازنیاک مؤسس سومی هم داشت ! رونالد وِین که صاحب ??% از سهام اپل بود و در آخر سهم خود را به مبلغ ????$ فروخت . هر س? این افراد قبل از اپل در کمپانی Atari کار میکردند .

??? پرچم دار اپل یعنی مکینتاش توسط دو مغز اصلی اپل ، استیو جابز و استیو وازنیاک ، به وجود نیامد . فردی به نام جف راسکین که متخصص در تعامل انسان و کامپیوتر بود این محصول را شروع و گسترش داد . وی همچنین کسی بود که نام مکینتاش را بر روی این سیستم نهاد .


[ دوشنبه 89/6/29 ] [ 2:38 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 236
کل بازدیدها: 1192900