سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

 .مشکل: می‌خواهید به صورت منظم یک Backup از فایل‌های مهمان تهیه کنید. فرض کنیم که حجم این فایلها حدوداً ??? مگابایت باشد. می‌خواهید از یک Media استفاده کنید که به صورت مطمئن فایل‌ها را آرشیو کند.
? راه حل: بهتر است دی‌وی‌دی را انتخاب کنید فایل‌های شما در دی‌وی‌دی ایمن‌تر از سی‌دی خواهند بود چرا که هر دو طرف یک دی‌وی‌دی لایه‌ای از پلی‌کربنات را دارا می باشد. این لایه از لایه زیرین خود که آلومنیومی می‌باشد و به عنوان لایه منعکس کننده‌ای برای لیزر عمل می‌کند، در برابر خط خوردگیها محافظت می‌کند.
در سی دی تنها لایه زیرین دارای پلی‌کربنات می‌باشد. اما بر خلاف این مسئله روی سی‌دی که حالت چاپ شده ای را به خود می‌گیرد حساس‌تر می‌باشد. در زیر بر چسب، در بیشتر سی‌دی‌ها تنها یک لاک نازکی کشیده شده است. و در زیر آن لایه منعکس کننده قرار دارد. تنها خط‌خوردگ‍ی بسیار کوچکی مثلاً توسط یک خودکار می‌تواند باعث ضربه‌ خوردن به لایه انعکاسی شود.
در قسمت ضربه‌خورده شده دیگر اشعه‌های لیزر منعکس نمی‌شود، لذا سی دی دیگر به صورت کامل و یا بخشی از آن اجرا نمی‌شود. جای گفتن دارد که بهتر است به خصوص در مورد سی‌دی‌ها همیشه برای نوشتن بر رویشان از خودکارهای مخصوص سی‌دی ها استفاده کنید. علاوه بر این: از نظر حساسیت در قبل نور و گرما، سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌هایی که شخصا بر روی‌انها چیزی ثبت می‌شود. نسبت به آن دسته که همراه در فایل از شرکت‌ها می‌آیند آسیب‌پذیرتر می‌باشند. در صفحاتی که شخصا فایلی را در آنها ثبت کرده‌اید، یک ماده ارگانی رنگی که به نور نیز بسیار حساس است. کار حمل اطلاعات را بر عهده می‌گیرد. نور مستقیم خورشید می‌تواند این ماده را خراب کند، پس بهتر است همیشه در جای تاریکی از آنها نگهداری کنید و نگذارید که تغییرات دما بر آنها اثر کنند.


[ جمعه 88/12/7 ] [ 10:46 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 151
بازدید دیروز: 185
کل بازدیدها: 1195428