سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

سهم بازار نت‌بوک در بازار رایانه به سرعت در حال افزایش است و این دستگاه‌ اغلب به‌عنوان جایگزین آینده لپ‌تاپ‌ها دانسته می‌شود، با این همه همچنان برخی از کاربران در مورد اینکه نت‌بوک چیست و چه فرقی با لپ‌تاپ دارد سردرگمند.
بی‌شک لپتاپ و نت‌بوک هر دو مزایا و معایبی دارند اما می‌توان از چند نظر تفاوت آن‌ها را مورد ملاحظه قرار داد تا با توجه به کاری که انجام می‌دهیم دریابیم کدامیک برای ما مناسب‌تر خواهد بود.

اندازه
 

آنچه در نظر اول در مورد نت‌بوک جلب توجه می‌کند، اندازه آن است؛ نمایشگر نت‌بوک معمولا از هفت تا 10 اینچ است اما اندازه لپ‌تاپ‌ها معمولا از 14 اینچ آغاز می‌شود. این مساله موجب می‌شود نت‌بوک‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر باشند. همچنین قابل حمل‌تر بوده و می‌توانند در کیف یا کوله پشتی کوچک حمل شوند.

وضوح
 

بیش‌تر نت‌بوک‌ها در حال حاضر وضوح تصویری 1024 در 600 را فراهم می‌کنند؛ هر وضوحی پایین‌تر از این میزان به کاربر اجازه نمی‌دهد یک صفحه وب را به‌طور کامل مشاهده کند و مجبور است برای خواندن کل متن صفحه را به عقب یا جلو ببرد.

قدرت
 

اندازه کوچک نت‌بوک‌ها آن‌ها را از نظر مصرف نیرو بهینه می‌کند، بنابراین می‌توان از یک نت‌بوک به مدت پنج تا شش ساعت بدون شارژ مجدد باتری استفاده کرد که سه برابر طولانی‌تر از یک لپ‌تاپ معمولی است. این ویژگی به همراه راحتی حمل، نت‌بوک را به دستگاه پرطرفدار مسافران مسافت‌های دور تبدیل می‌کند.

کارآمدی
 

اندازه، تنها تفاوت میان لپ‌تاپ و نت‌بوک نیست؛ عیب اصلی نت‌بوک‌ها مربوط به کارآمدی ضعیف‌تر آن‌ها از نظر سخت افزاری است. سرعت هارددرایو و پردازنده حافظه‌های گرافیکی پایین‌تر به‌طور روشن ارزشی به جذابیت نت‌بوک‌ها اضافه نمی‌کند.
بنابراین انجام هرگونه کار سنگین مانند ویرایش گرافیک یا ویدیو به آسانی کار در لپ‌تاپ‌ها نخواهد بود. حتی پخش بیش از اندازه ویدیو در سایت‌هایی مانند یوتیوب نیز می‌تواند نت‌بوک را به میزان قابل ملاحظه‌ای آهسته کند.

کی‌بورد
 

یک ایراد عمده وارد شده در مورد نت‌بوک‌ها به ابعاد کی‌بورد آن‌ها مربوط است. در صورتی که کاربر انگشتان بلندی داشته باشد، مجبور است زمان زیادی برای تصحیح آنچه که تایپ کرده صرف کند. نت‌بوک‌ها معمولا کی‌بوردهای کوچکی دارند که تایپ با آن‌ها را دشوار می‌کند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/7/18 ] [ 1:10 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

نت‌بوک چیست؟
 

نت‌بوک به نوت‌بوک‌های کوچک، سبک و ارزان قیمتی گفته می‌شود که مناسب پردازش‌های سبک و کاربردهای مبتنی بر اینترنت می‌باشند.
آنها معمولاً دارای یک نمایشگر کوچک 7 تا 10 اینچی، وزن کمتر از 1300 گرم، کیبوردی کوچک که حدود 70 تا 80 درصد یک کیبورد استاندارد است، کارت شبکه معمولی و کارت شبکه بی‌سیم، چند پورت USB و مموری ریدر و بدون دی‌وی‌دی درایو هستند. سیستم عامل آنها اکثراً ویندوز ایکس‌پی و به ندرت لینوکس است. قیمت آنها هم از 250 تا 600 هزار تومان می‌باشد. البته گاهی مدل‌های گران‌تری هم دیده می‌شود که از سخت‌افزار قوی‌تری برخوردارند، ولی آیا یک دستگاه 800 هزار تومانی قوی و کوچک می‌تواند یک نت‌بوک باشد یا یک نوت‌بوک کوچک؟
نت‌بوک را گاهی مینی‌نوت‌بوک یا ساب‌نوت‌بوک هم می‌نامند

ایده نت‌بوک از کجا آمد؟
 

در اوایل سال 2005 طرح "هر کودک، یک نوت‌بوک" مطرح شد و قرار شد که با کمک تولیدکنندگان، نوت‌بوک‌های کوچک و ارزان قیمتی (زیر 100 دلار) ساخته شود تا اکثر کودکان دنیا توان خرید آن را داشته باشند و از قافله آی‌تی عقب نمانند. اما از آنجا که همیشه علم بهتر از ثروت نیست! تولیدکنندگان فوق طرح فوق را در حد تبلیغات نگه داشتند و ایده‌ای جدید برای سود بیشتر را از آن استخراج کردند.
تولید نوت‌بوک‌های کوچک ولی قوی‌تر و گرانتر البته برای والدین آن کودکان! کلمه نت‌بوک از ترکیب دو کلمه اینترنت و نوت‌بوک ساخته شده است.

تفاوت نت‌بوک با نوت‌بوک چیست؟
 

علیرغم اصرار بعضی از فروشندگان محترم، واقعیت این است که نمی‌توان تفاوت فاحشی بین آنها قایل شد، جز اینکه اگر یک نوت‌بوک را خیلی کوچک کنیم، به یک نت‌بوک می‌رسیم. این کوچک کردن منجر به کاهش اندازه اجزای اصلی نوت‌بوک مثل مانیتور و کیبورد می‌گردد. اما نوت‌بوک کوچک شده‌ ما مزایا و معایبی هم پیدا می‌کند، از طرفی کوچکی آن باعث کاهش وزن شده و از طرف دیگر به دلیل ظرافت دستگاه و عدم امکان استفاده از خنک‌کننده‎‌های قوی، مجبور به استفاده از پردازنده‌های ضعیف‌تر شده و در نتیجه کاهش قدرت دستگاه را به دنبال دارد.

چرا نت‌بوک بخریم؟
 

اما اینکه چرا باید نت‌بوک خرید و نت‌بوک مناسب چه کسانی می‌باشد هم بحث مفصلی است که به اختصار اشاره می‌گردد.
بدیهی است که در وحله اول کامپیوتر کوچکی که بسیار سبک است و امکان انجام پردازش‌های سنگین را ندارد چه کاربرانی را هدف قرارداده است؟
گروه اول کاربرانی هستند که به طور مداوم در سفرند و بسیاری از کارهای خود را با کامپیوتر همراه خود انجام می‌دهند.
این گروه معمولاً به دنبال نوت‌بوکی کم وزن هستند که کارهای سبک خود (آفیس و اینترنت و ایمیل) را با آن انجام دهند که نت‌بوک همان چیزی است که می‌خواهند.
و اما گروه دوم که درصد بالایی از خریداران نت‌بوک را رقم می‌زنند، کاربرانی هستند که اهل سفر نیستند ولی اصولاٌ از کامپیوترشان انتظاری جز کارهای معمول روزانه را ندارند! چه بسیار کاربرانی که در اطراف ما هستند و هزینه‌های گزاف بابت خرید پی‌سی یا نوت‌بوک می‌کنند ولی در نهایت فقط با آن چت می‌کنند؛، ایمیل چک می‌کنند و موزیک گوش می‌دهند! بنابراین با پرداخت نصف هزینه پی‌سی یا یک‌سوم هزینه نوت‌بوک می‌توان همان کارها را با نت‌بوک انجام داد و از حمل آسان آن هم لذت برد.
البته لازم به ذکر است که نباید بدبینانه به نت‌بوک نگاه کنید و تصور کنید که توانایی پردازشی چندانی ندارد، بلکه می‌توانید تصاویر خود را با فتوشاپ ادیت کنید، فایل‌های صوتی و تصویری خود را به فرمت‌های دیگر تبدیل کنید، به طراحی سایت بپردازید و ...
فقط توجه داشته باشید که توقع خود را همواره پایین نگه دارید!
رقابت شدید برای سهم بیشتر از بازار ناب نت‌بوک
بازار فروش نت‌بوک آنقدر داغ است که هر تولیدکننده‌ای را به وسوسه می‌اندازد. جالب است که بدانید علاوه بر شرکت‌های معروفی مثل اچ‌پی، سونی، دل، توشیبا، اسوس، ام‌اس‌آی و ایسر که از قبل در زمینه نوت‌بوک فعالیت داشتند شرکت‌هایی مثل نوکیا، سامسونگ و اپسون هم که تا به حال چنین تجربه‌ای نداشتند، پا به میدان گذاشتند تا سهمی از این بازار جدید و پر رونق داشته باشند.
در زمینه نرم‌افزاری هم در ابتدا اکثر نت‌بوک‌ها با سیستم‌عامل لینوکس عرضه می‌شدند ولی مایکروسافت که نمی‌توانست از این سود سرشار چشم‌پوشی کند، البته فقط برای کمک به کاربرانی که کار با لینوکس را عذاب‌آور می‌دانستند وارد صحنه شد و ویندوز از رده خارج XP Home Edition خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار داد. البته این بازی، دو سر سود بود، هم برای مایکروسافت که بازاری جدید برای سیستم‌عامل قدیمی خود پیدا کرده بود و هم برای تولیدکنندگان که با ارایه ویندوز بر روی نت‌بوک امکان فروش بیشتری پیدا می‌کردند.
در حال حاضر شرکت ایسر بیشترین آمار فروش نت‌بوک را دارد و شرکت اسوس) هم با کمی اختلاف در مقام دوم قرار دارد. لازم به ذکر است که اسوس از اولین تولیدکنندگان نت‌بوک به صورت تجاری است و نام نت‌بوک آن یعنی Eee PC ، میان خریداران از شهرت خاصی برخوردار است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/8 ] [ 10:41 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

پدیده جهانی شدن و فناوری کامپیوتر در کنار هم، ما را به شدت به کامپیوترها وابسته کرده است. امروزه لپ تاپ ها از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران رایانه برخوردار شده اند. نیاز روزانه به مرور وب، فعالیت های تجاری وابسته به وب وظهور روز افزون آموزش های مبتنی بر وب، از جمله عوامل ایجاد این محدودیت می باشند.
این مشغله کاری قرن بیست و یکمی، اغلب ما را از برخی کارهای ساده، روتین اما ضروری مثل رسیدگی و نگهداری از لپ تاپ خود باز می دارد. نتیجه این امر، کند شدن کار لپ تاپ، آلودگی به ویروس، و عملکرد غیر نرمال سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده روی لپ تاپ می گردد.
فرایند نگهداری از لپ تاپ، شامل اقدامات اولیه و قبل از وقوع خرابی و نیز کارهایی است که پس از بروز خرابی باید به آن ها بپردازیم. در این مقاله، با فرض داشتن یک لپ تاپ سالم، به نکاتی می پردازیم که به نوعی اقدامات پیشگیرانه محسوب می گردند.

رعایت اصل پیشگیری قبل از درمان
 

اقدامات پیش وقوع خرابی لپ تاپ، کلید دستیابی به بهره برداری طولانی مدت و بدون دردسر از کامپیوترتان به شمار می رود. سیستم های لپ تاپ در مقایسه با سیستم های دسک تاپ، بیشتر در معرض بروز خرابی و اشکال قرار دارند زیرا آن ها سیستم های قابل حمل هستند و به طور بالقوه در محیط های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه در مقایسه با سیستم های دسک تاپ که معمولاً همیشه در یک مکان منفرد باقی می مانند، در معرض خرابی بیشتری قرار می گیرند. به عنوان مثال، افتادن لپ تاپ بر روی زمین، باعث صدها هزار تومان پول خواهد شد. پس به همین دلیل باید مراقبت بیشتری از آن ها به عمل آورد. کمی مراقبت به همراه اتخاذ روش های ساده نگهداری پیش گیرانه، می تواند بروز اشکال در این سیستم ها، از دست رفتن داده ها و اطلاعات و بروز خرابی در اجزای مختلف را کاهش دهد و باعث عمر طولانی تر سیستم شود. در برخی از موارد، من سیستم هایی را که به طور بالقوه در معرض « بیمار شدن» قرار داشتند را با انجام چند روش ساده پیش گیرانه تعمیر کرده ام. نگهداری پیش گیرانه همچنین می تواند قیمت فروش مجدد سیستم شما را بالا ببرد زیرا هم از نظر ظاهری و هم از نظر کارآیی وضعیت م-ناسب سیستم شما حفظ می شود.
اتخاذ و به کارگیری یک برنامه نگهداری پیش گیرانه برای هر کسی که از لپ تاپ استفاده می کند، مهم و ضروری است. دو نوع اصلی از فرآیندهای نگهداری پیش گیرانه عبارتند از Active یا فعال و Passive یا غیرفعال.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 9:32 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏


مسلماً بهتر است قبل از هر چیز مراقب باشیم تا کسی لپ تاپمان را سرقت نکند ولی اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد؟ می توانیم در مقابل احتمال دزدیده شدن آمادگی داشته باشیم و در صورتی که لپ تاپمان به سرقت رفت آنرا ردیابی کنیم. یک مجموعهء نرم افزاری با نام Prey وجود دارد که شما را قادر میسازد لپ تاپ به سرقت رفتهء خود را به صورت کنترل از راه دور مانیتور نموده، از نمایشگرش هنگامی که سارق مشغول کار با آن است اسکرین شات گرفته، با وب کمش تصویر چهرهء سارق را ضبط کنید و با توجه به محل اتصال لپ تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کنید و با یک گزارش نسبتاً کامل و حسابی به سراغ پلیس بروید و بخواهید دزد را بیابد. خوشبختانه Prey کدباز و رایگان است اما بد نیست ببینیم چگونه می توان از آن استفاده نمود. ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

‏‏
ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید ‏ ‏
در ویندوز Prey به صورت یک سرویس در پس زمینه اجرا می شود. این بدین معنی است امکان ردیابی تنها زمانی فعال می شود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بر روی سیستم عامل لاگین نموده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ تاپ شما لاگین کند دو راه حل پیش رو دارید: اول اینکه می توانید کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (که البته از نظر مسائل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه حل دوم که توصیه می شود

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/3/15 ] [ 11:25 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

مینیلپتاپها به رغم اینکه در برخی مدلها دارای قابلیتهای فنی بالایی هستند و قیمت بالایی نیز دارند همچنان از جانب برخی از کاربران رایانه کالاهای نه چندان با قابلیتی به شمار میآیند که برای انجام امور مربوطه، آنها چندان قابل اطمینان نیستند.

فعالان بازار معتقدند برخی از کاربران در کنار لپتاپ خود این کالا را نیز برای کودکان خود خریداری میکنند و این نشاندهنده این است که هنوز این کالا را به رسمیت نمیشناسند.در این رابطه گفتوگویی با مسعود ریاضی، یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که میخوانید:

شنیده میشود مینیلپتاپها با وجودی که فروش بالایی دارند، اما هنوز نزد کاربران مورد اعتماد واقع نشدهاند این موضوع درست است؟
 

متاسفانه با وجودی که این کالاها امتحان خود را در بازار پس دادهاند، ولی همچنان از سوی برخی از کاربران مورد اعتماد نیستند و دیده میشود اکثرا این کالا به عنوان یک ابزار دمدستی و برای کودکان مورد استفاده قرار میگیرد.

علت این امر چیست؟
 

به دلیل اینکه این کالا به پردازندههای ضعیف مجهز است و فاقد برخی از ابزارها مانند اپتیکال درایو است این تصور برای برخی از کاربران ایجاد شده که این کالا مانند یک رایانه جیبی بیقابلیت است.
اما در حقیقت این کالا میتواند به خوبی از عهده انجام امور کاربران برآید و به دلیل حجم و وزن کمی که دارد یک کالای کاملا کارآمد است.

به نظر شما قیمت پایین این کالا باعث به وجود آمدن این تصور نشده است؟
 

شاید یکی از دلایل این امر قیمت پایین این کالا باشد، اما به هر حال این کالا به دلیل اینکه به برخی از ابزارها مجهز نیست و پردازنده ضعیفی دارد قیمت کمی در مقایسه با سایر لپتاپها دارد و جالب اینجاست که برخی حتی لپتاپهای سنگین وزن که قابلیت فنی ضعیفی دارند را به این کالا ترجیح میدهند، ولی در نهایت این کالا در بازار راکد کنونی پر تقاضا است.
منبع:donya-e-eqtesad.com


[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 2:7 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

امروزه لپ تاپ به عنوان یکی از مهمترین وسیله قشرهای مختلف مردم حساب می شود و آشنایی با آن و نحوه خرید بهترین لپ تاپ امری اجتناب ناپذیر می باشد، ما در این مقاله سعی داریم تا به صورت جامع شما را با نحوه خرید لپ تاپ ها آشنا کنیم.

1-لپ تاپ با نت بوک فرق هایی دارد !.

بسیاری از افراد لپ تاپ و نت بوک را یکی می دانند و تفاوتی بین آنها قائل نیستند ولی در اصل اینگونه نیست، شاید در ظاهر و از نمای دور تقریبا شبیه به هم به نظر برسند ولی این را بدانید که لپ تاپ ها نسبت به نت بوک ها دارای قدرت پردازشی بالاتری هستند و صحفه نمایش بزرگ تری دارند، اکثر نت بوک ها دارای صحفه نمایش ?? اینچی هستند و با توجه به واحد پردازش مرکزی آن(CPU) و گرافیک و حافظه آن برای کارهای سبک مثل وبگردی و کار با آفیس مناسب است و با آن نمی توان با برنامه های سنگینی مثل Catia  و دیگر برنامه های مشابه کار کرد و با توجه به اینکه برنامه های سبک را اجرا می کنند و کارهای سبک انجام می دهند دارای وزن سبکی هم هستند، اما لپ تاپ ها با توجه به توان خود و صد البته قیمت آن دارای قدرت پردازشی خوبی است و بسته به نوع آنها و قدرت پردازش و گرافیک آنها ، قیمت آنها نیز تغییر میکند .

2-لپ تاپ را برای چه کاری می خرید؟

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید لپ تاپ توجه به نیازهای خودتان است و باید مشخص کنید که از لپ تاپ خود چه انتظاراتی دارید.افراد زیادی وجود دارند که به محض فراهم شدن شرایط خرید ، بدون در نظر گرفتن نیازهای خودشان ،‌سریعا به مرکز خرید مراجعه می کنند و با توجه به مبلغی که هزینه می کنند لپ تاپی را انتخاب می کنند ولی پس از گذشت مدتی پشیمان می شوند که چرا در هنگام خرید دقت بیشتری به خرج نداده اند تا مشکلات بعدی بوجود نیاید.به طور مثال شخصی را فرض کنید که فقط به خاطر انجام کارهایی مانند تماشای فیلم و یا وبگردی و چک کردن ایمیل ها به سراغ لپ تاپ می رود و هزینه ای بالا بابت خرید لپ تاپ با توان پردازشی بالا با گرافیک مجزا و صحفه نمایش بزرگ می کند در صورتی که پس از مدتی متوجه می شود که از بسیاری از قابلیت های لپ تاپ که بابت آن پول داده است را استفاده نمی کند .پس توجه در انتخاب یک لپ تاپ مناسب کار و حرفه بسیار حائز اهمیت است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/10/12 ] [ 11:35 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

با آن که ارتقای بسیاری از قطعات نوت بوک دشوار است، ارتقای حافظه معمولاً آسان است. حافظه یکی از معدود قطعات لپ تاپ است که در زیر یک درپوش مشخص در زیر جعبه نوت بوک جای دارد. اگر نوت بوک شما در اجرای عملیات چند تکلیفی(1) یا تدوین ویدئو یا اصلاح عکس آهسته می شود، بهترین روش تقویت کامپیوتر ارتقای حافظه است. ارتقای حافظه همچنین به کسانی که زیاد در وب می گردند کمک خواهد کرد، زیرا کامپیوتر شما داده های بیشتری را می تواند در RAM (2) ذخیره کند، و در نتیجه، برای بار کردن انیمیشن های فلش یا صدا از سایت های وب بر گزیده تان به وقت کمتری نیاز خواهد بود.
کاربران ویندوز7 نیز ممکن است بخواهند حداکثر مقدار حافظه ممکن را روی نوت بوک خود نصب کنند، چون مایکروسافت این سیستم عامل را طوری طراحی کرده است که کُد برنامه های پر استفاده و داده های پر استفاده را در RAM ذخیره کند تا پاسخ دهی کامپیوتر را به هنگام باز کردن برنامه ها، یا رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر بهینه کند. در اینجا، مراحل گام به گام انتخاب و نصب حافظه اضافی در نوت بوک را ذکر خواهیم کرد.

 

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/8/20 ] [ 3:30 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر قرار است در زندگی کامپیوتریتان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه میتواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ میدهد میتواند در صورت عکسالعمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راهکارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.

1. در ابتدا پیش از انجام هر کاری آرامش خود را حفظ کنید و دست و پای خود را گم نکنید. با انجام صحیح این کارها میتوانید لپتاپ خود را نجات دهید، در نتیجه نگران نباشید.
2.
در عین حالی که آرامش خود را حفظ میکنید سریع نیز باشد. هر ثانیهای که بگذرد امکان نفوذ بیشتری از رطوبت به داخل لپتاپ وجود دارد. در نتیجه زمانی برای نشستن و افسوس خوردن وجود ندارد.
3.
لپتاپ را در صورت اتصال به برق از پریز جدا کنید و هر چه وسیله جانبی نظیر ماوس، فلش دیسک و... به لپتاپ متصل است را از آن جدا کنید. همچنین اگر باتری داخل لپتاپ است، آن را نیز بیرون بیاورید.
4.
بسته به میزان مایع ریخته شده روی لپتاپ بررسی کنید و تخمین بزنید مایع تا کجا نفوذ کرده است. در اکثر مواقع آب به داخل لپتاپ نفوذ نکرده و تنها تا صفحه کلید پیشروی میکند.
5.
لپتاپ را طوری قرار دهید که از پخش شدن بیشتر مایع در درون لپتاپ جلوگیری شود (ترفندستان) و در جهت خارج شدن مایع از دستگاه باشد. به عنوان مثال آن را بر خلاف جاذبه زمین نگه دارید.
6.
با استفاده از دستمال یا هر چیز دیگری که قدرت جذب بالایی داشته باشید سطح بیرونی لپتاپ را خشک کنید. شما میتوانید از دستمال آغشته به الکل نیز برای این کار استفاده کنید.
7.
اگر اطمینان دارید آب به درون لپتاپ نفوذ کرده است، باید لپتاپ را باز نموده و محتویات داخلی آن را خشک کنید. برای این کار باید به دو نکته بسیار مهم دقت کنید: ابتدا این که اطمینان داشته باشید دانش فنی این کار را دارید. مبادا به جای اصلاح ابرو، چشم را کور کنید! اگر فکر میکنید چنین تخصصی ندارید این کار را به دست یک متخصص بسپارید و خودتان لپتاپ را باز نکنید. همچنین اگر لپتاپ شما دارای گارانتی است از باز کردن آن پرهیز کنید، چرا که این کار باعث بیاعتبار شدن گارانتی لپتاپ میشود.
8.
پس از باز کردن لپتاپ و خشک نمودن سطوح سخت افزارها بهتر است که به مدت 24 ساعت لپتاپ را در محیط عاری از هر گونه گردوخاک و کثیفی و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا رطوبت نفوذ کرده در سختافزارهای داخلی تبخیر شود. (ترفندستان)
9.
اگر به آفتاب دسترسی ندارید میتوانید از سشوار استفاده کنید، اما با احتیاط فراوان. سعی کنید از سشوار با درجه حرارت کم و از فاصله دور استفاده کنید. حالت سشوار باید خشک و بدون رطوبت باشد. همچنین میتوانید از شوفاژ یا بخاری یا هر وسیله گرمازای دیگری با احتیاط و از فاصله دور استفاده کنید. دقت کنید بی احتیاطی در این کار میتواند منجر به ذوب شدن مدارهای داخلی لپتاپ شود!
10.
پس از گذشت مدت زمان کافی، هنگامی که اطمینان پیدا کردید هر چه رطوبت در لپتاپ بوده خشک شده است، لپتاپ را روشن کنید. امیدواریم لپتاپتان مثل روز اول کار کند!


[ شنبه 89/5/16 ] [ 1:35 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

یک پرسش مشابه بین کاربران لپ‌تاپ مطرح می شود: عمر باتری لپ‌تاپ من چقدر است؟ متاسفانه پاسخ برای اکثر کاربران یکسان است: مدت زمان نه چندان کافی. اما راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آنها از باتری لپ‌تاپ خود، نهایت استفاده را بکنید. استفاده از برنامه Power-Management: استفاده مدبرانه از نرم‌افزار Power-Management نوت‌بوک می‌تواند زمان استفاده از آن را افزایش دهد. در صورتیکه نوت‌بوک شما دارای اپلت کنسول Power (که امکان تهیه پروفایل‌های مصرف برق به صورت دلخواه را برایتان فراهم می‌سازد) است با استفاده از آن تنظیمات را طوری تغییر دهید تا ترکیب مناسبی از عملکرد و عمر باتری را به دست آورید. اگر چنین نرم‌افزاری در نوت‌بوکتان وجود ندارد می‌توانید از برنامه کمکی Power Options در Control Panel استفاده کنید (نام این برنامه در ویندوز ??، Power Management است).
کاهش روشنایی صفحه نمایش: یکی از عوامل کاهش نیرو در لپ‌تاپ، صفحه نمایش LCD آن می باشد. کاهش روشنایی نمایشگر سبب صرفه‌جویی در مصرف باتری می شود. به عنوان مثال در یک سفر شبانه در هواپیما من توانستم با کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش تا ?? دقیقه بیشتر از حد معمول با نوت‌بوک سونی VAIO خود کار کنم. اکثر نوت‌بوکها از توالی ضربات کلید، کلیدهای تابع (Fn) یا برنامه‌های نرم‌افزاری کمکی برای تنظیم این متغییر برخوردارند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/4/10 ] [ 10:51 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

این اتفاق که بخصوص برای لپ‌تاپ‌ها به وفور روی می‌دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران‌قیمت و باارزش منجر می‌شود .
اما با چند اقدام ساده و در عین حال سریع ، می‌توان از افزایش ابعاد این فاجعه جلوگیری کرد.
ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی بیفتد که در حد یک فاجعه، زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این اتفاقات ریختن آب یا چای یا نوشیدنی‌های دیگر روی لپ‌تاپ یا دیگر تجهیزات الکترونیکی شماست . کارشناسان گیزمودو سعی کرده‌اند بهترین اقدامات اضطراری را در چنین شرایطی پیشنهاد بدهند :

1- سریع باشید

بله، ممکن است شما اشتباه کرده باشید. شما همین الان نوشیدنی خود را روی لپ‌تاپ گران‌قیمت خود ریخته‌اید . ما هم احساس شما را درک می‌کنیم، اما الان زمان نشستن و افسوس خوردن نیست . هر ثانیه‌ای که از دست بدهید، رطوبت به داخل تجهیزات لپ‌تاپ نفوذ می‌کند و ممکن است باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. پس سریع باشید . اول از همه با کشیدن سیم برق وسیله الکترونیکی خود شروع کنید. اگر این وسیله یک لپ‌تاپ است، باطری آن را نیز هر چه سریع‌تر جدا کنید. اگر صفحه‌کلید (کی‌بورد) کامپیوترتان است، آن را از کامپیوتر جدا کنید. مایعات باعث ایجاد اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی شما می‌شوند و به همین دلیل جدا کردن آن‌ها از جریان برق می‌تواند شانس نجات یافتن دستگاه شما را افزایش دهد !
ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/3/20 ] [ 1:27 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 183
بازدید دیروز: 259
کل بازدیدها: 1194270