سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

گذاشتن عکس پشت نوار ابزار Explorer
 

برای این کار ابتدا باید وارد ریجستری ویندوز شد:
Start/Run/Register
با استفاده از ایت آدرس می توان عکسی را در قسمت نوار ابزار مرورگر قرار داد:
Hkeycurrentuser/Software/Microsoft/Internet Explorer/Toolbar
متغیری به نام Backbitmap از نوع String می سازیم و در آن آدرس فایل BMP را به آن می دهیم.توجه داشته باشید که فایل مورد نظر از نوعBMP باشد.

پاک کردن آدرس هایی که در قسمت آدرس مرورگرInternet Explorer تایپ کرده اید.
 

حتماً تا به حال برایتان پیش آمده که قبلاً در قسمت آدرس مرورگرتان، آدرس را تایپ کرده اید و زمانی که می خواهید نام سایت جدیدی را بنویسید، با تایپ حرف اول آن سایت تمامی سایتهایی را که قبلاً مشاهده کرده اید و حرف اول آنها مانند این سایت است نمایش داده می شود.برای پاک کردن آدرس های اضافی و آن دسته از آدرس هایی را که نمی خواهید دیگر داشته باشید، روش زیر را به کار ببرید:
1-از قسمتStart، گزینهRun را انتخاب کرده و regedit را تایپ نماییدوEnter را بزنید. وقتی وارد ریجستری شدید، مسیر زیر را طی کنید:
Hkey-Current-User/Software-Microsoft/Internet Explorer/Typed Urls
سپس از منوی سمت راست خود، آدرس های تایپ شده مورد نظر را از فهرست آدرس ها پاک نمایید.

ارسال فایل ها بدون استفاده از اینترنت
 

Hyper Terminal برنامه ای است که به وسیله آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن(و بدون نیاز به اینترنت)فایل هایی را از هر نوع به دوستان تان ارسال و یا از آنها فایل هایی را دریافت نمایید. در صورت کار با این برنامه در بسیاری ازموارد، شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین می توانید در هزینه های اتصال به اینترنت صرفه جویی نمایید.
این برنامه روی تمامی ویندوزها موجود می باشد و از آن می توانید به راحتی استفاده نمایید.
برای استفاده از برنامهHyper Terminal به امکانات خاصی نیاز ندارید، فقط کافی است که رایانه شما و فرد گیرنده به یک مودم مجهز باشد تا از طریق خط تلفن، بتوانید فایل مورد نظر خود را ارسال و یا دریافت نمایید.
برای فعال نمودن برنامهHyper Terminal در ویندوز XP،کلید Start را کلیک نموده و ازمنوی ظاهر شده آدرس زیر را طی کنید:
Accessories<All programs<Hyper Terminal<Communiccation را انتخاب کنید تا پنجره Connection Deion روی صفحه نمایش ظاهر شود. در کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت "Icon"یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی صفحه کلیدok کلیک کنید.
در پنجره "Connect to"از منوی موجود در آن، /Country region کشور محل سکونت خود را انتخاب نمایید. Areacode(کد کشور)،Phonenumber(شماره تلفن تماس)و از منوی Connectusingابزارمورد استفاده-مودم-را انتخاب کرده و سپسok را فشار دهید.
توجه داشته باشید که درقسمت (phone number)باید شماره تلفن شخصی را که می خواهید برای او فایلی ارسای نمایید، وارد کنید.در کادر محاوره ای connectکافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام شود، در این مرحله، اگرمی خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود صورت دهید، کافی است بر روی کلیدهای Modity یا Dialing Propertis کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده، تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید، بعد از چند لحظه، می توانید فایل های ارسالی را دریافت کنید.

ارسال فایل ها
 

پس از اینکه در کادر محاوره ای connect تنظیمات لازم را انجام دادید و با شماره گیری به شماره مورد نظر متصل شدید، برای مشخص کردن فایل های ارسالی از منوی Transfer گزینه Send file را انتخاب کنید تا کادر محاوره ایSend file در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در این کادر برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای(Select file to send)در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در این بخش باید فایل موردنظر خود را انتخاب نموده وبر روی کلید open کلیک نمایید و در کادر محاوره ایSend file بر روی کلید send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام شود..

ارسال پیغام به صورت متن
 

بعد از اینکه به شماره مورد نظرتان متصل شدید، در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید. برای این منظورازمنوی fileگزینه save را انتخاب کنید. با این کار، اتصال شما با اسمی که برای آن مشخص نموده اید،ذخیره می گردد و در آینده برای برقراری اتصال به زیرمنوی Accessoris<All programs<start Hyper terminal Communications بروید و روی نام اتصال کلیک کنید.

قطع اتصال
 

پس از اینکه فایل های مورد نظر خود را به فرد یا افرادی که می خواستید ارسال نمودید و یا از سوی آنها فایلی دریافت کردید، روی گزینه Disconnet رفته و کلیک نمایید، بدین ترتیب اتصال شما قطع خواهد شد.
منبع: ماهنامه اطلاعات علمی-ش363


[ سه شنبه 90/12/9 ] [ 10:29 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 178
بازدید دیروز: 145
کل بازدیدها: 1193200