سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

روش کار با این ابزار
 

وقتی می خواهید برای اولین بار از Search Connector خود استفاده کنید، ترکیب کلیدهای Windows+F را فشار داده ویا یک عبارت جستجو را در فیلد جستجوی منوی Start وارد کرده وسپس بر روی گزینه See more results در پائین بخش نتایج کلیک نمائید. پنجره ای که باز می شود، دارای یک نوار navigation در سمت راست خود است که گزینه هایی از تمام محل های قابل جستجو توسط شما را در اختیارتان قرار می دهد. Search Connector شما نیز باید دراین فهرست قرار داشته باشد. آن را انتخاب کنید که در نتیجه از شما خواسته می شود تا عبارت جستجوی خود را در فیلد استاندارد تایپ نمائید.
نتیجه بدست آمده به فهرستی از فایل ها شباهت دارد، اما قسمت واقعاً خوب ماجرا هنوز باقی مانده است. اگر بر روی هر یک از فایل ها یکبار کلیک کنید، یک پیش نمایش زنده در پانل سمت راست بارگذاری خواهد شد. به این ترتیب، یافتن نتیجه ای که به دنبال آن هستید بطور غیر قابل تصوری سریع خواهد بود. زیرا نیازی نخواهید داشت هر بار که یک نتیجه را رد می کنید مجدداً مرور گر وب خود را به نتایج جستجو برگردانید. اگر به دنبال یک Search Connector هستید اما نمی توانید یک نمونه آماده آن را به صورت آنلاین پیدا کنید، می توانید خودتان آن را بسازید. این کار کاملاً ساده بوده وانجام آن برای هر سایت تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

روش ساخت کانکتور جستجو
 

اگر می خواهید عملکرد پیشرفته تری داشته باشید، می توانید یک Search Connector را ایجاد کرده، آن رادر Windows7 ادغام نموده و سپس به جستجوی سایت مورد نظر خود(چه یک وبلاگ شخصی، سایت شرکت خودتان ویا صرفاً یک منبع آنلاین که مرتباً به آن مراجعه می کنید) بپردازید.

این Connector در Windows Live search (که اکنون نام تجاری آن به Bing تغییر یافته است) ادغام می شود تا صرفاً به جستجوی دامنه ای که شما مشخص کرده اید بپردازد. اینکار مستلزم اندکی سرو کله زدن با کد در یک ویرایشگر متنی است. شما باید با فایل XML کوتاه را ایجاد نمائید که جستجو را تعریف می کند. کد زیر را در یک سند متنی جدید تایپ نمائید:

"1.0"=xmI version?>
<?"encoding ="UTF-8
OpenSearchDeion>
/xmIns ="http://a9.com/-/spec
opensearch/1.1/"mlns:ms
/ose="http://schemas.microsoft.com
<"/opensearchext/2009
/>ShortName>Your Site>
<ShortName
Deion>Search Your Site using>
/>Windows 7 Federated Search
<Deion
"Url type ="application/rss+xml>
.template="http://api.search.live
=com/rss.aspx?source=web&query
.searchTerms)Site:www.Your Site)
</"Com&web.count=50
/Url type="text>
//:html"template="http
.search.live.com/results
</"aspx?q=(searchTerms) +sit:www.Your Site.com
<OpenSearchDeion/>
 

شما باید محل هایی که با عبارت Your Site مشخص شده اند را به ترتیب با عنوان، توضیح و URL سایت مورد نظر خودتان جایگزین کنید. پس از اتمام ویرایش این کد، آن را در یک فرمت متنی ساده ذخیره نموده وسپس پسوند فایل را به OSDX تغییر دهید تا Windows7 بتواند آن را بعنوان یک Search Connector تشخیص دهد.
پس از ذخیره سازی، شما می توانید این Connector را برای همکاران خود eMail کرده ویا آن را بر روی سایت وب خود Upload نمائید تا بازدید کنندگان قادر به بارگذاری آن باشند.

چگونه مرحله به مرحله یک کانکتور جستجو بسازیم.
 

Search Connector ها از قبل برای سایت های وب مشهوری نظیر Filckr و یا You Tube آماده شده اند . برای یافتن این Connector ها می توانید عبارت Windows7 Search Connector را به همراه نام سایت مورد نظر خود در یک موتور جستجو وارد کرده ونتیجه دلخواه را بیابید. (شکل 4)

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

ما Search Connector مربوط به سایت Flickr را از www.istartedsomething.com/flickrsearch انتخاب کرده ایم که تنها یک Connector را برای Filckr ارائه می نماید، اما درعین حال به شما امکان می دهد تا نحوه مرتب سازی نتایج توسط Connector را تعیین کنید.
خود فایل Search Connector تنها چند کیلوبایت حجم دارد. پس از بارگذاری این فایل، دوبار بر روی آن کلیک کنید تا اعلان مربوط به اضافه شدن آن به ویندوز ظاهر گردد.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

حالا ترکیب کلیدهای Windows+F را فشار دهید. به این ترتیب به صفحه ای هدایت خواهید شد که برای جستجوی PC شما در نظر گرفته شده است، اما اگر به فهرست محل های جستجو توجه کنید، مؤلفه جدیدی را در زیر فهرست Favorites مشاهده خواهید کرد. این فهرست معمولا مکان هایی که قبلاً بطور دستی اضافه کرده اید را نگهداری می کند، اما اکنون یک ورودی جدید با نام Filckr Search در آن دیده می شود.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

اگر بر روی تصویر یکی از نتایج جستجوی خود کلیک کنید، پانل سمت راست صفحه ای از Flickr که تصویر مورد نظر در آن قرار دارد را نمایش خواهد داد. این یک پیش نمایش زنده به حساب می آید، یعنی به همان صورتی بر روی PC شما ظاهر می شود که درحال حاضر بر روی سرور Flickr قرار دارد. با کلیک بر روی کلید Thumbnail در نزدیکی گوشه بالا وسمت راست صفحه ، می توانید اطلاعات بیشتری را درباره نتایج جستجوی خود بدست آورید.شما می توانید اطلاعاتی درباره صفحه ای که نتیجه مورد نظر بر روی آن ظاهر می شود، تعدادی از بر چسب های (Tags) اعمال شده بر روی آن و همچنین نام عکاس را مشاهده نمائید.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

Windows XP Mode
 

هنگامی که ویندوز ویستا کار خود را در سال 2007 آغاز کرد، یک صف بسیار طولانی از ناسازگاری های نرم افزاری غیر منتظره ، کاربران را به خشم آورد. برای کمک به تخفیف این خشم درباره رفتار Windows7 با نرم افزارهای کاربردی قدیمی تر در هنگام عرضه این سیستم عامل، مایکروسافت، مود Windows XP را معرفی کرد: ضمیمه ای که برنامه های قدیمی را در یک محیط XP مجازی اجرا نموده وبه این ترتیب سازگاری عملیاتی را تضمین می کند.
این ضمیمه تنها بر روی نسخه های Professional ,Ultimate و Business سیستم عامل جدید مایکروسافت قابل دسترسی خواهد بود. با اینحال اگر شما از ویندوز ویستا استفاده می کنید وهنوز با مشکلات سازگاری نرم افزازی درگیر هستید، می توانید Virtual PC مایکروسافت را امتحان کنید. این بارگذاری رایگان،کم وبیش همان قابلیت های Windows XP Mode ( که اساساً یک نسخه اختصاصی شده از virtual pc است) را در اختیارتان خواهد گذاشت.
توجه داشته باشید مایکروسافت اعتراف می کند که ممکن است این نرم افزار هنگامی که بر روی netbook ها ویا سایر PC های جدید بارگذاری شده است، قادر به انجام کار خود نباشد.

مرورگر
 

Internet Explorer 8 مرورگری است که می توانید روی آن حساب کنید.این نسخه بسیار سریع تر وامن تر از نسخه های قبلی IE است و ویژگی های منحصر بفردی نظیر Web Slice (تابعی شبیه به Feed های RSS که طراحی شده تا به شما در حفظ رد پای تغییرات سایت هایی که مرتبا بروزرسانی می شوند، کمک نماید) و InPrivate Browsing (که هیچ رد پایی را از فعالیت های اینترنتی شما باقی نمی گذارد) را دراختیار تان قرار می دهد. ویژگی های تقویت شده Antimalware و AntiPhishing در Internet Explorer باعث می شوند که واقعا ارزش استفاده را داشته باشد. این مرورگر بخوبی در ویندوزهای XP و ویستا اجرا می شود و جهت بارگذاری برای هر یک از این سیستم های عامل، در دسترس قرار دارد. بعضی از کاربران ویندوز ویستا آن را بطور خودکار از طریق Windows Update دریافت می کنند.
بخش عمده ای از هیجان مرتبط با Windows7 به یک مجموعه از بهبودهای اینترفیس کاربری مربوط می شود: چند تغییر چشم نواز و تعدادی تنظیمات ظریف در ارتباط بامدیریت پنجره ها . ما در ادامه به بررسی نکات برجسته وهمچنین ابزارهائی خواهیم پرداخت که شما برای بدست آوردن چنین قابلیت هایی در سیستم عامل فعلی خود به آنها نیاز خواهید داشت.

انعطاف پذیری درکار با پنجره ها
 

وقتی شما یک پنجره را به حاشیه چپ یا راست نمایش گر کامپیوتر خود می کشید، ویژگی Aero Snap در Windows7 بطور خودکار اندازه پنجره را تغییر می دهد تا آن نیمه از صفحه نمایش را پر کند. برای جدا کردن (Undock) یک پنجره، کافی است بر روی آن کلیک نموده وسپس با کشیدن ماوس پنجره را از حاشیه صفحه نمایشگر دور کنید.
این ویژگی خصوصاً برای آن دسته از کاربران مفید است که از نمایشگرهای صفحه عریض استفاده می کنند، زیرا به آنها امکان می دهد تا یک جفت پنجره را پهلو به پهلو یکدیگر قرار دهند، آن هم تنها با دو کلیک سریع ماوس.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

بارگذاری رایگان AeroSnap امکان لنگر اندازی (Anchoring) وتغییر اندازه خودکار پنجره ها را در سیستم های XP و ویستا فراهم می نماید. این یوتیلیتی رفتار Windows7 را از یک جنبه دیگر نیز تقلید می کند: اگر پنجره ای را به حاشیه بالایی صفحه نمایش بکشید، پنجره مذکور Maximizes خواهد شد.

پنجره های نامرئی
 

آیا نیاز دارید که به دسک تاپ خود نگاهی بیندازید؟ کلیک بر روی کلید Show Desktop در ویندوز ویستا، تمام پنجره های باز شما را Minimize خواهد نمود اما Windows7 قادر است آنها را بطور موقتی " نامرئی" سازد.این وضعیت برای مشاهده سریع یک Gadget شناور جدید ویندوز، بسیار مفید خواهد بود. تمام کاری که برای این منظور بایستی انجام دهید، این است که نشانگر ماوس خود را به گوشه پائین وسمت راست صفحه نمایشگر ببرید. به این ترتیب، ناگهان تمام پنجره های شما نامرئی می شوند وتنها حاشیه های آنها باقی می مانند. اگر نشانگر ماوس را از این محل دور کنید، بلافاصله تمام پنجره ها مجدداً درمحل قبلی خود ظاهر خواهند شد.
عملکرد ابزار رایگان AeroPeek برای ویندوزهای XP و ویستا تا حدودی متفاوت است: شما باید برای فعال یا غیر فعال کردن این ابزار بر روی آن کلیک کنید. با اینحال، نتیجه نهایی کاملا مشابه روش قبلی است ، به این معنی که پنجره ها شفاف شده وبه شما اجازه می دهند که دسک تاپ پشت آنها را مشاهده نمائید. البته شما همیشه می توانید ترکیب کلیدهای Windows+D را برای Minimize کردن تمام پنجره های باز فشار دهید ( وسپس برای بازگرداندن آنها به وضعیت قبلی خود می توانید یکبار دیگر همین ترکیب کلیدها را فشار دهید)، اما اینکار چه تفریحی دارد؟

Windows Shake
 

آیا می خواهید تمام پنجره ها را به جز یک گروه از آن ها بر روی دسک تاپ خود Minimize نمائید؟ در Windows7 شما می توانید اینکار را با کلیک و نگه داشتن کلید ماوس بر روی نوار ابزار هر یک از پنجره های باز وسپس چند بار تکان دادن (Shake) ماوس خود انجام دهید.به این ترتیب، تمام پنجره های باز دیگر به Taskbar فرستاده خواهند شد. کافی است بر روی پنجره، تنها یکبار دیگر Shake نمائید تا همکارانش مجدداً ظاهر شوند. یوتیلیتی رایگان AeroShake از Lifehacker ، عملکرد Shake را از Windows7 به ویندوزهای XP و ویستا می آورد. با وجود آنکه عملکرد این یوتیلیتی به اندازه نسخه توکار Windows7 روان نیست، اما هنوز یک قابلیت مطبوع به حساب می آید وشما نمی توانید ارزش آن را نادیده بگیرید.

Pinnable Taskbar
 

بطور قابل توجیهی می توان گفت که قابل توجه ترین تغییر بصری در Windows7 به Taskbar آن مربوط می شود که کاملا بازسازی شده است. Taskbar جدید به آیکن های _Over Size برای برنامه ها مجهز بوده و به شما اجازه می دهد تا اسناد ونرم افزارهای کاربردی مورد علاقه خود را " Pin" نمائید (وقتی شما یک سند را Pin می کنید، به فهرست Jump نرم افزار کاربردی متناظر با خود اضافه می شود، این فهرست یک منوی Pop-up حساس به مضمون از میان برها برای اسناد و یا وظایفی است که عموماً مورد استفاده قرار می گیرند). اگر به این ایده علاقه مند هستید، می توانید Taskbar نسبتا مشابهی را در ویندوز ویستا راه اندازی نمائید (متاسفانه اینکار در ویندوز XP امکان پذیر نیست). برای اینکار باید با چند ویرایش کوچک در ویندوز ویستا آشنا شوید.
اگر سیستم شما از قبل فاقد یک دسته از آیکن های برنامه است که در سمت راست گوی Start ویستا قرار می گیرند، می توانید بر روی Taskbar کلیک راست کرده وسپس گزینه Quick Launch را در منوی فرعی Toolbars فعال نمائید . برای Unlock نمودن Taskbar می توانید یکبار دیگر بر روی آن کلیک راست نموده و سپس گزینه Lock the Taskbar را غیر فعال کنید. این علمیات یک دستگیره (شامل سه ستون از نقاط کوچک ) را در سمت راست نوار ابزار Quick Launch فعال می نماید. این دستگیره را به سمت راست بکشید تا فضای بیشتری برای آیکن ها ایجاد گردد. درنهایت برای آنکه آیکن ها بزرگتر و به یکدیگر نزدیک تر شوند(همانند وضعیتی که در Windows7 دارند)، برای سومین بار بر روی Taskbar کلیک راست کرده واز منوی فرعی View گزینه Large Icone را انتخاب نمائید (مطمئن شوید که بر روی یک ناحیه خالی از Taskbar کلیک می کنید، نه مستقیما بر روی یک آیکن). گذشته از اضافه کردن آیکن های مربوط به برنامه ها، شما می توانید آیکن هایی را برای فولدرها و یا حتی اسناد به Taskbar بهبود یافته خود متصل نمائید. کافی است یک آیکن را به پائین صفحه نمایش کشیده وآن را بر روی بخش Quick Launch بیندازید. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، همیشه می توانید باز هم دستگیره ها را به سمت راست بکشید.

نوار وظیفه ای بهتر
 

Taskbar در Winsows7 انحصاراً شامل آیکن ها است، حتی برای برنامه هایی که در حال حاضر اجرا شده اند. این یک تغییر عمده درمقایسه با شیوه قدیمی آیکن های برنامه همراه با متن به حساب می آید، اما در عین حال بخش بزرگی از فضایTaskbar را آزاد می سازد.
فرمان داده به ویندوز XP یا ویندوز ویستا برای اینکه تنها آیکن ها را نمایش دهند، مستلزم یک سفر کوتاه به رجیستری است. مراحل انجام این سفر، به ترتیب عباتند از:
1. بر روی گوی Start کیلک نموده، فرمان Regedit را تایپ کرده وسپس کلید Enter را فشار دهید.
2. ورودی HKEY-CURRENT USER/Control pand/Desktop/WindowMetrics را یافته و بر روی ارزش آن کلیک کنید.
3. در یک ناحیه خالی از صفحه سمت راست پنجره کلیک راست نموده ، گزینه New و سپس String ValUe را انتخاب کنید.
4. نام رشته جدید را به MinWidth وارزش آن را به -255 تغییر دهید.
5. از ویرایشگر رجیستری خارج شده و سیستم خود را مجدداً راه اندازی نمائید.
از این به بعد تنها آیکن ها در Taskbar شما ظاهر خواهند شد. اگر بعدا تصمیم گرفتید که ظاهر جدید را نمی خواهید، می توانید به رجیستری برگشته و ورودی که دراین مراحل ایجاد کرده اید را حذف نمائید.اگر علاقه ای به دستکاری رجیستری خود ندارید، تکنیک بعدی را امتحان کنید که تقریبا همین تأثیر را بدون نیاز به مداخله در رجیستری ایجاد می نماید.

پیش نمایش های کوچک
 

وقتی در Windows7 نشانگر ماوس خود را بر روی یک آیکن Taskbar قرار می دهید، یک پیش نمایش Thumbnail از برنامه متناظر با آن ظاهر خواهد شد (البته اگر این ویژگی فعال شده باشد). اگر تصادفاً درحال اجرای چند نمونه (Instance) از یک برنامه واحد باشید (مثلا چند پنجره Internet Explorer)، با اینکار Thumbnail های متعددی را خواهید دید.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

برای دستیابی به همین جلوه در ویندوز ویستا (که باز هم در XP قابل دسترسی نخواهد بود)، یوتیلیتی EnhanceMy Vista Free را بر روی سیستم خود نصب کنید. همانطور که در نام این ابزار ذکر شده ،کاملاً رایگان است. رویه استفاده از آن نیز بسیار ساده تر از چیزی است که تصور می کنید: برنامه را اجرا کرده ، بر روی Customization >Taskbar کلیک کرده وسپس Iconize Your Taskbar را فعال نمائید. همه چیز به اتمام رسیده است.

اینترفیس کاربریWindows 7
 

اینترفیس کاربری Windows7 بر بازدهی تأکید دارد. بهبودهای اصلی در این بخش شامل یک Taskbar بازسازی شده با آیکن های بزرگ، دسترسی تک کلیکی به وظایف مرتبط با یک نرم افزار کاربردی خاص وچند پیشرفت عملی دیگر هستند.
از آنجایی که ویندوز ویستا کم و بیش هسته Windows 7 راتشکیل می دهد، شبیه تر نمودن آن به سیستم عامل جدید مایکروسافت نیز نسبتاً آسان است.با این حال، کاربران ویندوز XP گزینه های کمتری را در اختیار دارند. به همین دلیل، یک توسعه دهنده نرم افزاری طرف ثالث با نام
Windows X Live محصولی را تحت عنوان Seven Transformation Pack منتشر کرده است، یک مجموعه از منوهای دستکاری اینترفیس، آیکن ها ، فونت ها ، کلیدها و نظایر آنها که طراحی شده اند تا ظاهر XP را به Windows 7 شبیه تر نمایند. در واقع این نرم افزار به همان صورتی که تبلیغ شده است، کار می کند و تفاوت های قبل وبعد از اجرای آن بسیار شگفت انگیر هستند.این تغییرات حتی منوی Start با قابلیت های ارتقاء یافته جستجو و همچنین Gadget های شناور اینترفیس Windows 7 را در بر می گیرند.
پیش از بارگذاری این ابزار رایگان، مطمئن شوید که XP Service Pack3 بر روی سیستم شما نصب شده است. ما همچنین توصیه می کنیم که پیش از اجرای برنامه نصب، یک Restore Point را با ابزار System Restore ویندوزXP ایجاد نمائید زیرا Seven Transformation Pack تغییرات سطح بالا وعمیقی را در سیستم ایجاد خواهد کرد.
پس از نصب ، سیستم خود را مجدداً بوت نموده وبرای مشاهده یک جاودی کوچک از تبدیل ویندوز XP به Windows 7 آماده باشید.

برنامه نقاشی
 

برنامه گرافیکی باستانی وساده ویندوز یعنی Paint در سیستم عامل جدید Windows 7 به کلی بازسازی شده وبا یک اینترفیس نواری (Ribbon) جدید (بسیار شبیه به آنچه که کاربران در آفیس 2007 شاهد هستند)، گزینه های بیشتر بر قلم ها و اشکال و همچنین دستکاری های کوچک اما پر معنی تکمیل شده است.
با وجود آنکه شما نمی توانید Windows Paint را در ویندوزهای XP یا ویستا بدست آورید، اما چندین برنامه مشابه (ویا حتی بهتر) سازگار با این دو سیستم عامل نیز در دسترس شما قرار دارند. ما بارها درباره Open-Source GIMP و همچنین Freeware Paint صحبت کرده ایم، دو ویرایشگر تصویری بسیار با استعداد. هر یک از این نرم افزارهای کاربردی می تواند Pint داخلی Windows 7 را شکست دهد و در عین حال با هزینه بسیار اندکی نیز ارائه می شوند.
آیا این گزینه ها برای شما بیش از حد تجملاتی هستند ، می توانید یک برنامه نقاشی مبتنی بر وب را آزمایش کنید. دوگزینه رایگان مناسب عبارتند ازPixlr و Sumo Paint

ماشین حساب
 

با وجود آنکه Paint در Windows 7 با یک بازسازی فوق العاده روبرو شده است، ولی ماشین حساب جدید این سیستم عامل از ابتدا بازنویسی شده است. این ماشین حساب جدید بسیار عالی شامل حالت های Programmer ,Statistic و Scientific بوده وبا الگوهای مفیدی برای محاسبه مواردی نظیر پرداخت های وام و مسافت سنجی سوخت همراه است.

آشنایی با قابلیت های جدید در ویندوز 7 (2)

منبع: بزرگراه رایانه 135
ادامه دارد...


[ سه شنبه 89/9/2 ] [ 12:4 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 1200127