سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

خانواده ویندوز7
 

چگونه می توانیم بفهمیم که کدام نسخه ویندوز 7 روی کامپیوتر ما نصب شده است؟ ساده ترین روش، ورود به پانل کنترل، انتخاب اپلت سیستم ومشاهده قسمت بالای این صفحه است. روش دیگر، کلیک روی گوی استارت، کلیک راست روی آیکون کامپیوتر وانتخاب properties یا استفاده از کلیدهای میانبر Windows logo+Break می باشد. در قسمت بالای صفحه ، در بخش Windows edition، این اطلاعات قابل مشاهده است.

ویندوز 7 درشش نسخه متفاوت ارائه می گردد:
 

Windows7 Home Premium:
این نسخه ای از ویندوز است که اغلب روی یک لپ تاپ، یک PCاز قبل اسمبل شده شرکتی، نصب می باشد وشما در فروشگاه های الکترونیکی با آن مواجه می شوید.

 

Windows 7 professional:
 

این نسخه از ویندوز، نسل بعدی Windows Vista Business محسوب می شود ودارای ویژگی های یکسانی با آن (بالاخص ویژگی های کار با شبکه های مبتنی بر خانواده سرور ویندوز) می باشد. این نسخه از ویندوز، برتری قابل توجهی نسبت به نسخه Home دارد از جمله داشتن Windows Media Center.

 

Windows7 Ultimate و
 

Windows 7 Enterprise:
این نسخه ها، اساساً مشابه یکدیگرند. واستفاده از نام متفاوت برای آنها،مبین تفاوت درکانال فروش آنها می باشد. نسخه Ultimte در کانال خرده فروشی عرضه گردیده ونیز مورد استفاده سازندگان تجهیزات اورجینال (OEM) می باشد. نسخه Enterprise تنها به مشتریانی که نیاز به license های بزرگ ویندوز دارند، عرضه می گردد. این نسخه از ویندوز در برگیرنده همه قابلیت های دو نسخه قبلی بعلاوه بعضی ویژگی های پیشرفته شبکه سازی ،BitLocker encryption وپشتیبانی از چند زبان می باشد.
همه این نسخه ها در دوگزینه 32 بیتی (x86) و 64 بیتی (x64) موجود هستند.امروزه ویندوز 7 نسخه 64 بیتی، عموما درکامپیوتر های جدید، بالاخص روی سیستم های با GB 4 حافظه RAM یا بیشتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

Windows7 Starter:
 

این نسخه از ویندوز برای فروش، تنها روی سخت افزارهای کم توان همانند نت بوک های سبک، نصب می گردد ودارای ویژگی های محدود است.

Windows7 Home Basic:
 

اگر نسخه متناظر این ویندوز در ویستا، به عنوان نسخه اولیه ویندوز، در سراسر جهان عرضه می گردید، Windows7 Home Basic تنها دربازارهای نوظهور عرضه شده واجازه فروش درآمریکا، اروپای غربی وکشورهای توسعه یافته را ندارد. این نسخه فاقد پشتیبانی از اینترفیس Aero ونیز ویندوز مدیا سنتر می باشد.

نصب ویندوز
 

قبل از شروع نصب یک سیستم عامل جدید، تهیه نسخه پشتیبان از اسناد وفایل های رسانه ای ، کاری ضروری وحیاتی است . اگر چه ما یک نصب کاملا پاک را به منظور به حداقل رساندن گرفتاری ها وبه حداکثر رساندن کارآیی سیستم عامل پیشنهاد می کنیم .ایمن ترین وساده ترین روش انجام این کار، خرید یک دیسک سخت جدید وجایگزین کردن آن با دیسک قدیمی است.
با وجود دیسک های سخت چند ترابایتی، ارتقای فضای ذخیره سازی، کاری راحت وآسان است واستفاده از یک درایو نو برای نصب سیستم عامل جدید، بدین معنا است که از تمام فایل های شما نسخه پشتیبان تهیه شده است: کافی است وقتی فرآیند نصب سیستم عامل جدید بر روی دیسک سخت به پایان رسید، دیسک قدیمی را به کامپیوتر متصل کنید وهر چیزی را که نیاز دارید ، به دیسک جدید منتقل کنید.
اگر به تازگی یک دیسک جدید خریده اید ویا قصد پول خرج کردن ندارید، باید اطمینان حاصل کنید که از فایل های مورد نیازتان بر روی یک پارتیشن متفاوت در درایو فیزیکی، نسخه پشتیبان گرفته اید. مهم ترین جایی که باید به دنبال فایل های مهم بگردید، دایر کتوری user profile است که در بردارنده اسناد، دسک تاپ، عکس ها و پوشه داده های برنامه های کاربردی Application Data است.

آشنایی با خانواده ویندوز 7 وفرآیند نصب

ما عموماً توصیه می کنیم از کل مسیر c:/users/<your<username نسخه پشتیبان بگیرید. به خاطر بسپارید که داده های برنامه ای یا پرو فایل های ذخیره شده در بازی ها را از پوشه Program Folders خود نیز درنسخه پشتیبان منظور کنیدو مطمئن شوید که هر دایر کتوری مهم دیگری که بر روی دیسک سخت ایجاد کرده اید وخارج از چارچوب این مسیر استاندارد قرار می گیرد(مثل c:/downloads) را نیز در نسخه پشتیبان بگنجانید.

اجرا
 

مایکروسافت، فرآیند نصل Windows7 را در مقایسه با تمام سیستم عامل های قبلی، ساده تر کرده است. کافی است DVD را در جای خود قرار دهید. و سیستم خود را از نو راه اندازی کنید. درجایی هنگام بوت شدن کامپیوتر، شما گزینه Press any key to boot from CD/DVD یا چیزی مثل این روبرو می شوید؛ این کار را انجام دهید (اگر این گزینه را مشاهده نکردید به BLOS سیستم بروید وگزینه بوت شدن کامپیوتر از طریق DVD را به عنوان گزینه پیش فرض، انتخاب کنید).
ویندوز برای یک لحظه، فایل ها را از دیسک سخت بارگذاری می کند وسپس Installer اجرا می شود. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس بر روی Install Now کلیک نمایئید. پیغام مجوز دهی ویندوز را پذیرفته وگزینه نصل Custom را انتخاب نمائید. حالا، پارتیشنی را که می خواهید ویندوز بر روی آن نصب شود، انتخاب کنید (اگر ویندوز را برروی یک درایو جدید نصب می کنید، ممکن است نیاز به ایجاد یک پارتیشن داشته باشید.
شما می توانید این کار را با فشردون دکمه New انجام دهید).
اگر ویندوز را بر روی درایو قدیمی تان نصب می کنید قبل از نصب Windows7 بهتر است آن را برای از بین رفتن بقایای سیستم عامل قدیمی فرمت کنید. البته به خاطر بسپارید که فرمت کردن درایو باعث از بین رفتن دائمی تمام داده های ذخیره شده بر روی آن می شود. پس مطمئن شوید از همه چیز نسخه پشتیبان گرفته باشید. این جا، نقطه ای بی بازگشت است. این ها ، همه چیزی است که ویندوز به دانستن آن ها نیاز دارد، پس در مدتی که سیستم عامل جدیدتان نصب می شود برای خودتان یک ساندویچ درست کنید وراحت باشید.

به همین سادگی
 

وقتی فرآیند نصب به پایان رسید، از شما خواسته می شود نام کاربری واسم کامپیوتر را وارد کنید . ما معمولا توصیه می کنیم از یک اسم خلاقانه به جز PC یا Laptop برای کامپیوتر خود استفاده کنید. تا اقدامات مربوط به شبکه سازی، ساده تر انجام شود. شما با گزینه ای برای ایجاد یک کلمه عبور برای حساب کاربری تان مواجه می شوید، اما می توانید از این مرحله بگذرید. سپس از شما خواسته می شود کلید فعال سازی ویندوز را وارد کنید که باز هم می توانید از این مرحله صرف نظر کنید زیرا Windows7 تا 30 روز بدون وارد کردن کلید فعال سازی کار می کند. درمرحله بعدی از شما خواسته می شود، گزینه به روز رسانی را انتخاب کنید؛ توصیه ما، انتخاب گزینه use recommended settings است. ساعت را تنظیم کنید و منطقه زمانی را هم انتخاب نمائید.حالا شما آماده استفاده از سیستم عامل جدید خود هستید.

آشنایی با خانواده ویندوز 7 وفرآیند نصب

نصب درایورها
 

Windows7 Update بطور اتوماتیک درایورهای مورد نیاز سیستم شما را نصب می کند اما این بدان معنا نیست که شما هیچ گاه نیاز به دانلود ونصب دستی درایورها ندارید. ما توصیه می کنیم کار را با نصب درایورهای چیپست /NIC مادربرد آغاز کنید. همچنین، نصب دستی جدیدترین درایورهای کارت گرافیکی نیز ایده خوبی است که نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت. اگر چه Windows Update احتمالا درایور مورد نیاز GPU شما را پیدا خواهد کرد، شاید نتواند جدیدترین نسخه آن را نصب کند. از درایورهای Windows7 ، هرگاه که در دسترس بودند استفاده کنید اما اگر درایور خاصی نصب نشد، این شانس را دارید که از درایورهای ویندوز ویستا بر روی Windows7 استفاده کنید.

آشنایی با خانواده ویندوز 7 وفرآیند نصب

تنظیم UAC
 

در ویندوز ویستا ، یکی از اولین کارهایی که مجبور بودید انجام دهید، غیر فعال کردن UAC بود تا از ظهور پیغام های DO You Want To Install This جلوگیری کنید. خوشبختانه، مایکروسافت تنظیمات پیش فرض UAC را در Windows7 تغییر داده است.حالا، تعادل بسیار خوبی بین حفظ امنیت شما با حداقل دردسر، وظاهر شدن هشدارها آن هم فقط در زمانی که برنامه ها سعی می کنند نرم افزاری را بر روی سیستم نصب کنند یا تنظیمات شما را تغییر دهند، برقرار شده است.اگر به دنبال یک سطح بالاتر از امنیت هستید، می توانید UAC Manager را که تحت عنوان Security در Control Panel قرار داد، باز کنید و UAC را به بالاترین سطح آن برسانید که این کار، مشابه حالت ویستا است وتقریبا برای هر کاری یک پیغام هشدار نمایش می دهد.شما می توانید با رساندن تنظیمات UAC به حالت حداقل، این هشدارها را کاملا غیر فعال کنید.

آشنایی با خانواده ویندوز 7 وفرآیند نصب

اگر به توصیه های ما عمل کرده باشید ویک نصب پاک وجدید را انجام داده باشید، همه کاری که باید برای بازیابی داده ها بکنید، اتصال HDD قدیمی به یک درگاه ثانویه SATA وانتقال تمام فایل های قدیمی است. کل داده های مهمی را که قبلا اشاره کرده بودیم کپی کنید، اما مطمئن شوید که فقط دایرکتوری user profile قدیمی تان را بر روی پروفایل جدید کپی نکنید. به جای این کار، تمام اسناد و رسانه های مورد نیاز خود را منتقل کنید وفراموش نکنید که فایل های مهم را از پوشه APP data که معمولا شامل پروفایل های مرور گر و داده های Outlook می شود نیز منظور کنید.

آشنایی با خانواده ویندوز 7 وفرآیند نصب

منبع:بزرگراه رایانه 135


[ یکشنبه 89/8/30 ] [ 11:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 1200113