سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

همه محصولات، خدمات و تکنولوژی های جدیدی که از سال 2000 به این طرف زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده اند و باعث تغییرات بسیاری در سبک زندگی مردم شده است، اهمیت ویژه صنعت IT در جهان را نشان می دهد؛ و به همین ترتیب نیز افرادی در این 10 سال اخیر بوده اند که سهم بزرگی در این روند داشته اند.
این مغزهای متفکر از سال ها پیش فعالیت های خود را در حوزه های مختلف شروع کرده اند و هر یک تأثیرات مهمی در این حوزه داشته اند. اکثرشان با خلاقیت خود و عرضه ایده های جدید در بخش بازی های کامپیوتری شروع کردند و در مراحل بالاتر به تکنیک های جدیدتر در زمینه تبادل اطلاعات دست یافتند. در بین 6 مرد تأثیرگذار منتخب ما در دنیای فناوری اطلاعات، ویژگی های مشترکی وجود دارد:
جست و جو برای ارتقای تکنیک های تبادل اطلاعات و ارتباطات در مردم، داشتن مغز اقتصادی و حسابگر، و گاهی هم نوعی حس بخشش و وقف.
هر کدام به نحوی از استعداد و توانایی های منحصر به فرد خود برای گسترش فناوری اطلاعات و اینترنت و غنی ساختن کیفیت زندگی ما تلاش کرده اند. با هم ببینیم که آنها چگونه توانستند موفق شوند.

ـ استیو جابز
 

از پایه گذاران شرکت اپل و مدیر ارشد این شرکت
 

او از همان دهه اول قرن بیست و یک، شخصیت متمایز خود را نشان داد و حالا که 54 ساله است، شخص استیو جابز و موفقیت هایش در چشم دیگران شبیه یک افسانه جلوه می کند. وی که یکی از پایه گذاران شرکت اپل است، همواره دقت و توجه زیادی به جزئیات امور دارد و به همین ترتیب با ذهن نکته بین و دقیق خود به خوبی می تواند نتیجه روند و پروسه ای را که در حال جریان است، پیش بینی کند. او عمدتاً از جمله کسانی است که در حوزه تکنولوژی، برای رؤیاها و الهامات خود ارزش و اهمیت بسیاری قائل است. اگر باور نمی کنید دستاوردهای او را در ده سال اخیر مطالعه کنید:
خرده فروشی برای محصولات شرکت اپل در سال 2001، و در سال 2003 برای محصولات iPod، در سال 2003 فروش محصولات iTunes برای شرکت اپل و در سال 2007 برای محصولات iPod و در سال 2008 فروش محصولات جانبی اپل.
شرکت اپل در طول دهه اخیر مجموعه ای از لپ تاپ های مک بوک ایر و دسک تاپ های پر فروش آی مک عرضه کرده است. اما جابز مصرانه روی گسترش دادن و اوج بخشیدن به اهداف شرکت متمرکز بوده است.
به همین ترتیب « جابز» وارد بازار ابزارهای الکترونیکی مصرفی شد تا شرکت را در بخش فروش، پیشنهادات و کالاهای جدیدی به پیش ببرد. در طی این پروژه، او از مغز اقتصادی و هوش و ذکاوت تجاری و خلاقیت و مهارت های کلامی خود استفاده کرد تا در روندی که صنعت موسیقی، فیلم و ویدیو، و گوشی های موبایل روی تجارت تأثیر می گذارند، تغییرات مثبت و خوبی ایجاد کند.

 

« جابز» خیلی سریع متوجه شده بود که صنعت کامپیوتر و برنامه های رایانه ای، خیلی فراتر از برنامه های صفحات اکسل رفته است؛ کاربران خانگی برای خودشان لیست آهنگ های Audio درست می کردند، CD های مختلف آهنگ رایت می کردند، عکس هایشان را ویرایش می کردند و انواع فایل های ویدیویی و تصویری را تماشا می کردند.
علت اصلی موفقیت او به این سبب است که توانست کاربرد صحیح و استفاده از یک سری وسایل و ابزار الکترونیک را با هدف تأمین سرگرمی و ارتباطات، در میان کامپیوترهای خانگی پیدا کند.

ـ لری پیج و سرگنی برین
 

پایه گذاران شرکت گوگل
 

این دو نفر در گسترش گوگل و اثر گذاری و نفوذ آن بین کاربران تلاش بسیاری کرده اند.
در سال 1998 آنان به تحقیق و کار روی یک نوع موتور جست و جوگر اینترنتی پرداختند که بر این اساس طراحی شده بود که نتایج مربوط به جست و جوی مطالب، بر پایه متن و کلماتی بود که جست و جوگر( کاربر) تایپ می کرد.
آنها در سال 1997 گوگل را ثبت کردند و دوره جدیدی برای شرکت آغاز شد و خیلی سریع گسترش یافت. گوگل تا سال 2000، حدود یک میلیارد URL را تحت پوشش داشت و بدین ترتیب به بزرگ ترین موتور جست و جوگر اینترنتی جهان تبدیل شد.
و اگرچه امروزه هم با همین مشخصات شناخته می شود، اما دیگر تعداد URLها را بیان نکرده و با پاسخگویی به بیش از یک میلیارد سرچ( جست و جو) در هر روز پر بیننده ترین و محبوب ترین موتور جست و جوگر محسوب می شود.

 

«برن» و «پیج» با عرضه Ad Sense که یک سرویس تبلیغاتی مبتنی بر محتوا بود، گوگل را در مسیر سود دهی قرار داد. جریان مداوم ورود درآمد به برین و پیج اجازه داد مجموعه ای افراطی از خرید شرکت های دیگر و محصولات مختلف را داشته باشند.
امروزه گوگل تقریباً در همه جنبه های زندگی و فضای دیجیتالی مردم حضور دارد. کاربران برای گرفتن اخبار، دسترسی به کتاب های آزاد در فضای اینترنت، نقشه ها و جهت یابی، به اشتراک گذاری عکس ها و تصاویر و موارد بسیار دیگری به گوگل رجوع می کنند.
گوگل مرورگر اینترنتی خود را گسترش داده است و در حال طراحی و ساخت سیستم اجرایی خاص خود می باشد.
«برین» و « پیج» چه ایده های دیگری در سر دارند؟ هر چه باشد، با این گذشته غیر معمولی که داشته اند، مطمئناً به نتیجه مطلوب خود می رسند و موفق می شوند.

ـ مارک زوکر برگ
 

یکی از پایه گذاران و مدیر ارشد فیس بوک
 

در سال 1984 بیل گیتس برای اولین بار روی جلد مجله تایم ظاهر شد؛ از رایانه های مکینتاش رونمایی شد و کامپیوتر دل( Dell) در یکی از اتاق های خوابگاهی دانشگاه آستین آمریکا پا به عرصه وجود نهاد. درست در همین اوضاع بود که « مارک زو کربرگ» در نیویورک متولد شد و امروز، در بیست و پنج سالگی، زوکر برگ یک میلیاردر بزرگ است. سایت شبکه همگانی فیس بوک، که او طراحی کرده است، بیش از 350 میلیون نفر عضو دارد و شامل عضویت و ورود اعضا، و در میان گذاشتن اطلاعات شخصی ای که کاربران به میل خود وارد می کنند، تصاویر و عکس ها، فایل های ویدیویی و بازی می شود. اگر بگوییم « زوکر برگ» آدمی است که خیلی سریع به اهدافش رسیده، او را دست کم گرفته ایم و تمام حقیقت را نگفته ایم. او در سن خیلی پایین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کامپیوتر گرفت، و در اتاقش در خوابگاه دانشگاه روی نمونه اولیه فیس بوک که طراحی کرده بود، کار می کرد. حالا او مدیر ارشد یک شرکت خصوصی با ارزش تقریبی 6/5 تا 9/5 میلیارد دلار می باشد. به عنوان مدیر ارشد، او در فیس بوک دستورهای اصلی و کلی و سیستم و روش ارائه محصولات و خدمات را مشخص می کند. یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین فعالیت هایی که در دهه پیش صورت گرفت، ایجاد یک رابط کاربری برای توسعه دهندگان دیگر در فیس بوک بود.

 

این اتفاق باعث شد که تعداد بی شماری از امکانات جدید و سرگرمی ها در فیس بوک ارائه شود و بدین ترتیب به تعداد کاربران افزوده شد و آنها با اشتیاق بیشتر، زمان طولانی تری را در محیط فیس بوک برای بازی و انجام انواع تست ها حتی از طریق اتصال با گوشی موبایل در این سایت می گذراندند. این امکان عامل دیگری برای افزایش محبوبیت فیس بوک میان کاربران شد.
« زوکر برگ» می گوید که هدف اصلی و تمرکز فکری و کاری او روی تأسیس محیطی بود که در آن افراد مختلف بتوانند به راحتی عضو شوند و بدین ترتیب تمام دنیا بتوانند با همدیگر در ارتباط باشند. او در راه رسیدن به هدفش، خیلی خوب پیش رفته است. اما خود فیس بوک چه سودی از این عضویت ها و فعالیت های کاربران در محیط مذکور می برد؟ « زوکر برگ» پاسخ نمی دهد. اما بدون شک در این راه متخصصان و کارشناسان خیلی خوبی را شناخته است که در طی این 10 سال در مسیر اداره شرکت به او کمک کرده اند، و وقتی زمان مناسب فرا برسد، با کمک آنها یک طرح و ایده تجاری بسیار خوب را ارائه می دهد.

ـ بیل گیتس
 

مؤسس و رئیس شرکت مایکروسافت
 

می توان گفت از زمانی که استفاده از کامپیوترهای شخصی( PC) بین مردم و کاربران گسترش یافت، نام« بیل گیتس» به عنوان یک اسطوره شناخته شد. هنوز هم با وجود آنکه از شرکت مایکروسافت بازنشسته شده، او همچنان یک شخصیت مطرح در تکنولوژی کامپیوتری است.

 

« گیتس» که همچنان رئیس غیر اجرایی شرکت مایکروسافت باقی می ماند، در ژوئن سال 2008 کار در شرکت را کنار گذاشت تا مدیریت و اداره مؤسسه « بیل و ملیندا گیتس»، که بزرگ ترین مؤسسه ترویج و حمایت از بشر دوستی در دنیا است، را داشته باشد. او که برای تصمیم گیری هایش برنامه ریزی روزانه ای داشت و اهدافش را به خوبی می دانست، دهه گذشته را با همه سختی هایش با موفقیت گذراند. به طوری که سال های آخر کار او در مایکروسافت شامل دستاوردها و موفقیت های قابل توجهی می باشد.
او به غیر از مدیریت و اداره شرکت، به فکر ایده هایی در حوزه تکنولوژی های نسل بعدی و گسترش آن نیز بود. نمونه این ایده ها، طراحی cloud Computing است. این برنامه به کاربران این امکان را می دهد که همکاران یک شرکت به راحتی و خیلی دقیق اطلاعات و خدمات را با واسپاری به خدمات دهندگان دیگر در بین خود جا به جا کنند. در سال 2007 شرکت مایکروسافت Surface Platform را به بازار عرضه کرد. محصولی که طبق اظهارات « گیتس»، ظاهر فضایی که کاربر در برنامه ای با آن کار می کند را بهتر می کند و در سال 2005، و شاید با کمی تأخیر تحت نظارت او Windows Live و platform های Microsoft Office Live به کاربران عرضه شد. در دهه گذشته، « گیتس» بیشتر انرژی و تمرکز کاری خود را روی مؤسسه « گیتس و ملیندا» گذاشته است که هدف آن در راستای کنترل و از بین بردن بیماری های مهلک قابل پیشگیری در کشورهای در حال توسعه است. در این مؤسسه از علم و تکنولوژی در جهت جلوگیری از گسترش بیماری و بهبود اشخاص مبتلا استفاده می کنند. « گیتس» در این باره می گوید که خیلی خوش بین است که مؤسسه او بتواند راه هایی برای پیشگیری و درمان خطرناک ترین و رایج ترین بیماری های کشنده در این کشورها و برای این مردم پیدا کند.
« گیتس» همیشه به عنوان طراح و پایه گذار مایکروسافت شناخته می شود. اما در دهه اخیر او تلاش زیادی کرده است که از ثروت و امکاناتی که با تأسیس مایکروسافت به دست آورده برای نجات زندگی مردم و ریشه کن کردن بیماری های خطرناک در جهان استفاده کند.

ـ گریک نیومارک
 

مؤسس سایت Craiglist.org
 

احتمالاً اگر در خیابان از کنار« کریگ نیو مارک» رد شوید، او را نمی شناسید. اما بدون شک لیست اسم گذاری( eponymous) او را می شناسید و می دانید که چه چیزهایی را می توانید آنجا پیدا کنید: هر چیزی که بخواهید!
« نیومارک» مؤسس سایت Craiglist.org یک متخصص کامپیوتر خود ساخته است. درست مثل سایتی که تأسیس کرده است، ساده و غیر قابل پیش بینی تقریباً هرکس با محیط سایت او که یازدهمین سایت پر بیننده و پر مخاطب در جهان است، آشناست. او به تنهایی رویکردها را نسبت به تبلیغات سنتی تغییر داد. Craiglist یک شبکه متمرکز از گروه ها و اجتماعات آنلاین است که تبلیغات رایگان برای محصولات، خدمات، و مشاغل ارائه می دهد. این سایت مانند غولی است که کل جهان را زیر پوشش خود دارد و حدوداً برای 700 شهر در 70 کشور جهان این خدمات را عرضه می کند.

 

علیرغم قلمرو وسیع و سود مالی سرشاری که Craiglist دارد، « نیو مارک» از فروش آن امتناع کرده است( این شرکت در سال 2004، 25 درصد سهم خود را به ebay فروخت. اما بر سر این معامله هنوز هم دعوا و اختلاف هست). « نیو مارک» اغلب یادآوری می کند که هدف واقعی Craiglist این است که به مردم کمک کند که به یکدیگر کمک کنند. نه اینکه یک وسیله پولسازی باشد؛ به همین دلیل اکثر تبلیغات جدید( مشاغل در برخی شهرها، تبلیغات مسکن، و خدماتی برای بزرگسالان) به روز می شود و این تبلیغات برای شرکت منافعی در حدود 100 میلیون دلار در سال دارد.
در این شرکت حدود 30 کارمند مشغول به کار هستند که از طرف یک نفر به عنوان مدیر اصلی، از خانه اش در سانفرانسیسکو، مدیریت و راهنمایی می شوند. این کار ممکن است به نظر خیلی سطحی و سهل انگارانه برسد. اما این طور نیست. بدون شک Craiglist بدون یک استراتژی هوشمندانه و تفکر بازاریابی و تجارت خوب و صحیح هرگز شهرت و کاربرد جهانی خود را پیدا نمی کرد. این مشخصه « نیومارک» است؛ یک آدم بی نهایت مهربان در یک دنیای دیجیتالی.
منبع:کامپیوتر و ارتباطات، شماره 88


[ چهارشنبه 89/6/24 ] [ 1:26 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 132
بازدید دیروز: 267
کل بازدیدها: 1192080