سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

در حالی که رایانه‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند تا دستگاه‌های بی‌سر و صدایی باشند و چند قطعه اصلی را خیلی بی‌سر و صدا خنک کنند، اما واقعیت این است که تمامی سیستم‌های موجود مقدار زیادی سر و صدا ایجاد می‌کنند.
هارددیسک‌ها و درایوهای نوری بر پایه سیستم چرخش پلاترها کار می‌کنند و سیلندرها مجبورند همیشه هدها را جابه‌جا کنند. این جابه‌جایی باعث ایجاد صدا در کنار کمی لرزش می‌شود.
پنکه‌های پردازنده و کارت گرافیک نیز از عوامل دیگر سر و صدای رایانه‌ها هستند. این پنکه‌ها به دلیل پره‌های متحرک، جابه‌جایی هوا و لرزش حاصل از چرخش آن‌ها منبع اصلی سر و صدا محسوب می‌شوند.


اما یک نکته قابل توجه در خصوص سرو صدا این است که گوش بنی بشر و قدرت شنوایی آن در افراد گوناگون متفاوت است. شاید صدایی را که گوش یکی تشخیص می‌دهد دیگری قادر به شنیدن آن نیست و به همین ترتیب صدایی که برای یکی آزاردهنده و گوش‌خراش به نظر می‌رسد برای دیگری عادی است.

حال برای رهایی از سر و صدا چه باید کرد؟
برای این مشکل دو راه اصلی وجود دارد که یکی از آن‌ها قرار دادن محفظه‌ها و قاب‌های فلزی یا مشابه آن در اطراف قطعات ایجادکننده سر و صداست. این محفظه‌ها از طرفی مانع انتشار سر و صدا می‌شوند و از سویی نیز حالتی آگوستیک برای امواج هوای داخل کابینت رایانه ایجاد و از انتشار صداهای مزاحم جلوگیری می‌کنند.
راه دوم قرار دادن منابع سروصدا در جاهایی است که آن‌ها را دور و خارج از مسیر سایر قطعاتی است که امواج و سر و صدای منابع اصلی صدا به آن‌ها منتقل می‌شود و باعث لرزش آن‌ها نیز می‌شود و همین امر باعث چند برابر شدن صدا خواهد شد.
در این شیوه باید قطعات کمکی نیز به کار برد تا بتوان اتصال مستقیم قطعاتی مانند هارددیسک را از بدنه کیس جدا کرد. به این ترتیب که می‌توان از جعبه‌های مخصوص هارددیسک که از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند استفاده کرد. این قطعه جدید در زیر محفظه هارددیسک‌های کیس بسته می‌شود. البته برای بی‌صدا کردن مفیدتر می‌توان از صفحه‌های فوم‌مانند مخصوصی که در زیر هارددیسک بسته می‌شوند (و البته برای همین منظور نیز ساخته و طراحی شده‌اند) و کارعایق صدا را انجام می‌دهند، استفاده کرد.
در شماره‌های بعدی به نحوه عملی کردن این راهکارها نیز خواهیم پرداخت و امیدواریم که مشروح نبودن این مطلب را به دلیل محدودیت داشتن فضای مقاله ببخشید.
منبع:http://itnewsway.ir


[ چهارشنبه 89/1/18 ] [ 11:50 صبح ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 106
بازدید دیروز: 153
کل بازدیدها: 1195198