سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

کارشناسان معتقدند که برای حفظ امنیت رایانه کاربر ابزارهای دیگری نیاز است
فقط ضد ویروس کافی نیست
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از یکی نرم افزارهای ضد ویروسی متداول بر روی رایانه شخصی خود استفاده کنید و حتی با وجود به روز رسانی اطلاعات آن، درگیر یکی از حملات اینترنتی شوید. بحثی که رایج در بین کارشناسان شبکه اینترنت بسیار این است که توانایی های هکرهای اینترنتی بسیار بالاتر از شرکت های تولید کننده نرم افزارهای امنیتی است.

در چند سال اخیر بارها شاهد بوده ایم که نرم افزارهای ضد ویروسی قادر به شناسایی کرم ها و ویروس های جدید نبوده اند و زمانی قادر به از بین بردن آنها بودند که این برنامه های مخرب، آسیب زیادی به کاربران و سازمان های دولتی و غیر و دولتی وارد کرده اند.

آنچه کارشناسان امنیت شبکه بر آن توافق دارند این است که هر چند نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروسی رایانه های شخصی و معمولی را از بسیاری از خطرات ایمن می کنند، اما این مؤلفه امنیتی برای یک کاربر و رایانه او کافی نیست.

در حال حاضر، کاربران رایانه ای در شرایطی وارد شبکه اینترنت می شوند که تعداد نامه های الکترونیکی گول زننده و وب سایت های آلوده روز به روز در حال افزایش هستند.

بنا به گفته مسئولین شرکت سیمانتک هرزنامه ها و نامه های تبلیغاتی فریبنده، بیش از 80 درصد نامه های الکترونیکی را تشکیل می دهند. تعداد نرم افزارها و برنامه های مخرب توزیع شده در شبکه اینترنت، در سال 2007 نسبت به سال 2006، پنج برابر شده و بنا به گزارش مؤسسه تحقیقاتی AV-Test ، روزانه نزدیک به 20 هزار برنامه و نرم افزار جدید از طریق وب سایت های اینترنتی منتشر می شوند.

با توجه به توانایی های کنونی نرم افزارهای امنیتی و محیط نا امن شبکه اینترنت، کاربران برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود، می بایست ابزارها و روش های را بکار گیرند.

در این جا چند توصیه کارشناسان شبکه را به شما معرفی می کنیم. اما قبل ازاجرای این موارد، برای حفظ امنیت خود باید، اقدامات مقدماتی را انجام داده باشید. اگر از نرم افزارهای امنیتی استفاده می کنید، حتماً باید آن را به روز کرده باشید و یا آخرین پچ های نرم افزارهای خود را از شرکت های تولید کننده آن دریافت کنید.

- کاربری صندوق پستی:
هیچ کدام از شرکت های امنیتی شبکه اینترنت، استفاده از یک صندوق پستی خاص برای تمامی فعالیت های شخصی و کاری را توصیه نمی کنند. بهتر پیشنهاد برای کاربران، استفاده از حداقل 3 صندوق پستی با آدرس های متفاوت است. کارشناسان پیشنهاد می کنند که یک صندوق پستی محرمانه، مخصوص ارتباط با دوستان و آشنایان قابل اطمینان ، یک صندوق پستی مخصوص ارتباط کاری و ارتباط با سایت هایی که قابل اطمینان هستند و یک صندوق پستی عمومی که کاربر هراسی از لو رفتن رمز عبور آن ندارد، بهتر گزینه برای هر کاربر اینترنتی است.

- پویشگر صفحه:
پویشگر صفحه ابزاری است که توسط برخی از شرکت های تولید کننده نرم افزارهای امنیتی ارائه شده است و با استفاده از فناوری های مختلف، میزان اعتبار و صحت هر صفحه اینترنتی را می سنجد. از جمله این نرم افزارها می توان به TrendProtect از شرکتTrend Micro وSiteAdvisor از شرکت مکافی اشاره نمود. هرچند که پویشگرهای صفحه، ابزار خیلی قدرتمندی به شمار نمی آیند، اما می توانند یک لایه محافظ در مقابل برنامه هایی که در پشت سایت های فریبکار شبکه اینترنت به وجود آورند. در حقیقت به کمک این ابزار، کاربر یک لایه به سایر لایه های امنیتی رایانه خود اضافه می کند.

- مرورگرها:
ابزارهای امنیتی مرورگرها، یکی دیگر راه های جلوگیری از آلوده شدن به ویروس ها، کرم ها و برنامه های تخریبی هکرها هستند. هم اکنون نرم افزار های اینترنت اکسپلورر 7 و فایرفاکس 2، معتبرترین و پر کاربردترین مرورگرهای شبکه محسوب می شوند و شرکت های مایکروسافت و موزیلا، هر دو تولید کنندگان این مرورگرها، فیلترهای ضد فیشینگ را برای این مرورگرها معرفی کرده اند که می تواند در زمانی که کاربر به یک وب سایت یا صفحه آلوده وارد می شود، به او هشدار دهد.

کاربر می تواند این ابزارها را در هر دو مرورگر فعال کرده و یا غیر فعال کند. اما به طور پیش فرض این فیلتر در مرورگر فایرفاکس روشن و در مرورگر اینترنت اکسپلورر خاموش است.

البته شرکت موزیلا در مرورگر جدید فایرفاکس3، یک ابزار دیگر هم آزمایش کرده است که فیلتر anti-malware نام دارد و می تواند دسترسی کاربر را به سایت های توزیع کننده برنامه های تروجان، قطع کند.


[ پنج شنبه 88/11/8 ] [ 12:56 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 315
کل بازدیدها: 1196068