سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

ممکن است شما تصور کنید که دیگر همه چیز را درباره ویندوز را بدانید و چیزی برایتان از قلم جا نیوفتاده است، اما بگذارید کمی واقعی‌تر به این مسئله نگاه کنیم؛ هنوز هم قابلیت‌ها و ترفندهایی وجود دارند که بصورت کامل مستندسازی نشده‌اند و ممکن است از بعضی از آن‌ها بی‌خبر باشید.

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم که در دل این سیستم‌عامل وارد شویم و بهترین قابلیت‌ها و امکانات مخفی آن را برایتان استخراج کنیم؛ یا حداقل بعضی از عملیات را به‌شکلی راحت‌تر انجام دهید. پس همراه با ما باشید..

1. کلیدهای ترکیبی Win + X: کلید مورد علاقه شما

تعداد کمی از کاربران ویندوز از این کلید جادویی استفاده می‌کنند. کافیست که با فشردن همزمان دو کلید Windows + X به صفحه Windows Mobility Center دسترسی پیدا کنید. این پنجره در دو نسخه ویندوز 7 و ویستا برای شما نشان داده می‌شود که توسط آن می‌توانید عملیات مهم را به‌راحتی انجام دهید؛ مثلاً نوع مصرف باتری خود را تغییر دهید، وایرلس دستگاهتان را بررسی نمایید و …

قابلیت مخفی ویندوز , ترفندهای کامپیوتری 
 


بالطبع در این پنجره قابلیت جدیدی وجود ندارد، اما انجام چندی از کارها را برایتان راحت‌تر خواهد کرد. متأسفانه این پنجره در ویندوز 8 حذف شده و با استفاده از کلید ترکیبی فوق، برای شما تنها یک منو باز خواهد کرد که میان‌برهایی در آن وجود دارد.

2. ضبط و ذخیره همه کلیک‌ها و کلیدهای فشرده شده برای رفع مشکل

اگر شما تاکنون سعی کرده‌اید تا مشکل کامپیوتری یکی از دوستانتان را برطرف کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که چقدر مهم است بدانید که طرف مقابل قدم به قدم در حال انجام چه عملیاتی هست؛ خصوصاً وقتی که مشکلش همچنان پابرجا  می‌ماند و نمیدانید کجای راه‌حل شما را غلط رفته است. سیستم‌عامل ویندوز اکنون دارای قابلیتی به نام Problem Steps Recorder است که می‌توانید آن را تحت نام Record steps or reproduce a problem بیابید.

در ویندوز 8 کافیست که با باز کردن منوی Start، عبارت Steps Recorder را تایپ کنید.



قابلیت مخفی ویندوز , ترفندهای کامپیوتری


وقتی که این نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، شما با یک پنجره بسیار ساده مواجه خواهید شد؛ کافیست که بر روی Start Record کلیک کنید تا تمامی کارهای شما ضبط و ثبت شوند. در نهایت، یک فایل HTML بصورت ZIP شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

3. کلید شیفت + چپ کلیک روی برنامه باز در Taskbar

اگر می‌خواهید که یک پنجره دیگر از نرم‌افزاری که فعلاً در حال اجرا هست را باز کنید، کافیست که کلید Shift را نگه‌داشته، یک کلیک با موس بر روی آن برنامه انجام دهید؛ خواهید دید که نسخه دیگری از همان برنامه برایتان اجرا می‌شود. این قابلیت در دو ویندوز 7 و 8 قابل اجراست.

4. اسکرین‌شات سریع از کل صفحه

کلید PrintScreen برای گرفتن یک اسکرین‌شات ممکن است کمی کند باشد. در ویندوز 7، ابزاری به نام Windows 7 Snipping Tool وجود دارد که توسط آن گرفتن اسکرین‌شات را کمی راحت‌تر کرد. در ویندوز 8، قابلیت دیگری اضافه شده که تنها با استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + PrintScreen، یک اسکرین‌شات کامل از کل صفحه برای شما گرفته می‌شود و در همان لحظه در پوشه Pictures ذخیره می‌شود.

5. ایمیل فایل تنها با یک راست کلیک

اگر شما کاربر یکی از نرم‌افزارهای ایمیل کلاینت همانند Outlook باشید، ویندوز 7 و 8 کار ارسال فایل را برای شما راحت‌تر کرده است! تنها کافیست که بر روی فایل مورد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Send To > Mail recipient را انتخاب کنید. باقی کار را به عهده نرم‌افزار ایمیل کلاینت بگذارید.

قابلیت مخفی ویندوز , ترفندهای کامپیوتری 


6. استفاده از File History در ویندوز 8

ویندوز 8 قابلیتی را با نام File history اضافه کرده که تعداد کمی از کاربران با آن آشنایی دارند. برای استفاده از آن، کافیست که یک درایو دیسک‌سخت را به کامپیوتر خود متصل کنید، ویندوز بصورت خودکار شروع به آرشیو کردن فایل‌ها می‌کند. حتی یک قابلیت بهتری که در File History موجود هست، ذخیره کردن نسخه‌های تغییر یافته یک فایل است؛ بدین صورت که اگر در یکی از فایل‌های متنی خود تغییری را بصورت اشتباه انجام دادید و از نسخه قبل پشتیبان ندارید، می‌توانید که بوسیله این امکان، نسخه‌های قبل‌تر را ببینید. برای فعال‌سازی این قابلیت، در محیط جستجوی ویندوز 8، کافیست نام این عبارت را جستجو کرده و آن را روشن نمایید.

قابلیت مخفی ویندوز , ترفندهای کامپیوتری

منبع : gooyait.com


[ دوشنبه 93/9/24 ] [ 6:26 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 152
بازدید دیروز: 140
کل بازدیدها: 1183791